Gazeta de Iassi, iulie-septembrie 1898 (nr. 74-113)

1898-07-01 / nr. 74

(1992 GAZETA DE IAŞI 1 Iulie 1898 stabiliment de băuturi spirtoase cu amănuntul în această comună. Se publică spre cunoştinţa generală că orice persoană care ar cunoaşte că numita ar fi căzută în vreuna din faptele prevăzute de art. 5 al. d. din regulamentul siguranţei publice şi manţinerea bunei ordine să denunşe acestui oficiu în termenul de o lună de la data aceștia. P. 14018 Primăria comunei Botoșani No. 4567 Conform procesului-verbal No. 5040 din 25 a curente, se publică nou termen de licitație pe diua de 31 Iulie viitor a. c. pentru darea în antrepriză a imprimatelor și registrelor necesare primăriei comune Botoşani în anul 1899—1900 prevăzute anume în tabloul întocmit în acest scop. Licitaţia se va ţinea în camera aceste! primării în diua citată mai sus la oarele 2 p. m. pe baza condiţiunelor aprobate de consiliul comunal în şedinţa de la 13 a curentei, şi a unei cauţiuni provisorie în sumă de 1000 lei, ce va trebui să depună concurenţi în numerar sau efecte publice după cursul zilei. Licitaţia va fi cu oferte închise, sau orală, după cum administraţia va găsi că e mai avantajoase pentru comună. Dispoziţiile art. 68 — 79 din legea de comptabilitate publică sunt oldigătoare. C. 14007 Primăria urbei Hărlău jud. Botoşani No. 1666. In diua de 19 Iulie viitor a. c. de la oarele 2 5 p. m. se vor ţinea licitaţiuni publice orale în pretoriul aceste! primării fără drept de supra oferte pentru darea în antrepriză a următoarelor lucrări: Şoseluirea stradei Vânător! cu o parte din strada Roşiori, a stradei Călăraşilor cu o parte din strada Roşiori şi a stradei Florilor din suburbia Munteni această urbă, a căror valoare după devise se urcă la suma de le 1 5078 ban! 87. Aprovizionarea Cantităţei de 30 stânjeni lemne pentru foc, necesare primării şi autorităţilor pendinte de ea pentru iarna 1898—1899. Licitaţiunele se vor ţinea conform disposiţiunelor art. 68—79 din legea comptabilităţe! publice, precum şi ai celor votate de consiliul comunal. Condiţiunele speciale, cele generale ale Statului cum şi planurile de situaţie, profilele longitudinale şi de visele acestor şosele formate de corpulTehnic al acestei comune şi aprobate în regulă de către autoritatea județeană se pot vedea în toate zilele de lucru la grefa primăriei. P. 13087 Curtea de Apel din Iaşi secția 2-a No. 4947. Inculpatul Moritz Natan- Joim, cu domiciliul necunoscut, în virtutea art. 204 din procedura penală este citat a se presenta în persoană înaintea secțiune! 2 a a Curtei de Apel din Palatul Administrativ etajul de sus la 1 a lune! Octombrie anul 1898, oarele 11 din zi, când avea se judeca procesul corecţional privitor pe el şi Sadiu Rozea pentru rupere de sigile. R. 13085 Copie de Decisiune No. 379. Spre a se da în primirea lui Moise Goldstein cu domiciliul necunoscut, Curtea de Apel din Iaşi secţiunea 2-a prin decisiunea No. 379 din 18 Aprilie 1898, în baza considerentelor prevedute prin ea şi în virtutea art. 149 pr. civ. Decide: Respinge ca nesusţinut apelul părţei civile Moise Goldstein şi confirmă sentinţa tribunalului de la secţia l-a cu No. 993 de la 11 Decembrie 1897, condamnă pe apelant să plătească Statului 5 lei cheltueli de procedură. Se face cunoscut numitului că această decisiune este supusă oposiţiune şi recursului în casaţie în terminele şi formele prevăzute de art. 183, 203 211 396 417 şi urm. din pr. ced. penal. R. 13084 Tribunalul jud. Iaşi secţia 2-a Sub-preşedinţa d-lui T. Buicliu jude sindic delegat ; d-l Em. Lepadatu supleant ; d l T. Popovici procuror. Şedinţa din 10 Iunie 1898. Sentinţa penală. No. 399 Astăzî fiind terminul pentru judecarea acţiunei penale privitoare pe Al. Strugariu pentru furt, procedura fiind îndeplinită pacientul St. Curecheriu și inculpatul au fost absenți s’au presentat mărturii. După cetirea lucrărilor, S au ascultat sub prestare de jură- mânt conf. art. 153 pr. pen. pe mar- j turii loan Maxim, Iftimie Strugariu, Gh. a Petroael și I. Rotariu. D l procuror a conchis la aplicarea art. 309 al. 1 c. pen. Tribunalul Având în vedere ordonanța cu No. 32 din 1898, a d-lui jude instructor cab. No. 3 lași, prin care trimete în judecata tribunalului pe Alexandru Strugariu pentru faptul de furt. Având în vedere că din instrucția scrisă aflată la dosar și din depunerile martorilor ascultaţi sub jurământ înaintea tribunalului se constată în fapt următoarele: în noaptea de 9 Februarie a. c. de pe teritorul corn. Hodora s’au furat de inculpatul Al. Strugariu una iapă cu mînza lu! Ştefan Curecheriu şi o şea a la I. Rotariu şi o eapă a sa care s’a şi găsit pe teritorul com. Mădârjeşti, iar iapa a lu! Curecheriu nu s’a găsit. Considerând că faptul săvîrşit de inculpat întruneşte în drept elementele delictului de furt, prevăzut şi pedepsit de art. 309 al. 1 c. pen. care zice: Art. 309 al. 1 c. p. Se va pedepsi cu închisoarea de la 3 luni pănă la 2 an! și cu amendă de la 50 pănă la 500 lei, acela care va fi furat sau va fi încercat să fure de pe cîmpuri, ca! or! dobitoace de povoară, de tras sau de călărie, precum și alte vite mar! or! mic! sau unelte de agricultură, ori vînatul aflat in parcuri închise, sau pesce din coteţ şi alte lucruri închise, snip de albine, postavuri, pînze sau alte țesături care se întind în locuri determinate spre a se usca sau a se albi. Având în vedere că din desbateri rezultă în favoarea inculpatului circumstanțe atenuante,face și aplicarea art. 60 al. uit. cod. penal care zice : Art. 60 al. uit. c. p. dacă legea pronunţă pedeapsa închisoare! sau acea a amendei şi dacă tribunalele corecţionale vor constata circumstanţe atenuante ele sunt autorizate chiar în caz de recidivă a reduce pedeapsă închisoare! pănă la minimum de 15 zile şi chiar mai jos, precum asemenea şi pedeapsa amenzei pănă la minimum de lei 26 şi chiar mai jos, tribunalele în asemenea cas pot substitui închisoarei amenda fără însă să se poată coborî în nici un cas mai jos de simplă poliţie. Pentru aceste motive De acord cu conclusiunele d-lui procuror. In virtutea lege! Hotăreşte : Condamnă pe Alexandru Strugariu pentru furt la 6 luni şi una zi închisoare corecţională şi una sută lei amendă în folosul statului cu restricţia art. 28 cod. pen. Oposiţie şi apel. Dată şi cetită în audienţă publică la 10 Iunie 1898. [ss); T. Buicliu, Em Lepadatu. (ss). Grefier I. Stoianovici.