Flacăra, octombrie-decembrie 1980 (Anul 29, nr. 40-52)

1980-10-02 / nr. 40

Pag. 2 Din nou Bacăul, la scara viitorului (sus) ! La întreprinderea de maşini unelte, discuţii şi indicaţii privind integrarea şi tipizarea producţiei (jos) Pag. 3 Marea adunare populară din judeţul Neamţ (sus) Primire entuziastă în oraşul petrochimiştilor de pe Trotuş (mijloc) Moment inaugural la Roman : se aşază piatra fundamentală a unui nou laminor de ţevi (jos) perfecţionării activităţii de conducere, participării oamenilor muncii la procesul decizional. Este necesar să se promoveze în continuare acelaşi climat favorabil dialogului deschis, dezbaterilor critice şi gîndirii colective, elemente politico-morale şi psihosociale indispensabile în cadrul unui vast program de lucru, ce presupune unitate de voinţă şi acţiune. în acest context, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a ţinut să precizeze că „numai prin participarea directă a maselor populare, a clasei muncitoare — clasa conducătoare a societăţii noastre — la activitatea de conducere înfăptuim cu adevărat principiul socialist, revoluţionar al făuririi socialismului cu poporul, pentru popor". O fecundă activitate de concepţie şi practică socială trebuie să asigure în continuare structura modernă a economiei naţionale. Este necesar, a arătat tovarăşul Nicolae Ceauşescu, să facem totul pentru a folosi mai bine capacităţile de care dispunem, pentru creşterea productivităţii muncii şi sporirea eficienţei economice, pentru reducerea consumurilor materiale şi înfăptuirea tuturor celorlalte măsuri legate de aplicarea noului mecanism economico-financiar. Abordînd în continuare problemele actuale ale situaţiei internaţionale, preşedintele României a reafirmat principiile călăuzitoare ale politicii noastre externe, dorinţa de pace a poporului nostru, singurul climat favorabil dezideratelor noastre de progres şi civilizaţie, politica de pace, bună vecinătate şi colaborare între popoare fiind dealtfel unica posibilitate pentru crearea unei lumi mai bune şi mai drepte pe planeta noastră. Vizita întreprinsă de conducătorul partidului şi statului nostru în judeţul Bacau a reafirmat o dată mai mult unitatea de nezdruncinat dintre popor şi conducerea partidului nostru. Succesele băcăuanilor sunt ale noastre, ale tuturor. Pentru întreaga suflare a României este astăzi limpede ca lumina zilei că tot ce s-a făcut sau se va face în această țară este indisolubil legat de activitatea fecundă a partidului comuniștilor români, de aportul decisiv determinant al secretarului general al partidului nostru, de gîndirea originală, suplă, îndrăzneaţă a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, de energia sa revoluţionară a cărei combustie este patriotismul fierbinte şi devotamentul său total faţă de cauza socialismului şi comunismului în ţara noastră, in lumea întreagă. Liviu Timbus , Judeţul Neamţ Efectuată in zilele în care municipiul Piatra Neamţ îşi sărbătorea 2000 de ani de existenţă, vizita tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a tovarăşei Elena Ceauşescu, a altor conducători de partid şi de stat în oraşul de două ori milenar, în judeţul Neamţ, a prilejuit punerea în lumină, în chip excepţional, a liniei continue, neîntrerupte de muncă, de luptă şi de viaţă a românilor pe meleagurile strămoşilor lor. în cuvîntarea rostită la marea adunare populară din municipiul Piatra Neamţ, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, a dat o înaltă apreciere contribuţiei înaintaşilor la făurirea României, la păstrarea fiinţei naţionale a poporului român. Remarcînd că românii au un glorios trecut de luptă şi de muncă, o istorie de 2050 de ani, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a subliniat condiţiile grele cărora poporul nostru a trebuit să le facă faţă de-a lungul veacurilor, abnegaţia şi jertfa celor care au luptat pentru libertate şi independenţă. „Mulţi înaintaşi de-ai noştri — a spus conducătorul partidului şi statului nostru — şi-au dat viaţa pentru ca aceste meleaguri să poată fi libere, pentru ca stăpînirea străină să nu se înscăuneze aici. Şi datorăm înaintaşilor noştri faptul că astăzi România este liberă şi independentă ! Practic, în toate localităţile patriei noastre se găsesc vestigii ale vechii civilizaţii, ale trecutului de luptă şi muncă al poporului nostru. Noi cinstim acest trecut istoric pentru că cinstim pe toţi acei care au făcut totul ca România să existe astăzi ca stat liber şi independent ! Cinstindu-i pe ei, cinstim poporul nostru, cinstim trecutul, prezentul şi viitorul comunist al României !" Sunt cuvinte excepţionale, care pun în relaţie directă viitorul României cu ceea ce s-a făcut în trecut şi, în acelaşi timp, cu ceea ce trebuie să realizăm noi astăzi. „La trecutu-ţi mare, mare viitor !