Foae sătească, 1845 (Anul 7, nr. 1-52)

1845-08-05 / nr. 31

Anuliii Aresă Fole ofițială esă dată pe mână, șai dănd învă și patre Senlemepturi pe levă. PAARTE ADMINISTRATIVĂ I. Departamentul trebilor din lăuntru. No. 14,820. Însămnăndutge arie cuprindere a aresului Secretariatului de Stat sun No. 1840, spre lănurire de măsurile statornicite de cătră Sfatul Ocărmuitor, în urmarea cererii speculanților de cherestele din tărgul Petrii, prin rănduirea D. Pitar. Costachi Stere, privighitor întru înlecuire ecsportației cherestelii la Galați, se publică spre obșteaca știință, cu adăugire cui oricine ar cumpăra cheresteie de la vri un plutaș, fără să vadă înscris adeverință cvel este însuși proprietarul lor, va fi supus răspunderii și grovirii. Agresul Secretariatului de Stat din 20 Iulie sură sub No. 1810, cătră Departamentul trevilor dinauntru, cumzr de poieri și neguțitori eptculanți de cereste din tărgul pietrii, prin fale iă către Înălțatul Domn, arătănd sminteile ce ar fi patimind acest ram de negoț, din pricina plutașilor, carii după ce primescu de la nai și alți neguțitori bani pe pantri, apoi ar fi vănzănd cheresteaa neguțitori că prin tărguri și sate, și ar fi zăbovind pe la maluri pănă ce'i apucă înghețul, încăt nu ar fi ducuna chreste la Galați nici unul din acei cu ai SEEA - carii s'au alcătuit, au cerut ca spre ferire de asemine nencuviințeri, să se rănduiască un înadins privighitor ales din numărul lor, și întărit de ocărnuiri cuplată din singura acestă speculație, și anume pe Dlui Pitar Costachi Stere, carele să fie cu a sa cheltuială o canfelerie cu 10 oameni călări și pedeștri, sunt îndatorire de slușitori, și să se întrebuințeză întru a înlesni cosportația cherestelii la Galați după instrucția ce îndeosebi au înfățoșat, iar Înălțimea Sa la Binevoit a recomendai acea jalobă Sfatului Ocărmuitor cu înalta rezoluție, ca chibzuina dispre aceste propuneri vite facă cuviincioasa punere la cale, oficul dar simțind înlesnirea și folosul ce s'ar aduce îndeobire întru speculații cherestelii; prin statornicire unor măsuri, prin care să se înlătureze pe de o parte osevbitele împrejururi ate ar pute aminti sigura sa întreprindere, și pe de alta îngreuetoarele îndatoriri și pretenții supt care potu cădea însuși lăcuitorii, prin însărcinări de chirie peste putința lor, de a le îndestula în felurite pe priviți, au luat îndeplinire cuprinderea pomenitei destrucții propusă de jăluitori, și după întocmirile ce au socotit de cuviință, pe temeiul Domneștii rezoluții, au statornicit măsurile cuprinse în următoarele chipurile fi. Nr.---ermita ce face în Iani la Retenție, în ținuturi pe la DCL. Laneri. Prețul pentre particilari este să tale înge p. - - EOM POMIC 4 PRINCIPATULUI MOLDAVIEI. iași, rumuică 5 avgust 1845 „