Gazeta de Sud, noiembrie 1996 (Anul 2, nr. 502-527)

1996-11-01 / nr. 502

O dată cu inaugurarea liniei de zbor București-Istanbul cu turboreactorul CRJ (Canadian Regional JET), azi va intra în exploatare un nou traseu: București-Atena, via Timișoara. Considerată ca fiind cea mai mare companie aeriană cu capital privat din România, DAC AIR lansa primul DASH-8300 la data de 19 mai de pe aeroportul Băneasa, oferindu-i astfel pasagerului român o alternativă. După nici jumătate de an, firma efectua zboruri pe traseele Timișoara și Oradea, iar în imediata perspectivă vor fi incluse și alte reședințe județene din țară. în cursul lunii decembrie se vor face cîte două zboruri pe zi cu avioane tip CRJ, întregul personal tehnic a fost pregătit în străinătate. In ceea ce privește confortul, aparatele flotei DAC AIR sunt dotate după cele mai exigente cerințe ale zborului internațional. • George MITRICOF Vinătorii se împușcă reciproc Un tînăr de 38 de ani, din Drăgășani, a fost internat la secția Urgență a Spitalului Județean nr. 1 din Craiova sîmbătă, 26 octombrie, cu diagnosticul plagă împușcată cu lezarea ficatului. Aflat la vînătoare împreună cu un grup de prieteni, S.I. a fost atins de o alice rătăcită. Pentru extragerea ei a fost necesară o incizie de aproximativ 40 cm lungime. Conform declarației vînătorului ghinionist, doar întâmplarea se face vinovată de acest nefericit eveniment. Pacientul se află acum în araa oricărui pericol. • Magdalena CONDURAT, Cornelia OLTEANU .......................... .......... Mîșu Busescu, directorul SC PECO SA Mehedinți, a „parcat" autoturismul societății,. intr-un pom în ziua de 29 octombrie. Mișu Bușescu, directorul SC PECO SA Mehedinți, se afla la volanul autoturismului MH-01-PEC, proprietatea societății, și se deplasa pe DN 6, de la Strehaia spre Drobeta Turnu Severin, în jurul orei 16.30, în comuna Tîmna, datorită vitezei excesive, a intrat în derapaj, a părăsit carosabilul și a „parcat“ autoturismul... într-un pom. Ca urmare a fost rănit ușor Marian Ciobanu, instalator la societatea amintită, iar vehiculul a fost avariat. • Ion SECA Agenții speciali care îl însoțesc pe Bill Clinton nu-și pot păzi propriii pantofi Trei agenți ai Serviciului Secret american, membri ai gărzii personale a președintelui Bill Clinton pe durata turneului electoral în Florida, au constatat cu surprindere că le furase cineva toate lucrurile, inclusiv pantofii și șosetele, în timp ce făceau baie în ocean, informează Reuters. La aproape o oră după ce Clinton plecase cu avionul prezidențial din Dayton Beach, cei trei agenți au vrut să se relaxeze și să facă o baie scurtă în ocean. Ca mulți turiști naivi, ei și-au lăsat toate lucrurile pe plajă, obiectele personale fiind băgate în pantofi și în șosete. După cîteva minute, cînd au ieșit din apă, bărbații au constatat că totul dispăruse: banii, bijuteriile, pantofii, șosetele, cecurile, cărțile de credit și chiar insignele de agenți ai Serviciului Secret. Hoțul nu a fost găsit încă, dar se bănuiește că nu știa cine îi sunt victimele. (MEDIAFAX) în ziua de 25.04.1995, în jurul orei 3.00, Ma rian Stamin, de 28 de ani, din comuna Poiana Ma re, județul Dolj, fără ocupație, fiind la volanul unui autoturism Dacia 1310, pe DN 55A, pe raza comunei Poiana Mare, fără a poseda permis de conducere și fiind sub influența alcoolului, l-a accidentat grav pe Vasile Briceag, de 62 de ani, agricultor, din comuna Poiana Mare, care se deplasa cu bicicleta regulamentar. După comiterea accidentului, conducătorul