Foaia poporului, 1909 (Anul 17, nr. 1-52)

1909-10-24 / nr. 41

Preţul abonamentului: Pe san.......................................4 cor. 40 bani. Pe o jumătate de an....................2 cor. 20 bani. Realsia, America şi alte ţări străine 11 cor. anual. Alooumentele se fac la »Tipografia« H. Meitzer, Sibliu. Duminecă, 11/24 Octomvrie 1909. Nr. 41 Foaie politică. Apare in fiecare Duminecă. INSERATE: se primesc la biroul administraţiunii, (str. Măcelarilor nr. 12). Un şir garmond prima dată 14 bani, a doua oară 12 bani a treia-oară 10 bani. Moartea lui FERRER. Unii din cei mai luminaţi capi ai spaniolilor doritori da program şi înnaintare a căzut zilele trecuta jertfa duşmanilor tumnei. Guvernul spaniol l’a tras anume pa Ferrar in judecată, punându-i ca vină, că el a fost acala, cara a îndemnat poporul la răscoală și că asta un trădător al patriei. Tribunalul militar, care împotriva cererii lui Ferrar, ca vroia să fie judecat da judecătoria civilă, a fost poruncit, să’l judece, l’a pedepsit la moarte prin glonţ. Toată lumea s’a revoltat de acest fapt. Nu numai, că Ferrar a fost omul ştiinţei şi a picat şi nu s’a putut dovedi nici cum, că el ar fi îndemnat la răscoală, ba nici că a luat parte, dar nici nu i s’a îngăduit să sa lămurească şi să-şi dovedească nevinovăţia, astfel că tribunalul a judecat şi a pedepsit un om nevinovat. De acsia s’a revoltat lumea întreagă. Să spune, că chiar şi rigare Spaniei iar fi făcut imputări aspre ministrului preşedinte, de ce nu l-a informat mai bine despre procesul lui Ferrer şi despre nemulţumirea, ce a stârnit-o acest fapt în Europa întreagă. Pretutindeni, cu deosebire în Francia şi Italia, s'au ţinut adunări de protestate şi demonstraţii împotriva guvernului spaniol. Chipul nostru înfățișitzi esecutarea lui Ferrer.