Gazeta de Sud, iulie 1995 (Anul 1, nr. 91-116)

1995-07-01 / nr. 91

gasheta de mm _______ _ Deși au fost făcute numeroase lucrări de amenajare, cracliștii cinematografelor sunt în criză de . Mici sălile cinematografelor nu sunt prea pline Odată cu venirea sezonului de vară, Direcția Teritorială de difuzare și exploatare a filmelor Dolj a deschis cele două grădini ale cinematografelor din Craiova, Respectiv, grădina cinematografului „Patria“ și cea a cinematografului „Central“. Pentru a avea condiții cît mai bune de vizionare, au fost făcute modificări, s-au montat ioje, scaune noi, s-a văruit și vopsit. Cu toate acestea, filmele rulează în fața a cel mult 200 de spectatori, iar uneori, sălile cinematografelor nu au nici măcar 100 de locuri ocupate. „Nu condițiile pe care le oferim noi sunt cauza pentru care spectatorii nu prea vin la filme. Cauza constă în nivelul de trai scăzut și în lipsa banilor“ - ne-a spus Ileana Pavelescu, directoare D.T.D.E.F.-Dolj. De o perioadă de timp, în holurile cinematografelor au fost amenajate spații pentru vînzarea de pop-corn, răcoritoare etc., în felul acesta încercîndu-se să se ajungă la un nivel occidental. De asemenea, au dispărut vînzătorii de semințe, în acest mod dispărînd și mizeria din săli. „Asocierea cu firme este convenabilă pentru noi, în acest mod atragem și spectatori, iar noi avem și oarecare beneficii“ - a continuat Ileana Pavelescu. © Octavian MATEESCU Maria Be din Craiova a suferit intoxicație cu bere Nu puține au fost cazurile în care consumatorii de bere au suferit intoxicații grave. Acestea se datorează spălării și dezinfectării insuficiente a sticlelor. Un asemenea caz este și cel al Măriei Burză, în vîrstă de 37 de ani, din Craiova, cartierul Lăpuș - Argeș. Maria B. a consumat joi, 29 iunie a.c., o cantitate de 250 ml de bere. Imediat după aceea, Maria B. au apărut senzații de vomă și de mîncărime pe tot corpul. „Am trimis băiatul să cumpere o sticlă de bere - ne declară Maria B. A luato de la unul din boutique-urile din cartier. Nu-și amintește de la care, fiind mai multe. După ce am băut un pahar de bere, imediat am vomat. Apoi am avut senzații de mîncărime pe tot corpul. Niciodată nu mi s-a mai întîmplat să fiu intoxicată din bere. Nu mi s-a părut că berea ar avea un gust aparte. După ce am băut și mi s-a făcut rău, soțul meu a spart sticla și a aruncat-o. N-aș putea să vă spun cu exactitate ce fel de bere era. Știu doar că era o etichetă cu verde, „Imperial“ sau ceva în genul ăsta“. în urma intoxicației suferite, M.B. a fost adusă de urgență la Spitalul nr. 1 Craiova. A fost internată în Clinica de Terapie Intensivă în vedera unui examen medical de specialitate. • Relu GEORGESCU înainte de a bea bere, cască bine ochii, vere! Singura bere accesibilă, din punct de vedere al prețului, consumatorilor craioveni este cea produsă de SC BERE SA Craiova și în special „Golden Beer“. Deși concurența firmelor consacrate în acest domeniu, autohtone și internaționale, ar trebui să-i pună pe gînduri pe fabricanții craioveni, se pare că vechile mentalități, potrivit cărora „cantitatea suplinește calitatea“, sînt încă în vigoare. Mai precis, în sticlele de bere fabricată la Craiova poți întîlni de la reziduuri industriale (aracet, liță, piulițe) pînă la reziduuri biologice (șoricei, muște etc.). în plus, în unele sticle în loc de bere, poți avea surpriza să găsești lichidul vital - apa - dar de un gust ce amintește de bălțile rămase după ploaie. Cu totate că, în mod normal, sticlele ce prezintă astfel de deficiențe de ordin calitativ nu ar trebui să