Gazeta de Iassi, aprilie-iunie 1894 (nr. 37-72)

1894-06-10 / nr. 64

040 GAZETA DE IAŞI 1894 Iunie 10 lform nr. 27.» Art. 870 : «este aseminea culpabil de bancrută simplă, comerciantul care au încetat plăţile şi care se găseşte in vre-unul din cazurile următoare: al. I : «dacă n'a făcut in mod exact inventarele sau sunt incomplecte sau necesit ţinute, sau nu dau samă de aderara la stare a activului si pasivului sau chiar când n'ar fi fraudă: alin. 4 : «dacă in cele 4 zile de la încetarea plăților nu a făcut declaratiunea prescrisa de art .8 98, sau dacă fiind vorba de falimentul unei societăți, declarațiunea făcută nu arata numele tuturor soților solidari » Art. 874 : «E culpabil de bancruta frauduloasă comerciantul falit cari a sustras sau falsificat registrele sale, distras, tăinuit sau desimulat o parte din activul seu, si comerciantul care intr un alt scop decât cel indicat in an precedent, a înfățoşat datorii neexistente, sau carii in registre, in scripte sau in acte autentice ori private, sau in bilanț sau dat in mod fraudulos dator de sume ce nu datora ; »al. 2. Mai tot fi declaraţi bancrutari frauduloşi comercianții care înainte de declarare in faliment vor fi înstrăinat o parte însemnată din mărfuri sau active pe prețuri reduse si mai scăzute decat costul lor in scopul fraudulos de a frusta pe creditori.» Art. 870 : «delictele de bancrută simplă, se pedepsește cu închisoare de la 0 luni pană la doi ani, in cazul prevăzut de art. 870, pedeapsa poate fi scăzută pănă la o luna.» alin. 2: «bancruta frauduloasa se va pedepsi cu macsimul inchisorii direcționale si cu interdicţiune pe timp mărginit». Al. 3. «cel ce este condamnat pentru faptul de bancrută va putea fi osebit de aceasta declarat incapabil de a exercita profesiunea de comerciant si nu va mai putea avea intrării in locurile de bursă. Pentru aceste motive si in basa mentionatelor teeste de lege, tribunalul de acord cu conclusiunile d-lui procuror, hotărăşte : comlamnă pe lanca sin Zvillersco- X ici - pentru faptele de bancrută simplă şi frauduloasa la 4 ani închisoare direcţională şi îl declară incapabil de a mai fi comerciant pe toată viaţa cu oposiţie şi apel. Dată şi cetită in şedinţa publică din 24 Mai 1894. (Isc.) I. G. Maxim, An. Chirilovici. p. (brelier, Simionescu. Ir o ni ă n i a Grefa tribunalului Iaşi secţia 2 copia presentă fiind conform cu originalul se legalisază. Grefier. Săcărescu. No. 91140—1891 Iunie 8. Trib. juri.laţii Nocţia 3-a comercială. No. 9008. Se publică spre cunoştinţa generală că hi Nu 1782 din 1891, din registrul Urmelor individuale sa inscris firma Aron Thiler pentru comerciul de manufactură angro si detail cu sediul , in laşi disp. 2-a str. Sf. Andrei No. 44. Tribunalul Jiul, Iaşi secţia 3 a No. 180. Dl. (ii.]. Anastasii avocat dom in laşi in calitate de procurator a Primei Societăţi de Economie din inla Iaşi, prin comandamentul prealabil sub No. 402 din 4 April 1894, a somat pe dl. Avram Adolf Finchelstein proprietari dent. in Iaşi disp. 2 a str. Sf. Andrei No. 14 si stradela Trantomir No. 11 ca in termen de 40 zile libere se răspundă suma de 4400 lei cu a lor procente convenţionale de 10 la sută pe an de la 10 Iuliie 1894, pănă la numărătoare ce se reclamă in basa obligaţia unei autentificată sub No. 1414 din 4 Iulie 1891, de trib. laşi secţia 4-a înscrise de acelaşi trib. la No. 174 din 10 Iulie 1891, şi investită cu formula esecutorie la No. 14 din 8 Martie 1894 plus se mai plătească cheltuelile de urmărire. binul ca dl. debitere nu au fost următori cu plata la timp, apoi dl. creditere prin petiţiunea in reg. la Ne. . . cerând a se pune in urmărire vânzarea imobilelor si care sunt: Una casă cu locul ei situată in laşi de sp. 2a str. Sf. Andrei No. li, şi stradela Trantomir Ne. I. construite de cărămidă pe temelie de peatră, compusă din 9 odai, in faţă un paravan de lemn cu geamuri de sfeclă, acoperită cu tabla, lei in această ogradă se