“ spunea poetul. Viitor pe care îl făuresc în prezent toţi cetăţenii României socialiste, între ei se numără şi locuitorii municipiului Piatra Neamţ, al judeţului Neamţ, care au adus, prin rezultatele obţinute în activitatea lor, o contribuţie însemnată la efortul general de făurire în România a societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Prin aceasta, ei au contribuit şi la obţinerea Ordinului „Steaua Republicii Socialiste România" clasa I conferit municipiului cu prilejul aniversării a 2000 de ani de existenţă a aşezării geto-dace Petrodava, Piatra , Neamţ de astăzi, înmînînd înalta distinc-■ ţie, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a arătat că Ordinul constituie şi o marcare a celor 2000 de ani de existenţă a localităţii, dar el este, mai cu seamă, o apreciere a activităţii şi realizărilor de astăzi ale muncitorilor, intelectualilor, ale tuturor oamenilor muncii din Piatra Neamţ, care aduc o contribuţie însemnată la dezvoltarea generală a patriei. Această apreciere, a subliniat secretarul general al partidului, trebuie să constituie, totodată, un îndemn de a munci mai bine, de a produce mai mult, de a aduce o contribuţie şi mai mare la dezvoltarea generală a României. Ca de fiecare dată cînd conducătorul partidului şi statului nostru se află în mijlocul oamenilor muncii, vizita în judeţul Neamţ a avut un caracter concret, de lucru. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a stat de vorbă cu factorii de conducere, cu muncitorii, cu ceilalţi oameni ai muncii, s-a informat îndeaproape de problemele activităţii lor, ale întreprinderilor vizitate, dind la faţa locului indicaţii importante. Astfel, la întreprinderea de fire şi fibre poliamidice din municipiul Roman, apreciind nivelul tehnic ridicat al întreprinderii, soluţiile aplicate la construcţia acestui obiectiv, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut ca, în cel mai scurt timp, toate instalaţiile să intre în probe tehnologice, să se scurteze perioada de atingere a parametrilor proiectaţi, să se acorde atenţie sporită reducerii cheltuielilor materiale şi obţinerii unei producţii de bună calitate. S-a recomandat, de asemenea, să se acţioneze in continuare pentru creşterea productivităţii şi ridicarea nivelului de calificare şi policalificare al chimiştilor. Tot in Roman, la întreprinderea mecanică, la întreprinderea de ţevi fără sudură, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a indicat factorilor de conducere o şi mai largă diversificare a producţiei, realizarea de maşini-unelte de înalt nivel tehnic şi de ridicată competitivitate. La Combinatul de fire şi fibre sintetice Săvineşti, secretarul general al partidului a recomandat să se persevereze pe linia folosirii cit mai eficiente a întregului potenţial tehnic şi uman, a condiţiilor existente. Abordînd problema dezvoltării în continuare a fabricaţiei de fire şi fibre sintetice, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut conducerii combinatului şi centralei de resort să studieze posibilităţile de sporire a producţiei actuale prin utilizarea intensivă a spaţiilor şi capacităţilor existente, prin continua modernizare a proceselor tehnologice. Apreciind rezultatele înregistrate pe linia diversificării de piese de schimb, a extinderii utilizării înlocuitorilor metalului, secretarul general al partidului a cerut să se asimileze în cel mai scurt timp întreaga gamă de maşini şi utilaje, de piese de schimb necesare instalaţiilor în cadrul întreprinderilor centralei. Remarcînd bunele rezultate obţinute de întreprinderea mecanică „Ceahlăul“ din Piatra Neamţ, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a indicat specialiştilor să insiste în direcţia asimilării şi fabricării unor utilaje multifuncţionale, după modelul semănătorii „S-12“, astfel incit într-o singură trecere pe ogor să se efectueze nu numai semănatul, ci întreaga gamă de lucrări spe- ' cifice perioadei de însămînțări. Secretarul general al partidului a recomandat ca în cel mai scurt timp să se termine dotarea întreprinderii cu scule şi dispozitive specializate, cu un grad avansat de tehnicitate, care să permită producerea unor utilaje cu înalţi parametri tehnico-funcţionali. Aceeaşi preocupare pentru rezolvarea temeinică şi operativă a problemelor concrete ale construcţiei socialiste în ţara noastră s-a vădit şi în cuvîntarea rostită de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la marea adunare populară din municipiul Piatra Neamţ. Reducerea în continuare a consumurilor de materiale, folosirea cît mai raţională a materiilor prime, materialelor, combustibilului, energiei, creşterea mai rapidă şi mai puternică a producţiei nete, a venitului naţional, a avuţiei naţionale, aplicarea consecventă anoului mecanism economic, şi, în chip deosebit, creşterea eficienţei, a rentabilităţii în toate sectoarele de activitate — iată citeva din temele care și-au găsit un loc important în cuvîntare. „Trebuie, a subliniat secretarul general al partidului, ca nici o activitate pe care o desfășurăm să nu fie fără rezultate, fără un beneficiu cît mai însemnat, pentru că numai realizînd o adevărată autoconducere muncitorească, o creştere a venitului net şi a rentabilităţii vom asigura dezvoltarea mai rapidă a patriei noastre şi creşterea continuă a nivelului de trai al întregului nostru popor". Abordînd probleme ale politicii externe a României, şeful statului nostru a subliniat importanţa, şi pe plan internaţional, a înfăptuirii neabătute a Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate, de înaintare spre comunism. Intîmpinîndu-1 pretutindeni pe conducătorul partidului şi statului nostru cu manifestări de dragoste, stimă deosebită, recunoştinţă şi entuziasm, oamenii muncii din judeţul Neamţ au răspuns printr-o puternică angajare comunistă îndemnului adresat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu de a-şi spori contribuţia la înflorirea patriei socialiste. ’ ION D. GOIAN ANUL XXIX Nr. 40 (1 321) 2 octombrie 1980 ——————— PATRIA, CABINETUL DE LUCRU AL PREŞEDINTELUI Flacăra pagina 3