Gazeta de Sud, iunie 1999 (Anul 5, nr. 1287-1312)

1999-06-25 / nr. 1308

v Director Eugen ARNĂUTU Redactor-șef Adrian VOINEA VINERI, 25 IUNIE 1999 , ANUL V, NUMĂRUL 1308 ■ 12 PAGINI, 2.000 LEI NE PASTE BACILUL MESENTERICUS y La Craiova, un lot de pline a fost surprins avînd aspect de plastilină Producătorii agricoli vor beneficia de facilități la plata energiei, a motorinei și a gazelor naturale Executivul a adoptat ieri o ordonanță de urgență prin care se acordă unele facilități pentru plata consumului de energie electrică, motorină și gaze naturale în vederea stimulării producției agricole. Actul normativ prevede furnizarea energiei electrice pentru irigații, a motorinei pentru mașinile agricole și a gazelor naturale pentru producerea de îngrășăminte și pesticide, cu plata după strîngerea și valorificarea recoltei, dar nu mai tîrziu de 30 noiembrie 1999. Furnizorii propuși pentru aceste produse sînt: CONEL SA, PETROM SA și ROMGAZ SA. Beneficiarii livrărilor de energie electrică pentru irigații, precum și beneficiarii livrărilor de motorină vor fi propuși de Ministerul Agriculturii și Alimentației și avizați de Ministerul Industriilor și Comerțului, se arată în nota de fundamentare a ordonanței. Livrările se vor face pe bază de contracte între furnizori și beneficiari, cu plata la termen, prin bilet de ordin. Decontările se vor face la prețurile pe care produsele le vor avea in ziua plății. Motorina pentru agricultură va fi colorată special pentru a preveni utilizarea ei în alte scopuri, se arată în notă. Ministerul Industriilor și Comerțului, Ministerul Agriculturii și Alimentației, Ministerul de Finanțe și Ministerul de Interne urmează să emită în termen de zece zile instrucțiuni pentru punerea în aplicare a acestei ordonanțe. Inspectorii OJPC Craiova au constatat ieri, în urma unei sesizări adresate de cumpărătorii Mihail Suciu și Antoaneta Cocoș, că la două unități de panificație aparținînd Pan Group, un întreg lot de pîine intermediară fusese scos la vînzare în condiții organoleptice necorespunzătoare. Inspectorul Dumitru Ionescu, inginer de specialitate pe produse alimentare, a spus că pîinea a fost primită la data de 23.06.1999, cu bonul nr. 139765, de la Secția întîi a Pan Group: „Așa cum am constatat și la marfa cumpărătorilor care au făcut sesizarea, cele cîteva pîini rămase din lotul de 40 de Graham și 80 de Integrale prezentau un miros neobișnuit, gust acru, miezul cleios și lipicios. S-ar putea să fie infectate cu bacilul Mesentericus. Lotul de pîine a fost retras de la vînzare, iar șeful de secție de la unitatea fabricatoare a fost amendat cu cinci milioane de lei.“ Reprezentantul OJPC spune că vinovate sunt loturile de făină și de grîu achiziționate de fabrica de pîine și că, deși pîinea primită la data de 24.06.1999 nu prezenta defecte, s-ar putea ca, urmare a procesului tehnologic, să capete după 24 de ore aceleași caracteristici ca și cea retrasă de la consum. Conform procedurilor UPC, toată pîinea care depășește termenul de 24 de ore de cînd a fost fabricată trebuie scoasă de la comercializare. Maria Șubulică, șef birou producție la Pan Group, a spus că pîinea aflată ieri în galantarele unităților nu prezenta nici urmă de alterare: „Am luat toate măsurile de igienă pentru prevenirea unor astfel de probleme. Este posibil ca pîinea cu care au venit cei doi cumpărători să fi fost păstrată în condiții necorespunzătoare, în pungi de plastic sau la căldură.“ Atît Mihail Suciu, cit și Antoaneta Cocoș au acuzat indigestii în urma consumării pîinii și au susținut că nu au depozitat-o în condiții improprii. „Am cumpărat pîinea pe la prînz și am mîncat din ea seara, după ce o păstrasem într-un sertar de bucătărie. Am avut indigestie și cînd m-am uitat mai bine la bucata rămasă, am constatat că mirosea arît și că miezul se întindea ca plastilina“, a spus Antoaneta Cocoș. Reamintim că, în urma descoperirii mai multor pîini infestate cu Bacillus Mesentericus, Ministerul Agriculturii le-a recomandat producătorilor să asigure condițiile igienico-sanitare în spațiile de depozitare a făinii și în spațiile de producție și să aplice măsuri tehnologice preventive pentru a preveni boala întinderii la pîine. Cumpărătorilor li se atrage atenția să nu păstreze pîinea în pungi din material plastic. • Florin RÎNDAȘU Guvernul a emis o ordonanță de urgență privind acordarea de plăți compensatorii pentru personalul disponibilizat din Ministerul de Interne Guvernul a decis ieri printr-o ordonanță de urgență ca ofițerii, subofițerii și maiștrii militari care vor fi trecuți în rezervă, ca urmare a restructurării Ministerului de Interne, au dreptul la plăți compensatorii cuprinse între 12 și 20 de solde lunare brute, în funcție de vechimea în serviciu. Salariații civili din Ministerul de Interne, al căror contract de muncă va fi desfăcut, vor primi cu titlu de plată compensatorie între șase și 12 salarii medii