auto a fugit de la locul faptei. La scurt timp a fost depistat și arestat. A fost condamnat la doi ani închisoare, conform sentinței penale nr. 575 din 28.12.1995, a Judecătoriei Calafat. După ispășirea unei părți din pedeapsă, cel în cauză a fost eliberat condiționat, la data de în perioada 30 octombrie - 3 noiembrie, la Complexul Expozițional ROMEXPO din București se desfășoară prima ediție a Tîrgului internațional specializat în produse agroalimentare, tractoare și utilaje agricole. Expoziția se dorește a fi o manifestare economică de natură să impulsioneze un sector cu potențiali10.07.1996. La scurt timp după ce s-a văzut în libertate, mai exact, în dimineața zilei de 27.09.1996, în jurul orei 8.00, Marian Stamiu a comis un nou accident de circulație, de astă dată fiind la volanul unui autoturism Fiat Croma, cu nr. de circulație provizoriu TM-101828 și tot fără să posede carnet de conducere. Accidentul s-a comis pe DN 55 A, Bechet-Calafat, în apropierea orașului Calafat, datorită pilotării cu viteză excesivă, pe un carosabil alunecos, cauze care s-au adăugat la lipsa de experiență în conducerea autovehiculului. De această dată, victima accidentului de circulație a fost chiar prietena sa, Manuela Tulbă, de 24 de ani, asistentă medicală la Spitalul clinic nr. 1, Craiova, care era pasageră în autoturism. Acea state maximă, să genereze o stare de spirit necesară readucerii României în postura de grînar al Europei. Printre cele aproximativ 230 de societăți comerciale prezente la această expoziție, se numără și MAT Craiova, OLPO Podari, BERE Craiova, SUMA Băilești și MORĂRIT-PANIFICAȚIE na a fost internată cu diagnosticul fractură deschisă a antebrațului stîng. Marian Stamiu a părăsit din nou locul faptei, în prezent este căutat. Autoturismul îi fusese împrumutat de Puiu Ionel, din municipiul Timișoara, prieten cu Marian Stamm. Iată, stimați cititori, cum o serie de cauze și împrejurări au dus la comiterea unor evenimente rutiere grave, în intervalul a doi ani, autorul fiind aceeași persoană. Printre acestea, nu putem să nu remarcăm și faptul că pedeapsa pe care a primit-o Marian Stamiu nu a fost suficient de aspră, iar clemența manifestată de lege față de un astfel de element infractor, de această dată, nu a fost inspirată. O Cpt. Sorin ABAGIU Craiova. Ele au fost deja vizitate de un număr impresionant de agenți economici interesați în contractarea unor produse de largă circulație în domeniul agriculturii și industriei alimentare, fapt ce atestă utilitatea organizării unor asemenea întreceri de largă competitivitate. • George MITRICOF Fostul ministru al apărării din Franța a fost, vreme de zece ani, plătit de KGB și de sateliții acestuia de Jerome Dupuis și Jean-Marie Pontaut (jznxMiyzftxțw Mlffilll NU IUI M INCflEIERE IN NIMENI Viitorul lor este sumbru. Se tem de restructurare. Se tem de mizeria în care vor fi aruncați. Se tem de ziua de mîine. Degeaba sînt asigurați că noul an, după aceste alegeri atît de gălăgioase și promițătoare, va aduce o întorsătură radicală în viața lor. Ei nu mai cred în nimeni și în nimic. S-au săturat de atîtea promisiuni. Și acum se răsună în urechi ecoul acelei prevestiri cutremurătoare făcute de Miron Cozma: „Acesta este începutul sfîrșitului mineritului!