Gazeta de Iassi, octombrie-decembrie 1897 (nr. 116-151)

1897-10-01 / nr. 116

992 ________GAZETA DE IAȘI_________ crocherii, sau pus sub privigherea poliţienească, să denunţe acestui oficiu spre a i se opri orice autorizaţiune cerută de art. 108 legea poliţiei rurale. C. 9267 Primăria comunei Dersca judeţul Dorohoi No. 1891. In diua de 12 Octombrie viitor anul curent, urmând a se ţinea licitaţie publică în pretoriul acestui oficiu pentru darea în antrepriză a taxelor de acciz puse asupra băuturilor spirtuoase pe rom, cogneac, liguior şi bere ce se vor consuma în această comună pe timp de la 1 Noembrie 1897 şi pănă la 1 Aprilie 1899. Se publică acest termin spre cunoştinţa amatorilor care în aratata di să se presinte însoţiţi de garanţiunile cuvenite spre a concura la licitaţie. Condiţiunile de arendare se pot vedea în orice di la oficiul primăriei. C. 9296 | 1 Octombrie 1897 PUBLICAŢIUNI JUDECĂTOREŞTI | Curtea de Apel din Iaşi secţia 2-a No. 519. Şedinţa din 10 Iunie 1897. Preşedinţa d-lui I. I. Vrânceanu Preşedinte ; membrii present! d-1 M. Grigoriu, d-1 D. Porfiriu, d-1 D. Sofian cu osebită părere . Procuror P. Sadoveanu. Astăzî fiind fixat termin pentru judecarea apelul declarat de d-l Procuror G-ral contra sentinţei trib. Iaşi secţia 2-a sub No. 196 de la 10 Martie a. c. prin care inculpaţii Iosef Goldemberg şi Hainsin Avram zis Avramovici sunt achitaţi de faptul de furt. La apelul nominal făcut nu sau prezentat inculpaţii deşi legal citaţi. Sa cetit lucrările din dosar. D-1 Procuror au pus conclusiune ca să se condamne pe inculpaţii, aplicându-se în contra lor art. 810 al. 2 com- binat cu 60, iar pentru Haim sin Avram care e minor sa se facă şi aplicaţiunea art. 63 c. pen. Curtea Având în vedere apelul declarat de d-l Procuror G-ral de pe lângă această curte în contra sentinţei trib. de Iaşi secţia 2-a No. 196 de la 10 Martie* a. c. prin care sa achitat pe inculpaţii Iosef Goldemberg şi Haimsin Avram de faptul de furt. Având în vedere instrucţiunea făcută în cauză şi conclusiunile d-lui procuror din care se constată că inculpaţii In noaptea de 16 Decembrie 1896, ducăndu-se la crâşma Şendlel Horn pe când cei din lăuntru dormeau, au scos o fereastră şi intrând înlăuntru au stricat tejgheaua, din care a furat 2 inele, 2 verigi de aur, un ceasornic de 1 argint şi vreo 40 lei în argint şi aramă, cu care au şi dispărut. Considerând că acest fapt sevărşit de numiţii inculpaţi este prevăzut de art. 310 al. 2. c. p. care sa cerut în audienţă de d-l preşedinte în cuprinderea următoare : Art. 310 se va pedepsi cu închisoare de la 3 ani pănă la 5 ani şi cu interdicţiunea pe timp mărginit acela , care va săvârşi veri un fapt în cazurile următoare : Alin. 2. Când furtul şi-a comis prin efracţiune sau escaladare într’o casă locuită sau servind spre locuinţă sau în dependinţele ei, sau într’o curte închisă. Considerând că inculpatul Hainsin Avram fiind mai mic de 20 ani deplini, urmează a se face în privinţa sa şi aplicarea disposiţiunilor art. 63 c. p. a căruia cuprindere este : Art. 63, cînd se va decide că acuzatul a lucrat cu pricepere sau de va fi în etate de 15 ani deplini pănă la 20 ani