Flacăra, octombrie-decembrie 1983 (Anul 32, nr. 40-52)

1983-10-07 / nr. 40

Patria, cabinetul de lucru al preşedintelui Comerţ, cooperare, dezvoltare Având la bază iniţiativa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, Tîrgul Internaţional Bucureşti (TIB), care se desfăşoară sub deviza „Comerţ, cooperare, dezvoltare“, s-a consacrat ca unul din tîrgurile economice cu tradiţie. Actuala ediţie a Tîrgului, TIR ’83, manifestare economică internaţională de înalt prestigiu, constituie o nouă expresie a dorinţei ţării noastre de pace şi înţelegere între popoare, un cadru al dezvoltării schimbului de mărfuri, al cooperării economice şi tehnico-ştiinţifice internaţionale, al unui bogat schimb de experienţă între specialişti, în avantajul reciproc al tutu- ror participanţilor. Şi în acest an, ca şi în celelalte ediţii ale Tîrgului,România are prezenţa cea mai puternică, în pavilioanele TIR ’83 expunînd 600 de întreprinderi de comerţ exterior, centrale industriale, institute de cercetări şi proiectări, alte unităţi producătoare româneşti. în cel mai bine reprezentat domeniu, cel al industriei constructoare de maşini, sînt prezentate ultimele produse noi şi reproiectate, între care şi premiere absolute : sistemul grafic interactiv PIX, linia de finisare pentru cămăşi cilindru, maşina de alezat cu suport de înaltă precizie cu ciclu automat, strungul pentru prelucrat burlane de foraj, robotul industrial cu coordonate cilindrice, strungul revolver de mecanică fină, maşina de tricotat rectilinie automată etc. O importantă pondere deţin noutăţile şi în domeniul chimiei, în care centrale industriale şi mai bine de o sută de întreprinderi de profil etalează, pe o suprafaţă de peste 2 000 metri pătraţi, cîteva mii de exponate. Produse noi prezintă, de asemenea, şi electronica şi electrotehnica românească : mijloace şi elemente profesionale ale tehnicii de calcul, mijloace de automatizare, elemente pentru automatizarea proceselor industriale şi altele. Sînt expuse şi locomotive diesel hidraulice, electrice, automacarale, autostivuitoare, vagoane pentru diverse utilizări, tractoare şi maşini agricole de diferite tipodimensiuni. Renumele pe care Tîrgul Internaţional Bucureşti l-a dobîndit de-a lungul anilor, interesul pe care această manifestare il stîrneşte în cercurile de afaceri de pretutindeni sînt ilustrate de participarea la actuala ediţie a 26 de state cu pavilioane naţionale, a numeroase firme prestigioase din 32 de ţări de pe toate continentele. Ţările care expun sînt : Anglia, Australia, Austria, Bulgaria, Canada, Cehoslovacia, Chile, Cuba, Egipt, Elveţia, Filipine, Franţa, R.D. Germană, R.F. Germania, Grecia, Iordania, Republica Islamică Iran, Israel, Italia, Iugoslavia, Japonia, Kuweit, Olanda, Pakistan, Panama, Polonia, S.U.A., Turcia, Ungaria, U.R.S.S., Zimbabwe. Participă şi la această ediţie Organizaţia pentru Eliberarea Palestinei. Cu deosebită însufleţire, cu manifestări de dragoste, stimă şi deosebită preţuire a fost întîmpinată sosirea, la ceremonia inaugurării Tîrgului Internaţional Bucureşti ediţia 1983, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu. In aplauzele celor prezenţi, conducătorul partidului şi statului nostru a tăiat panglica inaugurală a Tîrgului şi a vizitat, în continuare, pavilioanele româneşti, precum şi pavilioanele naţionale şi standurile firmelor din ţările participante la TIR ’83. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost salutaţi cu cordialitate, cu deosebită stimă, de şefii misiunilor diplomatice, de directorii pavilioanelor naţionale şi de reprezentanţii firmelor străine expozante, care şi-au manifestat satisfacţia de a participa la Tîrgul Internaţional de la Bucureşti şi au exprimat bucuria şi deplina gratitudine pentru onoarea de a primi vizita preşedintelui României. In timpul vizitării pavilioanelor străine, au fost subliniate bunele relaţii statornicite între ţara noastră şi statele reprezentate la TIR, dorinţa României şi a ţărilor participante de a-şi întări şi dezvolta în continuare conlucrarea pe tărâm economic, de a amplifica şi diversifica schimburile de mărfuri, de a extinde cooperarea reciproc avantajoasă, în interesul comun, al cauzei progresului, păcii şi înţelegerii în lume. Numeroşii cetăţeni ai Capitalei aflaţi în incinta Complexului expoziţional şi-au exprimat şi cu acest prilej sentimentele de dragoste faţă de conducătorul partidului şi statului, de vie recunoştinţă pentru activitatea neobosită pe care o desfăşoară în vederea asigurării progresului multilateral al patriei, pentru creşterea prestigiului internaţional al României socialiste. Amplă manifestare economică şi comercială, TIR ilustrează şi la actuala ediţie forţa creatoare a oamenilor muncii din toate ramurile economiei naţionale, capacitatea industriei româneşti de a realiza produse de înaltă tehnicitate şi performanţă, cu un grad superior de competitivitate, posibilităţile în continuă creştere ale României "vr participa la diviziunea Internaţională a muncii, la initensificarea schimburilor şi cooperării economice şi tehnico-ştiinţifice, la connsolidarea, şi pe această cale, a înţelegerii şi păcii pe planeta noastră. ION CODRU Ш Tovarăşul Nicolae Ceauşescu inaugurează a noua ediţie a Tîrgului Internaţional Bucureşti In fața standului cu produse ale industriei uşoare