Foaia poporului, 1906 (Anul 14, nr. 1-52)

1906-07-22 / nr. 28

Pag. 382 F9118& FOPORPILPI Nr. 28 Măsura neegală. Pentru oamenii mari timpul minunat e vara. Matura vara își ofere cele mai bogate daruri și multor milioane de oameni lucrători vara aduce libertatea mult dorită, timpul pentru recreare, care servește spre adunarea de puteri noue pentru greaua luptă de asistenţă, care azi devine tot mai grea şi pofteşte tot mai mult dela spirit şi corp. Nu măsură fine cu aceasta măsură vara darurile sale părţii celei mai tinere a omenimii, copiilor nou născuţi, copiilor mici şi anume acelor copii, cari sunt siliţi a se lipsi de laptele mamii, timpul verii nu le aduce decât pericole şi boale. La aceşti copii grasează vărsarea şi diarea şi mortalitatea ar fi uriaş de mare, dacă în timpul mai nou nu ar sta la disposiţia medicului un mijloc, care să valorează in mod extraordinar şi să aplică cu cel mai deplin succes contra tuturor acelor morburi, cari năpădesc pe băieţii lipsiţi de laptele mamii. Acesta e făina Ruferie pentru copii, un mijloc escelent contra boalelor de stomach şi intestine, cari se ivesc vara la copii mici. Făina aceasta ca adaos la laptele de vacă face uşor mistuibil laptele în stomachul copiilor, micşorează fermentaţia în intestine şi ceea ce e foarte important, prin aceasta ofere teren nepriincios pentru desvoltarea germenilor tuturor morburilor. Făina Eufeke pentru copii, fiindcă conţine aceleaşi materii nutritoare, ca laptele mamii, e un preparat escelent, care desvoaltă considerabil formarea de muşchi şi oase în corpul copilului. Făina Eufeke, pe care o ordinează multe mii de medici, nu ar trebui să lipsească din nici o casă, deoarece uşurează esenţial gândul greu al tinerei mame cu privire la nutrirea raţională a micului favorit şi în urma ieftinităţii relative să poate cumpăra pretutindenea. 134 C 101 Carol Albert croitor de cavaleri ------ Sibiiu ------Strada Faurului Nr. 2 recomandă p. t. publicului pentru saisonul de vară 0 0 noutăţile 0 0 sosite efrar acum, pentru haine de bărbaţi stofe englezeşti, franţuzeşti şi indigene, din cari se execută după măsură cele mai moderne vestminte, precum : Sacko, Jaquete, fracuri şi haine de salon, cu preţuri — — foarte moderate.-------în caşuri de urgenţă confecţionez un rînd complet de haine in timp de 24 ore. ,_M ■ Un Măcel român I din casă bună, cu cel puţin IV clase giramsiale ori reale, să angajează în condiţiuni favorabile in prăvălia de coloniale şi dticatese a dlui Victor Oniţiu comersant, Sibiiu. V X / Inseratele numai atunci au valoare mare, dacă se răspândesc pretutindenea, în toate țările, în toate cercurile sociale. Pentru acest scop se oferă îndeosebi inserarea în »CĂLINDARUL POPORULUI«. Informații se dau și comande se primesc în administrația »FOII POPORULUI«. x z==z / Un pădurar esaminat, cu bune certificate, caută ocupațiune în Transilvania sau România. 149 22 Doritorii au a se adresa în Lissa (corn. Făgăraş) la IACOB MORARU; pricepe bine și agricultura si în România ca îngrijitor de t . Budișteanu. Vindecarea deplină a boalelor secrete. Să nu pregete nime într’o chestiune atât de gingaşă a se presenta odată în persoană, pentru că cu ajutorul instrumentelor speciale aduse din străinătate poţi afla punctual locul, causa, răspândirea şi starea boalei, oricât de adânc ar fi boala înrădăcinată în organism. Pe baza acestei examinări poţi cu siguranţă afla şi calea, pe care ajungi la vindecarea răului, ceea ce fiecare o poate face acasă fără de a-’şi înpedeca ocupaţiunile. Dacă cineva nu poate veni în persoană, atunci să-’şi descrie boala cu deamăruntul şi după ce va fi esaminată va primi