“. Cei care i-au mințit pe mineri atîția ani de zile și continuă s-o facă și în prezent nu au curajul nici acum să-i privească în ochi și să le spună adevărul... Nu trageți în casier! Marți, 29 octombrie 1996, la carierele Tismana I și Tismana II, în jur de o mie de mineri din schimbul I au refuzat să intre în șut. Motivul a fost acela că ei încă nu au primit drepturile ce li se cuveneau conform Contractului colectiv de muncă, adică prima constituită din rezervele fondului de salarii. Prima le fusese anunțată cu două săptămîni înainte cînd, printr-un afiș, li se făcea cunoscut că o vor primi în perioada 18-21 octombrie. Dar zilele respective erau... libere. Dimineața, casierul unității a venit de la Tîrgu Jiu spunînd că nu sînt bani. Cum nu era prima oară cînd li se întîmplau astfel de lucruri, ortacii au rămas fermi pe poziții. Minunea totuși s-a produs. Nu se știe cum, dar casierul a luat din nou drumul Tîrgu Jiului și, pînă la sfîrșitul programului, oamenii și-au primit banii. De unde au fost ridicați? s-au întrebat cei mai mulți ortaci, înjurîndu-i printre dinți pe cei care le pun răbdarea la încercare. Inspectorul Mandreș se dezlănțuie Cel mai de temut lider de sindicat din zona EM Zegujani, Iorgu Mandreș, fost cîndva mîna stîngă a „fiului huilei“, Miron Cozma, recunoscut și ca „inspector șef“, a negociat zilele trecute cu directorul de mină rezervele (economiile) trimes triale, stabilindu-se de comun acord o sumă de mai multe milioane. S-a semnat chiar și un protocol. Liderul cel viteaz s-a prezentat la contabil cu o gardă de corp constituită din ortaci, i-a pus hîrtia în brațe și a umflat banii, împărțindu-i oamenilor. în cele din urmă s-a dovedit că banii ridicați erau pregătiți, de fapt, pentru plata avansului. Ceea ce pe ortacii din Zegujani nu-i mai interesa. Ei rabdă orice, dar au o vorbă: „Totul pînă la bani!“. • Remus TURTURICĂ Asociația Pro Democrația - Club Craiova, str. M. Kogălniceanu nr. 13, roagă persoanele înscrise ca observatori să se prezinte la sediul clubului vineri, 1.11.1996, începînd cu ora 17.30 și sîmbătă, 2.11.1996, toată ziua, în vederea instruirii și ridicării acreditărilor, înainte de a suna salvarea, înainte de a anunța poliția sau pompierii, apelează la telefonul de noapte al GPS. Ridică receptorul și formează 051/41.31.00. Oricînd, un redactor al nostru va fi alături de tine. Tombola abonaților din luna noiembrie 4 PRISINII DE 500.000 DE LEI. Pentru a participa la tragerea la sorți, trimiteți pe adresa redacției o copie după chitanța de abonament la GAZETA de SUD Specialiștii veniți la Rovinari să depisteze cauza epidemiei de enterocolită au ajuns la concluzia că apa, furnizată cu intermitențe și printr-o rețea cu numeroase fisuri, a determinat îmbolnăvirea a peste 170 de persoane, în special copii. Numai primarul Ilie Lungu este de altă părere. El consideră că nu apa este de vină, de aceea susține că nu-i nevoie să fie adusă în localitate apă cu cisternele. Din cele 20 de spărturi existente în rețeaua de distribuție, au mai rămas de reparat doar patru, care vor fi remediate în cel mult două zile, mai spune primarul. Totuși, ceva trebuie făcut pentru ca și în orașul minerilor oamenii să trăiască omenește. De aceea, pe data de 21 noiembrie, la Rovinari va avea loc licitația pentru schimbarea întregii rețele de distribuție a apei. • Al. Doru ȘERBAN FI«rci MiTiiir Trimiteți pe adresa redacției noastre scrisori care să cuprindă: opinii, informații, sesizări. Scrisorile ce vor fi publicate în paginile ziarului nostru sau care vor fi folosite de către redactorii GPS pentru realizarea unor anchete deosebite vor participa la „Tombola scrisorilor de la cititori“, în fiecare lună va exista un câștigător! Premiul. —v. ÎRIIIlIflffl «