Gazeta de Sud, ianuarie 1999 (Anul 5, nr. 1162-1185)

1999-01-04 / nr. 1162

OMORURI SI INCENDII Crimă și sinucidere în centrul Craiovei ■ O femeie din Craiova a fost omorâtă de soțul ei pe 31 decembrie pentru că a refuzat să petreacă Revelionul cu niște prieteni . La o oră după ce a comis crima, Gheorghe Pădure și-a luat viața sub privirile îngrozite ale lui Radu, fiul său . Unii vecini consideră că boala de care suferea Gheorghe, asociată cu băutura, l-au împins la acest gest inconștient Ana Georgeta Pădure, de 47 de ani, din Craiova, a fost omorâtă cu bestialitate de soțul ei în ultima zi a anului 1998. Gheorghe Pădure, de 48 de ani, i-a înfipt Anei un cuțit în inimă pentru că nu a vrut să meargă cu el la Revelion. Abominabila crimă s-a petrecut sub privirile îngrozite ale fiului lor, Radu, de 16 ani. După o oră, criminalul și-a pus capăt zilelor cu același cuțit. De sărbători, Ana și fiul ei s-au dus la Brașov să-și vadă părinții, iar Gheorghe a rămas în Craiova. Acesta urma să plece mai tîrziu pentru a petrece cu toții Revelionul la poalele Tîmpei. Numai că, după cîteva zile planurile familiei Pădure s-au schimbat. Ana a primit un telefon de la soțul ei prin care o ruga să revină la Craiova. Radu și mama sa au ajuns acasă pe 30 decembrie. Elev la Colegiul „Carol I“, băiatul a acceptat invitația colegilor de clasă de a întîmpina împreună Anul Nou la restaurantul Flora. Gheorghe i-a propus soției să petreacă Revelionul la niște prieteni, în dimineața de 31 decembrie, în jurul orei 8.00, între cei doi soți a izbucnit scandalul, pentru că Ana nu a acceptat propunerea să plece de acasă. Vecinii de bloc au auzit timp de zece minute țipete din apartamentul nr.5. înfuriat la culme de refuzul femeii, Gheorghe s-a dus în bucătărie, a luat un cuțit și l-a înfipt în abdomenul Anei. în acel moment, auzind țipătul de groază al mamei sale, Radu a intrat în cameră. El a privit neputincios cum tatăl său a scos cuțitul din abdomen și i l-a împlîntat cu o cruzime de nedescris, de această dată în inimă. Ana a murit pe loc. " Criminalul și-a făcut harachiri Timp de aproximativ o oră, criminalul a stat alături de fiul său și a încercat să-l liniștească. Cadavrul Anei Pădure zăcea plin de sînge pe covorul din cameră. Avînd mustrări de conștiință, Gheorghe a luat din nou cuțitul în mînă. A proptit minerul cuțitului de zid și în fața lui Radu și l-a înfipt în stomac. Copilul îngrozit a ieșit pe holul etajului II și a bătut cu pumnii în ușa apartamentului vecin. Ioana Matei, locatara apartamentului 9, l-a văzut pe Radu în holul etajului doi. Ea spune că băiatul țipa cu disperare și bătea cu pumnii în ușa apartamentului nr.6 : „Auzind țipete, am ieșit din casă și mi-am dat seama că scandalul se auzea din apartamenutul familiei Pădure. După 10 minute, s-a făcut liniște. La o oră, copilul a ieșit țipînd pe hol și a început să dea cu pumnii și picioarele în ușa vecinului. Eu am coborît la etajul doi și m-am uitat în apartament. Ușa era crăpată și în interior o mizerie de nedescris. L-am auzit pe Radu cum plîngea înfundat. Abia seara am aflat ce se întîmplase cu adevărat.“ Imediat au fost alertate organele de poliție și salvarea. Cînd a venit ambulanța, Gheorghe încă mai respira. La cîteva minute, el a murit pe patul spitalului, după ce a intrat în comă de gradul IV . Radu și a condus pe ultimul drum doar mama Șeful de scară, Remus Matei, spune că în urmă cu două zile s-a trezit cu Gheorghe la ușă: „Era neliniștit și transfigurat. Avea un cuțit în mînă. Mi-a spus că la el în casă sînt teroriști și să anunț poliția. Cînd au venit cei de la pază și ordine, familia Pădure nu a mai vrut să le deschidă ușa. După o jumătate de oră, Gheorghe a intrat peste mine în casă și mi-a zis că au plecat teroriștii. Era tăiat pe față și avea ochiul stîng tumefiat. Spunea că toate s-au întîmplat din cauza copilului, care ar fi fost implicat în afaceri necurate.