Gazeta de Sud, ianuarie 1998 (Anul 4, nr. 858-880)

1998-01-05 / nr. 858

858 / luni, 5 ianuarie 1998 GAZETA de SUD— EVENIMENT _ Reporterii GdS Tîrgu Jiu au întîmpinat Anul Nou în rondul de noapte LA MULA ANI. GORJENI, ORIUNDE V-ATI AFLA! Doi reporteri de la biroul de presă GdS Tîrgu Jiu și-au sacrificat noaptea cea mai lungă, cea a cumpenei dintre ani, pe altarul profesiei lor. Ei și-au petrecut Revelionul pe stradă, printre concitadini, înarmați cu reportofoane, cameră de filmat, stații de emisie și.... pocnitori, cei doi reporteri GPS și-au început rondul de noapte în jurul orei 2330, ținînd în permanență legătura cu dispeceratul poliției, serviciul de ambulanță, secțiile de urgență și maternitate din cadrul spitalului județean, poliția rutieră și TE, pompierii, gardienii publici, cu alte instituții în care activitatea s-a desfășurat în joc continuu. Miercuri, 31 decembrie 1987 Ora 23« Luminat feeric, orașul Tîrgu Jiu întîmpină Anul Nou într-o atmosferă de sărbătoare. Ghirlande de becuri multicolore, crenguțe de brad și beteală aurie strălucesc, în timp ce jerbe de artificii brăzdează cerul, iar pocnitorile sparg liniștea străzilor și cartierelor. Perechi de tineri sau grupuri se plimbă prin centru cu sticle de șampanie în mîini îndreptîndu-se spre Piața Victoriei. Printre ei cîntă de zor un tip cu acordeon, încercînd să acopere exploziile din jur. Vreo șapte autoturisme, cu tot felul de inscripții publicitare pe ele și numere de concurs, dezlănțuie o cursă infernală în jurul Mausoleului Ecaterina Teodoroiu, scrîșnind înfiorător din cauciucuri, mergînd în toate direcțiile, frînînd la centimetru sau schimbînd brusc direcția, evitînd ciocnirea, în timp ce spectatorii de pe margini îi urmăresc cu respirația tăiată.... Joi, 1 ianuarie 1998 Ora 00« Fete și băieți agită sticle cu șampanie dîndu-le cep, stropindu-se și săltîndu-le deasupra capului în întîmpinarea Anului Nou. Pe la ferestrele deschise se zăresc chipuri radiind de bucurie, luminate de beculețele brăduților și jerbele artificiilor. Orologiul din turnul Prefecturii bate de 12 ori. Se ciocnesc cupe cu șampanie. Se fac urări. Se cîntă.... • - Alo, secția de urgență? - Da, secția urgență. Sînt asistentul de serviciu Dorin Ciobotea. Nu avem nimic deosebit, doar o ușoară fractură. La mulți ani on00. La serviciul județean de ambulanță stația Tîrgu Jiu sîntem întîmpinați de medicul Călin Neamț. Echipa de serviciu este compusă din trei asistente, patru șoferi și un dispecer, plus echipajul de tură pe județ. Mai sînt organizate substații în localitățile Sadu, Novaci, Tîrgu Cărbunești, Motru, Rovinari și Turceni, fiecare cu echipajul ei de serviciu. Evenimentele nu sunt de trecut cu vederea. Primul a fost înregistrat la ora 2230. Tînara Anca S., de 20 de ani, din Tîrgu Jiu, a fost transportată de urgență cu ambulanța, cu diagnosticul intoxicație voluntară în scop suicidal cu diazepam și alcool. Acum se află în afara oricărui pericol. La ora 2350 a fost transportată cu ambulanța o tînără din zona Casei Tineretului, strada Nicolae Titulescu, Tîrgu Jiu. A avut primele dureri și contracții uterine, semn că avea să nască. La ora 0010 a fost adus un rom de pe strada Luncilor, Haralambie L, 18 ani, fiind internat de urgență la secția ortopedie. Haralambie a vrut să întîmpine Anul Nou pe stradă, dar călare. El a căzut de pe cal și s-a ales cu fractură la ambele oase de la gamba stingă. „La ora 0400 ne informează dr. Călin Neamț va pleca șoferul nostru cu pacienții la Craiova pentru dializă“. Ori 12" Trecem pe la spitalul județean. Numele Gazetei de Sud este ca o parolă. Deschide orice ușă. Sîntem primiți cu respect și prietenie. Cei cu care stăm de vorbă au numai cuvinte frumoase la adresa cotidianului