iasă pe poarta fabricii (ce păzește CTC?) și să intre în circulație comercială, tot mai multe cazuri de acest gen se pot întîlni în localurile craiovene. Conform declarației lui Rocco Anghel, barman la SC STYLE SRL, „într-o săptămînă s-au adunat sticle cu mizerii, cît să umple o navetă“. Aici este vorba, totuși, de un caz fericit, deoarece dacă ai neșansa să cumperi o bere cu deficiențe calitative, aceasta este înlocuită de către barman cu una corespunzătoare. Nu la fel se petrec lucrurile la barul „Andreea“, situat pe strada Pietății din Brazda lui Novac. Aici, barmana a refuzat să schimbe o sticlă ce prezenta vizibile depuneri organoleptice, motivîndu-și atitudinea astfel: „Cum ați băut din ea pînă acum, beți și de acum încolo. Nu vă schimb nici o sticlă!“ Credem că în cazul berii craiovene, bere neconformă întotdeauna standardelor consumului alimentelor, un cuvînt hotărîtor ar avea de spus Poliția Sanitară și Oficiul Județean pentru Protecția Consumatorului, căci, din partea conducerii fabricii, slabe speranțe. • Mihai PÎRLOG, Dan MÂRIUȚĂ a I IMENT In atenția delicvenților! " „ Poliția e hotărâtă cL J!?- - m !Pîiwia Într-un fel, Piața Centrală - unul din cele mai importante puncte comerciale ale Craiovei - e un mic univers, cu flora și fauna sa specifică. Aici viața se derulează, zi de zi, după niște tipicuri caracteristice mediilor mercantile, care îmbină tradiția cu modernismul greșit înțeles, de un prost gust dezarmant. Fenomenele negative ce se produc mereu în Piața Centrală cuprind o gamă variată de abjectități care contravin legilor și normelor de conduită civică. Totuși, Poliția, dispunînd de o echipă mică numeric, dar zeloasă, condusă de lt. Georgel Enescu, în subordinea căruia sînt: pit. mj. Victor Săndoiu, pit. Constantin Ciucea și pit. Constantin Floricel, veghează cu destul profesionalism la menținerea ordinii în această zonă comercială. Bineînțeles, marea majoritate a celor ce, dintr-un motiv sau altul, frecventează piața, nu-i cunosc pe respectivii polițiști. Pentru cei din lumea interlopă, însă, ei au devenit o adevărată spaimă, un pericol maxim. Concret, numai în ultimele 2 luni, activitatea Poliției din Piața Centrală a cuprins, printre multe altele: „ O bandă de hoți de buzunare inactivată total, membrii ei (Borfea Marinică, Bozgan Anton, Zlotea Gheorghe, Moruntale Paul) fiind în prezent la loc de „odihnă“ și „meditație“. Autorii spargerii chioșcului Dilly Dita Corn SRL: Neagu Lucian, Sărdaru Nicolae, Lăutaru Ilie, Alexandru Doru - toți minori sub 14 ani - au fost prinși. Pentru prinderea în flagrant delict de înșelăciune la cîntar au fost întocmite dosare de cercetare penală următorilor vînzători:Toma Mioara din Craiova, de la S.C. Țiul SA, Marin Lăcrămioara din Breasla - S.C. Rovcar SRL, Mehedințu Ana din Coțofenii din Dos - Autoben Corn SRL, Stăpina Stelica Neli din Craiova - S.C. Birțu S.N.C., Floreșteanu Marin Teodor din Baldovinești-Olt - Roxinsky SRL. Sancțiuni contravenționale de cîte 200.000 lei pentru practicarea jocurilor de noroc au primit Neagu Petrică și Tudor Andrei, ambii împătimiți barbutiști din Craiova. Pentru îndemnul minorilor la săvîrșirea de fapte antisociale au fost amendați cu cîte 200.000 lei următorii: Costache Traian, Zlotea Gheorghe, Dumitru Augustina, Nicolae Dirivan Georgeta, toți din Craiova. 