Foaia românească, 2016 (Anul 66, nr. 1-53)

2016-01-01 / nr. 1

ü C(iL€HDÄR ORTODOH 4 ianuarie, luni, Soborul Sf. 70 de Apostoli; Sf. Cuv. Teoctist, egumenul de la Cucumia Siciliei 5 ianuarie, marți: Sf. Sfințit Mc. Teopompt și Sf. Mc. Teonas, Sf. Cuv. Sinclitichia 6 ianuarie, miercuri, (t) Botezul Domnului (Bobotează). 7 ianuarie, joi, t) Soborul Sf. Prooroc loan Botezătorul și înaintemergătorul Domnului 8 ianuarie, vineri, Sf. Cuv. Gheorghe Hozevitul și Emilian Mart.; Sf. Cuv. Domnica 9 ianuarie, sâmbătă, Sf. Mc. Polieuct; Sf. Cuv. Eustratie; Sf. Ier. Petru, episcopul Sevastiei. (Sâmbăta după Botezul Domnului) 10 ianuarie, duminică, 1) Sf. Sf. Cuv. Antipa de la Calapodești; Sf. Grigorie; Ep. Nissei; Sf. Ier. Dometian, episcopul Melitinei; Duminica după Botezul Domnului. (începutul propovăduirii Domnului) DUILIU ZAMFIRESCU IANUARIE Frigul, scriitor pe geamuri Cu zăpezile se joacă Și se schimbă-n promoroacă Atârnând ciucuri pe ramuri. Din fereastra-mi înghețată Stau uitându-mă la cer, Norii, plumbuiți de ger, S-au strâns pată lângă pată. Trist și singur ca un greier Vălul timpului rupându-l. Eu aștept să-mi toarcă gândul într-un colț mai cald de creier. Iar afară numai fumul Suburatec își ia zborul. Eu îmi leg de dânsul dorul Și-n văzduhuri îi dau drumul. 1888 Aniversări importante în 2016 Institutul Cultural Român de la București a stabilit, în strategia sa multianuală, care sunt aniversările și evenimentele cele mai importante în jurul cărora s-au definit temele, programele naționale pe anul 2016. • 15 ianuarie: Ziua Culturii Române • Constantin Brâncuși - 140 de ani de la naștere • George Enescu-135 de ani de la naștere • Aniversarea unui secol de la apariția Dadaismului • 75 de ani de la înființarea Fundației Culturale Regale„Regele Mihai I" Proiecte pentru organizațiile naționalităților pe anul 2016 Ministerul Resurselor Umane de la Budapesta a publicat noile concursuri pentru finanțarea organizațiilor civile de naționalitate din Ungaria.Termenul depunerii dosarelor este 10 ianuarie 2016. La fel ca în anii trecuți, pot fi înaintate proiecte în patru categorii: 1) pentru cheltuielile de funcționare a organizațiilor civile; 2) pentru sprijinirea programelor culturale; 3) pentru organizarea taberelor; 4) pentru cursurile de perfecționare a cadrelor didactice, în anul 2016, finanțarea proiectelor culturale și pentru funcționarea organizațiilor civile va crește, de la 110 la 330 de milioane, pentru proiecte privind păstrarea tradițiilor de la 90 la 270 milioane, iar pentru cursuri de perfecționare a pedagogilor fondurile vor fi ridicate de la 10 la 15 milioane de forinți. Detalii găsiți pe pagina www. emet.gov.hu (la capitolul: Nemzetiségi támogatások). Concurs de șah „Foaia românească" la Jula La sediul Uniunii Culturale a Românilor din Ungaria se va desfășura sâmbătă, 23 ianuarie, următoarea ediție a Concursului de șah„Foaia românească". La competiția organizată de către Ioan Cozma sunt așteptați să participe concurenți români din Ungaria și România, la diverse categorii de vârstă. Programul va începe la ora 8.00 dimineața. Poza săptămânii Tati, eu ce să mă fac când voi fi mare??? Reporter sau cântăreț? Părerile autorilor nu coincid întotdeauna cu opinia Redacției. Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolelor publicate in Foaia românească aparține autorilor. Foaia românească nu garantează publicarea textelor nesolicitate de redacție. Pe copertă. La mulți ani 2016 (sursa foto: internet)