Flamura, iulie-decembrie 1986 (Anul 38, nr. 3581-3607)

1986-10-14 / nr. 3596

Spirit gospodăresc, maximă eficiență în UTILIZAREA ENERGIEI ELECTRICE Utilizarea cu spirit gospodăresc și valorificarea tuturor posibilităților de economisire a energiei electrice reprezintă, în orice împrejurare o sarcină o obligație de cea mai mare imiportanță pentru toate colectivele de oameni ai muncii, pentru fiecare cetățean. Dar mai ales în aaceastă perioadă, cînd se apropie tot mai mult anotimpul rece, problema solicită o atenție specială, permanentă, atît din partea energeticienilor și a colaboratorilor acestora, cît și a consumatorilor, care pot și trebuie să contribuie substanțial la asigurarea cu energie electrică a econom- naționale și a populației. In st sens, se pune nu doar problema respectării normelor stabilite, ci mai ales aceea de a se reduce drastic, prin toate căile și mijloacele, consumurile energetice, de a se lua măsuri hotărîte de recuperare a energetice refolosibile. resurselor Sub nici un motiv nu se poate admite încălcarea acestor norme, înțelegîndu-se cu toată claritatea și răspunderea că, în actuala perioadă și în anotimpul rece, numai printr-o severă economisire a energiei electrice pot fi asigurate condițiile necesare desfășurării normale a activității productive, pentru realizarea sarcinilor de plan pe acest an, în cele mai optime condiții, cît și necesarul de consum al producției. De aceea, este deosebit de important să se treacă neîntîrziat la adoptarea și aplicarea tuturor măsurilor impuse de încadrarea strictă în normele tehnologice de consum aprobate, pentru diminuarea în continuare a consumurilor de energie. Este o cerință imperioasă pentru toate unitățile economice, dar în mod deosebit pentru acele întreprinderi din județ care, în luna septembrie a.c., au înregistrat însemnate depășiri față de cota alocată, cum sunt de exemplu fabrica de pîine din Reșița (cu o depășire de 3683 kwh), întreprinderea de nutrețuri combinate Berzovia (77300 kwh), întreprinderea „Avicola“ Caransebeș (28341 kwh) sectorul de tracțiune C.F.R. (cu o depășire de peste 250 000 kwh) și altele. Se impun, de asemenea, măsuri ferme pentru reducerea con(Continuare în pag. a 4-a) REUNIUNE ȘTIINȚIETCA Reuniunea științifică .Meningitele acute la copii", organizată, de curînd, la Crivaia, se înscrie între reușitele manifestări, de acest gen, organizate de Direcția sanitară județeană și puse în slujba pregătirii celor care veghează la sănătatea oamenilor cutățile în domeniu, ultime atitudini terapeutice, educația sanitară a mamelor ș.a., au constituit subiecte pentru cele 19 comunicări susținute de specialiști din București și județ. ^ Contururi ale noului pod de peste brațul sting al Dunării la Moldova Veche Cu sarcinile la export depășite acționând în spiritul indicațiilor secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, de a se acorda o atenție permanentă și responsabilă realizării integrale producției destinate exaportului, colectivul de muncă de la U.F.E.T. Bocșa a obținut, în acest prim an al actualului cincinal, rezultate bune. Acestea se reflectă și în faptul că produsele forestierilor bocșeni se bucură de tot mai multă apreciere din partea partenerilor externi din Uniunea Sovietică, R.F. Germania, Austria sau Italia, atît prin calitatea lor, cît și prin respectarea termenelor de livrare. Ca urmare a acestor strădanii, unitatea a îndeplinit înainte de termen sarcinile la export pe 1986. De subliniat, totodată, că muncitorii, tehnicienii și inginerii vrat peste de aici au fiprevederile planului mai bine de 600 mc celuloză de fag, 23 tone mangal, mobilier în valoare de peste două milioane lei. (Ton Rotărescu, coresp.). Zestrea edilitară a municipiului Reșița se îmbogățește continuu II DRUMUL LEGUMELOR SPRE SILOZURI — cît mai scurt I încă de pe la începutul anului, alimentația publică și consumurile colective din județ au făcut, conform uzanțelor, contract cu întreprinderea județeană de legume și fructe, pentru asigurarea cantităților necesare însilozării și semiindustrializării pentru sezonul rece. Apoi prin luna aprilie, unitățile respective au revenit cu alte cifre, reprezentînd necesarul de legume destinate consumului în perioada de iarnă, pînă la noua recoltă de legume proaspete. Ne-am aștepta ca, la un asemenea spirit de prevedere, lucrurile să se prezinte acum în cele Ancheta „Flamura“ mai bune condiții. Dar iată că, după atîtea calcule prealabile și preliminări, acțiunea lasă impresia de provizorat, că se desfășoară încă la întîmplare, în multe din cazurile întîlnite și discutate cu cei în cauză. In primul rînd, există o nedumeritoare și foarte mare diferență între cantitățile contractate și cele necesare. De ce? I.C.S.A.P. Reșița a contractat 140 te cartofi, dar necesarul este de 170 tone. La rădăcinoase, dintr-un necesar de 25 de tone, a contractat ... 