Gazeta de Iassi, aprilie-iunie 1897 (nr. 39-76)

1897-04-02 / nr. 39

6) Stradela Paraschivelor în mărime de 76 metri patraţî, evaluată la suma de 380 lei şi ( 7) Stradela Industriei în mărime de 164 metri patrati evaluată la suma de 820 lei. Pentru vînzarea a acestor stradele, se publică termen de licitaţie pe ziua de 28 Aprilie viitor anul curent, oarele 2 p. m. Licitaţia se va ţine în camera acestei primării în ditata zi şi oară, şi la ea vor fi admişi concurenţii ce vor depune o garanţie de 10 la sută din preţul evaluării stradele lor, ce va voi a cumpără. Dispoziţiile art. 66-76 din legea de comptabilitate sunt obligatore pentru concurenţi. C. 613 Primăria comunei Păltinişu , jud. Dorohoiu  No. 608. In ziua de 28 Aprilie viitor a. c., urmează a se ţinea licitaţiune în camera acestui oficiu pentru darea în antrepriză construirea a 3 poduri în această comună şi anume : unu la Ton Costea, unu la Ion Onofreiu, şi la Ion Iftemi. Se publică spre cunoştinţa generală a concurenţilor ce vor fi care în aratata zi oarele 10 ante meridiane să se presinte în camera acestei Primării spre a lua parte la mezat. Devizele şi caetul de sarcine se pot vedea în orice zi la Grefa acestei primării. C. 581 Primăria comunei Buda jud. Dorohoi No. 495. Se încunoştiinţează că s-a fixat un alt termen de licitaţie pe sirua de 11 Aprilie curent, pentru darea în arendă a taxelor comunale de la băuturile spirtoase, vin şi petroliu (gaz), pe timp de 3 ani, calculat de la 1 Aprilie curent pănă la 1 Aprilie 1900. Concurenţii sunt rugaţi să se presinte în cliua mai sus arătată în camera acestei primării însoţiţi de garanţia provizorie de 200 lei. Condiţiunele se pot vedea în orice fn în cancelaria acestei primării. C. 612 JI kV/jJLi X UFj inOl 2 Aprilie 1897 PUBLICAŢIUNI JUDECĂTOREŞTI Curtea deApel din Iaşi secţia l-a A N U N C I U No. 3033. Se aduce la cunoştinţa publicului că pentru timpul vacanţei Paştelor, lucrările curente şi de natură urgentă se vor primi de către subsemnatul înfilele de lucru între parele 1 şi 2 p. m. în camera de Consiliu a Curţei de Apel din Iaşi secţiunea l-a, iar în cele de serbătoare la locuinţa mea din str. Golie. Consilier Curţei D. Porfiriu. R. 609 Tribunalul jud. Iaşi secţia l-a Sentinţa corecţională No. 131 Şedinţa din 11 Februarie 1897 Sub preşedinţa D lui I. Ghica membru , membrii presenţi D. Emandi supleant ; D-l Cs. Teodoreanu Procuror. D-l Prm-procuror prin rechizitorul No. 9863 din 10 Iulie 1896, a trimis în judecata acestui tribunal pe Avram Herşcovici, pentru faptul prevăzut şi pedepsit de art. 309 al. 3 c. p. şi pentru astăzi fiind terminată judecarea acestui proces, procedura fiind îndeplinită, la apelul nominal s’au presentat martorii Tasia I. Nanaea, Neculai Mocă și V. Purice, lipsind inculpatul, pacientul A. Schönhaus, și martorul Al. Dilin itrase de și legal citați. După cetirea lucrărilor din dosar. S’au ascultat sub jurămînt conf. art. 153 pr. p. pe martora Tasia I. Nanaea, de ale cărui depunere s-au luat note de grefier şi anexat la dosar, iar la ceilalţi martori D l Procuror au renunțat şi tribunalul a luat act. D-l Procuror au cerut condamnarea inculpatului aplicându-se art. 309 al. 3 c. penal. Tribunalul Având în vedere rechizitorul D-lui Prim-procuror No. 9863 din 10 Iulie 