Gazeta de Sud, iulie 1997 (Anul 3, nr. 702-728)

1997-07-01 / nr. 702

702 / marți, 1 iulie 1997 î ' ■ Ion Protesti, managerul SC PUISOR SA Scornicești - Olt, a fost arestat . El este acuzat că a luat mită 100.000 de lei, zece kilograme de pînză, zece litri de vin și un miel Ion Protesti, managerul SC PUISOR SA Scornicești, județul Olt, a fost arestat în ziua de 27 iunie. El este acuzat de săvîrșirea infracțiunii de luare de mită, prevăzută în art. 254 al Codului Penal și riscă o pedeapsă cu închisoare între 3 și 12 ani. Ion Marin, fost paznic la SC PULSOR SA, a sesizat Parchetul de pe lîngă Tribunalul Olt că în ziua de 5 octombrie 1993 i-a înaintat managerului Ion Protesti o cerere prin care solicita să fie transferat la formația de pompieri civili. Fostul manager i-a aprobat cererea, însă l-a avertizat că va trebui să-l recompenseze pentru acest favor. După ce a fost transferat la formația de pompieri civili, Ion Marin i-a dat lui Ion Protesti 100.000 de lei, zece kilograme de brînză, zece litri de vin și un miel. Săptămîna trecută, Ion Marin împreună cu alți cinci salariați ai SC PULLOR SA au sesizat Parchetul despre cele întîmplate în 5 octombrie 1993. Doi dintre aceștia au fost martori cînd fostul paznic i-a oferit managerului bunurile și banii, în ziua de 27 iunie, Ion Protesu a fost chemat la Parchet pentru a i se prezenta materialul de urmărire penală și fostul manager a fost arestat. Ieri, 30 iunie, dosarul a fost înaintat Tribunalului Județean Olt, iar Ion Protesu a fost trimis în judecată pentru săvîrșirea infracțiunii de luare de mită. De asemenea, tribunalul hotărăște astăzi dacă va fi aprobată cererea de revocare a arestării preventive depusă de avocatul Cornel Pepene. Termenul de judecată la instanța de fond a fost fixat pentru ziua de 2 septembrie. Ion Protesti, fostul manager al SC PULLOR SA, a declarat procurorului care a anchetat cazul că este nevinovat și că s-a dovedit că acuzațiile care i se aduc sunt calomnioase. Peste 40 de salariați ai societății au solicitat ieri prefectului Florea Morlova ca Ion Protesu să fie cercetat și judecat în stare de libertate. în exclusivitate pentru GPS, prefectul Florea Morlova a declarat: „Au venit la mine reprezentanți ai salariaților de la SC PULSOR SA și mi-au solicitat să intervin ca fostul manager să fie judecat în stare de libertate. Ca prefect, nu mă pot amesteca în treburile justiției. Avocatul domnului Ion Profesti poate veni cu argumente și probe în apărarea acestuia. Toată acțiunea este urmarea unei sesizări depuse în urmă cu două luni la comisia anticorupție de doi foști salariați ai societății. Aceștia au susținut personal în cadrul lucrărilor comisiei că Ion Protesti a primit mită“. Lidia Bărbulescu, vicepreședintele Tribunalului Olt, consideră că fostul manager nu poate fi judecat în stare de libertate decît dacă instanța va dispune revocarea măsurii de arestare preventivă. • Carmen RĂDULESCU ACTUALITATE Cătălin Leonard Slavu, de șase ani, Ion Neicu și Marcel Neicu, de 24, respectiv 41 de ani, toți trei din Călărași - Dolj, au pierit în apele Dunării duminică, 29 iunie, în jurul orei 18.00. Familia Neicu s-a gîndit ca de Sfinții Apostoli Petru și Pavel să meargă la Dunăre pentru a prinde „o ciorbă de pește“ și niște scoici. Soții Marcel și Rita Neicu i-au luat cu ei și pe Marian Neicu - fiu și Cătălin Slavu - nepot. Acestora li s-au alăturat alți doi nepoți ai lui Marcel Neicu, frații Ion și Gabriel Neicu. După ce au făcut rost de o plasă pescărească - jiganire cei șase s-au urcat în mașină - un autoturism ARO al familiei Neicu - și au plecat spre Dunăre. „înainte de a pleca am avut aceeași presimțire că se va întîmpla