Flacăra, octombrie-decembrie 1971 (Anul 20, nr. 40-52)

1971-12-04 / nr. 49

r in şapte zile Centrul unor importante evenimente politice, multisecularul oraş Timişoara a polarizat, sâptâmină trecută, atenţia generali. Aici, la invitaţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, într-o atmosferă de profundă cordialitate, de deplină înţelegere şi încredere reciprocă, s-au desfăşurat vizita de prietenie a tovarăşului Iosip Broz Tito în ţara noastră şi convorbirile oficiale româno-iugoslave. Deşi scurtă, această vizită a înscris in cronica relaţiilor dintre ţările noastre însemnate înfăptuiri. Acest lucru a fost reliefat de întreaga presă, exprimind opinia tuturor celor care luptă pentru triumful ideilor socialismului, păcii şi colaborării intre popoare. In cursul după-amiezii de miercuri, tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Iosip Broz Tito au vizitat uzina «Electromotor» şi întreprinderea «Industria linii» — importante unităţi industriale timişorene, făcind apoi un popas in noul cartier muncitoresc «zona tipografilor». Pretutindeni, inalfii oaspeţi au fost intimpinati cu deosebită căldură şi entuziasm de populaţie, care a exprimat astfel sentimentele de sinceră prietenie care unesc partidele, tarile şi popoarele noastre. «Aţi putut constata — remarca tovarăşul Nicolae Ceauşescu în toastul adresat oaspeţilor — că oamenii muncii din Timişoara, ca întregul nostru popor, ştiu să-şi primească bine prietenii, doresc să dezvolte relaţii de prietenie cu vecinii iugoslavi, ca de altfel cu toţi vecinii. Aţi putut vedea — desigur, în treacăt — şi cite ceva din munca muncitorilor, tehnicienilor şi inginerilor din Timişoara. Aţi avut posibilitatea de a vedea că ceea ce v-am informat în legătură cu preocupările poporului nostru de construcţie socialistă constituie o realitate. De aceea cred că din acest punct de vedere vizita — deşi scurtă — a fost deosebit de utilă». După încheierea vizitei de prietenie a tovarăşului Iosip Broz Tito in ţara noastră, oraşul Timişoara s-a bucurat de un alt eveniment politic important. Joi după-amiază, secretarul general al partidului a făcut o vizită de lucru la Facultatea de mecanică a Institutului politehnic «Traian Vuia», împlinind recent 50 de ani de existenţă, şcoala politehnică timişoreană, care şi-a început activitatea cu 15 cadre didactice şi 89 studenţi, a cunoscut In anii noştri o dezvoltare pe care numai In condiţiile socialismului putea să o aibă. Aceasta se datoreşte preocupării constante a Partidului Comunist Român, a grijii permanente pe care conducerea partidului o are pentru dezvoltarea invătămlntului superior şi de toate gradele. In consfătuirea de lucru cu colectivele de conducere ale celor patru institute de invâtâmmnt superior din Timişoara, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a subliniat încă o dată necesitatea perfecţionării invătămlntului, a întăririi legăturii organice cu practica, in vederea formării de cadre de specialişti cu o temeinică pregătire profesională şi politică, in măsură să transpună in viată măreţele sarcini pe care ni le pune in fată construcţia societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Căile formării omului nou, in care un rol important II are invătâmintul,au fost sintetizate cu remarcabilă claritate şi in ultimul interviu acordat de preşedintele Consiliului de Stat. Cu acest prilej, tovarăşul Nicolae Ceauşescu arăta: «în ţara noastră tineretul se află in şcoală timp de 10—18 ani şi de aceea punem un mare accent pe dezvoltarea şi perfecţionarea invăţămîntului, pe legarea sa de viaţă, de producţie, pe creşterea rolului său educativ, pentru a asigura astfel ca fiecare tinăr să devină un om temeinic pregătit, cu o conştiinţă socialistă, înaintată, participant activ la edificarea orinduirii socialiste şi comuniste». Eforturile şi grija permanentă faţă de pregătirea viitorilor constructori ai societăţii de miine se armonizează pe deplin cu climatul de emulaţie constructivă ce s-a Impămintenit şi întărit în întreaga tară, cu pilda pe care o dau zi de zi oamenii muncii din sfera producţiei materiale, din industrie şi agricultură. Conştiinţa înaintată, conştiinţa socialistă, se manifestă In primul rind prin atitudinea activă, responsabilă, fată de muncă, atitudine care se concretizează in realizări prestigioase in producţie. Astfel, in această sâptâmină colectivul întreprinderii miniere «Barza» şi-a înscris numele In rindul unităţilor economice din judeţul Hunedoara care au îndeplinit planul de producţie-marfă şi globală pe anul in curs. Minerii de la Iba, judeţul Maramureş, pe lingă îndeplinirea sarcinilor de plan pe anul 1971 la metale in echivalent şi la producţia-marfă, au obţinut economii la preţul de cost de circa 7 milioane lei, au realizat o productivitate medie care depăşeşte cu 2,4 la sută nivelul planificat pe 1971 şi cu peste 15 la sută pe cea realizată anul trecut. Combinatul minier Suceava a raportat, de asemenea, indeplinirea planului anual cu 41 de zile înainte de termen. Veştile acestea, care continuă să sosească din întreaga tară, înscrise in telegramele trimise pe adresa C.C. al P.C.R., tovarăşului Nicolae Ceauşescu, sunt o mărturie elocventă a hotăririi cu care oamenii muncii din tara noastră acţionează pentru traducerea in viaţă a politicii partidului. In acelaşi mod, cu aceeaşi conştiinţă responsabilă, se înscrie si mobilizatoarea Chemare a organizaţiei de partid a judeţului Argeş adresată tuturor organizaţiilor judeţene ale Partidului Comunist Român, către toţi oamenii muncii din agricultură. Evenimentele interne şi din această sâptâmină dovedesc că, in drumul nostru ascendent spre comunism, mergem cu paşi siguri înainte, sub flamura conducătoare a partidului şi că, o dată cu veteranii şi activii constructori de astăzi, creştem şi formăm pe fiii noştri, pe cei cu care vom edifica societatea comunistă. Mihai MÎRZA V _______________________| Marţi, 30 noiembrie 1971 sâptămîna in Imagini Paginirea Li zuile de Liviu, TIMBUS. Petre ANGHEL. şi Eugen IA ROTICI 5 000 tone fontă peste angajamentul anual Din cetatea de foc a Reşiţei primim ştiri demne de prestigiul vechiului oraş siderurgic. Prin înlăturarea in cel mai scurt timp a unor deranjamente şi prevenirea altora şi printr-o urmărire mai atentă a treburilor economice — ne comunică inginerul Antonică Dijmărescu, şeful secţiei furnale a C.S. Reşiţa — siderurgiştii şi-au realizat şi depăşit de pe acum angajamentul anual la cocs termic, reuşind, de asemenea, să depăşească angajamentul anual cu 5 000 tone fontă. acţiuni decisive pentru recolta viitoare Pentru agricultură, campania de toamnă nu s-a încheiat încă. Este necesar pe mai departe un efort maxim, pentru ca unităţile restanţiere să pună la adăpost recolta anului acesta. Totodată, toţi lucrătorii ogoarelor trebuie să-şi intensifice eforturile ca arăturile de toamnă — acţiune de mare amploare şi cu efecte decisive asupra producţiei agricole a anului viitor — să se execute in scurt timp, conform planurilor iniţiale.