Flacăra, octombrie-decembrie 1986 (Anul 35, nr. 40-52)

1986-10-03 / nr. 40

TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU SI TOVARĂŞA ELENA CEAUSESCU, y y y * in vizită de lucru in judeţul Prahova Amplul dialog pe care tovarăşul Nicolas Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, l-a avut în cursul săptăminii trecute cu oameni ai muncii din unităţi industriale şi agricole s-a încheiat cu vizita de lucru în județul Prahova. Acestui important eveniment îi consacram paginile 2—3. Sursa bunăstării Este un adevăr generator de mîndrie faptul că, tot ceea ce am înfăptuit pina acum în patrie, căreia, cum spune poetul, li aparţinem cu tot ce avem mai scump, dar mai ales tot ce am înfăptuit în anii socialismului în transformarea revoluţionarăa realităţilor româneşti, am înfăptuit numai noi, poporul, prin iscusinţa minţii, a inteligenţei, prin forţa braţelor noastre. Nimic, venit de aiurea nu ne-a sporit avuţia, nimic dobîndit prin forţă sau viclenie din truda altor popoare nu ne-a intrat în cămara, nici în ograda patriei. Am avut atît cit am putut, prin vrednicie şi iubire, prin puterea braţelor şi a minţii, prin dărnicia gliei străbune. Ne-am mulţumit şi cu mult, cînd pămîntul, natura întreagă a fost de partea noastră, ne-am mulţumit şi cu puţin, cînd sorţii ne-au fost mai potrivnici. N-am întins însă mina dincolo de aerul şi de hotarele patriei nici atunci. De luat, ienii ne-au mai luat, în lungul istoriei. Şi dacă am făcut bine ceea ce am făcut, noi am făcut , iar dacă ne-au rămas incă destule de făcut, acele responsabilităţi nu apasă alţi umeri decit tot pe ai noştri. Am pornit de la cote minime în multe domenii ale vieţii noastre economice şi, atingînd piscuri nebănuite prin forţa noastră fireşte, simţul critic ni s-a dezvoltat, gusturile ni s-au emancipat, demnitatea ne-a sporit şi, prin toate acestea, omul s-a desăvîrşit pe sine. Drumul parcurs pînăaici ne-a dat aceste lecţii, prezentul ni le-a confirmat, iar viitorul ne cpre să le aplicăm în continuare. Deci, de puterea noastră depinde prezentul, pe forţa noastră se reazimă viitorul. Realitatea existentă în spaţiul românesc de azi devine garanţia faptului că tot ceea ce ne-am propus să înfăptuim, în planurile și" programele dezvoltării noastre, stăm puterea noastră, a poporului să împlinim. , Cum ? . Să privim la cîteva fapte: oamenii muncii de la Combinatul chimic Năvodari", au încheiat, al treilea trimestru cu o depășire de plan la export în valoare de peste patru milioane lei ; alt colectiv, cel al întreprinderii de confecţii Drobeta Turnu Severin, a realizat o producţie marfă suplimentară in valoare de peste 14 milioanei lei. Aceste exemple, pe care am putea să le continuăm, probează doar o parte, o mică parte din forţa noastră. Cum aceste colective muncitoreşti au demonstrat că pot să se achite de obligaţiile cu care societatea le-a investit, astfel trebuie să probăm cu toţii. Că nu e uşor, mai ales in condiţiile actuale, o ştim cît toţii. Am avut, spuneam, atîta cit am putut, prin vrednicie şi iubire. Lecţia istoriei este aceeaşi : adică vom avea, vom dispune de atâtea bunuri, de atî■ la bunăstare, cită vom putea smulge, cu vrednicie, inteligenţă şi iubire, gliei străbune, industriei moderne. Cimp peste care să se reverse aceste atribute ale bunului gospodar este destul, este tot cîmpul patriei. Iar obiective de atacat, mai ales in acest ultim trimestru, sînt destule : să ne stringem în Întregirile şi la timp recoltele in hambarele ţării ; să dăm în funcţiune, la termenele planificate, obiectivele aflate încă in construcţie ; să ne onorăm, fiindcă aşa e onorabil, obligaţiile la export , să înfăptuim toate prevederile planului, ale programelor pe care, cu clarviziunea probată de-a lungul istoriei, partidul, secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, le-au aşezat la temelia devenirii noastre, aşa cum este în obiceiul bunului nostru gospodar. Cum să înfăptuim aceste toate ? Soluţii găseşte fiecare ! Ceea ce nu trebuie să lipsească sînt hărnicia şi iubirea, gîndul permanent la binele nostru , şi al patriei. Fiindcă înaceste atribute îşi află izvorul forţa noastră ! NICOLAE GRIGORE 9 Mîinile harnice fac toamnele darnice! Doua din ipostazele acestui anotimp, în care se exprima grija pentru pîinea ţării