ceva, la fel ca în urmă cu doi ani, cînd soțul meu a avut un accident de mașină - ne-a spus Rita Neicu. Inițial hotărîsem ca duminică să rămînem acasă pentru a ne odihni. Noaptea urma să mergem la cosit de lucernă“. Cu toate acestea, cei șase au plecat pînă la urmă la pescuit. După ce au prins cîteva kilograme de pește, membrii familiei Neicu au căzut de acord să meargă într-un anume loc - „la insulă“ - pentru a prinde și niște scoici. Pescarii din localitate spun că acea insulă, care este de fapt un banc de nisip, dispare sub ape cînd crește nivelul Dunării și reapare cînd apele se retrag. Insula „rupe“ din Dunăre un mic braț sub forma unui canal, a cărui lățime este de aproximativ 25 de metri. Canalul poate fi trecut ușor prin unele locuri unde adîncimea apei un Cătălin Leonard Slavu, de șase ani, Ion Neicu, de 24 de ani și Marcel Neicu, de 41 de ani, au pierit duminică, 29 iunie, în apele Dunării. Mergînd la pescuit pe un banc de nisip, familia Neicu a încercat să revină la mal. Marcel Neicu și-a luat nepoțelul pe umeri pentru a traversa porțiunea de apă. Intrînd într-un vîrtop, acesta l-a scăpat pe Cătălin în apele Dunării, în încercarea de a-l salva pe Cătălin. Ion Neicu, care reușise să traverseze înot canalul, a fost înghițit de ape împreună cu acesta. Marcel Neicu a fost readus pe bancul de nisip de soția sa și de un alt nepot, dar era prea tîrziu. Șocul pierderii copilului îi produsese un stop cardiac. După ore întregi de căutări, Cătălin Slavu și Ion Neicu au fost scoși ieri la suprafață. Dispariția celor trei a cerut inimile și sufletele familiilor și ale locuitorilor comunei Călărași, nisipului. „Nepoțelul nostru, Cătălin, se bălăcea mai mult prin bălțile de pe insulă - ne-a povestit Rita Neicu, avînd lacrimi în ochi. Era foarte bucuros că unchiul său i-a satisfăcut dorința și l-a luat la Dunăre. Dar tot căutînd prin apă după scoici ne-am îndepărtat de locul pe unde traversasem canalul“, mai întors la mal decît trei Cei șase au încercat să ajungă de pe insulă la mal prin altă parte. în acel loc, cu ani în urmă au fost săpate în albia Dunării gropi adînci, pe care localnicii le numesc vîrtoape, în dreptul acestora adîncimea apei poate depăși trei metri, încercarea de a traversa înapoi canalul și ceea ce s-a întîmplat în acele clipe ne-au fost relatate cu lux de amănunte de Rita Neicu: „După un timp am vrut să ne întoarcem pe mal. Prima dată au trecut înot Ion și Marian. Apoi soțul meu l-a luat pe Cătălin pe umeri și au intrat în apă. Eu, împreună cu Gabriel eram în urma lor. La cîțiva metri de insulă adîncimea apei a crescut brusc. Am strigat la Marcel să se întoarcă pentru că apa era prea mare și băiatul s-ar fi putut îneca. Nu m-am gîndit nici o clipă că se poate îneca și soțul meu“. aflat în apă, Marcel Naica a făcut Infarct Marcel Neicu n-a ținut seama însă de îndemnul soției. Atras parcă de un duh nevăzut al apelor, el și-a continuat drumul avîndu-l pe nepotul său pe umeri. Apa curgătoare, din ce în ce mai adîncă, i-a cuprins pe cei doi. „Pierzîndu-și echilibrul, Cătălin a căzut de pe umerii unchiului său. Atunci am strigat la Ion, care se afla pe mal, să vină să-i ajute. Înotînd către cei doi, acesta l-a prins de mînă pe Cătălin și a încercat să-l ducă la mal. L-am văzut cum îl ținea pe Cătălin deasupra capului și, încercînd să ajung spre ei, am intrat și eu într-un vîrtop. Cînd am ieșit la suprafață i-am mai văzut pentru o clipă și apoi au dispărut înghițiți de ape“. în timp ce Ion Neicu încerca să-l salveze pe Cătălin, fratele său, Gabriel încerca să-l aducă pe unchiul său înapoi pe bancul de nisip. Scăpînd ca prin minune de valurile Dunării, Rita Neicu a reușit să ajungă