desluşirile de lipsă şi leacurile trebuincioase pe lângă ţinerea In cel mai mare secret. In scrisoare să pună marcă de răspuns. După încheierea curei scrisorile se ard sau la cerere espre să se retrimit. Un astfel da locuitor şi ooriţitor a institutei padial al drulei Palaca, medic de spital (Budapest* Vlt. Karept3i-at 10) unde cu bunăvoinţă şi conştias(rositite capătă pri cina (bărbat sau femeie) desluşit) asupra vieţii sensuale, unde li se curăţă sângele bolnav, serviii se întăresc, trupul Întreg de diberentă du boală şi sufletul de chinuri. Fără conturbarea ocupaţiunilor silnice Dr. Palaca vindecă de ani de zine cu siguranţă, repede şi din fundament cu metodul seu propriu de vindecare şi casările cele mai neglijate, boalele de beşică, da ţese, de fisticule, de şira spinării, de nervi, armările hnaniei şi ale sifilisului, boala albă, boale de sânge, de piele şi toate boalele ce se ţin de organele saceuale femeieşti. Pentru femei e sală de aşteptare ţi Intrare separaţi. Consultaţiunile le dă Însuşi Dr. Palóca dsia 10 ore am până la 6 ora seara (Dumineca până la 12 ora la ameasi). Adresa: Dr. PALÓCZ medic»pedatist de spital Budapesta VII. Kerepesiăt 10. 34 22— Baie de peatră. La Rucăr se află o baie de peatră pentru cruci și monumente și pentru poduri, precum și bună de zidit. Esploatarea pietrii se vinde; cei ce vreau să o cumpere să se adreseze la 164 1—2 Zaharie S a m p u Rucăr, posta Viștea-inf. (Also-Vist). Calfe de pantofar. Doi lucrători buni, ca fe de pantofar, află lucru numai decât la Ilie Topârce în 1861— în Selişte. Buhevii (Uhu) rîşi, urşi, lupi, mâţe sălbatice, vidre, vezuri, dropii mari, vulturi, bâtlani, corbi, potârniehi, ulii de găini cumpăra întotdeauna Ioan Schmidt în Sibiiu (Nagyszeben) Strada Şerpilor (Schlatgengasse) Nr. li. 148 3—3 Bibliotecă ieftină. Cea mai ieftină bibliotecă este »Biblioteca »Foii Poporului«, din care au apărut pănă acum următorii 7 ai», de cuprins variat şi întocmai anume pentru trebuinţele poporului nostru, anume: Nr. 1. Din vitejiile poporului românesc. Nichita Balica de Silvestru: Moldovan. Movila lui Burcel de Alexandri. 20 bani. Nr. 2. Din literatura poporală, română. Doine şi strigături. Culese de Nicolae Regman. 20 bani. Nr. 3. Din lumea poveştilor. Găsitul, poveste de Emil V. Degan. Punga cu noroc şi căciula fermecată, poveste orientală, prelucrată de Silvestru Moldovan şi Craiul Mateiaş şi bătrânul plugar, anecdotă de Silvestru Moldovan, 20 bani. Nr. 4. Pomăritul. (Sfaturi în formă de dialog), de Iustin Sohorca, Învăţător, 20 bani. Nr. 5. Din trecutul omenirii. Ulisse, regele din Ithaca, povestire istorică de Silvestru Moldovan. 20 bani. Nr. 6. Rîs şi veselie. (Anecdote şi glume.) 20 bani. Nr. 7. Gâcituri, de Izidor Dopp, înv. cu un adnex. Glume. 20 bani. Nr. 8 şi 9. în pregătire. Fiecare nr. costă 20 bani, toate laolaltă 1 cor. 40 bani şi porte 10 fii . Cine vrea să-şi facă cu spese puţine şi pe nesimţite o frumoasă bibliotecă, să-şi procure aceste broşuri şi cele ce vor urma. Banii să pot trimite deodată cu abonamentul la foaie. * Cartea engleză: Românul american, atât de trebuincioasă celor ce sunt sau merg la America, a eşit în tipar în tipografia noastră în o ediţie nouă, prelucrată cu îngrijire. Cartea, cum ştim, e alcătuită de dl Victor Lazăr. Preţul 1 cor, şi 10 bani porto, se poate procura la administraţiunea „Foii Poporului“. Cărţi poştale ilustrate cu Sport ..■-■Tv-r.-----.Flori ------Artistice-----.■ -Peisage ============== Porturi poporale ——— și Cărți poștale umoristice în asortiment foarte bogat. Tipografia MELTZER -------- SIBIIU ===== Strada Măcelarilor Nr. 12. mp* Revânzătorii capetă rabat.