Foae sătească, 1841 (Anul 3, nr. 1-52)

1841-01-05 / nr. 1

tohii Sion și Monast. Berzunțul, pentru părți din moșiia Nadișa. Ghen. 31. Coms. Vasili Vărgolici, cu Spat. Iorgu Razu și clironomii lui Toma Iamandi, pentru moșiia Cărăpeștii. Divanul Apelativ a Țării de Sus. Dechemv. 19, No. 6901, vecinică vânzare. Act de cu mai jos iscălitul Vaniii Ghica fiiul răps. Dogf. Grigori Ghica, fac cunoscut prin acest înscrie, că am vândut de veci fratului meu Aga Peculai Ghica, părțile din Hărțașii și Marsurișii, ce le am cliropomie lela răps. parintele meu, și în țânutul Ceamțului ocopsale într'un hotar cu moșiile care părți se află la Mijlocul Budeștii și Tatomireștii, cu preț de 1200 galurii, recum sânt prețuitoarele țurai prin forma lui ca diată a părintelui nostru din 1836 Fevr. 10. și că D, fratele meu mău plutit și grisosul pende Budești a Dsale, iarăș după hotărârea pomenitei dieți, precum și prisosul tot din Budești pentru cealaltă jumătate ce era să'mi fi știut acestă vânzare ce am făcut cătră Clui fratele meu Peculai, și că neam desfăcut amăndoi întru toate întocmai după cuprindere vieții, am rugat pe cinst. Divan a încredința acest act pe formă, și al publica prin Foiile Sătești spre siguranța ambelor părți, și mai ales spre știință că Dlui au rămas deplin stăpân pe numita moșie Budeștii cu ale ei săliși. 1830 Dechemvrie 17. (iscăliți) Catinca Ghica, Vasili Ghica. Întăritura Divanului. Față fiind în presudofia Divanului Dlui Vasili Ghica, au arătat că zapisul acesta este supt adevărata Dsale iscălitură, referirei ce prin talopă lu făcut, de aceia în urmasă adeverește de cătră acest Divan. No. 6802. (urmează iscăliturile), plătească fratele meu Alecu, și spre a zestre de pe soțiia Veanța Petrotiuci, având la o casă pe locul Monast. Sf. Triierarhi, cu Unire între ei, au vânduto de veci agumenului acel Monast, în preț de 1000 lei, împrotica căriia zestri, siguripsind pe soțiia sa cu 2ocuri a sale aflătoare în mahalaoa Broștenilor, i sau încredințat vanisul de cutră acest Divan, dar tot odată se publică spre obșteasca înștiințare. Divanul Apelativ a țării de Jos. Poemv. 9, No. 6491. Clasificația a o parte din moșiile aflătoare supt rezidenții a acestui Divan, făcută pe temeiul articului 7 din Pravila pentru stângere procesorilor de împrejurări, care au a se hotări în viitoare anul 1841. Ținutul Vasluiului. 1. Stolnani și Toader Romășiești, pentru inpresurare moșiei Beneștii, de cătru moșiia Boușorii răzămască. 2. Post. (acum Vornic) Ioan Costachi, pentru împresurarea moșiei Borosuștii, despre moșiile megieșite. 3. Vorniceasa Anica Buhuș, pentru împresurare moșiei Șămoteștii, de cătră moșiile: Micleștii a răps. Vorn. Ioan Miclescu; Popeștii a Spat. Ioan Miclescu; Soleștii a Post. Iordachi Roset și Firpiiia Dsale Aga Scarlat Donini. 4. Vllidica Ionichentie, pentru împresurarea moșiei Boroe cu săliștile ei a Monast. Sf. Nicolai din Botoșeni, de cătră moșiia Chioaie a Dsalei Aga Scarlat Doniii. 5. Făzlășii de moșiia Murgenii, pentru împresurarea acei moșii, tot de cătră Aga Doniii. 6. Răzășii de moșiia Băneștii, pentru împresurare acei moșii, despre moșiia Bugeștii (numită acum Mănacu) și de cătră moșiia Țopu a Monast. Sf. Spiridon. 7. Onpat Petrachi Roset, pentru împresurare moșiei Vorăștii, despre moșiile Glodenii și Căzășeștii. 8. Spat. Iacovachi Veisa, pentru împresurare moșiei Tăeștii, despre Știoborăni și celelalte moșii arătate în jalobă, și pentru împresurarte moșiei Bălțații, despre acele megieșite. SȚănutul Fălciiului. I. Aga Gheorgi Costachi, pentru împresurare moșiilor Cojăria și Spoișuștii, ce întăi de cătră răzășii de moșiia Scrințăneștii și cea al doile le cutră răzășii Ghermăneti a Dsale Aga Costachi Camprino. 2. Palt Gheorghi Crite și Costachi Chendru, pentru împresurarea moșiei Prmășănii, de cătră moșiia Buneștii a Episcopiei Hușii și Roșiorii a Dsale Aga Scarlat Roset, precum și pentru un an ce să stăpânește de Vpiscopie. 3. Rărașii de moșiia Vătcanii, pentru împresurare atei moșii, de cătră moșiile Măfeștii a Spat. Iancu Costaci și Doicești a Sard. Străzim. tru jumătate Dechemv. 29, Pp. 7006.