Gazeta de Sud, ianuarie 1996 (Anul 2, nr. 247-267)

1996-01-08 / nr. 247

In continuare, în GAZETA de SITI, Anunțuri gratuite pri telefon De șase zile, apartamentele din Caracal nu au căldură De șase zile, municipiul Caracal nu are căldură în apartamente! Și tot de atîtea zile, postul local de televiziune Seltron anunță din „ceas în ceas“ un comunicat al SC ROMVAG SA (furnizorul energiei termice) prin care locuitorii urbei sunt înștiințați că lipsa căldurii din apartamente se datorează nelivrării materiei prime (țiței) de către... Rusia și că situația este identică pe plan național!? Oare așa să fie? în orice caz, situația poate deveni în următoarele zile dramatică, chiar dacă vor sosi cele 900 de tone de păcură achitate integral furnizorului, datorită lipsei de seriozitate din partea RAGLC Caracal, care are de achitat pentru agentul termic unității prestatoare (ROMVAG), pentru lunile noiembrie și decembrie '95, suma de 650 milioane lei! Atenție mare, domnule primar, că s-ar putea să se închidă robinetul căldurii în plină iarnă, o dată cu venirea gerului.... Bobotezei! • Ion DULĂMIȚĂ Elveția a expulzat un diplomat rus pentru spionaj Autoritățile elvețiene au expulzat un diplomat rus, membru al misiunii Moscovei la sediul Organizației Națiunilor Unite din Geneva, pentru activități de spionaj, a afirmat, duminică, un purtător de cuvînt al guvernului, citat de REUTER. Sursa citată a declarat că guvernul Elveției a ordonat diplomatului, a cărui identitate nu a fost dezvăluită, să părăsească teritoriul elvețian, în urma desfășurării unor „activități ilegale de spionaj". Diplomatul respectiv s-a întors în Rusia, la 21 decembrie anul trecut. Nu au fost oferite alte detalii. Săptămînalul Sonntags Blick, din Zürich, afirmă că serviciile elvețiene de contraspionaj au dezvăluit 44 de cazuri de spionaj în perioada 1984-1994, din care 12 erau legate de defuncta Uniune Sovietică. (MEDIAFAX) Plăgi profunde la cel mai mare spital clinic din Oltenia si A »ETA de SUD Luni, 8 ianuarie 1996 • Anul II, numărul 247 pagini, 200 ______________________GAZETA de SUD — ziarul oltenilor de pretutindeni Aflat sîmbătă la Craiova, ministrul Alexandru Mironov a pus degetul pe rană. MTS nu are 20 miliarde lei pentru reconstrucția Sălii Polivalente Vameșii români au capturat 4,5 kilograme de heroină Cu ocazia controlului vamal efectuat sîmbătă la prînz la intrarea în România prin Giurgiu, a fost depistat un cetățean turc care avea asupra sa 4,5 kg de heroină, informează IGP. Acibuca Hidir (34 de ani) călătorea ca turist cu un autocar turcesc marca „Mercedes“, aparținînd firmei „Ali Baba“ din București. Heroina o primise de la un cetățean kurd din Istambul și urma să o predea, în Capitală, iranianului Mehmet Ali. Punctul de întîlnire era zona Gării de Nord, iar Hidir trebuia să fie recunoscut după îmbrăcăminte și după geanta în care avea marfa. Pentru efectuarea transportului, Hidir urma să primească suma de 10.000 de mărci germane. Autorul este cercetat în stare de arest preventiv pentru săvîrșirea infracțiunii de trafic de stupefiante și contrabandă. Datele și semnalmentele acestuia au fost transmise prin Interpol pentru a se stabili dacă cetățeanul turc a săvîrșit sau nu infracțiuni și în alte țări. (MEDIAFAX) Federala Națională a Revoluționarilor din România, filiala Dolj, a plecat cu ajutoare umanitare spre Ardeal Ieri, 7 ianuarie a.c., ora 9.00, au plecat din fața magazinului „Unirea“ trei autocamioane cu ajutoare umanitare în valoare de 200 milioane lei spre Ardeal, respectiv spre județele Hunedoara și Alba. Autocamioanele aparțin Armatei a 3-a și au fost puse la dispoziția Federalei de către generalul Ionel Giorgi. Președintele Federalei Naționale a Revoluționarilor din România, filiala Craiova, Marian Trandafirescu, ne-a spus: „Ne deplasăm în Ardeal, în zonele afectate de calamități. Vom face în așa fel încît ajutoarele să ajungă într-adevăr la cei afectați. Vom intra în casele oamenilor și le vom lăsa ajutoare. Dorim să mulțumim pe această cale armatei, care a fost întotdeauna alături de noi“. La plecare, viceprimarul Ioan Șuvaina, președinte de onoare al Federalei, le-a urat tuturor „Drum bun!“ • Eugen TUDOR PRM cere demisia lui Virgil Măgureanu Deputatul PRM Toader Constantinescu, membru al Comisiei de control a SRI, a solicitat, vineri, demisia directorului SRI, Virgil Măgureanu, pentru încălcarea legii prin publicarea propriului dosar în presă. Toader Constantinescu va face această solicitare prin intermediul unei scrisori pe care o va trimite președintelui Comisiei, Vasile Văcaru. Deputatul PRM a cerut demisia lui Măgureanu și pentru faptul că a mințit atît Comisia parlamentară de control, cît și în plenul Parlamentului, declarînd că nu a avut nici un fel de legătură cu fosta Securitate. Toader Constantinescu a afirmat că Măgureanu a mințit și atunci cînd și-a publicat numai o parte a activității sale în cadrul Securității. El a declarat că Virgil Măgureanu a lucrat în cadrul Securității nu numai în perioada 1963-1964, ci și între