Flacăra, ianuarie-martie 1979 (Anul 28, nr. 1-13)

1979-01-04 / nr. 1

An nou!* Rostit in termenii limpezi şi fermi proprii preşedintelui României, tradiţionalul mesaj către popor din noaptea Anului nou, reliefînd realizările dobîndite în anul 1978 în opera de construcţie socialistă de către oamenii muncii din toate ramurile economiei naţionale, înfăţişează însufleţitor şi veridic tabloul dinamic al unui an rodnic, poate cel mai rodnic din marea epopee a anilor, de reconstrucţie, modernizareşi avunt creator. „Toate aceste realizări, a spus tovarăşul Nicolae Ceauşescu, oglindesc forţa creatoare a poporului nostru liber şi stăpîn pe destinele sale, hotărirea sa de a înfăptui neabătut Programul elaborat de Congresul al XI-lea, unitatea de granit a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, in jurul partidului comunist — conducătorul încercat al întregii naţiuni pe calea socialismului, bunăstării şi fericirii.* Pe temelia acestor realizări începe anul 1879, an pe care mesajul îl numeşte ,,o nouă treaptă în ascensiunea rapidă a României pe drumul civilizaţiei şi progresului." Pe această treaptă deci a evoluţiei noastre demne şi riguros ştiinţific programate, sarcina centrală este ridicarea la un nivel tot mai inalt a activităţii economico-sociale, realizarea unei calităţi noi, superioare, in întreaga operă de construcţie socialistă. Mijloacele sînt cele pe care secretarul general al partidului le numeşte de fiecare dată, reamintindu-ni-le statornic : valorificarea tot mai eficientă a potenţialului material şi uman de care dispunem, promovarea cu ferrmcitate a celor mai noi cuceriri ale revoluţiei tehnico-ştiinţifice în toate domeniile. In anul ce vine, îndeamnă mesajul preşedintelui Nicolae Ceauşescu, să continuăm cu şi mai multă intensitate lupta pentru (Continuare in pagina 3) Fie ca noul an să aducă noi şi mari succese in înflorirea României socialiste, în realizarea Programului partidului ce corespunde celor mai înalte năzuinţe de prosperitate ale întregului nostru popor ! Fie ca anul 1979 să aducă tuturor popoarelor noi victorii în dezvoltarea lor liberă şi independentă, în lupta pentru pace, pentru făurirea unei lumi mai bune şi mai drepte pe planeta noastră ! Vă urez, tuturor, dragi compatrioţi, succese tot mai mari in întreaga activitate consacrată propăşirii patriei, împlinirea tuturor dorinţelor şi aspiraţiilor de mai bine, multă sănătate şi fericire ! Din adincul inimii vă adresez tradiţionala urare : „LA MULŢI ANI Г Din MESAJUL TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, cu prilejul Anului nou . Ш Un gînd de bine Corabie de este ţara Ce-nfruntă marea val de val, Fiţi inima de lingă cîrma Destinului naţional. Nu-i misiune mai aleasă Şi avanpost mai îndrăzneţ, Pentru-o femeie a României, Decît acel ce îl aveţi. Vegheaţi ca nimeni, niciodată, Să nu-l rănească pe acel Ce poartă zestrea unei patrii Şi demnitatea ei, în el. Să-i fie totdeauna bine, Să aibă forţă-n gînd şi-n braţ, Spre gloria acestei patrii ; In contra dramelor, vegheaţi ! La întrebările cumplite Ce vin în fiecare zi Eroul va putea răspunde, Cu liniştea ce-l însoţi. Coboară ţara-n dumneavoastră Ca feminin la feminin, Ca să vă dea, chiar ea, porunca Să fiţi de veghe la destin. In jurul lui să fie pace, La masa lui lumini să stea, Să omeniţi cu omenie Curata omenie-a sa. Noi ştim că-ntîi de toate ţara E oameni şi, apoi, idei, Aveţi răspunderea grozavă De-a fi cu Primul dintre ei. De felul cum se odihneşte Depinde soarta unei ţări, Vă mulţumim că, pînă astăzi, Stăm demni pe valul asprei mări. In glorie şi sănătate Să vă petreceţi anii toţi, Luptînd să fie bună pîînea Cinstiţilor compatrioţi. Ştiinţa patriei să crească Mai curajos, mai generos, Să credem în savanţii care Slujesc nevoile de jos. Mai mult să dăm pentru cultură Că rodul ei e fără preţ, Runii să nu se mai găsească La Putna şi la Voroneţ. ЮЯЖЖМШИШ Ştiţi foarte bine dumneavoastră Şi v-aţi convins de-atîtea ori Că oamenii cinstiţi şi simpli Sînt cei mai drepţi judecători. Ei sînt aceia ce pe umeri Duc patria din veac în veac, Lor să le-ntoarcem omenia Chiar dacă, uneori, mai tac. Lor li se par obositoare Dosarele ce vin prea des, Lor li-s urîţi cei mari се-şi uită Credinţa pentru interes. Eu v-am văzut mereu atentă La necăjiţi, la nevoiaşi, V-aduc omagiul simplităţii Că nu-i răbdaţi pe cei trufaşi. Să dăm, noi toţi, puterea sfîntă Contemporanului Viteaz, Să-nfrunte drama şi dictatul, Să fie mîine, ca şi azi. Corabie de este ţara Ce-nfruntă marea val de val, Fiţi inima de lingă cîrma Destinului naţional. ADRIAN PAUNESCU Ш ЩШ. „Ecuaţia păcii" In istoria omenirii sînt puţini conducători care să nu-şi fi declarat solemn ataşamentul la cauza păcii. Oamenii mai puţin dispuşi să c accepte simple declaraţii de intenţii se întreabă insă de ce, dacă toţi vor pace, nu se ajunge odată la această „fata morgana" a umanităţii. Orice program depolitică externă este alcătuit, sau ar trebui să fie, nu numai din aspiraţii, ci şi din mijloace pentru înfăptuirea lor, din răspunsuri convingătoare, logic înlănţuite, la problemele majore ale contemporaneităţii. ’ Tratarea in strinsă unitate a problemelor păcii, destinderii, dezarmării şi dezvoltării, cu respectarea raporturilor fireşti de cauzalitate, conferă politicii noastre un caracter coerent, capacitatea de a se confrunta cu succes cu realităţile tot mai complexe ale lumii de azi. Progresele pe calea destinderii, respectiv normalizarea şi dezvoltarea relaţiilor dintre state in spiritul coexistenţei paşnice, nu pot să aibă drept consecinţă firească decît imbunătăţirea climatului general de pace, diminuarea în măsură corespunzătoare a pericolului de război şi, ca atare, Întărirea sentimentului de securitate al fiecărui popor. De (Continuare în pag. 3) MIRCEA ANGELESCU ■