Foaia poporului, 1912 (Anul 20, nr. 3-51)

1912-09-15 / nr. 36

Pag. 6 sr îs — KJAIÄ RÖRÖROTIJI " ** Nenorocire cu un balon militar. Mercuri dimineaţa, în săptămâna trecută (4 Sept. n.) pe locul de exerciţii de la Ercheni (Örkény în Ungaria) făcea deprinderi şi o companie de aviatori militari dela regimentul de artilerie (tunari) Nr. 1 din Viena. Comandantul tocmai făcea pregătirile pentru un sbor cu balonul (nu aieroplanul) militar. Mai mulţi soldaţi ţineau de funiile balonului, ofiţerul se suise în nacelă (un fel de luntre sub balon, în care se aşază cei ce vreau să sboare). Dintr’odată veni un vânt puternic, care smunci balonul în sus. Soldaţii ţineau din toate puterile de funii, dar văzând, că nu mai pot, le-au dat drumul. Numai trei nu s’au lăsat de ele şi aceştia au fost ridicaţi în sus. Toate încercările ofiţerului, de-a face balonul să se coboare, au fost zadarnice. Balonul s’a ridicat la o înălţime de mai multe sute de metri. Cei trei nenorociţi nu s’au mai putut ţinea şi au căzut pe pământ, murind moar- | te îngrozitoare. Ofiţerul, care se vede în partea de sus a chipului, s’a putut coborî cu balonul numai după mai multe ciasuri. In partea de jos a chipului se văd cei trei soldaţi, cum se ţin de funiile balonului. Jos în dreapta se vede unul dintre cei trei soldaţi, care, după ce s’a lăsat de funiile balonului, a căzut între crengile unui arbor, unde a fost aflat mort. „Foaia Poporului“ cu numărul se află de vânzare în Sibiiu — în tot decursul săptămânei — la Administraţia Ioii strada Măcelarilor Nr. 12, precum şi în trafica şi prăvălia de ziare L. v. Némette In strada Turnului (Saggasse) Nr. 12, iar pentru partea de sus a oraşului în trafic* şi prăvălia de ziare H. Frank, strada Ciopădiei Nr. 36. Făuriţi! Făuriţi în umbra nopţii Planuri negre şi meschine, — Voi dujmani mari ai dreptăţii, Şi-a doririlor de bine. Adăugaţi mereu la lanţul Suferinţelor verigi, Pălmuiţi fără de milă Adevărul, prin intrigi Vă grăbiţi însă cu lucrul, Căci s-apropie lumina, Şi va descoperi toate Ca într’un teatru, cortina! Şi în faţa publicului Veţi avea oare puterea Să spuneţi, fără sfială, Că v’a înşelat părerea? Petru O. Orlăţanu. ] Nr. 36