Gazeta de Iassi, ianuarie-martie 1897 (nr. 1-38)

1897-01-24 / nr. 10

No. 10. n Iaşi şi districte pe un an 12 L. n. plus porto: 2 lei 40 bani Şase luni 6 lei not plus porto 1 leu 20 bani. Vineri 21 ianuarie 1897 Un număr 28 bani bOA IA PUBLICAŢIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CUHTEI DE APELJO^f^l F’ăiiil la 1,0 linii 4 lei; maî marî de 50 linii H lei. Oi'i ce alte acte introduse în ele se plătesc deosebit ca şi publicaţiunile, dupft mărime. Editor : Corneliu Th. Codrescu. Redacţia şi administraţia la Stabilimentul Grafic * Miron Costin» Iaşi, str. Golia. Inserţiuni şi reclame se plătesc: Intria inserare, şase-zece bani; a doua şi mai departe 30 bani Citatiunile de liotilinieie şi publicaţiile societflţilor : 60 bani linia. i i r * /# A ABONAMENTUL ANUNClUIî 1 lilg A KH Linia de treizeci lit,ere tri^lirir^is^ni^JP^tMarea a doua si mai departe douil '?'cei bani. Apare de trei ori pe săptămână . Cercuri, Vineri şi Duminică Publicațiile judiciare se plătesc: Prefectura poliţiei Iaşi No. 640. D-l comisar desp. 5-a din acest oraş in diua de 6 Februarie a. c. oarele 12 din di, urmând a se vinde prin licitaţie în curtea acelui comisariat, obiectele aflate în depositul acelei comisii a căror păgubaş nu s’a presentat spre a le primi în terminul de un an al publicămi care a expirat la 17 Ianuarie 1897, se aduce la cunoştinţa generală că persoanele care vor vor să cumpere aceste obiecte să se presinte în rîiua la oara şi locul sus indicat spre a concura, iar obiectele ce urmează a se vinde sunt acele prevedute in publicaţia acestei prefecturi cu No. 812 înserată în foaia oficială Gazeta de Iaşi No. 13 din 17 Ianuarie 1896. E. 307 Primăria comunei Iaşi AVIZ No. 28187. D-l Gh. Melinte, cu domiciliul necunoscut, este înştiinţat că d-na Elena Melinte, născută Durduc, a cerut de la primăria de Iaşi un certificat de paupertate pentru a-i servi în procesul de divers. Vi se notifică că, dacă cunoaşteţi că persoana mai sus aratată posedă vreo avere şi dispune de mijloace, cu care ar putea să achite taxele judecătoreşti cătră guvern şi cătră portărei, să vă grăbiţi ca până în o zi liberă de la primirea acestui aviz, să ne daţi toate lămurirele ce veţi fi avînd, despre averea persoanei care cere certificatul, ştiind că în caz contrar nu vă veţi putea plînge în contra certificatului ce se va elibera. E. 308 Se aduce la cunoştinţa celor interesaţi că la 6 Februarie 1897, între oarele 2 şi 4 p. m. se va ţine licitaţie publică orală, în camera acestei Primării, pentru închirierea parcelelor de sârghii în piaţa halei pe timpul de la 15 Mai şi până la 15 Noembre anul 1897. Condiţiunele de locaţiune sunt cele generale ale închirierei acaretelor co-munale, ce se pot vedea în fiecare zi de lucru, la serviciu administrativ al comunei. Garanția provizorie va fi de 13 lei pentru fiecare metru patrat. ■ Concurenţii vor avea in vedere dis- poziţiile art. 68-79 din legea comptabilităţei publice. In termen de 5 zile libere de la data licitaţiei, se vor primi la comună supra-oferte care vor trebui sa fie fă-cute cu 10 la sută mai mari decât suma rezultată la licitaţie. Odată cu depunerea supra-ofertelor se va prezenta şi recipisa pentru depunerea la casa comunală o garanţie provizorie. Se adaugă spre ştiinţa concurenţilor , că administraţia comunală proectează clădirea unui pavilion pentru legume. Esecutându-să aceste lucrări, contractele închiriete cu adjudecătorii rămân de drept anulate, locatarul neavând altă pretenţie decât acea a restituim garanţiei depusă. ]), primar C. Leppadatu. Secretar Gali. Biroul Administrativ. No. 1573. 1897 Ianuarie 20 0itin. 1r .at ! I No. 724. p. 308 Curtea de Apel din Iaşi secţia 2-a Şedinţa publică din 39 Octombrie 1896. Preşedinta d-lui Ioan I. Vrănceanu Preşedinte ; Consilieri presenţidl. Gheorghe Dimache ; dl. Mihail Grigoriu ; dl. Nicolai Volenti; dl. Dimitrie Profiriu; dl. procuror Petru Sadoveanu. Venind astăzi la rînd judecarea apelului declarat de inculpatul Costache Badiciuc contra sentinţei trib. de Iaşi secţia I a cu No. 475 de la 23 Mai 1896 pronunţată in procesul privitor pe el pentru delictul de furt. La apelul nominal făcut nu s’au presentat inculpatul deşi legal citat. S’au cetit lucrările din dosar Dl. Procuror a cerut respingerea apeluluî. Avînd în vedere apelul declarat de inculpatul Costache Badiciuc contra sentinţei trib. de Iaşi secţia I-a cu No. 475 de la 23 Mai 1896 prin care este condamnat la 1 lună închisoare corecţională pentru că a comis delictul de furt prin efracţiune. Avînd în vedere că din instrucţiunea urmată în cauza se constată că în adevăr inculpatul în noaptea de 30 Iulie 1895 prin desfacerea cercevelilor dela fereastră, s'a introdus în crâşma lui Neculai Vasiliu de unde a luat în ascuns şi cu cuget de a -şi însuşi pe nedrept 2 şipuri cu rachiu şi alte de ale mâncări, care sau şi găsit la casa sa cu ocasiunea perchisiţiunei ce i s’a făcut. Că prin săvârşirea acestui fapt inculpatul s-ar* făcut pasibil de penalitatea prevăzută de art. 310 al. 2 c. p. aplicat de trib. şi transcris în sentința apelată. Considerînd că pedeapsa aplicată inculpatului de către prima instanță este proporţională cu gradul său de culpabilitate. Pentru aceste motive de acord cu conclusiunile Ministeriului public. Curtea