“ Mariana Butoi, o altă vecină, spune că Gheorghe și Ana le-au făcut multe probleme : „Făceau multe chefuri, se îmbătau, apoi ne făceau inundație. Dimineața îi vedeam cum cărau plase pline cu sticle goale de băutură. Numai probleme ne-au făcut.“ Unii vecini din blocul M6 spun însă că Gheorghe era o persoană deschisă și îi saluta pe toți din bloc, dar Ana era foarte ursuză și nu vorbea cu nimeni. Vara, ea ieșea pe balcon și fuma o țigară la un pahar de vin. Oamenii spun că ei se îmbătau aproape în fiecare seară. Din cauza băuturii, în urmă cu un an, Gheorghe Pădure s-a îmbolnăvit de ciroză. El a fost internat în Spitalul Clinic nr. 1 Craiova. Cu doar trei zile înainte de crimă, el a fost externat din spital. „îl știu de nouă ani. Avea un fizic bine făcut, dar de cînd a început să bea, slăbise foarte mult. Apoi s-a îmbolnăvit. Lua tranchilizante care cred că-i produceau stări depresive și halucinații,“ spune Remus Matei. Rudele celor doi soți au venit de urgență la Craiova. Cadavrul lui Gheorghe Pădure a fost dus la Lerești - Argeș, unde a fost înmormîntat. Ana Pădure a fost înhumată pe 2 ianuarie, în Brașov. Radu a participat doar la înmormîntarea mamei sale. • Andreea BĂLAȘA JUCÎNDU-SE PRIN CASĂ CU PISTOLUL Ion Anghel i-a găurit abdomenul soției Ion Anghel, de 34 de ani, din Fărcașele - Olt, paznic de vînătoare la Ocolul Silvic Caracal, a început să se joace cu pistolul din dotare în dimineața de 1 ianuarie, în încercarea de a o mai înviora puțin pe soția sa, Teodora. După vreo două-trei giumbușlucuri, Ion nu numai că n-a reușit să o învioreze pe nevastă-sa, dar a fost aproape de a o adormi definitiv: din pistolul lui a țîșnit un cartuș care i-a perforat soției abdomenul. Transportată de urgență la Spitalul din Caracal, Teodora Anghel se află în prezent în afara oricărui pericol. Lui Ion Anghel i-a fost confiscat armamentul din dotare și va fi cercetat în stare de libertate pentru imprudență. Comuna Fărcașele, celebră pentru cazurile de omor sau suicid, nu și-a infirmat nici acum faima, ținînd cu tot dinadinsul să înceapă noul an „cu dreptul“. • Dan BĂLĂȘESCU _______________TRAGEDIE ÎN NOAPTEA DE REVELION______________ O dată cu casa au ars de vii și doi copii minori La ora cînd toată lumea se pregătea să întîmpine Noul An. Poliția orașului Lupeni a fost alertată că o casă de pe strada Stadionului este cuprinsă de flăcări. Pentru stingerea incendiului a intervenit formația de pompieri din Uricani. Cu toate eforturile depuse de aceștia, ajutați de lucrătorii de poliție și cîțiva vecini, casa, construită,din lemn, a ars pînă în temelii. Au rămas doar cîteva ziduri de cărămidă și fundația de beton. O dată cu casa au ars toate bunurile, dar - și aceasta este tragedia - au ars de vii și doi copii minori, de trei și cinci ani, care au fost lăsați închiși în casă dormind. Părinții - Teodor Mărginean, de 35 de ani, și Szikszai Eva, de 40 de ani, ambii fără ocupație, trăiau în concubinaj - plecaseră de cu seară în vecini să-și petreacă Revelionul, încuind ușa cu lacătul. După stingerea incendiului, în jurul orei 23.00, lucrătorii poliției au reușit cu greu să identifice noaptea, prin cenușă, scheletul carbonizat al primului copil, iar a doua zi, abia pe la ora 11.00, cîteva oscioare arse ale celui de-al doilea copil. Poliția, împreună cu reprezentanții Parchetului și ai pompierilor, a început cercetările pentru stabilirea cauzei și împrejurărilor în care a izbucnit incendiul, inclusiv responsabilitatea celor doi părinți care au lăsat copiii nesupravegheați. • Ioan DRAGAN Victoria V., de 44 de ani, din Craiova, a încercat să se sinucidă sîmbătă, 2 ianuarie. Ea a luat o cantitate mare de medicamente pentru că nu se mai înțelegea cu soțul. Victoria V. este șomeră și are doi copii. Din cauza neînțelegerilor familiale, femeia a mai încercat în seara de Crăciun să-și pună capăt vieții. „ De aproape un an nu mă mai înțeleg cu soțul meu. Ștefan stă la televizor toată ziua și nu mă ajută cu nimic. Nici măcar o salată nu vrea