Flacăra, iulie-septembrie 1989 (Anul 38, nr. 27-39)

1989-07-07 / nr. 27

Actualitatea politică 2 0 reinvestire firească şi legitimă La puţin timp după Hotărîrea Plenarei Comitetului Central al P.C.R. cu privire la realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia de secretar general al Partidului Comunist Român, colectivele de oameni ai muncii din întreaga ţară, comitete judeţene, municipale, orăşeneşti şi comunale de partid, ministere şi alte instituţii centrale sau locale, şi-au exprimat adeziunea deplină, împreună cu sentimentele de dragoste şi admiraţie faţă de strălucitul conducător al partidului şi statului nostru, întemeietorul şi garantul înfăptuirii măreţei opere de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate în România. Asemenea întregului nostru popor, strîns unit în jurul partidului, al dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, îmi exprim împreună cu toţi membrii Cooperativei Agricole de Producţie Joiţa, judeţul Giurgiu, şi cu întreaga ţărănime căreia i-aţi deschis şi fundamentat un destin ferm în istoria patriei, în lumina noii revoluţii agrare, întreaga şi deplina mea adeziune faţă de Hotărîrea Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român privind propunerea ca dumneavoastră să fiţi reales la Congresul al XIV-lea al partidului în funcţia supremă de secretar general al Partidului Comunist Român, întrevăzînd în această unanimă hotărîre garanţia ascensiunii noastre neabătute spre împlinirea celor mai luminoase idealuri de viaţă, muncă paşnică şi prosperitate într-un timp istoric, unic şi irepetabil, de remarcabile victorii ale construcţiei socialismului în ţara noastră, pe care îl numim cu înflăcărată emoţie şi mîndrie patriotică „Epoca Nicolae Ceauşescu“, în momentele sărbătoreşti cînd întregul nostru popor a primit cu bucurie şi entuziasm neţărmurit propunerea realegerii dumneavoastră în suprema funcţie de secretar general al partidului, întreaga noastră ţărănime, milioanele de ţărani şi muncitori ai ogoarelor româneşti, hotărîţi în aceste clipe să smulgă pămîntului recolte fără egal în istoria agriculturii noastre, îşi unesc într-o singură bătaie de inimă întreaga recunoştinţă către dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, iniţiatorul celei mai îndrăzneţe renaşteri a agriculturii noastre, noua revoluţie agrară. Noua viziune asupra agriculturii şi in general asupra construcţiei socialiste în ţara noastră a condus prin gîndirea şi clarviziunea dumneavoastră, profund ştiinţifice, la teze şi idei de o importanţă covârşitoare care au orientat ţărănimea muncitoare, întreaga societate românească, pe drumul celor mai înalte realizări, al celor mai prospere condiţii de muncă şi viaţă din milenara sa istorie. Iată de ce membrii Cooperativei Agricole de Producţie Joiţa, într-o unanimă solidaritate cu întreaga noastră ţărănime, văd în realegerea dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, o reinvestire firească şi legitimă, menită să garanteze îndeplinirea cu succes a tuturor îndrăzneţelor noastre programe de dezvoltare economico-socială a patriei, chezăşia neabătutului nostru mers înainte spre culmile de aur ale comunismului. Fiind în acelaşi timp conştienţi că toate marile noastre idealuri nu se pot împlini decât într-un context de competiţie paşnică între popoarele lumii, ne reafirmăm adeziunea faţă de strălucita politică externă a cărei strategie aţi fundamentat-o dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, marcantă personalitate a vieţii politice internaţionale, recunoscut erou al păcii mondiale pe toate meridianele planetei, a cărei activitate e profund marcată de cea mai înaltă responsabilitate atît faţă de viitorul poporului român în concertul planetar al popoarelor lumii, cit şi de destinele întregii umanităţi. ION TRONESCU preşedintele C.A.P. Joiţa jud.Giurgiu VOINŢA partidului, VOINŢA întregului popor Prin importanţa problemelor dezbătute, a hotărîrilor luate, prin întreaga sa desfăşurare, recenta plenară a C.C. al P.C.R. reprezintă un moment de seamă in viaţa partidului şi a ţării. Plenara a adoptat, după cum este cunoscut, Hotărîrea cu privire la realegerea, la cel de-al XIV-lea Congres, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia de secretar general al Partidului Comunist Român. Propunerea privind realegerea va fi supusă dezbaterii în adunările generale ale tuturor organizaţiilor de bază din întreprinderi, instituţii, unităţi agricole, în toate conferinţele organizaţiilor comunale, orăşeneşti, municipale şi judeţene ale P.C.R., în întregul partid. In Hotărîre se exprimă convingerea că realegerea în fruntea partidului a tovarăşului Nicolae Ceauşescu constituie cea mai sigură garanţie a edificării cu succes a societăţii socialiste multilateral dezvoltate pe baza aplicării creatoare a principiilor generale ale socialismului ştiinţific la condiţiile concrete din ţara noastră, a viitorului comunist al patriei, a înaintării neabătute a României spre cele mai înalte culmi ale progresului