Gazeta de Sud, septembrie 2000 (Anul 6, nr. 1675-1700)

2000-09-01 / nr. 1675

2 COTIDIAN-INFRACTIUNI Studenții severineni au o revista proprie După înființarea primului club studențesc din municipiu, peisajul universitar din Drobeta Turnu Severin s-a îmbogățit și cu o apariție editorială. Revista Student 2000, editată din inițiativa Universității Porțile de Fier, va avea o apariție săptămînală și, fără să fie un concurent al presei locale, va încerca să o completeze pe aceasta cu un conținut bogat în informații și atitudine studențească. După spusele celor care au contribuit la editarea revistei, apariția acesteia se dorește a trage un dublu semnal: în primul rînd, se poate vorbi, în sfirșit, despre o structurare a domeniului universitar din Drobeta Turnu Severin, și apoi Student 2000 li se adresează tuturor studenților severineni. Nu în ultimul rînd, revista se constituie într-un laborator de formare a viitorilor jurnaliști din mass-media locale. • Alin STANCU Polițiștii mehedințeni au organizat operațiunea Minorii Polițiștii severineni au făcut în după-amiaza de 30 august, între orele 17.00-20.00, o razie în municipiu pentru depistarea minorilor nesupravegheați; în urma acestui control, au fost descoperiți zece minori în zona intersecției de la hotelul Traian (spălători de parbrize) și la terasele din centrul orașului (cerșetori). Părinții acestor copii au fost sancționați contravențional pentru încălcarea Legii 61/1991. Ofițerii IJP Mehedinți au constatat că în majoritatea cazurilor părinții știu cu ce se ocupă copiii lor, iar în uneori chiar ei îi îndeamnă să cerșească, pe motiv că nu au bani să-i întrețină. • Emanuel FOCȘAN Scandalagiul a devenit victimă Dumitru Primicheru, de 20 de ani, în loc să meargă acasă miercuri seară, dată fiind starea lui avansată de ebrietate, a avut chef de hartă. El a pătruns în discoteca Viva, aflată în incinta clubului minier din Aninoasa și s-a apucat să amenințe cu cuțitul și să înjure mai mulți tineri. Pentru că nu aveau loc de el și știindu-i scandalagiu din fire, patru tineri au părăsit discoteca și au pornit spre casă. Dar și pe drum, scandalagiul i-a ajuns din urmă și a continuat să-i jignească și să-i amenințe. De această dată, celor patru le-a sărit muștarul și i-au tras o bătută ca-n filme. A rămas lat pe caldarîm, apoi a ajuns la Spitalul Județean Timișoara, cu traumatism craniano-cerebral acut. Cu o zi în urmă, Dumitru Primicheru a decedat. Cei patru tineri - Florian și Cristian Căldărar, Dumitru Vas și Adrian Covaci- au fost arestați preventiv pe cinci zile, urmînd să răspundă pentru loviri cauzatoare de moarte. «Ioan DUBEK CIAÄETA de SUD, Vineri, 1 septembrie 2000 Pentru că instalațiile sanitare sunt defecte, iar apometrele sunt scumpe Locatarii plătesc mai mult decit consumă de Iulia CERGAN. Gabi POGACI Din cauză că majoritatea blocurilor sunt foarte vechi, instalațiile sanitare nu au mai fost schimbate. Dacă înainte, locatarii lăsați în grija statului aceste probleme, acum, fiecare trebuie să și le rezolve singur. Cum dreptul de proprietate nu a fost înțeles în sensul bun al cuvîntului, instalațiile sanitare din majoritatea apartamentelor sunt defecte, iar consumul de apă este destul de mare. Foarte puțini locatari și-au reparat instalațiile sanitare sau și-au montat apometre. Din cauza risipei de apă, locatarii sunt obligați să plătească mult mai mult decît consumă. Agenții economici și cei care locuiesc la case sînt nevoiți să-și monteze apometre Agenții economici sunt obligați prin lege să-și contorizeze rețelele de alimentare cu apă. în prezent, la nivelul județului Mehedinți, agenții economici au fost contorizați în proporție de 85- 90%. Marius Lunguleasa, director economic al SC SECOM SA, spune că se întocmește un contract cu un agent economic, în care se prevede că, în termen de 90 de zile, acesta