mai află o casă de aceiaşi construcţie, compuse din 4 odăi, acoperită cu tablă, alipit de aciastă casă şi sub acelaşi acoperământ se află un grajdiu de lemn şi un şopron de lemn, 2 latrine de cărămidă zidite şi acoperite cu tablă, o făvlănă pietruită, o grădină in faţa casei, îngrădită cu zaplaz de zaluzele, este îngrădită din toate părţile cu zaplaz de scânduri, iar la faţă cu zaplaz de zaluzele, cu o poartă şi portiţă, se megieşeşte in față cu str. Sf. Andrei in dos cu str. Tranto- IIir si pe de lătini cu casele d-nei Smaramla Izmiriiu si str. Trantomir. Pe acest temeiu si in basa art.104 proc. civ., Tribunalul publică vânzarea conform art. 401 «in acea procedură cu concurenții ce ar fi de a cumpără aratatele imobile cu atenansele lor să se înfăţoşeze in camera acestei secţiuni a 4-a, cu garanţia cerută de lege la 14 Septembrie ziua Marţi 1894 oara II din di. când are a se face adjudecaţiunea potrivit art. 439 440 şi cu restricţiunea art. 440, 401, 404 si 404 pr. civila. Totodată, se somează pe toţi acei care ar mai pretinde vreun drept de proprietate, uzufruct, servitute, chirie, privilegiu, hpotecă sau orice alt drept asupra imobilelor urmărite ca mai înainte de adjudecare să se presinte la acest tribunal pentru a-şi arăta pretenţiunile lor căc in urmă nu li se vor mai ţine in seamă. No. 189. 11. Constantin Hocalucs, proprietar, domiciliat in laşi, prin comandamentul prealabil sub No. 400 din 12 April 1894, au somat pe Epitropia Generala aSpitalului Sil. Spiridon din laşi devenită proprietară a moşiei Lucerii Sturzoaci, prin testamentul def. Andrei Ţeno Zănescu, ca in termin de 40 zile libere, să răspundă suma de 0000 lei capital cu acer procente de 12 la sută pe an, cu începere de la 20 Octomvre 1894, pana la numerătoare, ce se reclamă in basa obligaţiunei autentificată sub No. 1421 de trib. Iaşi secţia 4, înscrisă de acelaş tribunal la No. 100 din 1892 şi investită cu formula esecutorie la No. 44, plus să mai plătească cheltuelile de urmărire , şi himl că dl. debitor nu au fost următor cu plata la timp, apoi dl. creditre prin petiţiunea înregistrată la No. . . cerând a se pune in urmărire vînzarea imobilului şi care este : moşia Lucenii Sturzoaci, din comuna Garpiţi- Stănca, plasa braniştea, jud. laşi, situată pe malul :ijiei şi brut, are o intimpere de 90 fălci aproximativ, din care 44 fălci arătură, 14 fălci fanai, o falca balta, 4 lirte vie, iar restul pădureluncă, se megieşeşte in lungime din fundul moşiei Aroneanu, trecând peste Jijia pănă in but, in lăţime se hotărăşte din sus cu Lucenii Hoznovanu, iar din jos cu moşia Icuşeşti, proprietatea Statului având vii supuse dijmei şi locuitori pe ea. Acmretele moşiei sunt : una casă cu locul ei, construită de vălatmi, compusă din două odăi, din care una cu a Vani sobă cu o tindă prin mijloc şi in faţă cu o prispă, toate cu lut pe jos, acoperită cu şindilă, alipit de această casă de o parte se alia o cramă de unele lipită cu Iut, iar de cealaltă parte se afla un grajdiu de scânduri, ambele acoperit' cu șindilă, un coșer de linele, in lungime ca de 4 stânjeni acoperit cu sliili, 4 zeninice si o fitulină polruită, bind arendată d-lui Petru loan cu 2000 Ici pe an, pană la 24 April 1894, plătind im fmeiar de 241 Ici 40 bani pe an ; apoi acest tribunal prin jurnalul No. 2827 din 4 Iunie 1894, in urma cererei d-lui G. Hocalux, inreg. la No. 0287 din 4 Iunie 1894, ordonă din nou vînzarea sus zisului imobil, pe acest temei si in basa art. 401 pr. civ. 1 ii Iurnalul publică vînzarea conform art. 401 din acea preced, ca concurenții ce ar fi de a cumpără aratatul imobil cu atenansele lui, să se înfăţoşeze in camera acestei seci a 4-a cu garanţia cerută de lege şi 10 Septemvrie ziua vineri, 1894, oara II din zi, când urmează a se face adjudecaţiunea potrivit art. 449 f840 şi cu restrict. art. 440, 401, 404 şi 404 proc. civ. Totodată se somează, pe toți acei ce i î pretinde vreun drept de pro-