şi civilizaţiei. Aprobată cu entuziasm de participanţii la plenară, propunerea de realegere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia supremă de secretar general al partidului a întrunit adeziunea tuturor oamenilor muncii, care s-au angajat să acţioneze cu toate forţele pentru înfăptuirea politicii partidului de dezvoltare socialistă multilaterală a patriei, pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor pe acest an şi pe întregul cincinal. Cuvîntarea rostită de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la plenară a fost primită de cei prezenţi cu deplină aprobare. După cum se subliniază în Hotărîrea adoptată la încheierea lucrărilor, plenara a dat cea mai înaltă apreciere cuvîntării, amplă şi profundă analiză ştiinţifică a drumului parcurs în dezvoltarea economico-socială, în formarea naţiunii şi a statului naţionalunitar român, în dezvoltarea generală a forţelor de producţie, a ştiinţei, culturii, a marilor realizări obţinute în construcţia socialismului, a stadiului actual al societăţii româneşti, cu deosebire în perioada de după Congresul al IX-lea, a programului de muncă şi de luptă revoluţionară al comuniştilor, al întregului popor în perioada 1991— 1995 şi pînă dincolo de orizonturile mileniului trei, pe baza aplicării consecvente a legităţilor generale, a principiilor socialismului ştiinţific la condiţiile şi realităţile concrete din ţara noastră. Plenara — subliniază Hotărîrea — şi-a însuşit întru totul tezele, ideile şi orientările de deosebită însemnătate teoretică şi practică cuprinse în cuvîntarea secretarului general al partidului şi a hotărît în unanimitate ca acest document fundamental al muncii şi acţiunii comuniştilor, a întregului nostru popor să stea la baza activităţii de pregătire a Congresului al XIV-lea al partidului. Plenara a adoptat, de asemenea, Hotărîrea cu privire la convocarea Congresului al XIV-lea al Partidului Comunist Român, Proiectul Programului-Directivă al Congresului al XIV-lea şi Tezele pentru Congresul al XIV-lea privind dezvoltarea societăţii româneşti, perfecţionarea conducerii economicosociale, dezvoltarea democraţiei muncitoreşti-revoluţionare, creşterea rolului Partidului Comunist Român şi activitatea ideologică, politicoeducativă, ridicarea nivelului de cunoaştere ştiinţifică, de cultură, a conştiinţei revoluţionare, raportul de forţe şi caracteristicile fundamentale ale situaţiei internaţionale. Potrivit primului din aceste texte, Congresul al XIV-lea al partidului va avea următoarea ordine de zi : 1. Raportul Comitetului Central cu privire la activitatea Partidului Comunist Român în perioada dintre Congresul al XIII-lea și Congresul al XIV-lea și sarcinile de viitor ale partidului ; 2. Raportul Comisiei Centrale de Revizie ; 3. Proiectul Programului-Directivă cu privire la dezvoltarea economico-socială a României în cincinalul 1991—1995 și orientările de perspectivă pînă în anii 2000—2010; 4. Alegerea secretarului general al Partidului Comunist Român, a Comitetului Central al Partidului şi a Comisiei Centrale de Revizie. Programul-Directivă şi Tezele urmează să fie supuse unei largi dezbateri în toate organizaţiile de partid, de masă şi obşteşti, cu întregul popor. Sinteză a amplelor şi rodnicelor dezbateri desfăşurate în ţara noastră, pe baza Tezelor din aprilie 1988 şi a documentelor marelui forum democratic din noiembrie 1988, Programul Directivă şi Tezele exprimă hotărîrea oamenilor muncii din ţara noastră de a înfăptui în cele mai bune condiţii programul partidului de făurire a socialismului şi comunismului pe pămîntul României. Intre documentele aprobate de plenară se află şi proiectul Planului naţional unic de dezvoltare economico-socială a României în anul 1990. S-a subliniat că prevederile proiectului asigură continuitatea procesului de dezvoltare intensiv-calitativă a tuturor ramurilor economiei naţionale, lărgirea bazei de materii prime şi energetice, creşterea productivităţii muncii, realizarea unei eficienţe sporite în toate domeniile, creează condiţii pentru mărirea avuţiei naţionale, ridicarea nivelului de trai şi a gradului de civilizaţie al întregului popor şi contribuie la realizarea obiectivului strategic al actualului cincinal — trecerea României la un stadiu superior, de ţară socialistă mediu dezvoltată. Subliniindu-se contribuţia decisivă a tovarăşului Nicolae Ceauşescu la elaborarea şi fundamentarea documentelor dezbătute şi aprobate de plenară, rolul său fundamental în înfăptuirea politicii interne şi externe a României, în Hotărîrea menţionată se spune : „Plenara aduce un profund şi înflăcărat omagiu secretarului general al partidului, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, strălucit militant şi patriot revoluţionar. Erou între eroii neamului, luptător neînfricat pentru cauza clasei muncitoare, a socialismului, pentru aplicarea fermă în viaţă, în deplină concordanţă cu realităţile concrete ale României, a legilor generale ale dezvoltării sociale, a principiilor socialismului