Flacăra, ianuarie-martie 1978 (Anul 27, nr. 1-13)

1978-01-05 / nr. 1

MESAJUL ADRESAT ШШШШШ-.. ш*: ' ЩШШШёЩЖШШ DE TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU ÎNTREGULUI NOSTRU POPOR CU PRILEJUL ANULUINOU ! Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, încheiem un an deosebit de bogat in realizări economice şi sociale, precum şi in evenimente politice interne de profundă semnificaţie pentru prezentul şi viitorul ţârii. Prevederile planului pe 1977 au fost îndeplinite şi depăşite ; producţia industrială a crescut intr-un ritm de peste 11,5 la sută, iar cea agricolă, deşi condiţiile naturale nu au fost din cele mai favorabile, poate fi considerată satisfăcătoare. Ca urmare a dezvoltării impetuoase a producţiei de bunuri materiale, a sporirii avuţiei naţionale a fost posibilă creşterea suplimentară a veniturilor oamenilor muncii, in special ale celor provenite din retribuţie, ridicarea peste prevederile iniţiale a nivelului de trai al poporului. Toate acestea evidenţiază, inca o dată, forţa economiei noastre, superioritatea orinduirii noi pe care o clădim, capacitatea poporului nostru de a asigura progresul şi prosperitatea patriei. In acest an au fost adoptate noi măsuri de perfecţionare a planificării şi conducerii unitare a economiei, a întregii societăţi. Am amplificat cadrul organizatoric de participare a maselor la conducerea vieţii economice şi sociale, a statului, am intarit şi mai puternic democraţia socialistă. Sărbătorirea, in acest an, a centenarului Independenţei de stat şi a trei decenii de la instaurarea Republicii a prilejuit omagierea înaltelor virtuţi ale poporului român, a luptei sale eroice pentru libertate, neatirnare şi dreptate socială, a marilor victorii obţinute in transformarea revoluţionară a societăţii româneşti şi, totodată, reafirmarea hotăririi noastre ferme de a nu precupeţi nimic pentru măreţia patriei, pentru apărarea şi întărirea independenţei şi suveranităţii ei. Evenimentul politic cel mai important al anului a fost Conferinţa Naţională a partidului, care a stabilit un vast ansamblu de măsuri pentru intensificarea dezvoltării economiei naţionale şi accentuarea creşterii nivelului de trai al poporului, pentru perfecţionarea activităţii in toate compartimentele societăţii in vederea înfăptuirii cu succes a istoricului Program al partidului. Pentru marile succese dobindite in toate domeniile de activitate, doresc să adresez, in aceste momente solemne, in numele conducerii de partid şi de stat, precum şi al meu personal, cele mai calde felicitări clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, întregului nostru popor - făuritor conştient al destinului său liber şi fericit. Intrăm în noul an cu o perspectivă clară, cu un program precis, a cărui realizare este menită să asigure înflorirea continuă, multilaterală a României. Anul 1978 — cel de-al treilea an al cincinalului — este hotărîtor pentru îndeplinirea cu succes a istoricelor hotârîri ale Congresului al Xl-lea al partidului, a planului de dezvoltare economico-socială pînă în 1980. lată de ce este necesar — aşa cum am subliniat şi la Conferinţa Naţională — să asigurăm un salt revoluţionar de la acumularea cantitativă la o calitate nouă, superioară în întreaga activitate de construcţie socialistă. Aceasta impune perfecţionarea in continuare a planificării, organizării şi conducerii producţiei materiale, valorificarea cu maximum de eficienţă a potenţialului economic şi uman. La baza întregii activităţi trebuie să punem cele mai înaintate cuceriri ale revoluţiei tehnico-ştiinţifice contemporane, asigurind ridicarea nivelului tehnic şi a calităţii tuturor produselor, aplicarea unor tehnologii noi care să permită reducerea consumului de materii prime, materiale şi energie, scăderea cheltuielilor de fabricaţie. Să concentrăm energia, forţa creatoare, inteligenţa şi priceperea întregii naţiuni pentru sporirea mai rapidă a productivităţii muncii - factorul hotăritor de care depinde creşterea venitului naţional, ridicarea nivelului de trai al celor ce muncesc, mersul tot mai ferm înainte al României pe calea progresului socialist. Sunt pe deplin încredinţat că şi in anul ce vine întregul nostru popor va acţiona cu toată hotârirea şi abnegaţia, sub conducerea partidului, pentru realizarea acestor ţeluri măreţe, că, prin perseverenţa şi elanul lor revoluţionar, toţi oamenii muncii se vor dovedi la înălţimea marilor răspunderi pe care istoria le pune în faţa generaţiilor de astăzi ale României socialiste. Dragi tovarăşi şi prieteni, Anul pe care îl încheiem s-a caracterizat prin accentuarea profundelor schimbări naţionale şi sociale in viaţa internaţională, in raportul mondial de forţe, prin afirmarea tot mai puternică a voinţei popoarelor de a pune capăt cu desâvirşire politicii imperialiste, de dominaţie şi dictat, de a deveni stâpîne pe bogăţiile naţionale, pe destinele proprii. In 1977 s-a manifestat tot mai pregnant marea înfruntare, la scara planetei, dintre tendinţa spre o nouă reîmpărţire a lumii, a zonelor de influenţă, spre