Gazeta de Iassi, iulie-septembrie 1897 (nr. 76-115)

1897-07-02 / nr. 76

648 din 12 Decembrie 1895, se publică spre cunoştinţa concurenţilor. R. 36 Primăria comunei Copou Jiul. Iaşi No. 2377. Se publică spre cunoştinţa generală că în diua de 4 a lunei August 1895, de la oarele 12 din di, urmează a se ţinea licitaţie în camera acestei primării în presenţa d-lui subprefect respectiv, pentru vîndarea următoarelor vite şi pel declarate de pripas prin procesul-verbal sub No. 4371 din 6 Decembrie 1895, pentru care în termin de 6 luni nu s’au presentat proprietarul lor. Una mănzată plavae balae coarnele ţapoşe. Una mănzată porumbă ţapoşă pişcătură la urechea dreaptă. Una piele remasă de la una capă de pripas la păr şargă coama coada neagră, roasă de ham la piciorul stâng dinapoi care au perit. D-nii amatori sunt rugaţi ca în aratata di, să se presinte cu garanţia solvabilă spre a concura. Primăria Urbei Fălticeni jud. Suceava R. 33 No. 2284 In diua de Luni 26 August 1896, oara 24 din di, se va ţinea licitaţiunea în sala de întrunire a consiliului acestei comuni, pentru construire de trotuare şi şoseluirea stradelor din acest oraş. Licitaţiunea va fi cu oferte închise. Concurenţii interesaţi sunt rugaţi ca în aratatari să se presinte la licitaţiune însoţiţi de garanţie provizorie de 5 la sută din preţul devizului care este de lei 169.434, bani 45. Disposiţiunile art. 68 — 80 din legea asupra comptabităţei generale a Statului vor fi aplicabile la această licitaţiune. Condițiunile, planul și devisul se pot vedea în toate zilele de lucru în grefa primăriei. R. 51 GAZETA DE IASI 5 iulie 1896 PUIE.PUTI A!JI POUATORESTI 5 Tribunalul Jiul, Iași secţia 1-a No. 7434. Maria Anton Unguranu cu domiciliul necunoscut este citată la 19 Septembrie,anul 1896 ca inculpată pentru furt. La neurmare se va proceda conform legei. No. 7569 Anton. Ielinek, cu domiciliul necunoscut este citat la 19 Septembrie 1896 ca inculpat pentru furt. La neurmare se va proceda conform legei. No. 7584. Anica Alexandrescu cu domiciliul necunoscut este citată la 19 Septembre anul 1896 ca pacientă în proc. priv. pe Herscu Aronovici pentru lovire. La neurmare se va proceda conform legei. No. 7440 Oh. Bară serv. cu domiciliul necunoscut estecitat la 19 Septembre 1896 ca inculpat pentru furt de lemne de la stăpîn. La neurmare se va proceda conform legei. No. 7395 Rubla Simon sin Aron cu domiciliul necunoscut este citată la 10 Septembrie 1896 ca inculpată pentru furt cu escaladare. La neurmare se va proceda conform legei. NR. 30 Tribunalul jud. Iaşi secţia 2-a Sub-preşedinţa d-lui D. G. Maxim preşedinte, d-l Emandi supleant. Şedinţa din 13 Iunie 1896 Sentinţa civilă No.1 20 Astăzi fiind terminat pentru judecarea acţiunei de divers intentată de Adela Paraschiv născută Neculau, contra soțului ei Constantin Paraschiv, și procedura de chemare găsindu-se îndeplinită, la apelul nominal s’au presentat reclamanta, iar pârâtul a fost absent. S’au cetit lucrările din dosar. Reclamanta având cuvântul a cerut ca pe baza motivelor invocate şi a dovedilor aduse să se declare desfăcută căsătoriea. Având în vedere acţiunea de divers intentată de Adela Paraschiv, contra soţului ei Constantin Paraschiv. Având în vedere că în acest proces s’a îndeplinit toate disposiţiunele art. 219 — 239 inclusiv c. civil. Având în vedere că din depunerile sub jurământ a martorilor ascultaţi în audiența din 22 Mai se constată că inculpatul a părăsit pe soţia sa de mai mult timp ne mai ajutând-o cu nimic pentru existenţă. Considerând că aceste fapte fiind pe deplin stabilite, constitue o insultă gravă adusă soţiei reclamante şi dau loc la desfacerea căsătoriei, că astfel fiind reclamaţiunea este bine întemeiată şi că atare cată a fi admisă. Având în vedere că reclamanta în acest proces s’a servit cu act de paupertate şi după disposiţiunele art. 30 din legea timbrului şi înregistrărei, partea care cade în proces, urmează a fi condemnată la plata timbrului către stat şi a taxelor cuvenite portăreilor. Vădind şi disposiţiunele art. 240 c. civil. Pentru aceste motive Tribunalul Hotăreşte: Desface căsătoriea dintre soţii Adela şi Constantin Paraschiv. Condamnă pe Constantin Paraschiv, să plătească Statului 242 lei 50 bani şi Portăreilor 12 lei şi 50 bani. Cu apel. Dată şi cetită în audienţa publică astăzi 13 Iunie 1896. (ss). D. G. Maxim, D. Emandi. Grefier I. G. Ştefănescu. Conform Caranfil. România Grefa trib. Iași secția 2-a Presenta copie fiind conform cu originalul se legalisază. Grefier G. Săcărescu. No. 10936 1896 Iunie 22. România Corpul port. trib. Iași No. 2710 Proces-Verbal Anul 1896 luna Iunie în 25 zile. Presenta copie se va publica în Gazeta de lași, ca cuvenită d-luî Const. Paraschiv, cu domiciliul necunoscut. Portărel Poenariu. R. 27 Sub preşedinţa d-lui S. Zăhărescu membru, d-l Dim. Emandi supleant; d-l O. Theodoreanu Procuror. Şedinţa din 24 Iunie 1896. Sentinţacorecţională No. 556 Astăzi fiind termenul pentru judecarea procesului privitor pe Elenă C. Botez, inculpată pentru furt de la stăpân, procedura găsindu-se îndeplinită, la apelul nominal nu s-a presentat nici inculpata nici pacienta Ecaterina A. Tăutu, și nici martorul. După cetirea lucrărilor D-1 Procuror a cerut aplicarea art. 309 al. 3 c. pen. Asupra acţiunei publice privitoare pe Elena C. Botez, pentru furt de la stăpân. Având în vedere că din instrucţiunea urmată în cauză şi în special din însuşi mărturisirea inculpatei făcută la primele cercetări să constată că în sarafilei de 13 Mai a. c. inculpata Elena C. Botez, de profesiune servă dispare din serviciul d-lui Fetu, din Iaşi strada Florilor furând de la stăpâna sa, o pelerină de astrahan, un ogheal de vară, şi mai multe lucruri femeeşti. Considerând că acest fapt fiind pe deplin stabilit întruneşte elementele delictului de furt de la stăpân prevăzut şi pedepsit de art. 309 al. c. p. care s’a cetit în audienţa de d-l Preşedinte în următoarea cuprindere: Se va pedepsi cu închisoare de la 3 luni pînă la 2 ani şi cu amendă pînă la 100 lei. Al. 3. Acela care fiind servitor cu simbrie, va fi comis un furt sau va fi cercat a’l comite de la stăpânul seu, sau chiar de la persoane străine care se aflau în casa stăpânului seu, sau în casa unde el va fi mers cu stăpânul seu, sau acela care fiind lucrător, calfă sau ucenic, va fi sevărșit furtul în casă atelierul ori magasinul stăpânului seu. Tribunalul Tribunalul