Foaia poporului, 1906 (Anul 14, nr. 1-52)

1906-07-22 / nr. 28

Nr. 28 IMEA POPORULUI Pag. 383 Credit personal! Cu sau fâră garanţi pentru oficeri, preoţi, oficiali de curte, de stat şi privaţi, învăţători, comercianţi, industriaşi, aplicaţi la comerciu, daune cu drept de pensie şi privaţi de orice fel pe 1/4—25 ani contra replătirei lunare, 1/4, */, sau de un an, prin care se amortisează capitalul şi interesele totodată. Specialitate: Credit personal în înţelesul anchetei Paris-Vieneză (Capitalizarea salarului). 4%! 4%! 4%! 4%! Credit real! de la 300 cor. în sus pe locul I., II. sau III. pentru proprietari de realităţi, cum moşii, chirii, case de provinţe, vile, fabrici, scalde, mori, isvoare minerale şi altele, cariere de peatră şi orice soiu de nemişcătoare pănă la 3/1 parte a valoarei de preţuire. Credite de edificare! Pe edificii de orice soiu în 2-3 rate, după cum a progresat zidirea. Convertire de datorii de bancă şi private! Cambii şi reescompt şi schimb de accepte pentru comercianţi! Noi pregătim şi financiarizăm planuri despre întreprinderi nou creiânde. Preluăm dare de păreri technice şi geologice prin pricepători furaţi! Ne ocupăm cu schimbarea de întreprinderi esistente în societăţi pe acţii! foarte reel! Repede! Discret prin institute de rangul prim din ţară şi franco-engleze, prima referenţe. Cereţi prospect! — Rugăm marcă de poştă retour! 151 2—is MELLBEL, EGYED Budapesta, V. Koháry-utcza 19/B. Industrie indigenă! Prima fabrică transilvană de stearin şi săpun, de la preluarea conducerii ei de către institutul ,,Vereinsbank“ ardelean, de nou adjustată şi prevăzută cu cele mai moderne maşine, literează toate soiurile de lumini de stearin, cum şi ca specialitate deosebită — săpun de spălat neutral,praf veritabil da săpun şi diferite alte soiuri de săpun în o calitate aşa de escelentă, încât aceste pot susţinea comparaţia cu orice producte de concurenţă, chiar şi cu cele din străinătate. Noi recomandăm deci procurarea acestor producte indigene, cari escelează prin bunătatea şi vrednicia lor. sots- Prima fabrică transilvană de lumini. Casse de fer şi oţel sigure contra focului ......... şi spargerii ....... pentru păstrat bani, registre şi documente in toate mărimile şi formele. Soliditate garantată. Preturi ieftine. Pentru edificiile comunale, de matriculă şi parochiale cu preţuri reduse şi pe lângă plăţire în rate. A se adresa la: Prima fabrică trans. priv. ces. şi reg. de casse de fer şi oţel a lui • • 59 13— A. G. OSZY, jun., Sibiiu — Nagyszeben. Depotul: Fabrica Piaţa Hermann, Str. Măcelarilor Nr. 30, pal. Habermann, vis-a-vis de Catedrală. Preţ curent ilustrat se trimite la cerere gratis şi franco. RECLAMA permanentă, cu scop şi practică este sufletul, factorul dătător de vieaţă pentru orice fabrică, întreprindere comercială, industrială şi de negoţ. Cum, unde şi când se poate insera mai cu efect, mai bine şi mai ieftin se poate afla în Espediţia de anunţuri Iuliu Leopold Budapesta, VII., Erzsébet-körút 54, unde se mijloceşte cu conştienţiositate, punctualitate şi ieftin publicarea inseratelor şi reclamelor în toate foile şi călindarele din Budapesta, provinţă şi străinătate. Planuri şi prelim, de spese gratis. D 'Orci trebue să şi probăm săptmal de lapte de crin Steckenpferd dovedit de bun, medicinal, de Bergmann & Co., Drezda şi Teschen a/E. mai nainte săpun de lapte de crin al lui Bergmann {marca 2 băieşi) ca să avem un tenut alb şi liber de pistrui, cum şi o coloare delicată a feţii. Se află bucata cu 80 fileri în Sibiiu la: Farmaciile la »Urs«, Piaţa-mică, A. Rummler, str. Turnului, O. Müller, Piaţa-mare, drogh. Carol Morscher, str. Cisnădiei, I. B. Misselbacher sen., Piaţa-mare, Gustav Meitzer, str. Cisnădiei, str. Guşteriţei, Piaţa-mică, Prima fabrică ard. de lumini de stearin, str. Cisnădiei, Carol Arz, str. Cisnădiei, mai departe în Sighişoara la: farmacia Lingner, I. B. Misselbacher. 86 16 50 Giuvaergiu şi graveur A . MORAWETZ Strada Cisnădiei 14. SMD Strada CianAdiai 14. Numai în ■tilul cel mai nou. Deposit de giuvaere, aur, argint şi argint de China. = Cea mai renumită negustorie de aurării. = Deposit de oroloarge de Geneva de aur şi argint de cele mai fine pentru ===== domni şi dame. Atelier propriu pentru lucrări noue şi reparaturi. 1528— Serviciu real, fiaranţat convdenţioasă. Scalda Ocna-Sibiiului (Vízakna) restaurantul grădina Schuller zilnic concert KTM— Trutz Elek din Szarvas* 1836— --------------------- Calină escelentă, bere de Steinbruch şi Bock, întotdeauna proaspete, cum şi vinuri naturale curate.