9 Întrucît nu și-au supravegheat copiii minori, care au comis diverse delicte, Costache Traian și Costache Pantelie, din Craiova, au fost amendați cu cîte 50.000 lei. @ Pentru că au vorbit necuviincios cu clienții, vînzătoarele: Deaconu Gabriela din Craiova, și Maria Lăcrămioara, din Breasta, au primit cîte 50.000 lei amendă. Vînzarea de pește în perioada prohibită le-a adus lui Mischii Daniel Gheorghe și lui Anghelina Florentina, ambii din Craiova, cîte 100.000 lei amendă. Amenzi de cîte 30.000 lei pentru parcarea mașinilor în zone nepermise, în incinta Pieței, au primit: Dudău Constantin din Izvoare-Dolj, Lică Traian din Găneasa - Olt, Savu Ștefan din Mîrșani-Dolj, Dadu Marin din Maglavit-Dolj, Sîrbu Vergil din Cilieni-Olt. Pentru tulburarea liniștii publice și amenințări proferate la adresa cetățenilor: Mitroi Ionel, Munteanu Crăciun, Țurcanu Paul, toți din Craiova, au fost amendați cu 200.000 lei. Comercializarea ilegală de certificate de proprietate, însoțită de tulburarea liniștii publice, i-a „pricopsit“ pe: Firu Titu, Dună Ion, Nanu Aurora, Drăgoiana, Dandu Constantina, toți din Breasta, cu cîte 100.000 lei amendă. Așadar, în ceea ce privește Poliția, se pare că ea își face datoria în Piața Centrală, însă, pentru asanarea tuturor aspectelor reprobabile, care-i indignează, firește, pe cetățeni (mizerie, autorizații de vînzare acordate cu prea multă ușurință unor persoane dubioase din punct de vedere igienico-sanitar, vînzarea de mărfuri contrafăcute, depreciate sau de proastă calitate etc.) este necesar să-și dea concursul și celelalte organe și factorii de decizie îndreptățiți. Despre acestea, cu altă ocazie... ^ © Marinela PETRESCUr Pe Calea București, un carambol ca-n filme  In două zile consecutiv, două accidente grave ! Ambele s-au petrecut în același loc și au avut aceleași cauzei ’ CRAIOVA - Hotărît lucru, Calea București, una din arterele roțile din partea stîngă, iar dacă ușa din față nu s-ar fi deschis, | - ----------------------------| ■"—constituindu-se într-un punct de sprijin, mașina ar fi fost răsturnată.. I principale ale Craiovei, deține un nedorit record al numărului de accidente. ________ Din impact, autoturismul Audi a suferit avarii minore (doar la baraj După ce marți, 26 iunie a.c., în intersecția de la Policlinica antișoc și la faruri), în schimb Daciei i-au fost distruse ambele uși . Ide Stomatologie fusese accidentată grav o femeie, miercuri, 27 de pe partea dreaptă, iar pragul a fost înfundat în interior pe 6 1 J iunie, în jurul orei 15.15, autoturismul Dacia 1300, cu numărul 1 adîncime de peste 30 cm. IDJ 3049, urma să traverseze Calea București de la sud la nord. De remarcat că ambele accidente, petrecute în două zile A trecut cu bine de primul sens de circulație al bulevardului, însă consecutiv și în același loc, au avut cam aceleași cauze și. ■ la cel de-al doilea nu s-a mai asigurat și a fost izbit violent, în anume: neacordarea priorității și viteza excesivă. Deci, mare! ■ plin, la nivelul ușilor de pe partea dreaptă, de către un Audi GL atenție la această intersecție cu ghinion! Poate nu ar strica dacă * 155 (DJ 240), care se îndrepta cu viteză către centru, s-ar gîndi cineva la semaforizarea ei. Datorită violenței izbitorii, autoturismul Dacia a fost ridicat pe Marius COGE^ j/ß •••••••• OLT3 A, Constantinescu, supărat pe concubina sa, o transformă într-un sac de box D.C., din comuna Bărăștir întîmpinînd rezistență din partea concubinei sale în momentul în care i-a impus acesteia să plece din casă, a găsit soluția radicală. Tînăr și vînjos cum era, s-a năpustit cu pumnii asupra bietei femei, bătînd-o pînă la sînge. Deși învingător, pugilistul a fost sancționat de Parchetul Județean Olt cu o amendă de 80.000 lei. • Dan BĂLĂȘESCU .............................................