nostru. Curățenia domnește pretutindeni. La secția maternitate, cîțiva noi sau viitori tătici așteaptă cu înfrigurare la ușă, cu flori în mină. Sîntem întîmpinați de medicii Constantin Pașcu și Horia Madroane, întrebați dacă este o noapte grea, par surprinși, înțelegîndu-ne curiozitatea profesională și, zîmbind totodată cu îngăduință, ne declară: „Nu, este o noapte de serviciu obișnuită“. Primul născut, venit pe lume imediat după ora 00 ° °, este un băiețel. A fost o naștere normală, noul născut avînd greutatea de 3.300 grame. Mama lui se numește Ana Boțea, de 31 de ani, din Motru, fiind a treia naștere. Familia Boțea s-a hotărît să-i dea numele Alexandru Cosmin. • - Alo, poliția? - Da, poliția..., răspunde de la dispecerat prt.maj. Miron Pînișoară - la noi totul este în ordine. Nu s-a semnalat nici un eveniment. - Să dea Dumnezeu să nu fie semnalate tot anul! La mulți ani! • - Alo, Corpul Gardienilor Publici? - Da, Corpul Gardienilor Publici. Să trăiți! Sînt gardianul Ion Popescu. Nu a fost semnalat de la patrulele noastre nici un eveniment. - La mulți ani! ori 13" Orașul pare pustiu. Pe ici pe colo, cîte un trecător sau o pereche de îndrăgostiți. Dinspre restaurante răzbate muzică și voie bună. Troleul nu circulă. Ici, colo cîte un taximetru. Pe peronul gării se disting siluetele patrulei de la TF (transport feroviar), facîndu-și rondul de rutină. Gara este pustie. Trenurile circulă normal. Nu a fost semnalată nici o întîrziere. • - Alo, stația de ambulanță ? - Da. Numai puțin să vi-l dau pe domnul doctor Neamț... Dispecerul de serviciu este foarte amabil. Se numește Delia Făsui. A mai fost un caz la ora 01 30. A fost adus de prieteni R. H., de 17 ani, elev. Era în comă diabetică. Dependent de insulină, a avut greșeli în alimentație și tratament. Așa cum a recunoscut, a băut șampanie un pic mai mult.Ia 30 de minute și-a revenit, în urma tratamentului aplicat la secția endocrinologie... • O familie se plimbă cu copiii „pe centru“ admirînd vitrinele luminoase și ghirlandele multicolore. Pe asfalt zac pretutindeni tuburile goale ale petardelor destrămate de explozie, pachete goale de țigări, sticle de șampanie sparte, etichete, dopuri de plastic și ambalaje de la dulciuri... Autoturismele conduse de șoferii Iadului au plecat demult. Se mai zăresc dîrele cauciucurilor, frînate brusc, imprimate pe asfalt. Prin cîte un cartier mărginaș mai răsună explozia cîte unei pocnitori aruncate de vreun chefliu bine dispus... - Alo, Gazeta de Sud ? -Da. - Sîntem stația de ambulanță. Am mai adus o femeie de la Mătăsari, cu sarcină...cu suspectare de făt mort. Se numește Ileana A., de 30 de ani... • - AIC...AIC... maternitatea ? -Da. - Spuneți-mi, vă rog ce face Ileana A., cea cu sarcina suspectă de făt mort... - Din păcate, nu era suspect, ci chiar mort. Ne pare rău... Era ora 0500. Au fost în total șapte nașteri. • - Alo, ROMTELECOM ? -Da. - Sîntem de la Gazeta de Sud. Spuneți-ne cum a decurs această noapte... - A, vă dați seama, 11 ecrane și șase telefoniste. Nu au fost probleme deosebite, numai că a fost un „trafic“ intens, ne-au sunat mereu clienții, alții ne-au ocărit... Am încercat să-i mulțumim pe toți... - Spuneți-ne ce așteptați dvs. de la anul 1998 ? - Un serviciu mai ușor și... un salariu mai mare! - Vă mulțumim și serviciu ușor în continuare! • - Alo, informațiile CFR ? -Da. - Ceva nou pe frontul dvs.? - Totul a decurs normal. De la București a avut trenul puțină întîrziere, cîteva minute. - Ce așteptați de la acest an ? - Bucurii, numai bine și sănătate, asta e mai bună decît toate... - Vă mulțumim și serviciu ușor în continuare! • - Alo, pompierii ? - Da, pompierii. - Ceva probleme ? - Nu avem nimic. Așa să vă dea Dumnezeu să fie tot