Noi, românii din Ungaria - Noi, săptămînal al românilor din Ungaria, 1994 (Anul 4, nr. 1-52)

1994-01-07 / nr. 1

NOI 7 IANUARIE 1994 2 CONCURS PENTRU SPRIJINUL BUGETAR 1994 AL ASOCIAŢIILOR MINORITĂŢILOR NAŢIONALE ŞI ETNICEDin Comisia Parlamentară pentru Drepturile Omului, Minorităţi şi Culte iniţiază un concurs pentru sprijinirea acelor asociaţii ale minorităţilor naţionale şi etnice, care şi-au înregistrat, pînă la 31 decembrie 1992, în mod legislativ înfiinţarea şi activitatea (culturală) de păstrare a identităţii şi care apără interesele minorităţilor naţionale în conformitate cu legea drepturilor minorităţilor naţionale şi etnice, care nu intră în competenţa legii partidelor. Dosarele de concurs trebuie să cuprindă următoarele documente: 1. Documentele de bază ale asociaţiei: a. înregistrarea matricolă; b. contractul şi contul de bancă; c. statutul de funcţionare; d. regulamentul organizatoric şi de funcţionare; e. procesul verbal prin care au fost desemnaţi membrii în conducere. 2. Date privitoare la activitatea anului 1993: a. dare de seamă referitoare la activitatea asociaţiei (pe 2-3 pagini); b. bilanţ bugetar amănunţit, pe baza completării anexei (1), fiind precizate: - avutul (inventarul) actual al asociaţiei; - sumele alocate pentru salarii, honorarii, cheltuieli curente, individuale şi colective; - dacă asociaţia are unităţi sau grupuri aparte, în acest caz este necesară şi precizarea decontării acestor cheltuieli şi fonduri amănunţit, în parte; - precizarea sumelor (și cheltuielilor) pentru anumite programe specifice. 3. Date referitoare la activitatea pe anul 1994: a. activitatea pentru anul 1994, schițarea programelor probabile (pe 2-3 pagini); b. incasări probabile; c. cheltuieli prevăzute, în diversificare precisă (■conform anexei). 4. a. date privitoare la efectivul (membrii) asociaţiei; b. date referitoarea la echipe, formaţiuni sau grupuri afiliate, precizarea datei de înfiinţare, a conducerii, a adresei, a locului de funcţionare; c. precizarea asociaţiei „de bază”, căreia i s-a afiliat grupul respectiv. 5. a Adeverinţe, documente de atestare a activităţii culturale, ştiinţifice, de specialitate - în raport cu specificul asociaţiei - din partea unor organe oficiale (autoguvernări, foruri culturale şi ştiinţifice etc.) care să dovedească calitatea şi valoarea activităţii; b. publicaţii, benzi de magnetofon sau video, care să dovedească activitatea depusă, titlul şi data activităţii respective; 6. a. Declaraţie de atestare referitoare la răspunderea juridică privitoare la documentele înaintate; b. declaraţia responsabilului (contabilului) privitoare la calcularea bugetului şi a decontărilor în parte, la achitarea sarcinilor financiare şi fiscale amănunţite. 7. Numele, adresa exactă şi numărul de telefon al persoanei (membrului) responsabile de întocmirea dosarului de concurs. Comisia atrage atenţia că: - criteriul principal în aprecierea dosarelor de concurs este cel al programelor adecvate („programközpontúság”) şi nu principiul mecanic, formal, al funcţionării („működéscentrikusság”); - îşi rezervă dreptul să controleze la faţa locului atît înainte de aprecierea dosarului, cît şi după aceea - felul de realizare a programelor; - îşi rezervă dreptul de a solicita ulterior şi date (documente) suplimentare mai amănunţite; - documentele înaintate anterior nu se iau în consideraţie, aşadar este necesară înaintarea integrală a tuturor documentelor precizate mai sus, în conformitate cu cele șapte puncte; - cererile trimise după termenul precizat nu vor fi luate în considerare; - dosarele înaintate nu vor fi restituite; - înaintarea dosarului integral, cu toate documentele precizate nu înseamnă în mod automat şi aprobarea dosarului şi sprijinul bugetar neapărat. Dosarul de concurs va trebui înaintat pînă la data de 25 ianuarie 1994, la Oficiul pentru Minorităţi Naţionale şi Etnice. Adresa: Codul: Szervezettámogatási pályázat 1357 Budapest Pf. 2. Informaţii suplimentare la O.M.N.E., tel: 268- 3822, Sándor Kuruczi, Budapesta, 21 decembrie, 1993 Zsolt Németh preşedintele Comisiei Sâptâmînal al românilor din Ungaria. Colectivul de redacţie: Eva Ruja Bányai, Edda Illyés, Tiberiu Juhász, Ştefan Oroian redactor, Ana Radics Repisky. Tehnoredactare computerizată: Gheorghe Botye Redacția: 5701 Gyula, Petőfi tér 2. Pf.: 95. Telefon: (66) 463-152, 361-789. Telex: 83-460. Editor responsabil: Gheorghe Petrușan Editura: „NOI" 5700 Gyula, Petőfi tér. 2. Tiparul: Mozi Nyomda 81., 5600 Békéscsaba, Luther u. 5/b. Director responsabil: György Garai Index: 25291 ISSN 1214-9492