Flacăra, ianuarie-martie 1987 (Anul 36, nr. 1-13)

1987-01-06 / 1-nr. 2

Gîndul celor tineri, sîmţămintul întregii naţiuni. Vă urăm, într-o simţire, de Mulţi Ani, cu fericire, Să conduceţi fata toată Către culmea mult visată! Luni, 29 decembrie 1988, la Sala Palatului Republicii s-a desfăşurat sărbătoarea tradiţională a Pluguşorului, prilej ca de fiecare dată, pentru tînăra generaţie de a-şi exprima sentimentele de adincă dragoste şi de preţuire faţă de secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, faţă de tovarăşa Elena Ceauşescu, recunoştinţa profundă pentru minunatele condiţii de viaţă şi de pregătire create de partidul şi de statul nostru socialist şi pentru posibilităţile largi de afirmare asigurate tuturor tinerilor din România. Au participat reprezentanţi ai tinerilor, pionierilor şi şoimilor patriei de pe Întreg cuprinsul ţării. După frumoasa noastră tradiţie, la minunata sărbătoare a Pluguşorului au fost de faţă membri şi membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., secretari al Comitetului Central al partidului. Erau, de asemenea, prezenţi membri ai Secretariatului C.C. al U.T.C., cadre de conducere ale Consiliului Uniunii Asociaţiilor Studenţilor Comunişti din România şi Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor. Alături de reprezentanţii tinerei generaţii, numeroşi membri ai unor colective de muncă din întreprinderi şi instituţii bucureştene au venit cu mare bucurie să adreseze şi ei tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu strămoşescul „La mulţi ani!“, urări de sănătate şi fericire, de noi şi tot mai mari succese în strălucita activitate consacrată dezvoltării necontenite a patriei noastre socialiste, binelui poporului român şi păcii în întreaga lume. Alaiul colindătorilor, alcătuit din tineri şi copii din diferite zone folclorice ale ţării, prezenţa, ca într-o splendidă paradă a portului popular, de o neasemuită bogăţie cromatică. Imaginii vii ale obiceiurilor noastre strămoşeşti legate de sărbătoarea Anului Nou. Un adevărat spectacol de gală al bucuriei, al copilăriei fericite, al tinereţii avintate s-a desfăşurat un chip de omagiu pentru partid, pentru conducătorul său iubit. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au răspuns cu căldură, cu afecţiune părintească urărilor adresate de micii colindători. In această atmosferă sărbătorească încărcată de emoţie, a luat cuvîntul tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, care a spus: „Societatea noastră e o societatea muncii libere. Tot ceea ce am realizat nu se poate înfăptui decit prin muncă. Ce mai avem de realizat şi ce trebuie să facem întotdeauna vom înfăptui prin muncă bazată pe cele mai noi cunoştinţe in toate domeniile de activitate. Cred că toţi copiii mă vor înţelege dîndu-le un sfat: să ascultaţi pe părinţi pentru că ei v-au născut, ei vă cresc, ei vă asigură viitorul, înfăptuind politica partidului, muncesc ca voi să duceţi o viaţă îmbelşugată, fericită!“. „Acum, în pragul Anului Nou, a mai spus secretarul general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, în numele poporului nostru adresez încă o dată chemarea tuturor naţiunilor europene şi întregii lumi de a acţiona împreună, cu toată răspunderea faţă de popoarele noastre, faţă de copiii popoarelor noastre, de copiii întregii lumi pentru a le face cel mai minunat şi frumos dar: acela de a reduce armamentele şi cheltuielile militare. Să facem astfel incit copiii să poată să crească fără toamă că vreo armă nucleari sau chimică le va lua viaţa! In numele vieţii, al copiilor şi facem totul pentru dezarmare şi pace !“ Cuvîntarea conducătorului partidului şi statului nostru a fost urmărită cu viu interes de toţi cei prezenţi. S-a scandat cu însufleţire „Ceauşescu, La mulţi ani!“, „Ceauşescu — P.C.R. !“, „Ceauşescu —Pace!“, „Ceauşescu — România ocrotesc copilăria“, „Ceauşescu ’ — tinerii!“, „Ceauşescu şi poporul!“. După datina străbună, tinerilor şi copiilor le-au fost oferite daruri de Anul Nou. DORIN GHERGHENESCU ■ PATRIA, CABINETUL DE LUCRU AL PREŞEDINTELUI Flacăra — anul XXXVI - Nr. 1-2 (1 646—1 647) - 6 ianuarie 19873