pe insulă unde împreună cu nepotul său i-a dat primul ajutor lui Marcel Neicu. „Cînd l-am adus pe soțul meu pe insulă nu părea să se fi înecat - își amintește Rita Neicu. Am încercat să-l readucem la viață, dar în zadar. Atunci mi-am dat seama Sindicatul Învățămîntului Preuniversitar Dolj se declară nemulțumit de lipsa dialogului cu reprezentanții guvernului privind problemele reducerii personalului din învățămînt în România. Dumitru Chilori, președintele SIP spune că secretarul de stat Florin Diaconescu și chiar premierul Victor Ciorbea au făcut parte din sindicat reprezentîndu-L iar acum au uitat de unde au plecat: „Nu înțeleg cum Victor Ciorbea și Florin Diaconescu, cu care de multe ori am stat alături, sînt de acord cu această reducere drastică de personal în învățămînt din moment ce ei cunosc mai bine decît oricine care este situația în prezent. Privind sistemul educațional din acest punct de vedere, trebuie să recunosc decepția noastră totală. Consider că vinovat de ceea ce se întîmplă în învățămînt este în primul rînd ministrul nostru Virgil Petrescu. în cinci ani personalul didactic va ajunge la șomaj“. Președintele SIP precizează că, deși bugetul nu era extraordinar, guvernele anterioare au găsit modalitatea de a nu modifica structura personalului din învățămînt „în nota venită de la guvern se stipulează că în conformitate cu bugetul pentru învățămînt, Doljul trebuie să reducă personalul de la 11.915 la 10.966, ceea ce nu mi se pare corect. Bugetul a fost alocat pentru învățămînt și nu în funcție de numărul de angajați. Cum am funcționat pînă acum cu că probabil făcuse infarct“. La cîteva ore după tragedie Marcel Neicu a fost transportat la mal cu ajutorul unei bărci pescărești. Deși mai multe persoane au încercat să-i găsească pe ceilalți doi în seara aceleiași zile, Ion Neicu și Cătălin Slavu au fost de negăsit. Pentru ca trupurile celor doi să nu poată fi duse în largul Dunării, spațiul dintre bancul de nisip și mal a fost delimitat pe timpul nopții cu plase pescărești. Ieri dimineață Ion Neicu și Cătălin Slavu au fost scoși la suprafață în apropierea locului unde Gabriel Neicu își văzuse fratele pentru ultima dată în viață. Corpurile neînsuflețite ale celor trei au fost transportate la Spitalul din Bechet, în urma necropsiei temerile Ritei Neicu s-au adeverit. Marcel Neicu a suferit un stop cardio-respirator în momentul în care l-a scăpat pe Cătălin, fapt ce i-a provocat decesul. Cauza morții lui Cătălin Slavu și Ion Neicu a fost aceeași asfixiere prin înec. Tragicul incident petrecut duminică la Călărași, pe malul Dunării, a lăsat trei familii îndurerate. Marian Naicu și sora sa, Mihaela, nu vor mai avea de acum tată. „Nu-mi vine să cred că fiul meu s-a înecat - ne-a spus plîngînd Adrian Slavu, tatăl lui Cătălin. O mare nenorocire s-a abătut asupra noastră“. Răpit de apele Dunării, Cătălin nu o va mai vedea niciodată pe surioara sa de numai șase luni, Andreea. • Relu GEORGESCU 11.915 angajați, cred că am putea funcționa și de acum înainte“. Președintele SIP consideră că prin restructurare invățămîntul de la sate va fi distrus Inspectoratul Școlar Județean încearcă să atenueze impactul restructurării, dar în opinia lui Dumitru Chilom, această reformă va avea urmări catastrofale în special asupra învățămîntului de la sate: „Inspectoratul Școlar Județean a vizat posturile suplinitorilor atunci cînd a fost vorba despre reduceri. Situația este foarte gravă, pentru că aceștia erau colegii noștri și chiar dacă nu erau titularizați, făceau treabă bună. Astfel copiii de la țară vor fi cei afectați, iar acest sector vital care este învățămîntul este pe cale de distrugere. Dacă într-o