are obligația să-și monteze apometru; în caz contrar, nivelul de apă pe secțiunea de conductă se dublează după 90 de zile. Spre deosebire de cei de la blocuri, cei ce locuiesc la case trebuie să-și monteze apometre. Nu toate asociațiile de locatari sînt contorizate Contorizarea asociațiilor de locatari se face cu bani alocați de primărie și de consiliul local. Pînă acum însă nu s-a alocat nici un leu în acest sens. Marius Lunguleasa spune că acțiunea de contorizare merge destul de încet. „Pentru această acțiune folosim între 400 și 600 de milioane de lei anual. în general, contorizăm blocurile de la asociațiile de locatari care au cel mai mare consum de apă. Contorizarea se realizează la nivel de scară, iar costul montării unui apometru variază în funcție de secțiunea țevii. Un contor costă circa trei milioane de lei, la care se adaugă montarea acestuia, care se ridică la șapte milioane de lei. Faptul că, deși au apometre, locatarii plătesc mult mai mult decît consumă inițial este cauzat de instalațiile sanitare defecte. Situația poate fi rezolvată doar dacă fiecare locatar și-ar monta apometru. Montarea unui apometru costă un milion de lei O mare parte din locatari au început deja să-și monteze apometre de apă rece în apartamente. Această investiție este destul de costisitoare, ținînd cont de faptul că un apometru costă pe puțin 800.000 de lei, la care se adaugă și montarea. Chiar dacă au posibilitatea de a achita în rate apometrele, foarte puțini cetățeni se încumetă să facă o asemenea investiție. Ilie Cristea, locatar, spune că, în ciuda faptului că această investiție este destul de mare, trebuie făcută: „Mi-am montat apometru pentru apă rece în luna ianuarie. Banii investiți se recuperează ulterior în costul regiei. Spre deosebire de ceilalți locatari, plăteam la jumătate apa rece consumată. Acum intenționez să montez și în bucătărie“. Pentru fiecare apometru montat, plata se face separat. Practic, pentru montarea apometrelor de apă rece în baie și în bucătărie, fiecare locatar trebuie să plătească aproximativ două milioane de lei. Investiția este cu atît mai eficientă cu cît numărul persoanelor care locuiesc într-un singur apartament este mai mare. Cei care vor să-și monteze apometre trebuie să depună o cerere la SC SECOM SA și să aibă viza asociației de locatari sau de proprietari. La sfîrșitul fiecărei luni, locatarul împreună cu administratorul trebuie să vadă contorul. Cei care își montează apometre fac economie și nu plătesc decît cît consumă. în calcularea regiei, ponderea cea mai mare o deține apa rece. O persoană care locuiește într-o garsonieră confortă trebuie să plătească pe lună 173.200 de lei la întreținere. Din această sumă, 140.000 de lei sînt pentru apa rece și numai 44.500 de lei, pentru apa caldă. Foarte puțini locatari severineni și-au montat apometre Directorii unităților școlare aduse în sapă de polimeri au fost destituiți • Cînd un director obține calificativul nesatisfăcător, potrivit legii, postul se vacantează • Iulia Pănescu a fost destituită din funcția de directoare a Grădiniței nr. 1 Cerăt • Octavian Vasilcoiu a fost propus pentru destituire din funcția de director al Grupului Școlar Malu Mare • Desființarea unor clase de Constantin ILIE care au un efectiv sub cel admis de Legea Învățămîntului • Dispariția catedrelor a dus la restringeri de activitate a profesorilor • Pentru acest an școlar, la Malu Mare, s-a realizat numai o singură clasă de liceu, cu doar 15 elevi . Necesitatea restructurării rețelei școlare din Malu Mare în ședința Consiliului de administrație al ISJ Dolj, de miercuri, 30 august, s-au discutat calificativele directorilor unităților de învățămînt din întregul județ, pentru anul școlar 1999-2000, în urma autoevaluării directorilor și a evaluării acestora, făcute de inspectorii ISJ Dolj - potrivit fișelor