•••*/ De vorbă cu soțiile milionarilor Azi, Angelica Sidonia Dumitru Angelica Sidonia Dumitru este soția unui om care a reușit în afaceri. Soțul ei, Ilie Adrian, a început în urmă cu 6 ani o mică afacere, reușind să acumuleze capital social 50 milioane lei. Am întrebat-o pe Sidonia Dumitru ce face o soție de milionar. S.D. : Citesc, cînd am timp, bineînțeles, pentru că în cea mai mare parte a timpului mă ocup de îngrijirea și educația celor 7 copii ai noștri, care, așa cum sunt copiii, se joacă, se murdăresc și mai toată ziua trebuie să-i supraveghez. Cel mic îmi dă cea mai multă bătaie de cap, dar mai am și un pic de timp liber. Red.: Care este hobby-ul dumneavoastră? S.D.: îmi plac animalele. Mi-ar plăcea să am o fermă mare, cu multe păsări, animale și cai albi. Dar... mă mulțumesc cu micro-ferma noastră, care, și asta îmi dă destulă bătaie de cap. Am peste 100 de găini și rațe. Nu mi-e frică de muncă, îmi place să muncesc și, chiar dacă soțul meu îmi poate pune la dispoziție totul, prefer să am singură grijă de gospodărie. Seara, după ce s-au culcat toți, citesc cîteva pagini și adorm frîntă. Asta e!“ • Alina POPA sîmbătă, 1 isno 1995 I 1 Gura-Vaii A fost inaugurată Școala de vară româno-engleză în organizarea asociației Radio-Amateur și cu sprijinul societății Energoconstrucția Porțile de Fier, a fost inaugurată, în această săptămînă, Școala de vară româno-engleză. La această primă ediție participă 87 de elevi de la Liceul „Traian“ din Drobeta Turnu Severin, însoțiți de 6 dintre profesorii lor de engleză și informatică. Participă,de asemenea, 8 cadre didactice, 3 studenți și 2 elevi din Marea Britanie. Timp de 12 zile, la tabăra de la Gura Văii, elevii vor urma un curs intensiv de limba engleză, se vor familiariza cu tehnica transmiterii informațiilor în eter și vor lucra cu aparatură electronică deosebit de complexă. Sunt prevăzute, de asemenea, activități cultural-sportive și de divertisment, excursii pe traseul Orșova-Băile Herculane, Tg. Jiu-Tismana, precum și la cele două mari hidrocentrale de pe Dunăre. Condițiile de cazare sunt deosebite, iar cazarea este gratuită. Cota de participare este de 30.000 elev, sumă modică, dacă ținem seama de costul zilnic al meniului (10.500 lei). Restul cheltuielilor sunt suportate de sponsorul principal Energoconstrucția SA, Porțile de Fier, care a luat în locație spațiile fife cazare și dotările auxiliare de la BTT Gura Văii. După cum ne informează inspectorul școlar general al județului Mehedinți, prof. Emil Mirică, această tabără de industrie se va permanentiza, ea urmînd să se desfășoare în vara fiecărui an. • Eugen MĂICĂNEANU Martor ocular Hoții atacă în plină zi Bazarul „Crihala“ este un loc ideal pentru cei care se pricep de minune să-și bage labele în buzunarele altora. De regulă, hoții nu acționează în cîmp deschis, ci la îmbulzeală, în haită, cînd „asistența“ asigură front de „lucru“. Joi, 29 iunie, în jurul orei 16, hoții au ieșit la drumul mare și au atacat în plină zi. Doi din branșă au urmărit două femei care au ieșit din bazar și, în apropiere de Oficiul poștal nr.4, i-au smuls uneia teșchereaua de la brîu și au fugit, de ziceai că vor să doboare recordul la suta de metri. Cei aflați în preajmă nu au putut remarca decît faptul că hoții „făcuseră cam multe sezoane pe litoral“. Păgubașa țipa să-i dea înapoi obiectul, că nu are bani în el. Refuzînd să-și declare identitatea, ne-a spus că avea doar 6000 de lei. Și nu de suma respectivă îi părea rău, ci de pașaportul care se afla laolaltă cu banii. Poate că poliția le va da celor doi un pașaport pentru penitenciar. • Ion LECA