7 tone. La I.C.S.M Moldova Nouă, s-au contractat 5<f tone de cartofi, dintr-un necesar de ... 160 tone. Iată însă că acum acel necesar reprezintă cifra de plan. I.J.L.F. ce este obligat să respecte contractul sau necesarul ? Iar partea rea a lucrurilor este că, in unele cazuri, nu realizează niciuna dintre aceste cerințe. Și anomaliile sunt destule. Zilele trecute, I.C.S.A.P. Reșița a primit delegație de la I.J.S.F. pentru a-și recolta, cu forțe proprii, așa cum prevede programul județean de aprovizionare pentru toamnă-iarnă, legumele necesare, de la C.A.P. Gherteniș. S_au dus acolo, ca la pomul lăudat. Cînd colo, surpri N.S. ILIAȘ (Continuare in pag. a 6-a) CALITATE ÎNALTA, CONȚINUT BOGAT In Insățâmintul politico-ideologic Sub semnul exigențelor formulate de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, în acest an de studiu, învățămîntul politico-ideologic este chemat să îndeplinească un rol și mai activ în ridicarea nivelului de pregătire al cadrelor de partid și de stat,, al comuniștilor și al tuturor oamenilor muncii, să contribuie la însușirea, cunoașterea temeinică și aplicarea în viață a politicii interne și externe a partidului și statului nostru, la creșterea spiritului revoluționar, a combativității și responsabilității membrilor de partid, a fiecărui om al muncii la locul în care își desfășoară activitatea, precum și în societate. El trebuie să determine cunoașterea aprofundată a hotărârilor de partid, a legilor țării, orientărilor, tezelor și indicațiilor novatoare ale tovarășului Nicolae Ceaușescu, a programelor adoptate pentru fiecare domeniu de activitate, contribuind mai eficient la creșterea participării celor ce muncesc la înfăptuirea sarcinilor din industrie, agricultură și din celelalte sfere ale vieții economicosociale In acest sens, în cadrul anului de învățămînt politico-ideologic, se va pune accent pe Ilie NAIDAN director al Cabinetului județean pentru activitatea ideologică și politico-educativă (Continuare in pag. a 3-a) Acțiuni decisive pentru încheierea întregului complex de lucrări din CAMPANIA AGRICOLA DE TOAMNA Săptămîna care s-a încheiat duminică a însemnat pentru lucrătorii ogoarelor din județul nostru, un moment hotărâtor în bătălia recoltei ’86 și pregătirea celei din vara anului viitor. Datorită vitezelor sporite de lucru la recoltat, eliberarea terenului, arături și pregătirea patului germinativ, la semănat, cele mai importante lucrări ale actualei campanii agricole se apropie de final. Drept urmare, în aceste zile, atenția specialiștilor, a cadrelor de conducere din unități, a tuturor oamenilor muncii din agricultură trebuie să fie îndreptată spre încheierea cît mai grabnică a însămințării cerealelor păioase. In același timp, se impune sporirea ritmului de lucru la transportul recoltei din timp și magaziile unităților in depozitele unice. Porumbul, legumele și fructele trebuie să ajungă neîntîrziat și fără nici un fel de pierderi la adăpost, mai ales că nu se știe cum va evolua vremea în continuare. De asemenea, acțiunile care urmează trebuie să vizeze eliberarea urgentă a tuturor terenurilor de resturi vegetale și efectuarea neîntîrziată a arăturilor actinei de toamnă pe întreaga suprafață planificată. Totodată, din sectoarele zootehnice trebuie transportate în cîmp cantitățile de îngrășăminte organice prevăzute pentru a se asigura încorporarea lor în sol, o dată cu lucrarea de bază a acestuia. In zootehnie, această perioadă obligă la realizarea ultimelor pregătiri pentru asigurarea, în bune condiții, a stabulației 1986— 1987. Drept urmare, în aceste zile, trebuie încheiată insilozarea tuturor acțiunea de cantităților de furaje conform necesarului prestabilit și depozitați, în cantități îndestulătoare, cocenii de porumb astfel ca ln bazele furajere ale fermelor și unităților să se asigure furaje suficiente pentru întreaga perioadă rece. In același timp, este necesar să finalizeze toate lucrările de mosedernizare a fermelor, pe de o parte, iar, pe de altă parte, trebuie terminate imediat reviziile și reparațiile adăposturilor și instalațiilor aferente. Numai prin acțiuni ferme va fi posibilă crearea condițiilor de microclimat necesare asigurării unei stări întreținere corespunzătoare a de animalelor și, pe această bază, sporirea producțiilor de lapte, realizarea celorlalți indicatori din zootehnie. _______ de fund a barajului. ITstimo Am . La I C.M. Bocșa se finalizează un prim lot de 200 tone de construcții metalice de cazane, dintr-o importantă comandă pen- Vit Ilid pintru o firmă italiană. • în cadrul acțiunii de asimilare a noi utilaje pentru industria alimentară, la I.M. Toplet a fost realizat ---------- prototipul mașinii de producere a arpacașului, ce va fi livrată beneficiarului, in vederea omologării. • Concomitent cu alte lucrări, pe șantierul hidroenergetic de la Poiana Mărului au început operațiile de consolidare, prin injecții, la casa vanelor de la golirea