Foae sătească, 1847 (Anul 9, nr. 1-52)

1847-01-05 / nr. 1

născute Dimachi, cu ocărmuitorul schitului Știu- Gost, pământ din moșia Mărtineștii Al 2-le, pricina atingătoare de hotăritura moșiei Hreațca, proprietate a casii Sf. Spiridon, despre moșiia Țăntenii, a Dsale logofetecii Catinca Ghica și a unora din răzășii acei moșii; și al 3-le, lucrari ae are a se face în înaltei rezoluții pusă pe jaloba ce au dat Pprea Învieatului Domn răzășii de moșia Pălineștii, în predmetul ducerii în împlinire Domnescului hrisov, slobozit în pricina ce au avut cu 47 anim luu Smaranda Roset, împrotiva căruia li s'ar fi luat o somă stânjini. 6) No. 3571. - La 18 Fvruarie, pricina dintre Dluj moșia Viltoteștii, pentru împresurare de hotar. 7) No. 3472. - La 19 Fevruarie, pricina dintre Dlor Iancu și Petraci frați Zotești, cu Nicolai Broșteni, pentru pământ din moșia Cărna. 8) No. 3462 3465 și 3158. - La 20, 21 22 Fevruarie, pricina atingătoare de hotăritura moșiei Vănătorii a Monast. Bisericanii, 1iu despre moșia Mărănzii a Dsale Vorniecesti Anica Paladi păscută Balș, la 2-le despre moșiile Izvoarăle, Sclineștii și valea Manastirii Bicericanii și al 3-le despre moșia Dumbrăvița a Monast. Bistriț. 9) No. 3580. - Lază Fevruarie, pricina dintre Monastire Frumoasa, cu epitropia bisericii 61. Lahăr, pentru o dughenă din ulița atei biserici. 10) No. 3577. - La 26 Fevruarie, pricina lipere Dei Hătmăneasa Profira Scorțasca, cu Dei Comisoaia Catinca Carp, pentru împresurare moșiei Hăbășăștii, despre Brătuleși. 11) No. 3585. - La 27 Fevruarie, pricina dintre obștia răzășilor de moșiia Sărpii sau Creăsșășnii, cu Dlui Aga Lascaraci Costaci, pentru înpresurare de hotar. 12) No. 2593. - La 28 Fevruarie, pricina Mighiu, Matei Mighiu, Costandin Borde, Simion Borm și nații li lor, cu Vasili Zahaicia, mo pentru răscumpărare unor st. din nia Dolheștii. Deci se publică spre înștiișare tuturor ace or șu facu parte în arătate ne rricini, ca în însămnatele zile, regreșit să se înfățoșeze la Divan cu dovezile ce vor fi având, însuși sau prin lestuiți vechili, căci la din împroură Divanul va cerceta pricinile numai înființa părților stăruitoare, după Art.371 din Reglement, fără a rămâne cuiva vreun cuehne că au fost încunoștințați. No. 3455 și 3483. Pricinile următoare mre Dlui Vornmanolachi Bogdan, cu răzășii de moșiia Poenarii, pentru părți din acel hotar, precum și între Dei Snăgăresa Emaranda Grebenu, și Moprenita i Răducanul din târgul Ocuii, cu obștia târgului Bacău, pentru împresurare moșiei târgoveților, meeare moșiile Mărginenii și Litenii, sau terminat spre căutare de cătră acest Divan în vade de 50 zile. Deci se publică spre înștiințare fețelor figuralisitoare în aceste procesuri, ca la împlinire arătatului termin negreșit să se înfățoșeze la acest Divan, cu dovezile ce fi având, însuși sau prin legiuiți vechili, căci la din împrotră se vor hotări pricinile numai în ființa părților ce ar stărui. Divanul Apelatic. 1) No. 8591.- Dei Vorniceasa Savastița milu, proprietară moșiei Poiana Cârnului, și Maiorul Mihail Cogjlnitanu, proprietar moșiei Hilița și Zlătarii din ținutul Vasluiului, au săvărșit între Dlor învoialui, pentru despărțirea hotarelor numitelor moșii. 2) No. 9921. - Dlui Aga Costandin Neculce, au vândut de veci Dsale Snat. Feodor Vasiliu, doă locuri de prisăci cu livezi de pomăt, ce le avea pe moșia Cristegii ținut. Ianii, în preț de 20 galerii. 3) No. 9962. - Dei Vcaterina Aleveanarovna, au văndut de veci idovului Froim Iancovicii, dugeana cu locul ei Gospod, și cu binalele aflate pe ea, ce le avea dice în capitalie podul de pătră lăngă Căcaina. Siguripsind însă această pânzare Dlui Alecsandru Nicolau, sopul pun tei, în locul cu acareturile de pe el ce are aice în capitație în cvartalul C în via de pe moșia Galata. No. 10,122. Dlui Banul Iordachi Inandi, au vândut de veci Dsale unat. Iordachi Ciolacu, moșiile dincegii și ghiteninii amăndoi într'un hotar din ținutul zeerzeusu,a preț de 19.000 ralbini. . Zapisele de vânzare, și acturile de mșcev sust încredințat creștinetii. Hat. Grigoriță Ghica, cu răzășii de dintre Panliti . la