elaborate de Ministerul Educației Naționale - a rezultat un procentaj care s-a transformat în calificativ. Majoritatea directorilor unităților școlare au obținut calificative de foarte bine și bine, însă au fost și doi directori cărora li s-a acordat calificativul nesatisfăcător. Directoarea ISJ Dolj, Luminița Ioniță, spune că, în conformitate cu metodologia de evaluare, articolul nr.8 din capitolul „Dispoziții finale“, în situația în care un director obține calificativul nesatisfăcător, postul se vacantează. Luminița Ioniță mai spune că acest calificativ acordat unui director nu-i dă dreptul de participare la concurs pentru ocuparea postului de director pentru următorii doi ani. Iulia Pănescu, directoare a Grădiniței nr. 1 Cerăt, și Octavian Vasilcoiu, directorul Grupului Școlar agricol Malu Mare, au primit calificativul nesatisfăcător, care le-a fost acordat pentru disfuncții grave în managementul unității școlare, cu consecințe aproape dramatice în desfășurarea procesului instructiv-educativ. Iulia Pănescu a fost destituită din funcția de directoare, iar pentru Octavian Vasilcoiu s-a înaintat propunerea de destituire din funcție de către conducerea MEN. Cei doi s-au „remarcat“ printr-un stil de lucru necooperant, reușind „performanța“ de a crea stări de tensiune - pentru care nu greu se pot găsi epitete depreciative între ei și cadrele didactice. La Grupul Școlar Malu Mare, în anul de învățămînt 1999-2000, planul de școlarizare nu s-a realizat integral, impunîndu-se desființarea unor clase sub efectivul admis de Legea învățămîntului. Pentru acest an școlar, conducerea Grupului sus-numit și-a propus patru clase de liceu și două de învățămînt profesional. Din toate acestea, pînă în prezent, s-a realizat numai o singură clasă de liceu cu doar 15 elevi. Incredibil, dar adevărat. Consecințele sînt cel puțin dezastruoase, întrucît această stare de fapt a culminat cu dispariția unor catedre, mai mulți profesori intrînd în restrîngere de activitate, după perioada de admitere în liceu. Conducerea ISJ Dolj își propune să analizeze cu seriozitate această situație, nedorită de nimeni, cu precizarea că este imperios necesar să se reorienteze spre restructurarea rețelei școlare la nivelul comunei Malu Mare. Polițiștii din Olt leagă frica-n infractori cu o nouă razie • Șapte infractori au ajuns la „ răcoare ,iar alți doi au fost amendați .Sute de kilograme de aluminiu și cîteva bancnote false au fost confiscate Polițiștii din județul Olt au efectuat în cursul acestei săptămîni o serie de razii în toate localitățile județului. Cu această ocazie, au fost confiscate 29 de lingouri din aluminiu, au fost închise cîteva topitorii de deșeuri din aluminiu care funcționau ilegal, au fost prinși plasatori de bancnote false și hoți de conductori din aluminiu, fiind astfel amendați contravențional sau reținuți pentru a sta o vreme la „răcoare“ nouă infractori, în urma unei razii efectuate de polițiștii slătineni în cartierul de romi Grădiștea, au fost găsite topitorii de aluminiu improvizate la locuințele lui Marin Dumitru, zis Raț, de 31 de ani, Ion Dursan, de 32 de ani, și Nicu Dudea, de 36 de ani, toți cu antecedente penale. Polițiștii au confiscat de la domiciliile lor zece oale pentru topit deșeuri din aluminiu, cinci lingouri de aluminiu, de 127 de kilograme, valoarea totală a acestora fiind de peste 36 de milioane de lei. Cei trei au fost sancționați contravențional conform Legii nr. 12/1990. Și la domiciuliul lui Ion Mosoi, de 51 de ani, cu antecedente penale, a fost găsită o topitorie improvizată și fără autorizație. La locuința acestuia mai fusese făcut un control în 15 august, cînd au fost ridicate în vederea confiscării 24 de lingouri cu o greutate de 461 de kilograme, în valoare de 4,3 milioane de lei. La ultimul control au mai fost confiscate două oale folosite pentru