Foaia românească, 2017 (Anul 67, nr. 1-52)

2017-09-15 / nr. 37

2 FOAIA românească foaia(g)foaia hu ACTUALITĂȚI I f ^a Calendar ortodox 18 septembrie, luni, Sf. Eumenic, Ep. Cortinei, Sf. Mc. Ariadna și Castor 19 septembrie, marți, Sf. Mc. Trofim, Savatie și Dorimedont 20 septembrie, miercuri, Sf. M. Mc. Eustatie și soția sa Teopista cu cei 2 fii: Agapie și Teopist 21 septembrie, joi, Sf. Ap. Codrat, Sf. Prooroc loaa 22 septembrie, vineri, 1) Sf. Ier. Mc. Teodosie de M-rea Brazi, mitropolitul Moldovei; Sf. Sfințit Mc. Foca; Sf. Mc. Isaac; Sf. Martin 23 septembrie, sâmbătă, Zămislirea Sf. Prooroc loan Botezătorul; Sf. Cuv. Xantipa și Polixenia 24 septembrie, duminică, Sf. M. Mc., întocmai cu apostolii, Tecla, Sf. Cuv. Siluan Athonitul. Duminica a XVIII-a după Rusalii (Pescuirea minunată) /■G ANNO Calendarul Nostru 1990 „Cluburi ale vârstnicilor”se intitulează scrierea prezentată de Calendarul Nostru 1990 despre activitatea cluburilor vârstnicilor din Săcal (înființat în anul 1983), Apateu (înființat în anul 1987) și Aletea (înființat în anul 1967). La activitățile acestor cluburi, denumite cândva „cămine de zi ale vârstnicilor”, participau vârstnici care au rămas singuri la bătrânețe, sau pensionari care găseau aici un loc primitor, o siguranță de existență, o liniște sufletească, în imagini. Vârstnici la căminul de zi de la Apateu (sus). Câțiva români din Cenad, vizitatori ai căminului din Apateu (jos). Stimați cititori, acest colț de pagină îl vom dedica în cursul acestui an amintirilor, vremurilor trecute. La evocarea acestora ne vom folosi de „Calendarele” vechi pe care le avem în arhiva redacției noastre. Fiți alături de noi în această călătorie în timp! ◄ Pe copertă: Imagini de arhivă și imagini surprinse la gala de sâmbăta trecută despre Echipa de dansuri populare românești din Aletea I Foto: Éva Simon 15 SEPTEMBRIE 2017 . Vizită de suflet la biserica din Micherechi In ziua de Sfânta Măria Mică, vineri, 8 septembrie, părintele Nicolae Bordașiu, de la biserica „Sfântul Silvestru” din București, descendent al primilor preoți ortodocși din Micherechi, însoțit de soția sa, doamna preoteasă Rodica, a făcut o nouă vizită în satul strămoșilor săi, unde s-a văzut cu rudele, credincioșii și prietenii din mica localitate românească. Vineri dimineața, părintele Bordașiu a slujit la Sfânta Liturghie alături de parohul Ioan Bun. Părintele Bordașiu, la venerabila vârstă de 93 de ani, s-a despărțit de credincioșii din Micherechi cu încrederea că anul viitor va veni din nou să slujească în biserica la altarul căruia au slujit și strămoșii săi. A întâlnirea fiilor satului la Bedeu Btoguvernarea Românească din Bedeu organizează în ultima sâmbătă a acestei luni, pe 30 septembrie, „întâlnirea fiilor satului”. Evenimentul se va desfășura la Casa de cultură din Bedeu. După deschiderea festivă, care va avea loc la ora 10.00, programul zilei va continua cu participarea la Sfânta Liturghie din biserica greco-catolică din localitate. După slujbă, programul va continua la Casa de cultură cu vernisajul unei expoziții, cu evoluția Ansamblului „Doina Bihorului”, care va interpreta dansuri și cântece populare românești, și cu momente muzicale românești, asigurate de formația din Vărsând, condusă de Ioan Laszlo. Organizatorii au ales și un motto emoționant pentru a invita acasă în această zi cât mai mulți fii ai satului: „Iarba verde de acasă, să mă rătăcesc în lume nu mă lasă...”. A.B. Precizare Precizăm că, la cea de-a 13-a ediție a Festivalului Gastronomic Românesc de la Jula, premiul special acordat de domnul Ioan Gheorghe Oltean de la Făget, pentru ciorba de pește, a fost câștigat de Autoguverarea de Naționalitate Română a Orașului Jula, și nu de Alianța pentru Românii din Ungaria, cum greșit am scris într-un articol din pagina a 9-a, apărut în numărul trecut al Foii românești. Redacția Ce idee bună! Datorită unor prieteni fideli (mici și mari) ai echipei de dansuri românești din Aletea, gala de sâmbăta trecută a putut fi urmărită pe Facebook, în transmisiune live, și de către cei care, din diferite motive, nu au putut participa la eveniment. Părerile autorilor nu coincid întotdeauna cu opinia Redacției. Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolelor publicate în Foaia românească aparține autorilor. Foaia românească nu garantează publicarea textelor nesolicitate de redacție. Și Poza săptămânii