Gazeta de Iassi, aprilie-iunie 1898 (nr. 38-73)

1898-04-01 / nr. 38

352 GAZETA DE IASI 1 Aprilie 1898 Tribunalul jud. Iaşi secţia 3-a No. 212. D-l Isac Leibovitz bancher domiciliat in Iaşi strada Ştefan cel Mare No. 29 prin comandamentul prealabil sub No. 23 din 1898, au somat pe d-l Vasile Gh. Morţun proprietar domiciliat pe moşia Broştenii comuna Broştenii jud. Roman cu domiciliu în specie ales în Iaşi la d-l Alexandru A. Bădărău avocat str. Păcurari No. 36, ca în termen de 30 zile să răspundă suma de 37.700 lei cu a lor procente de 10 la sută pe an socotite de la 23 Aprilie 1897, şi până la achitare ce se reclamă în baza creanţei hipotecare autentificată de trib. Iaşi secţ. 3-a sub No. 1277 din 1897, înscrisă de trib. Roman la No. ■93 din 1897, şi învestit cu formula executorie de trib. Iaşi la No. 160 din 1897, şi a contractului autentificat tot de acest trib. sub No. 80 din 1893 înscris de trib. Roman sub No. 15 din 1893, şi învestit cu formula executorie de trib. Iaşi secţ. 3-a sub No. 161 din 1894, şi fiindcă d-l debitore nau fost următor cu plata la timp apoi d-l creditore prin petiţiunea înreg. la No. . . . cerând a se pune în urmărire vindarea imobilelor şi care după procesele-verbale de situaţie sub No. 68 şi 69 din 1898, dresate de d-l C. Neculau port. trib. Roman este : 1) Una sulină pământ numită în siliştea din Porceşti situată pe teritorul comunei Porceştii, plasa unită Moldova şi Siretu de jos judeţul Roman în mărime ca de 150 prăjini, cu capătul despre nord în muchea dealului şi capătul despre sud în Făget, megieşit despre apus cu preotul Gr. Bogza şi fraţii Marangaci şi despre răsărit cu Toader Grumeza, Catinca Hucnoaia şi preotul Grigore Bogza. 2) O suliă din Porceşti pămînt de cultivat tot de pe teritorul comunei Porceştii, zisa plasă şi judeţ, in mărime ca de 80 prăjini, cu un capăt în dumbrava d-lui V. G. Morţun şi cu altul în drumul mijloacelor, megieşit cu Vasile Donici şi cu Ioniţă Dabija. 3) O sulină pământ de cultivat în mărime ca de 300 prăjini tot de pe teritorul comunei Porceştii zisa plasă şi judeţ la locul numit în vărărie, din care ca 140 prăjini loc de arat şi cu două fălci fînaţ, cu un capăt în drumul analoagelor şi cu cellalalt în Vladnicul Hărleştilor, se megieşeşte cu Vasile Sava, cu moşie a fraţilor Zarifopol foastă a d-nei Zamfira Jora şi cu rezeşii din Porceşti. 4) Una sulină pământ de pe teritorul comunei Porceşti zisa plasă şi judeţ, în mărime ca de 220 prăjini pământ, arătură şi fînaţ, la locul numit Sohodol cu un capăt în drumul mare şi cu celalalt în Vladnicul Hârleştilor, se megieşeşte cu fraţii Zarifopol şi cu răzăşii din Arămeşti. 5) O sulină pământ In mărime ca de 60 prăjini, la locul numit, în lungul vîntului se megieşeşte cu fraţii Zarifopol şi cu locuitorii din Cârlig, tot în acea comună. 6) O surină pământ în mărime ca de 80 prăjini loc de arat şi fînaţ, de pe teritorul comunei Porceşti zisa plasă şi judeţ, la locul numit Onişcanul, lângă care surină mal este ca 4 jum, fălci pământ fînaţ adică în total cinci şi jum. fălci pământ, cu un capăt în Siret pănă în Baroghin megieşit la o parte cu Nicu Maftei şi alţi răzăşi din Porceşti şi la alta cu Toader Soroca. 7) Una bucată pământ ca de 100 prăjini loc de arat de pe teritorul comunei Porceştii zisa plasă şi judeţ la locul numit Cotului Epure de peste Şiret, cu un capăt în rămăşiţa veche şi celalalt în locurile locuitorilor din Icuşeşti, megieşit la ambele părţi cu locuitorii din Cârlig. 8) O sulină pământ ca de nouă prăjini fînaţ despre Cârligeni tot peste Şiret, de pe teritorul comunei Porceşti tot zisa plasă şi judeţ. 