deplini, pedepsele se vor pronunţa după chipul următor : Dacă a sa infracţiune va merita pedeapsa de muncă silnică pe viaţă sau pe timp mărginit se va condamna de la 3 până la 15 ani la închisoare. In celelalte cazuri, judecătorul este autorizat a aplica pedeapsa închisoare pe un timp egal cel puţin cu a treia parte sau cel mult cu jumătatea timpului pentru care ar fi putut fi condamnat la una din pedepsele privitoare la acele cazuri. Considerând că Curtea găseşte în favoarea ambelor inculpaţi circumstanţe atenuante prevăzute de art. 60 al. uit. c. p. care cuprinde : Art. 60 al. uit. dacă legea pronunţă pedeapsa închisoare! sau acea a amenzei şi dacă trib. corecţionale vor constata circumstanţe atenuante, ele sunt autorizate chiar în cas de recidivă, a reduce pedeapsa închisoare! pănă la minimum de 15 zile şi chiar mai jos, precum asemenea şi pedeapsa a-menzei pănă la minimum de lei 26 şi chiar mal jos, trib. pot să substitue în asemenea cas închisoare! amenda fără însă să se poată coborî în nici un cas mal jos de simpla poliţie. Pentru aceste motive : In unire cu conclusiunile d-lu! procuror. In numele legel Decide : Primeşte apelul d-lui Procuror Gal infirmă sentinţa trib. de laşi sec. 2-a No. 169 de la 10 Martie a. c. şi con- 1 ladamnă pe inculpatul Iosef Goldein- Iberg la 6 luni închisoare corecţională şi pe inculpatul Hainsin Avram zis Avramovici la 4 luni închisoare corecţională. Decisiunea este supusă oposiţiei şi recursului. Dată şi cetită în audienţă publică astăzi In 10 Iunie 1897. (ss) I. I. Vrânceanu, M. Grigoriu, D. Porfiriu. Grefier V. G. Vrabie. Osebită părere Adoptând motivele primilor judecători sunt pentru respingerea apelului d-luî Procuror Gal ca nefiind probat faptul imputat inculpaţilor. (ss) D. Sofian. R. 9187 Tribunalul Jud. Iaşi secţia 2-a COMERCIALA No. 16667. Se publică spre cunoştinţa generală că la No. 5535 din registrul firmelor individuale s-a înscris firma Haim Sender Herşcu pentru comerciul de băuturi spirtuoase, cu sediul în Iaşi desp. la strada de Jos No. 21 și strada Gustea No. 1. P. 9308 No. 17724. Se publică spre cunoştinţa generală că la No. 3987 din 1896, din registrul firmelor individuale s’a notat că firma Bercii Lupu, a mai deschis o filială pentru comercial de băuturi spirtuoase cu sediul în Iaşi desp. 3-a strada Sft. Neculai No. 16. P. 9315 No. 15137. Se publică spre cunoştinţa generală că la No. 5520 din 1897, din registrul fiirmelor individuale, s-a înscris firma Leon Gheller pentru comerciul de comision şi agentură, cu sediul în Iaşi desp. 3-a strada Veche No. 40. * P. 9347 Autorizațiunemăritată Subsemnatul Iosef Singher Bucureşteanu, fără profesie domiciliat în Iaşi, autorizez pe soţia mea d-na Ita. Singher Bucureşteanu de a întreprinde aci în Iaşi comercial de coloniale en gros şi en detail, va avea dreptul a face orice soi de operaţiuni relativ la comercial ei, va accepta cambii, va face orice soi de transacţiuni comerciale, va sta în judecată ca reclamantă sau pârâtă. ss. Iosef Singhel Bucureşteanu. Urmează autentificarea trib. Iaşi secţia 3-a,sub No. 2454 din 19 Septembrie 1897. România Grefa trib. Iași secția 2-a Se certifică că presenta autorisa-