comună există trei posturi de educatoare și doar o singură educatoare calificată, celelalte se vor desființa, conform reformei. Dar ce se întîmplă dacă în această comună există 40 de copii înscriși la grădiniță? De aceea, eu am propus Inspectoratului Școlar Județean ca în septembrie să se facă inventarierea copiilor, și în funcție de numărul lor, să se desființeze aceste posturi ocupate de suplinitori“. *1 aria GLIGA „Din cauza reducerii de posturi în învățămînt, în cinci ani de zile se va ajunge la șomaj", afirmă președintele Sindicatului invățămîntului Preuniversitar Dolj „Guvernul rămîne surd la problemele acute ale învățămîntului“ . Mulți gorjeni sînt certați cu legea 208 gorjeni au fost sancționați în cursul săptămînii trecute pentru comiterea unor fapte cu pericol social redus cu amenzi contravenționale în valoare totală de 18.660.000 de lei, de către cadrele brigăzii de ordine publică din Inspectoratul Județean de Poliție Gorj. Au fost constatate 44 de infracțiuni, din care 24 de natură economică, 15 judiciare și cinci la regimul circulației, în acțiunile întreprinse pentru prevenirea și combaterea infracțiunilor stradale, a celor îndreptate împotriva patrimoniului și pentru menținerea climatului de siguranță civică în localități, polițiștii gorjeni au legitimat peste 2.500 de persoane și au controlat 387 de autovehicule, 147 de paznici, 125 de unități de alimentație publică, precum și discoteci. • C. GRIGORE depășește 0,5 m. Printr-un astfel de loc au ajuns pe insulă familia Neicu împreună cu fiul lor, Marian, și cu nepoții Ion, Gabriel și Cătălin. Deși au încercat să prindă scoici în acea zonă, cei șase nu au reușit din cauza Astăzi încep lucrările de reamenajare a complexului de agrement Hanul Doctorului Deși primăria a declarat că ștrandul este funcționabil. IPSMP Dolj nu i-a dat autorizație sanitară în urma controlului efectuat de echipe din cadrul Inspectoratului de Poliție Sanitară și Medicină Preventivă Dolj la complexul de agrement Hanul Doctorului, s-a stabilit că ștrandul nu poate obține autorizație sanitară de funcționare. Deși Primăria Craiova a anunțat în urmă cu cîteva săptămîni că ștrandul îndeplinește condițiile de funcționare, în bazin nu este strop de apă. Această situație se datorează faptului că radierul bazinului este distrus, mocirla mustind printre pavele. Conform declarației inspectorului-șef Marian Voinescu din cadrul IPSMP Dolj, complexul Hanul Doctorului „este departe de a constitui o bază de agrement“. Reprezentanții Primăriei Craiova ne-au declarat că începînd de astăzi, 1 iulie, vor demara lucrările de reamenajare a complexului de agrement Hanul Doctorului. Ilie Bădescu, directorul Regiei Autonome de Administrare a Domeniului Public și Fondului Locativ (RAADPFL), spune că lucrările vor consta în turnarea unei plăci de zece centimetri de beton pe radierul bazinului: „Inspectoratul de Poliție Sanitară și Medicină Preventivă a interzis funcționarea acestui ștrand pînă la refacerea radierului bazinului. îmbăierea este imposibilă pentru că pavelele au fost așezate direct pe terenul mlăștinos de sub bazin și de aceea, cînd se introduce apă, mocirla pătrunde printre dale. Lucrările de reamenajare a ștrandului constau în turnarea unei plăci de beton de zece centimetri grosime pe radierul bazinului. Pentru aceasta avem nevoie de 200 de metri cubi de beton. Costurile lucrărilor sunt estimate la suma de 200 de milioane de lei“. Conform declarației directorului RAADPFL, Ilie Bădescu, lucrările de reamenajare a complexului Hanul Doctorului vor fi sponsorizate de Primăria Craiova și de unii agenți economici din domeniul construcțiilor din Craiova. • Marina BĂRBULESCU