anul! • - Alo, Poliția Rutieră ? - Da, sergent major Ioan Floarea... - Ce s-a mai întîmplat pe drumurile Gorjului în această noapte? - Nimic deosebit. A fost o tamponare la Pisteștii din Deal, dar nesemnificativă. Nu a fost accidentată nici o persoană, în oraș nu avem nimic...Conducătorii auto chefuiesc și ei acum și se uită la PRO TV și TVR 1, să vadă ce cîștigă. Cel care a luat două dacii a dat lovitura... •La omul sărac nici boii nu trag! - Alo, Gazeta de Sud ? - Da... - La mulți ani! Dumneavoastră lucrați și de sărbători ? Nu vă petreceți Revelionul în familie ? - Ba da, aici este a doua familie a noastră... La mulți ani și tot ce vă doriți !... • „Ce așteptați dvs. să vă aducă acest an ?“ - este întrebarea la care ne-au răspuns colaboratorii noștri din această noapte. Ion Popescu, gardian public: „Doresc din suflet să-mi aducă bucurii, că de necazuri ne-am săturat. Aș mai dori, pentru colegii mei, cît și pentru conducere, să li se împlinească dorințele pe care le au“. Pit. maj. Miron Pînișoară, „în primul rînd multă sănătate și un an mai bun în realizări.“ Asistent Dorin Ciobotea: „Să aducă totuși ceva mai mult ca anul trecut.“ Dr. Călin Neamț: „în primul rînd sănătate. Cu ea putem să muncim și să realizăm ceea ce ne propunem ! Și aș putea să spun, un pic de... baftă ! Baftă și o conjunctură favorabilă...Și împlinirea dorințelor care nu s-au realizat pînă acum.“ Dr. Horia Madroane: „Ceva mai bun...Eu știu? Reforma asta a noastră... cum s-o pornim...Ea e bine intenționată și programată, dar nu știu cum se va porni. Dacă va porni ca și celelalte ...n-o să dea rezultate. Și un an mai bun...“ Serg. maj. Ioan Floarea: „Cît mai puține accidente, să nu mai avem probleme. Pietonii să fie atenți, să nu mai traverseze pe unde nu trebuie. Veșnica noastră poveste...în rest, numai bine!“ Ora 0630 Străzile au început să prindă iar viață. Misiunea noastră s-a încheiat. Și în noaptea de Revelion redactorii GPS au fost cu gîndul alături de cititori, colaboratori și prieteni ai GPS, urîndu-le din inimă un sincer. La mulți ani, gorjeni, oriunde v-ați afla! • Echipa de serviciu: Ion ȘOLDEA, Grigore CRAIOVEANU și Rodica CRAIOVEANU - dispecer de serviciu La Ghindeni - Dolj Un pensionar gelos și-a înjunghiat soția în noaptea de Revelion Ilinca Cratiță, de 57 de ani, agricultoare din Malu Mare, sat Ghindeni - Dolj, a fost înjunghiată de soțul său în noaptea de Revelion. Emil Cratiță, de 59 de ani, pensionar, a plecat în după-amiaza de 31 decembrie la circiumă în sat, să bea un păhărel cu prietenii. Așa cum era de așteptat, după primul pahar au urmat altele, alcoolul dezlegînd pînă la urmă limbile „binevoitorilor“. Unul dintre ei i-a spus lui Emil Cratiță că soția acestuia, Ilinca, îi este de mai mult timp amantă. Ațîțat că „nu știe bărbatul ce știe tot satul“, soțul gelos a vrut să-i dea o lecție soției infidele. „Deși era noapte de Revelion, fiind obosită, eu mă întinsesem în pat să mă odihnesc și adormisem. Pe la ora 10.00-11.00 noaptea, m-a trezit bărbatu-meu și a început să-mi strige că mă «țin» cu unul și cu altul. Băut fiind, a luat apoi o cană de pe sobă și mi-a dat cu ea în cap“, a declarat Ilinca Cratiță. Cuțitul și-a atins ținta Accesul de gelozie al lui Emil Cratiță nu s-a oprit însă aici. Nefiind convins că soția sa nu este adulterină, el a pus mina pe un cuțit. „A luat un cuțit de pe masă și a vrut să mă tăie. Am reușit însă să-i smulg cuțitul din mină și să-l arunc sub pat. El nu s-a lăsat și a luat alt cuțit. N-am avut timp să mă apăr și mi î-a înfipt în burtă“, a spus victima. Țipînd după ajutor și ținîndu-se cu mîinile de intestinele care-i ieșiseră afară, Ilinca Cratiță a fost găsită de vecini. Aceștia au anunțat imediat salvarea și postul