Foi'a Scolasteca, 1885 (Anul 3, nr. 1-23)

1885-01-01 / nr. 1

0' VJ Foi a scolasteca. ------- Organu pedagogica, literaria, scientifica si economica. K. ACĂDEMIa KÖNYV’Î AILA.J apare i'11 sî 15 st. n. a fiacarei lune. Pretiulu de prenumeratiune . 85 Kr. 1. Blasiu 1 Januariu 1885. Alllllll III. Religiozitatea e bas’a educatiunei. „Inceputulu intideptiunei e firida Domnului“ prov. I. 7. Educatiunea trebue se fia in consonantia nu numai cu sene insasi, ci cu tote cele alalte relatiuni de vietia ale omului. Educatoriulu trebue se considere religiunea mai presusu decâtu tote cele alalte discipline, de orace religiunea este viéti’a omului in comuniune cu D.dieu. Sufletulu copilului este creata de D.dieu pentru D.dieu. Precumu alte talente date omului dein partea lui Domnedieu nesuescu spre desvoltare inca dein dîu’a nascerei sale, chiaru asta sî celea religiose , sî precumu mugurii unei flori, lipsindu-si caldura receruta pentru desvoltare, se usucă sî pieru ; tocma asta pieru si mugurii vietiei religióse candu le lipsescu conditiunile recerute pentru desvoltare. De aceea educatoriulu trebue se desvolte sî cultiveze in elevii sei înainte de tote semnulu religiosu, caci precumu inceputulu intieleptî unei e fric’a Domnului“ ; asta sî in educatiune, religiositatea este bas’a pre care trebue se se edifice. Unu educatoriu religiosu sî cu fric’a lui Domnedieu e cu multu mai stimatu ca acel’a, care nu pune pondru pre lucrurile religiose. Unu educatoriu temetoriu de Domnedieu pote pasi cu mai mare energia sî securitate intru implenirea misiunei sale, pentru ca elu pre una anu . . . 3 fi. — cr. Pre diumetate de anu 1 fi. 50 cr. Pentru Romani’a: Pre unu anu . . 8 lei noi. Æ. Prenumeratiunile: Se se adreseze la Administratiunea „Fótei Scolastece“ Blasiu (Balázsfalva) Inserate se primescu pentru câte 5 cr. sîrulu, si afora de ace’a tacs’a erariale 30 cr. ___ de fla-care publicatiune.