anii 1972 și 1981, atît ca informator, colaborator, cît și ca ofițer activ. Toader Constantinescu va remite această scrisoare marți, 9 ianuarie, la Comisia SRI, și va cere destituirea lui Măgureanu pe cale parlamentară. Inițierea procedurii parlamentare de destituire a directorului SRI necesită însă semnăturile a cel puțin o treime din numărul deputaților sau senatorilor. Președintele PRM, Corneliu Vadim Tudor, a anunțat că se va prezenta tot marți, 9 ianuarie, la Comisia SRI, cu toate probele pe care le deține referitoare la activitatea lui Virgil Măgureanu în fosta Securitate. (MEDIAFAX) Accident rutier la Caracal Ignorînd semnalizarea rutieră (amplasată vizibil și regulamentar), în condițiile deosebite de circulație (carosabil acoperit cu polei și gheață), conducînd cu viteză neadaptată la condițiile de drum, șoferul Amzy Gürac a „ras“ unul din stîlpii susținători ai rețelelor electrice, telefonice și televiziunii prin cablu, după care a lovit în plin clădirea unei consignații, clădire pe care a distrus-o! Au fost cîteva ore de coșmar pentru locuitorii zonei (str. Craiovei), care s-au văzut, în cîteva secunde, fără lumină, fir telefonic și imagine TV. Pagubele sunt destul de serioase dar, fiind asigurat, turcul... plătește! • G. DONCIU Ce-și face omul cu mîna lui... de Eugen MAICANEANU ... Se numește chiar lucru manual. Acest adevăr, limpede și vechi de cînd lumea, a fost, poate, singurul ignorat în zumzetul general provocat de gestul directorului SRI, Virgil Măgureanu, de a-și publica, în roș-îmbulinatul cearșaf al marii „îmbuclinări“ naționale, propriul dosar de colaborare cu Securitatea. Este Virgil Măgureanu, fost colaborator al Securității, străin de tot ce s-a întîmplat cu organele de securitate după momentul decembrie 1989? Prezența sa în rîndul celor care încercau să lase impresia că-l judecă pe Nicolae Ceaușescu arată, indubitabil, că nu. De fapt, ce s-a întîmplat cu organele de securitate după decembrie 1989? Sub un titlu care conținea (în formă enunțiativă) chiar această întrebare, Ministerul Apărării Naționale publica, în ziarul pro-prezidențial „Dimineața“ (anul I, nr.3, miercuri 21 februarie 1990) un comunicat prin care „stupid people“ (dar nu numai el) trebuia să știe, între altele, că, „prin Decretul nr. 4, emis la puțin timp după victoria Revoluției populare din 22 decembrie 1989, organele de securitate au fost puse în subordinea Ministerului Apărării Naționale“. Că, ulterior, „prin Decretul nr. 33 din 30 decembrie 1989, Departamentul Securității Statului și toate unitățile sale centrale și teritoriale au fost desființate“, că, în viziunea MApN, „într-o bună parte, efectivele operative ale fostei securități a statului sînt compromise față de popor și revoluție, întrucît au fost implicate în servirea necondiționată a dictaturii ceaușiste, a clicii și intereselor acesteia“; că, datorită „actelor potrivnice revoluției“, „săvîrșite din fanatism de unii ofițeri și subofițeri de securitate care au acționat în misiuni represive“ [...], cadrele de conducere ale fostului DSS, ca gen. col. Vlad Iulian, gen. mr. Bucurescu Geanu, gen. lt. Stamatoiu Aristotel etc. și toți ceilalți șefi și locțiitori de direcții sunt trecuți în rezervă, iar unii dintre aceștia arestați“; că, „unele unități au fost desființate, iar efectivele lor au fost trecute în rezervă, ca de exemplu Direcția a V-a de pază și ordine (437 cadre), Direcția a IV-a de contrainformații militare (1073 cadre), din care 611 au fost trecute în rezervă“ că mai fuseseră trecute în rezervă alte „1844 cadre din securitatea Municipiului București și ale județelor Timiș, Sibiu, Brașov, Cluj“, iar din celelalte județe încă 1739 cadre, că „cea mai mare parte a cadrelor din conducerea fostului Departament al Securității, unii șefi și locțiitori ai direcțiilor centrale și unităților județene de securitate, precum și alți ofițeri cu funcții de răspundere care au dat ordine ilegale, ori au avut o contribuție în reprimarea revoluției, se află în cercetare penală la Procuratura Militară, în stare de arest, urmînd a fi investite tribunalele militare în vederea judecării și pedepsirii lor cu toată severitatea, potrivit faptelor și vinovăției acestora“ și că o fi, cu păți, alte asemenea jocuri și jucării, pline de hazul și farmecul revoluționar, poate, poate vom primi ceva aplauze din partea florii celei vestite a întregului Apus. Un Apus care, neașteptîndu-se la un asemenea hal de transparență, rîdea, probabil, de noi și cu, iertare de vorbă proastă, tenderul. Virgil Măgureanu, preocupat de democratizarea serviciilor informative ale Statului Român, nu era atent pe-atunci la astfel de mărunțișuri. Cei care-i plîng pe umăr (între care noi și ciudați prieteni) și care nu mai pot de grija bietei țărișoare, că va rămîne în prag de alegeri fără serviciu de informații, par să sufere de același tip de opacitate. Să nu vadă, adică, singura ieșire onorabilă a lui Virgil Măgureanu din această insolită situație: demisia. Dar, cum spuneam, ce-și face omul cu mîna lui... s