Foae sătească, 1843 (Anul 5, nr. 1-52)

1843-03-21 / nr. 12

Anul dtț. LDE GRe - Preluberația se face în Iași la Redacție, în ținuturi pe la DL Sameși. Prețul pentru particulari este un galbăn pe ap. PRIN U SATULUI MOLDAVIEI Iași, ruminică zi MARTIE ZVALU Albstă Foaie officială est odată pe săptămână, cu patru Suplementarii pe lună, în Tipografia Sf. Mitropolii a Moldaviei. Departamentul trevilor din lăuntru. Martie 8, No. 4066. Însămnundusă aie întocmai copie de pe alresul Secretariatului de Stat din 2 Martie 1843 sunt No. 447, urmat cutră acest Departament, să publică în tot Prinținatul spre înștiințare tuturor de opitie. . „Prin Învaratul Domn priimind jalovă iscălită de un însămnător număr de boeri și neguțitori, cucerire ca jidovii să fie opriți de a cumpăra vii, precum aceasta este și prevăzută prin 1430 și 1431 din Condica Țivilă, au bine voit a o recomendui Sfatului Cărmuitor, ca având în vedere leșiuirile care opresc pe jidovia ave vii, să pue la cale desfacere acelor cumpărate pănă acum, și a nu îngădui pe viitori de calcare Pravelilor. Pe acest temeiu după tratațiia urmată s'au scris Dogofeței Justiției ca având în privire legiuirile pentru acest caz, să se dee poropii tuturor Tribunalurilor, de a nu mai întări în viitorime asemenă vânzări cătră jidovi, iar prin aceasta cu cinste să face cunoscut Departamentului, să binevoiască a împărtăși jidovilor prin canalul cuviind pe Înalta hotărire, ca să se desfacă în curgere de un an, de viile ce au apucat a cumpăra pănă acum. Martie 10, No. 4126. Prin Părcăluvița Galații, hondusă surgun peste hotarul Dunării pe vinovatul Ioan sau Sica Carp, cu hotărire de a nu să mai întoarce nici odată în acest Prinținat, și pentru ca nu după trecere de vreme găsind prilej să se înapoiască, i să însămnează alte fisionomiia, și totodată să publică spre știința Dregătorilor și a tuturor de obștie, ca oricând darm în acest Prinținat, să se prindă pe greșit. Fiisionomiaș. Ioan sau Pica Carn, la stat scurt, în vârstă de 30 ani, la față smad, părul capului castaniu, mustețile și barba cami roșii, ochii albastri, sprintenile castanii, la pent stricat. Martie 10, No. 4442. Dlui Post. Peculai Milu, prin jalobă cătră Departament au făcut arătare că la 5 noaptea spre 6 a următoarei luni, Unui lăcuitor de pe moșiia Dsale Poiana Cârnului țânt. Vasluiului anume Vasili Buta, i s'au furat patru boi (căte de 3 pe 1 viței) din ograda casii sale, deci însămnândusă aice părul și semnele acelor boi, să publică spre obșteasca știință pentru a lor aflari. Semnele vitelor. 2 boi la păr porumbi, unul la coarne Ianoș