să facă. Am vrut să mă omor pentru că nu mai suport această viață. Sîmbătă seara m-am dus în baie și am înghițit toate medicamentele pe care le-am găsit“, își amintește Victoria V. Ea a fost găsită de unul dintre copii căzută în baie, în stare de inconștiență. Victoria V. a fost transportată de urgență la Spitalul Clinic nr. 1 Craiova și internată în clinica de terapie intensivă; în urma intervenției cadrelor medicale, ea a fost salvată și de această dată. • Andreea BĂLAȘA INCERCIND SĂ FURE UN PLOP Un țigan din Craiova a fost împușcat de pădurar Cristian Radu, țigan din Craiova, a fost împușcat în picior în seara de joi, 31 decembrie, în timp ce încerca să fure un plop dintr-o pădure de lîngă Făcăi. El a fost lovit de unul dintre focurile de avertisment trase de Ion Chircan, de 23 de ai, din Craiova, pădurar. Cristian Radu, Aurel și Marian Balotescu,de 21,27 și respectiv 28 de ani, au plecat în ajunul Revelionului să facă rost de lemne din pădurea Făcăi; în timp ce încercau să taie un plop, ei au fost descoperiți de pădurar și au încercat să fugă. Ion Chircan le-a strigat să se oprească, dar pentru că nu a fost luat în seamă a făcut uz de armă. Unul dintre focuri l-a lovit însă în gamba stîngă pe Cristian Radu. Acesta spune că nu a auzit nici o somație și că s-a trezit sub ploaia de alice: „Tocmai cînd încercam să tăiem un plop a apărut pădurarul și a început să tragă spre noi. Nici măcar nu ne-a somat. Unul dintre focuri m-a nimerit în picior“. Marian Balotescu și-a ridicat prietenul rănit și l-a cărat în spate pînă la cea mai apropiată stație de taxi. De acolo, Cristian Radu a fost transportat la Spitalul Clinic nr. 1 Craiova și internat la secția ortopedie. Ion Chircan a fost reținut de organele de poliție, fiind cercetat pentru nerespectarea folosirii armamentului din dotare și săvîrșirea infracțiunii de tentativă de omor calificat. • Andreea BĂLAȘA GAZETA DE SUS DE ZIUA SA DE NAȘTERE ___________________________________________ Ilinca Dobrin a murit într-un incendiu Ilinca Dobrin, de 77 de ani, din localitatea Stejaru, Teleorman, și-a pierdut viața duminică, 3 ianuarie, într-un incendiu izbucnit în locuința sa. Părăsită de cei doi copii, bătrîna era una dintre cele mai sărace persoane din comună, neavînd casa racordată la rețeaua de curent electric. în noaptea de 2 spre 3 ianuarie, Ilinca Dobrin a uitat lampa cu petrol de iluminat aprinsă pe un scaun. Spre dimineață se pare că pisica a trîntit lampa pe preșuri, aceasta spărgîndu-se și provocînd un incendiu în care și-a pierdut viața bătrîna, exact în ziua în care împlinea 77 de ani. • Virgil DOBRICA PENTRU CĂ NU O AJUTA SOȚUL LA GĂTIT Victoria V. din Craiova a încercat să se sinucidă Accidentele de circulație produse în ultimele trei zile s-au soldat cu moartea a 18 persoane Cele 64 de accidente de circulație produse în ultimele trei zile s-au soldat cu moartea a 18 persoane și rănirea gravă a altor 48, cele mai multe dintre evenimentele rutiere, respectiv 27, producîndu-se în ultima zi a anului 1998, informează IGR Pe 31 decembrie, în accidente rutiere și-au pierdut viața șase persoane, iar alte 26 au fost grav rănite. în prima zi a anului 1999 s-au produs 20 de accidente, soldate cu cinci morți și 11 răniți, în ziua următoare, numărul evenimentelor rutiere a scăzut, înregistrîndu-se 17 accidente, șase în orașe și 11 în zonele rurale, soldate cu șapte morți și 11 răniți grav. Printre cele mai grave accidente s-a numărat cel produs la aproximativ zece minute după trecerea în noul an, pe o stradă din orașul Bacău, după ce două taximetre s-au tamponat. Vasie Corniță, de 28 de ani, pasager într-una dintre mașini, a murit în drum spre spital. Un alt accident a fost produs de Florin Tane, de 18 ani, care pe 1 ianuarie, deși nu avea permis de conducere, a împrumutat un autoturism. Pe o stradă din orașul Constanța, tînărul a pierdut controlul volanului și a intrat cu mașina întrun copac. Coliziunea a determinat moartea