ştiinţific, a concepţiei înaintate, materialistdialectice şi istorice despre lume şi viaţă, ctitorul de geniu al României moderne, om politic de excepţie al lumii contemporane, al mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, promotor activ al celor mai nobile aspiraţii de independenţă, pace şi libertate, de largă colaborare între toate popoarele. Plenara exprimă, totodată, cele mai calde şi respectuoase sentimente de stimă şi respect tovarăşei Elena Ceauşescu, eminent om politic şi savant de largă recunoaştere internaţională, militant de frunte al partidului şi statului nostru, care aduce o contribuţie deosebită la elaborarea şi înfăptuirea programelor de dezvoltare a ţării, la organizarea şi modernizarea activităţii din toate sectoarele economice şi sociale, la progresul ştiinţei şi tehnicii, al învăţămîntului şi culturii naţionale“. Cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, celelalte documente adoptate la plenară constituie un amplu şi mobilizator program de acţiune al Întregului popor. Referindu-se la prevederile acestor documente, tovarăşul Nicolae Ceauşescu spunea : „Se poate afirma de pe acum că cel de-al XIV-lea Congres al partidului poate fi considerat drept congresul marilor victorii socialiste, al muncii pline de abnegaţie a întregului popor, al adevăratei suveranităţi şi independenţei depline. Congresul care deschide perspectivele minunate spre înaltele culmi ale societăţii fără clase, spre culmile comunismului ! Doresc să exprim convingerea că toţi participanţii la plenară, toate organizaţiile şi organele de partid, toţi oamenii muncii, fără deosebire de naţionalitate, întregul nostru popor vor înfăptui neabătut obiectivele de dezvoltare economico-socială, vor participa activ la dezbaterea documentelor şi pregătirea Congresului al XIV-lea al partidului, la trasarea perspectivelor dezvoltării României spre comunism !“. In acest spirit, plenara a adresat organelor şi organizaţiilor de partid, comuniştilor, clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor făuritorilor de bunuri materiale şi spirituale din România chemarea de a se angaja cu toate forţele şi de a acţiona cu cea mai mare hotărîre pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor şi orientărilor cuprinse în cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi în documentele adoptate, pentru îndeplinirea în cele mai bune condiţii a prevederilor planurilor şi programelor de dezvoltare economico-socială a patriei, pentru transpunerea în viaţă a Programului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. ION D. GOIA ■ Chezăşia progresului Trăim în aceste momente sentimente de aleasă stimă şi preţuire, de înaltă mîndrie patriotică pentru măreţele realizări obţinute în epoca de aur a României socialiste, epocă ce cu îndreptăţit temei poartă numele ctitorului de ţară nouă, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Realizărilor întregului popor le adăugăm şi pe cele ale colectivului de oameni ai muncii de la întreprinderea „Aversa“, care, în acest aproape un sfert de secol de cînd tovarăşul Nicolae Ceauşescu , în fruntea destinelor ţării, a cunoscut o impresionantă transformare, dintr-o întreprindere modestă, ce producea cîteva tipuri de pompe simple, devenind o adevărată cetate muncitorească modernă. Dacă azi la „Aversă“ se lucrează pe mașini și utilaje cu comandă-program, dacă ea produce acum pompe speciale, pentru petrochimie, pompe pentru industria energetică, pentru cea navală, pompe pentru centralele nucleare, este pentru că noi, colectivul de oameni ai muncii de aici, ne-am bucurat de atenţia şi interesul secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ale cărui Sarcini şi îndrumări preţioase date cu ocazia vizitelor în întreprindere au devenit principalele noastre căi de acţiune. Cu inimile Înflăcărate de dragoste şi recunoştinţă pentru cel a cărui neobosită activitate este consacrată, de peste două decenii, edificării unei societăţi ce conferă tuturor şi fiecăruia dintre noi şanse excepţionale de realizare profesională, de viaţă frumoasă, liberă şi fericită, ne angajăm să muncim cu şi mai multă dăruire, să ne perfecţionăm continuu pregătirea profesională, astfel ca produsele noastre, şi în prezent solicitate de firme din numeroase ţări ale lumii, să cunoască noi creşteri calitative. Este acesta răspunsul nostru de fapte pentru minunatele condiţii în care trăim şi muncim în această ţară a păcii şi omeniei, în fruntea căreia se află omul păcii şi omeniei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în faţa căruia ne angajăm să nu precupeţim nici un efort pentru traducerea în viaţă a istoricelor obiective stabilite de Congresul al XIII-lea şi Conferinţa Naţională ale partidulului, întîmpinînd astfel, prin noi şi noi realizări, Congresul al XIV-lea al partidului şi a 45-a aniversare a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistâ. GHEORGHE OANJA maistru la întreprinderea „Aversa“ Bucureşti Flacăra - anul XXXVIII - Nr. 27 (1776) - 7 iulie 1989