1896, prin care se trimite în judecata acestui tribunal pe inculpatul Avram Herşcovici pentru faptii prevedut şi pedepsit de art. 309 al. 3 c. p. Având în vedere că din instrucţiunea urmată în cauză şi anume din procesul-verbal de constatare dresat de Primarul comunei Păuşeşti jud. Iaşi sub No. 9198 din 3 Iulie 1896, cum şi din depunerea martorei Tasia I. Nanacă, ascultată astăzi în audienţă sub prestare de jurămînt se constată pe deplin că, inculpatul Avram Herşcovici în calitate de chelar la moşia Păuşeşti proprietatea D-lui Adolf Schönhaus au furat in mai multe rînduri noaptea popuşei din coşerul pacientului Schönhaus, stăpinul seu pe care l-au vîndut la diferite persoane. Având în vedere că inculpatul prin comiterea acestui fapt s’au făcut culpabil de pedeapsa prescrisă de art. 309 al. 3 c. penal care s’au cetit în audienţă publică de D-l Prim-preşedinte în cuprinderea următoare : Art. 309 c. pen. Se va pedepsi cu închisoare de la 3 luni pănă la 2 ani și cu amendă de la una sută iei pănă la una mie lei. Al. 3. Acela care fiind servitor cu simbrie va fi comis un furt, sau va fi cercat a’l comite de la stăpînul seu, sau chiar de la persoane streine care I se aflau în casa stăpînului seu, sau în casa unde el va fi mers cu stăpînul seu, acela care fiind lucrător, calfă sau ucenic, va fi săvârșit furtul în casaT ! atelierul sau magazinul stăpînului seu , în locuinţa atelierului ori magazia unde I lucrează obicinuit. Pentru aceste motive De acord cu D-l Procuror In numele legei Hotăreste : Condamnă pe Avram Herşcovici, la 3 luni închisoare corecţională şi 50 lei amendă în folosul Statului cu restr. art. 28 c. p. pentru faptul de furt, şi să plătească Statului, un leu 20 bani cheltueli de procedură. Cu opoziţie şi apel. Dată şi pronunţată în audienţă publică astăzi în 11 Februarie 1897. (ss). Ghica, Emandi. Grefier (ss). Olănescu. Copia presentă fiind conformă cu originalul se adevereşte. Grefier Romanescu. R. 574 No. 1327. D-nul Vasile Neculau, cu domiciliul necunoscut în virtutea art. 71 din procedura civilă este citat a se presenta în persoană înaintea trib. jud. Iaşi secţiunea l-a la 9 a lunei Aprilie anul 1897, oarele 11 din zi, când urmează a se judeca admiterea în principiu a cererei de divers ce vi sau intentat de soţia dvs. Aducându-şi atunci şi probele ce va fi având. La neurmare procesul va fi căutat in lipsa sa conform legei pr. civilii. P. 596 Tribunalul jud. Iaşi secţia 2-a No. 6123. Dumitru Săltăreţ, cu domiciliul necunoscut este citat la 28 Aprilie 1897, ca inculpat p. furt. No. 6114. Ana Băltăreţ, cu domiciliul necunoscut este citată la 28 April 1897, ca inculpată p. furt. La neurmare se va urmări conform legei. R- 575 Act dotat Subsemnata Sura Iii, majoră, fără profesie domiciliată în Iaşi desp. 5-a declar că în faţa căsătoriei proectată între mine cu D-l Iosif Svarţ, comerciant din Iaşi desp. 3-a î mi constitui următoarea dată: Lei 2000 în numerar Lei 1000 în haine Lei 500 bijuterii Lei 500 mobile. Subsemnatul Iosif Svarţ declar că am primit în administrarea mea data de mai sus şi rămân respundetor da ea conform regimului dotat pe care le adoptăm ambii viitori soţi recunoscând că ultimile trei articole de şi evaluate nu face vîndarea. Iaşi 14 Ianuarie 1897 (ss) Sura Hie (ss) Iosif Şvarţ