Flacăra, aprilie-iunie 1971 (Anul 20, nr. 14-26)

1971-04-03 / nr. 14

ŞAPTE ZILE ÎN IMAGINI Un impresionant arc de beton ce nu încetează să crească: barajul de la Paltinu, judeţul Prahova , in spatele barajului se va forma un mare lac de acumulare cu o capacitate de 55 milioane mc . Scopul realizării acestui impunător complex: asigurarea alimentării cu apă a platformei industriale Ploieşti-Brazi. In trimestrul II al anului viitor, nivelul apei din lacul de acumulare atingind cota de 649 metri, construcţia va putea fi considerată încheiată. S-au împlinit de curind zece ani de cînd excavatoarele au rupt primii metri de pămînt, sus, pe platoul gălăţean, anunţînd naşterea uriaşei cetăţi de foc şi oţel. De-atunci, în fiecare an, forţa combinatului siderurgic a crescut neîncetat. In prezent, constructorii gălăţeni pregătesc o nouă premieră: darea în exploatare a laminorului de benzi la cald (fotografia noastră). La ora actuală, au loc probele mecanice. Lucrările, de o mare importanţă, urmează într-un ritm din ce în ce mai sporit, avînd in vedere angajamentul siderurgiştilor gălăţeni de a da in exploatare noul obiectiv, în cinstea aniversării semicentenarului partidului nostru. O uriaşă suprafaţă transparentă, luminînd orbitor sub razele soarelui primăvăratic Complexul de sere Brînceni, judeţul Teleorman. 6 hectare de sticlă sub care, sfidind capriciile vremii, cresc roşii şi castraveţi. Cele patru cooperative agricole din Brînceni, care s-au asociat in exploatarea complexului de sere, au şi recoltat circa 800 tone de roşii care au luat drumul pieţei interne şi externe.