de poliție din localitate. Vecinii soților Cratiță spus că, din cauza băuturii, Emil era mai tot timpul pus pe scandal. „De patru luni, de cînd ieșise la pensie, parcă înnebunise. O acuza pe biata femeie dacă se ține cu unul de 74 de ani, ba cu altul și ea nu-și vedea capul de treburi. Cei trei copii ai lor, oameni cu familii și cu servicii la oraș, veneau mai rar pe la ei. Și ce să le facă?! Credeam că după ce a fost înjunghiată nu va mai scăpa. Dar Dumnezeu a vrut ca ea să reziste acestei încercări groaznice“, a declarat o vecină. Ilinca Cratiță a fost transportată de urgență la Spitalul Clinic nr. 1 Craiova și internată în clinica de chirurgie cu plagă tăiată în zona abdomenului. Emil Cratiță a fost reținut în dimineața de 3 ianuarie 1998, fiind cercetat în prezent pentru tentativă de omor. • Mariana BUTNARIU ILINCA CRATITA Firuri de milioane de lei pe preajma Mionului . Doi hoți profesioniști din Leu au fost prinși la Segarcea Ion Nicolae de 25 de ani și Aurică Slavu,de 22 de ani,recidiviști din Leu - Dolj, au fost prinși în flagrant în noaptea de 28 spre 29 decembrie 1997, în timp ce jefuiau barul SC NEIBAN IMPEX SRL din Segarcea, în jurul orei 1.30, folosinduse de cheile din dotare, confecționate special pentru a deschide orice tip de lacăt, cei doi au pătruns prin efracție în barul respectiv, în timp ce Ion Nicolae transporta afară marfa furată - țigări, cafea, ciocolată etc. Aurică Slavu îl aștepta în stradă într-un autoturism Oltcit cu numărul de înmatriculare 3OT-2551. Ca într-un film cu gangsteri, oltenașii noștri operau în stil mare. Unul dădea spargerea, celălalt îl aștepta cu motorul ambalat, gata de plecare la cel mai mic zgomot suspect. Numai că de această dată o patrulă a Poliției Segarcea i-a prins în flagrant. Asupra hoților s-au găsit opt chei de lacăt polizate și încă opt tip speraclu confecționate artizanal, precum și mărfuri în valoare de peste 1,5 milioane de lei. Cei doi se află în prezent în arestul Poliției Băilești pentru stabilirea întregii activități infracționale. • Trei, Doamne, și toti trei recidiviști Trei frați fără ocupație, recidiviști din Butoiești, jud. Mehedinți, au fost prinși în noaptea de 28 spre 29 decembrie 1997, după ce au spart în Filiași barul SC SIBIȘAN SRL. Gheorghe, Marian și Constantin Găman, de 34,24 și respectiv, 31 de ani, au fost reținuți în jurul orei 2.30 în stația CF Filiași, deoarece asupra lor s-au găsit mărfuri de aproape un milion de lei pe care nu le-au putut justifica. în urma cercetărilor, s-a stabilit că frații Găman spărseseră barul respectiv din care furaseră țigări și băuturi alcoolice. Deși vroiau s-o „șteargă englezește“, hoții au fost prinși și introduși în arestul poliției. Ei și-au petrecut Revelionul „dansînd în familie“ după gratii. • Relu GEORGESCU In Cetatea Băniei sporește numărul băncilor Sucursala Dolj a Băncii Comerciale „Albina“, cu sediul în Craiova, str. Carada nr. 3, își deschide azi porțile pentru toți investitorii din lumea afacerilor. „Considerată drept o tradiție a fostei bănci cu același nume, înființată în anul 1872 a precizat cu acest prilej ec. Herman Eckert, directorul sucursalei «Albina» își propune să fie accesibilă tuturor producătorilor agricoli cu venituri modeste. De asemenea, societățile comerciale direct interesate în obținerea promptă a unor credite și servicii bancare pot deveni în colaborare cu noi partenerii ideali. Comisioanele pe care le vom percepe la efectuarea operațiunilor bancare vor fi mult mai scăzute în comparație cu alte bănci; în același timp, dobînzile care se acordă pentru depozitele constituite de la persoanele fizice și juridice vor fi cele mai ridicate ce se practică în domeniul sistemului bancar“. • George MITRICOF J