Foae sătească, 1844 (Anul 6, nr. 1-53)

1844-06-11 / nr. 24

- 140 - atare, fu că în locul acei peceți s'au pus în lucrare a se da satului alta, cu adăogire No. 2 deasupra numirei de sat. No. 10,789. Dlui Aga Dăscărachi Costachi, prin jalovă cătră Departament, au făcut arătare că la 1 a curgătoarei luni, sara, o slujnică țâgancă anume Mariuța,la stat de mijloc, purul capului negru, oui negri, îmbrăcată cu doi rochii și cațaveică vânătă), prădândul de câteva lucruri din casă, s'au făcut nevăzută, deci să publică spre obșteasca știință pentru negreșita florei prindere și trimeteriei prin competenta isprăvnicie aice la Departament, împreună cu toate cele ce s'ar găsi la dânsa. No. 10.801. Deși în trecutul an 1843, după regularicire și hotărnrie urmată, s'au fost publicat prin isprăvniciile țănuturilor, ca pe nici unul din neguțitori sau posesori de moșii, sp nu se îngeciue a da bani pe la locuitori pe producturile ce încă nu'și cunosc rodul ce pot avea ce atunce numai când vor fi producturile de față și cu prețuri politicite, iar nu înjosite după cum obicinuil, aseminează și să nu se îngădue a da bani pentru închirieri de transporturisiri, fără mai întăi a se înfățoșa cu înscrisurile de alcătuire la Isprăvnicie sau Privighitorul de ocol, spre luare aminte dacă să cuprind cuvenitele prețuri, și vremi îndămănatice, iar nu tocmai în acele când lăcuitorii să găsăsc în gospodăreștile interesuri și altele, și apoi el le întărească după cuviință, urmare prin care să se poată curma abuzurile ce pănă atunce se face, dar pentru că după științele primite, unii din neguțitori de asemine epecunații supuși protecțiilor străine, nu se supun la uiie așa dispoziții, ne dând bani după cum vror fără a să arăta Unde se cuvine, se prineesc judecăți și necurmate corespondenții. Departamentul supă așa nerezonate urmări și avbateri din vinerile la cale a ocărnuirii, ce ontrege pentru toți s'au făcuut, publică spre știință neabaterea oricui din regularicire și hotărirea sus pomenită, căci la din împrotiră vor fi peprimite și nepuse în lucrare ori care misiouri. No. 10,902. Isprăvnicia ținutului Vasluiu prin raportul sunt No. 4470, înștiințază că asupra Unui arman Ovanes Popovici urmează pretenție din partea Dsale Spat. Costachi Mavrodin, pentru nige nopușoi ce au cumpărat de la el și nu iau făcut teslim, împrotiva cărora Dlui Spat, cere dispăgubire cu 2169 mi, și că așa precum numitul se afla pribegit din acel ținut, fără a să ști unde este dus, mijlosiirea lui aflare în privire că deși ar fi rigularisit siguripsirei împlinirii din abuzul seu, dar că fără ființa lui nu se poate lămuri dreapta datorie, deci să publică spre înștiințarea numitului arman, ca să se înfățoșeză la acea Isprăvnicie. Visterul Moldaviei. No. 4259. Isprăvnicia țânutului Fălciiu, prin reportul cu No. 4810, au făcut cunoscut Visteriei că din satul Streștii acel țânut, au pribigit 11 virnici pe la locuri necunoscute, în sui doi în anii trecuți 1842 și 1813, iar noă în anul curgător, deci însămnânduli se aice numele și fisionomiia, că publică sare obșteasca știință, pentru negreșit aflarea , prindere și trimeterie lor la urmăre. Numele și fisionomiia privegiților. 1. Ioan Rusan, fugit din 1842, în ebaretă de 40 ani, la stat nalt, la față balan, ocii căprii, nasul, gura potrivite, părul capului și mustețile cărunte, bargarade. Femeia lui Floan, în vârstă de 10 ani. Profira și Ileana fiicele lor 2. Costandin Olteanu, fugit din 1813, în vărstă de 30 ani, la stat nalt, la față balan, stricat de vărsat, ochii albaștri, nasul, gura potrivite, vărul capului galbăn, barba rade. Paraschiva femeia lui, precum și doi conți Vasili și Toader. 3. Petre Pegru, la stat polt, uscățiv, balan, ochii căprii, nasul, gura potrivite, parba rade, spănatic, părul capului negru, de 30 ani. Marița femema sa, în vârstă de 26 așbi trii copii, Catrina, Toader și Vasini. 4. Dumitru Negri, de 26 ani, la sfat nalt, la față smolit, părul capului și mustețile negri, ujiții negri, nasul, gura potrivite, parca rade. Ineanta femeia lui, în vârstă de 24 ani, Sava și Vasili fiii lor. 5. Gheorghi Ppostu, în vârstă de 40 ani, la stat de mijloc, la față sarbăd, palan, în obra-