Ralucăi Cilică, de 19 ani, care îl însoțea pe Tane, și rănirea gravă a acestuia. Unele dintre victimele accidentelor au fost pietoni care au traversat strada prin locuri nepermise. Așa a fost cazul pensionarei Florica Onica, de 65 de ani, care a fost accidentată mortal pe o stradă din orașul Comarnic, în împrejurări similare a decedat și eleva Adela Moise, de 8 ani, din comuna Lunca Bradului, județul Mureș, ea fiind lovită de o mașină condusă de un tînăr din Tîrgu Mureș, pe drumul național 15, în timp ce acesta traversa localitatea. O femeie de origine română a fost arestata în Belgia sub acuzația de tentativă de pruncucidere Mama unui copil în vîrstă de două luni, care a fost descoperit abandonat săptămîna trecută de către un șofer într-un sac aruncat în mijlocul unei artere a Bruxelles-ului, a fost arestată sîmbătă, au declarat surse judiciare citate de AFP. Tatăl copilului, în vîrstă de 30 de ani, un imigrant clandestin român, a fost deja inculpat săptămîna trecută pentru tentativă de pruncucidere. Soția lui l-a însoțit în Belgia, însă ceilalți nouă copii ai lor ar fi rămas în România, afirmă sursele citate. Acuzarea se bazează pe depoziția unui martor care a afirmat că ar fi observat-o pe femeie în momentul în care abandona copilul. Șoferul care a salvat copilul a crezut mai întîi că sacul voluminos abandonat pe bulevardul Midi din Bruxelles conține gunoi, în momentul în care a văzut mîinile micuțului agitîndu-se și-a dat seama că se înșeală. După ce l-a ridicat de jos pe copil și a constatat starea de ebrietate a tatălui, care apăruse între timp la fața locului, șoferul a preferat să anunțe poliția. Copilul care a supraviețuit în mod miraculos se numește Emanuel. El se afla la începutul săptămînii trecute într-o bună stare de sănătate, iar medicii nu au putut constata urme de violență asupra sa. Copilul urmează să fie plasat într-o familie sau într-un orfelinat belgian. (D. B.) Aproape o suta de persoane au fost rănite și alte șase au murit în cele 119 incendii produse în preajma Anului Nou Peste o sută de incendii au avut loc în ultimele trei zile, șase oameni pierzîndu-și viața și aproape o sută necesitînd îngrijiri medicale, informează pompierii militari. Din cele 119 incendii produse în perioada 31 decembrie 1998-2 ianuarie 1999,101 au avut loc în gospodăriile populației, principala cauză fiind - pentru o treime din cazuri - neglijența în utilizarea petardelor și artificiilor, precum și a altor surse de foc. Alte cinci incendii au fost produse intenționat de persoane care erau în stare de ebrietate. O sobă supraalimentată și nesupravegheată a produs în seara de 31 decembrie un incendiu în locuința lui Teodor Mărginean din Lupeni (județul Hunedoara), în care doi copii au murit asiliați și două camere au fost distruse în întregime. Un incendiu a izbucnit în noaptea de Revelion într-o gospodărie din satul Baldovinești (județul Brăila), din cauza unui coș de fum neprotejat termic, aflat în vecinătatea unor materiale inflamabile. Au fost distruse bunurile din trei camere și parțial acoperișul casei, iar Mihai Hincatiuc (45 de ani) a murit asfixiat. în satul Gurahonț (județul Arad) a izbucnit un foc pe 1 ianuarie în gospodăria Feliciei Garja, din cauza unei instalații electrice defecte. Au ars 15 metri pătrați de acoperiș, o magazie, o tonă de porumb, 500 de kilograme de grîu, 400 de kilograme de ovăz și 200 de kilograme de orz, iar o bătrînă în vîrstă de 74 de ani a murit carbonizată. O vilă cu 15 camere din comuna Poiana Cîmpina (județul Prahova) a ars vineri în întregime. Clădirea aparținea lui Radu Farmuș, Vasile Farmuș și Doru Sinea și fusese închiriată pe perioada sărbătorilor de iarnă la 25 de turiști. Cauzele incendiului nu au fost încă stabilite, organele în drept demarînd cercetările. MEDIAFAX Familia îndurerată anunță trecerea în neființă a celui ce a fost ȘERBĂNESCU GHEORGHE. înhumarea va avea loc pe 05.01.1999,la cimitirul Sineasca, la ora 12.00