9) O sulină pământ ca de 50 prăjini cu zăvoi tot peste Siret despărţită în 2 prin apa Siretului, tot pe teritorul comunei Porceşti zisa plasă şi judeţ, se megieşeşte cu moştenitorii def. Vasile Marangociu şi fraţii Donici numai ca 30 prăjini, iar restul de 20 prăjini se megieşeşte la o parte cu d-l Al. V. Morţun şi de alta cu locuitorii de Cârlig. 10) O sulină pământ la locul numit Sirbil în mărime ca de 40 fălci loc de arat şi fînaţ tot de pe teritorul comunei Porceştii zisa plasă şi judeţ, plecînd din Zepodia la vale pănă în Vladnicul Hârleştilor, megieşită cu Dumitru Gavriliu Malerin şi cu moştenitorii def. Vasile Marangociu şi alţi rezeş din Porceşti. Trupurile din moşie cuprinse în ordonanţa de adjudecare a trib. Roman No. 209 din 1887 situată în corn. Porceşti plăşele Unite Moldova şi Siretul de jos judeţul Roman, cu toate schimburile făcute cu diferiţi rezeşi din Porceşti şi Hociungi şi anume: 1) Una surină pământ la locul numit Sirbii mari de pe teritorul comunei Porceşti, zisa plasă şi judeţ în întindere ca de 43 fălci compuse din loc de arat şi fînaţ, se megieşeşte cu locurile Cârligenilor, cu locurile fraţilor Grumeza, cu un capăt în drumul fageselul şi cu alt capăt în Vladnicul Hârleştilor. 3) Una surină pământ de la Făget în mărime de 8 fălci, tot de pe teritorul comunei Porceşti zisa plasă şi judeţ loc de arat şi fînaţ, megieşit cu locurile locuitorilor din Hociungi şi Porceşti cu Costache Ciocan şi alţii, cu un capăt în grădina lui Vasile Porcescu şi cu drumul Făgetului, în această surmă întră toate schimburile făcute cu I. Catu. 4) Cu patru fălci pământ acoperit cu zăvoi şi copaci peste Siret tot pe teritorul comunei Porceşti zisa plasă şi judeţ, megieşit cu urmaşii lui Petre Ene şi alt rezeşi. 5) Cu 60 prăjini pământ arabil şi fînaţ la locul numit Gabura de pe teritorul comunei Porceşti zisa plasă şi judeţ, megieşit cu rezeşii din Porceşti I cu sulină fraţilor Zarifopol, cu un capăt în drumul de fier şi cu altul în pârâul s fintînelor Gaburel. 6) Ca 50 prăjini pământ la Ciritel, I de arat şi fînaţ, tot din comuna Porceştii zisa plasă şi judeţ, megieşit cu C. Ciocan şi cu alţii rezeşi din Porceşti. 7) Ca 25 prăjini pământ în trunchiul de la drumul Muntenilor de la deal, loc de arat megieşit cu C. Giosanu şi rezeşii din Porceşti şi Hociungi tot pe teritorul corn. Porceşti zisa plasă şi judeţ. 8) . Ca 80 prăjini pămînt la drumul Muntenilor, pănă la cararea de sub coasta Gaburel, tot de pe teritorul comunei Porceşti zisa plasă şi judeţ loc de arat, megieşit cu C. Otea, şi alţii şi cu Costache Popa şi alţii. 9) . Imobilul situat în comuna Porceştii zisa plasă şi judeţ, în mărime ca de 3 fălci, pe suprafaţa lui este clădită o casă de vălătuci acoperită cu şindrilă veche, pe sus cu podele şi pe jos cu duşamele, se împarte în 4 odăi cu antret, având fiecare sobele, uşile şi ferestrele necesare, în ogradă este o şură mare de scinduri, pentru vile acoperite cu scinduri, şi un hambar de lemn în stare proastă acoperit cu şindrilă, o grădină cu mai mulţi pomi roditori, locul este îngrădit cu gard de inele şi se megieşeşte cu C. C. Bârjovanu, cu C. Dănceanu, cu ţarina satului şi cu V. Marangoci, afară de îngrăditură mai este 2 fălci 20 prăjini pămînt de arătură, se megieşeşte cu Savin Dănceanu, cu ogoarele clăcaşilor de Cârlig şi cu Aleea Sava. Una bucată pămînt ca de 20 fălci cultivabil din trupul moşiei Cuciulaţii, care se compune astfel : 1) . Una surină pămînt pe teritorul comunei Porceştii, din plasele unite Moldova şi Siretu de jos jud. Roman, se megieşeşte cu satul Porceştii şi locurile foştilor clacaşi din Ruşi, cu drumul Scorţenilor şi cu d-l Dimitrie Gavriliu Malerin şi. 2) . Una surină pămînt numită Stânjenii Catargiului, megieşită cu drumul capetelor, cu Vladnicul Hârleştilor şi