ciştigarea de noi poziţii dominante de către diferite state sau grupări de state, şi tendinţa popoarelor de a trăi libere, de a-şi asigura dezvoltarea economico-socială independentă, fără nici un amestec din afară. Apare de aceea mai stringentă ca oricînd necesitatea ca forţele progresiste, antiimperialiste de pretutindeni să-şi unească eforturile şi să acţioneze ferm pentru înlăturarea gravelor pericole ce ameninţă pacea şi liniştea planetei, pentru accentuarea cursului spre destindere şi securitate, spre înţelegere şi conlucrare egală între naţiuni. Acţionind in acest spirit, România şi-a adus şi işi va aduce in continuare contribuţia activă la soluţionarea problemelor complexe, majore care preocupă omenirea. Am intarit şi vom intari relaţiile de prietenie, solidaritate şi colaborare cu toate ţările socialiste, legăturile multilaterale cu ţările in curs de dezvoltare, cu ţările nealiniate, cu popoarele care au păşit pe calea propăşirii economico-sociale de sine stătătoare ; extindem raporturile de colaborare şi cooperare cu ţările capitaliste dezvoltate, cu toate ţările lumii, fără deosebire de orînduire socială. Considerăm că o cerinţă imperioasă a cauzei păcii şi colaborării o constituie promovarea fermă şi generalizarea în viaţa internaţională a principiilor deplinei egalităţi în drepturi, independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului in treburile interne şi avantajului reciproc, nerecurgerii la forţă şi la ameninţarea cu forţa, a dreptului fiecărei naţiuni de a-şi hotâri singură soarta, aşa cum doreşte ea. în acest context, se impun intensificate eforturile pentru promovarea largă a metodei tratativelor, cu unică modalitate raţională de soluţionare a diferendelor şi litigiilor dintre state, pentru stingerea focarelor de conflicte şi încordare care mai există in lume. Interesele păcii generale reclamă să se facă totul pentru ca anul 1978 să deschidă calea rezolvării conflictului din Orientul Mijlociu, să marcheze un moment hotăritor in instaurarea unei păci durabile și juste in această zonă, prin retragerea Israelului din teritoriile arabe ocupate in urma războiului din 1967, soluţionarea problemei palestiniene inclusiv constituirea unui stat palestinian independent, respectarea suveranităţii şi integrităţii tuturor ţârilor din regiune. întărirea destinderii internaţionale depinde în mare măsură - aşa cum demonstrează realitatea de înfăptuire a securităţii in Europa, lată de ce este necesar să facem totul pentru ca reuniunea de la Belgrad să se incheie cu succes, dind un nou şi puternic impuls înfăptuirii documentelor de la Helsinki, extinderii colaborării neîngrădite intre state şi îndeosebi trecerii la măsuri concrete de dezangajare militară, fără de care nu poate fi concepută pacea şi liniştea continentului, a întregii omeniri. Este necesar, de asemenea, să intensificăm eforturile pentru reducerea cursei înarmărilor şi trecerea la măsuri de dezarmare, in primul rînd de dezarmare nucleară, pentru eliberarea omenirii de povara apăsătoare a cheltuielilor militare, de spectrul unui nou război nimicitor. Asigurind buna pregătire a sesiunii Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru dezarmare, din anul 1978, să facem ca ea să constituie un important pas înainte in înfăptuirea acestui deziderat vital al zilelor noastre. Se impun, totodată, acţiuni ferme pentru lichidarea subdezvoltării, a împărţirii lumii în ţări bogate şi ţări sărace, pentru instaurarea unei noi ordini economice internaţionale, care să asigure propăşirea economică şi socială mai rapidă, in special a statelor râmase in urmă. Rezolvarea constructivă a marilor probleme internaţionale cere, mai mult ca oricînd, întărirea solidarităţii şi colaborării tuturor popoarelor, a căror conştiinţă creşte neîncetat, a forţelor înaintate ce reprezintă uriaşa majoritate a lumii şi care pot schimba cursul dezvoltării mondiale, pot asigura făurirea unei lumi mai bune şi mai drepte pe planeta noastră. Cu încredere deplină in forţele clasei muncitoare, ale eroicului şi harnicului nostru popor, să păşim in noul an hotârîţi să dobindim noi şi tot mai mari succese in edificarea, sub conducerea partidului, a societăţii socialiste multilateral dezvoltate, a comunismului pe pămîntul României ! Fie ca anul ce vine să aducă victorii tot mai însemnate in lupta popoarelor, a forţelor progresiste, antiimperialiste de pretutindeni, pentru o politică nouă, de egalitate şi respect intre naţiuni, pentru prosperitate în întreaga lume, pentru triumful păcii, destinderii şi colaborării internaţionale ! In aceste clipe sărbătoreşti, vă doresc, dragi tovarăşi şi prieteni, bucurii şi satisfacţii cit mai mari în muncă şi viaţă, împlinirea tuturor dorinţelor de mai bine, multă sănătate şi fericire ! Vă adresez tuturor, din adincul inimii, tradiţionala urare „LA MULŢI ANI !■ . .. în noaptea Anului nou, la întreprinderea „23 August" şi la revelionul tineretului din Capitală, urarea fierbinte a întregului popor : „MULŢI ANI PREŞEDINTELUI TĂRII !" (Reportaje in paginile 2-3)