Foaia noastră, 1981 (Anul 31, nr. 1-52)

1981-01-04 / nr. 1

o UNGARIA în 1980 şi în timp ce pe plan naţional, aşa cum am menţionat în rîndul trecut, patria noastră a înregistrat realizări considerabile în anul 1980, pe plan internaţional Ungaria s-a dovedit a fi o militantă activă pentru progresul social, pentru continuarea procesului de destindere şi securitate mondială, pentru întărirea şi apărarea păcii pe Terra, în centrul politicii partidului şi statului nostru au stat aceleaşi principii probate, ale căror traducere în viaţa de toate zilele au dus la creşterea prestigiului internaţional şi anume: întărirea şi adîncirea prieteniei şi colaborării cu ţările comunităţii socialiste, înainte de toate cu Uniunea Sovietică, sprijinirea şi conclucrarea cu ţările, forţele şi mişcările progresiste din cele mai îndepărtate colţuri ale lunii şi, nu în ultima instanţă, adîncirea şi dezvoltarea colaborării, pe bază de reciprocitate, cu ţările capitaliste dezvoltate. în această ordine de idei putem aprecia că reprezentanţii patriei noastre, conducători de partid şi de stat, au contribuit cu prilejul vizitelor reciproce, la întărirea relaţiilor prieteneşti cu toate ţările vecine, iar intr-un cadru mai larg, la apărarea cuceririlor procesului de destindere pe bătrînul continent Europa. Consider că este suficient să amintim eforturile şi propunerile înaintate de patria noastră, alături de celelalte ţări socialiste cu privire la întîlnirea de la Madrid a reprezentanţilor ţărilor semnatare a Actului final de la Helsinki, consfătuire care s-a deschis ca urmare a politicii consecvente de pace a ţărilor comunităţii socialiste. De menţionat în această ordine de idei, că iniţiativa convocării unei conferinţe europene de dezarmare generală are o deosebită importanţă, cu atît mai mult, cu cit s-a dovedit că destinderea internaţională, încrederea reciprocă între state poate fi realizată numai prin extinderea procesului de destindere şi în domeniul militar. în acest spirit au participat reprezentanţii ţării noastre şi la Conferinţa de la Viena de reducere a armelor şi armamentelor din Europa centrală, sau la alte foruri internaţionale. Contribuţia la diferite comisii ale Organizaţiei Naţiunilor Unite, ba chiar la lucrările Adunării Generale a O.N.U. - aniversînd tocmai anul trecut un sfert de veac de activitate - a rezultat ca patria noastră, Republica Populară Ungară se bucură şi în continuare de un prestigiu internaţional, al cărui glas este ascultat şi apreciat în toate colţurile lumii. Fiind conştienţă de consecinţele unui nou război mondial, de poverile care apasă umerii popoarelor, noul curs al înarmărilor început de ţările N.A.T.O., patria noastră a militat şi militează şi în viitor pentru introducerea politicii de destindere, pentru reglementarea focarelor la masa tratativelor, pentru dezarmare şi pace mondială. - km - Leonid Brejnev şi Georges Marchais la Moscova Aspect de la Conferinţa de securitate şi colaborare europeană de la Madrid Heng Samrin şi Leonid Brejnev Aspect de la reuniunea şefilor de stat şi de guverne ale ţărilor Pieţei Comune Preşedintele Franţei şi primul ministru a Angliei Andrei Gromiko şi Nicolae Ceauşescu la Bucureşti Indira Gandhi şi Valery Giscard d'Estaing Andrei Gromiko şi preşedintele Siriei Hafez El Assad Erich Honecker şi Bruno Kreisky După victoria alegerilor din R.F. Germania: H.Q. Genscher şi H. Schmidt