nete. Prin această ordonanță de urgență se prevede că ofițerii, maiștrii militari și subofițerii din MI pot fi trecuți în rezervă cu drept de pensie înaintea împlinirii vîrstei prevăzute de lege. Cadrele cu vechime de minimum 30 de ani bărbații și 25 de ani femeile au drept la pensie militară de serviciu cu vechime integrală. Vor avea drept la pensie de serviciu cu vechime incompletă cadrele care au minimum 20 de ani vechime în serviciu din care 10 în serviciul militar și vîrsta de minimum 45 de ani. Stimati cititori. Mai aveți la dispoziție numai 4 ZILE a vă abona la GAZETA de SUD VĂ AȘTEAPTĂ O DACIE 1300 pentru luna iulie. oivX f»C-NCT D ata Network Acces Internet ia 2Mb/s acum și în Craiova! Str. Ion Maiorescu nr. 10, et 6, Craiova Tșl/fax: 051-418.266, http://www.pcnet.ro SUPLIMENT GRATUIT T V SUD Paula Ivănescu susține că PD este supus unui atac morșav și mincinos care este concertat și dirijat inclusiv din zona Palatului Cotroceni Deputatul PD Paula Ivănescu a declarat ieri că în ultimul timp Partidul Democrat este supus unui „atac mîrșav și mincinos“, care este „concertat și dirijat inclusiv din zona Palatului Cotroceni“ Paula Ivănescu a făcut aceste declarații în conferința de presă a PD și a arătat că această poziție a fost dezbătută de către conducerea partidului. Ea susține că aceste atacuri sunt urmarea refuzului PD de a-l sprijini pe Emil Constantinescu pentru a obține un nou mandat de președinte. „Faptul că PD i-a cedat domnului Constantinescu voturile în campania electorală din 1996 nu înseamnă că l-am înfiat pentru toate mandatele care vor mai fi.“ Paula Ivănescu a afirmat că, la întîlnirea grupurilor PD cu președintele Constantinescu din toamna anului 1998, acesta s-a plîns că reprezentanții PD îi sînt „ostili“ și a spus că îi va chema pe aceștia „pe rînd“ fiindcă „în colectiv nu se poate lucra“. Ea a susținut că după această întîlnire, pe care a calificat-o „deloc plăcută“, a primit informații, „inclusiv din zona presei“, potrivit cărora se va „regiza“ un atac împotriva PD. Ea a apreciat că, prin arestarea „abuzivă“ a fostului prefect PD de Brașov Ioan Opriș și prin „manipularea“ afacerii SMOIL împotriva PD se încearcă înlăturarea lui Petre Roman din campania electorală, precum și a PD de la o „eventuală altă guvernare“. , ORA 20.00. ÎN PIAȚA TEATRULUI NAȚIONAL Marele concert rock al verii craiovene „Există și în România trupe rock? Sincer, mie nu prea îmi vine să cred!“ Această afirmație nu este a mea, ci a unei adevărate legende a heavy-metal-ului. James Hetfield de la Metallica. O excelentă ocazie de a-l contrazice pe vajnicul metalist este concertul în aer liber de astă-seară din Piața Teatrului Național, în organizarea CONNEX, Total GSM și, bineînțeles, RADIO SUD. Este șansa de a-i revedea live pe Iris, Timpuri Noi și Mike & The Blue Spirits. Este poate cel mai tare eveniment rock al verii în Craiova. CU BASCA PE OCHI Scîrba prezidențială este totală. Asociată cu o furie greu de disimulat, greața emblematică a domnului Constantinescu se consumă pe zi ce trece într-o dădăceală necontrolată îndreptată asupra tuturor. Sînt urecheate instituții și persoane, de la partide și pînă la foști camarazi sau aliați politici care s-au decis să o apuce pe alte poteci decît Domnia sa. Realizînd că este tot mai singur și că adjudecarea unui alt mandat e din ce în ce mai utopică, Emil Constantinescu caută cu disperare prilejuri mai mult sau mai puțin potrivite de a-și cîrpi imaginea pentru apropiata campanie electorală. Deși sondajele îl coboară vertiginos în ochii electoratului, președintele nu consimte să privească la rece realitatea care asta e - îi este defavorabilă. Ultimii dușmani arătați cu degetul dinspre Cotroceni sunt presa și Partidul Democrat, forțe care în 1996 au contribuit decisiv la înălțarea lui Emil Constantinescu către rangul de prim om în stat. O altitudine amețitoare pentru un om obișnuit de-o viață să scormonească după cataroaie pe pantele line ale Munților Carpați. Cinstiți să fim, Emil Constantinescu a rămas „dom' profesor“ și cam atît, drept pentru care nici istoria nu pare încîntată să-l mai țină patru ani chiriaș la Cotroceni. Și presa a simțit că nu mai are motive semnificative să susțină o cauză pierdută și o miză pierzătoare pentru țară. De aceea, supărat pe ziarele de „scandal“, președintele ne spune că a „migrat“ de pe prima pagină spre publicistica economică, aceea care nu urmărește să surprindă „dacă președintele se împiedică pe scări sau îi cade umbrela“. Ni se pare normală evadarea președintelui din cadrele socialului dureros, căci e greu de suportat să privești o țară în care autoincendierea pe treptele primăriilor a devenit o tragică modă. E greu să accepți că îmbibarea voluntară cu benzină și aprinderea brichetei pe post de luminare rămîn printre puținele realizări ale unui mandat prea puțin onorat. • Bogdan MITRICUNĂ umivOR * » *3 ■ »■«. rm'wimw » MSrvm