topirea deșeurilor din aluminiu și, pentru că nu s-a respectat termenul de închidere a topitoriei, s-a luat de această dată măsura întocmirii actelor procedurale. Ion Mosor este cercetat pentru săvîrșirea infracțiunii de provocare de poluare prin evacuarea cu știință în apă, în atmosferă și pe sol a unor deșeuri și substanțe periculoase, prevăzute și pedepsite de articolul 84 din Legea nr. 137/1995 privind protecția mediului. Tot cu ocazia raziilor din această săptămînă, ofițerii Serviciului de combatere a crimei organizate au prins și au început urmărirea penală împotriva unor infractori care se ocupau cu plasarea de bancnote false. Ei sunt Eugen Ciocan, de 26 de ani, și Mihai Florin Ionescu, de 17 ani, fără antecedente penale, ambii din comuna Cungrea - Olt. în cursul acestui an, aceștia au deținut și au pus în circulație mai multe bancnote de 100.000 de lei contrafăcute. La rîndul lor, cadrele Poliției municipiului Caracal, au efectuat un control economic la sediul societății OSCAR SRL din aceeași localitate. Aici s-a constatat că Florin Buricata, de 41 de ani, unicul acționar al societății, deși a depus la Administrația Financiară Caracal o declarație de încetare a activității, a continuat să facă aprovizionări pe bază de facturi neînregistrate în evidența contabilă a societății. Valoarea totală a produselor achiziționate a fost de 32 de milioane de lei. Celui în cauză i s-a întocmit dosar penal pentru săvîrșirea infracțiunii de evaziune fiscală. în noaptea de 28 spre 29 august, o patrulă de poliție a surprins în flagrant doi hoți de conductori din aluminiu, în zona petrolieră Icoana - Movileni. Marian Bîrdău, de 17 ani, și Gheorghe Neagu, de 24 de ani, ambii fără ocupație și fără antecedente penale, din comuna Șerbănești - Olt, încercau să fure 280 de metri de conductori din aluminiu de la rețeaua electrică de înaltă tensiune care alimentează sondele de petrol din zonă. Conductorul a fost recuperat, însă valoarea prejudiciului este de aproximativ zece milioane de lei. Cei doi sunt cercetați în stare de reținere pentru furt și distrugere, în prezent încercîndu-se stabilirea întregii activități infracționale a hoților. • Ana-Maria ANGELESCU Cîștigătorii premiilor Gazetei de Sud acordate abonaților săi din luna AUGUST Moise Nicu Virgil 10.000.000 de lei Craiova, Craiovița Nouă, bl. Experimental 10, ap. 3 • Vișan Marioara 10.000.000 de lei Craiova, Craiovița Nouă, bl. 11601, ap. 7 • Șchiopu Cristi 1.000.000 de lei Craiova, Craiovița Nouă, bl. 1601, ap. 13 • Dobre Ion 1.000.000 de lei Craiova, Calea București, bl. 12, sc. 1, ap. 8 • Popescu Constantin 1.000.000 de lei Craiova, str. Tudor Vladimirescu 110 • Stuparu Margareta 1.000.000 de lei Craiova, str. Siretului 34 • Turburan Virgil 1.000.000 de lei Craiova, Brazda lui Novac, bl. A2, sc. 2, ap. 2 • Enăchiță Dumitru 1.000.000 de lei Craiova, str. Fulger 86 • Mirică Ion 1.000.000 de lei Craiova, cart. 1 Mai, bl. 9, ap. 11 • Cioșteanu Mircea 1.000.000 de lei Craiova, Calea București, bl. a4, sc. 1, ap. 2 • Naidin Florea 1.000.000 de lei Craiova, Aleea Bucura 20A • Prunescu Maria 1.000.000 de lei Craiova, str. Alexandru cel Bun 27 De ce nu și-a dat foc Sorin Bucătaru ? Anunțul din mass-media că ieri după-amiază fostul gardian public, Sorin Bucătaru, se va autoincendia în fața Prefecturii Dolj pentru că va fi disponibilizat a adunat mulțime de curioși și, mai ales, presa. Aceeași presă care nu a uitat de cazul de acum doi ani, cu femeia din Pitești, care și-a dat foc pentru că nu avea casă. Iar dacă un om tînăr, gardian public, declarat apt psihic și posesor de armă, recurge la autoincendiere pentru că nu va mai avea serviciu înseamnă că e ceva în neregulă cu românii. După ce au așteptat în zadar ca protestatarul să-și facă apariția, reprezentanții presei au plecat cam nedumeriți și cu senzația certă că au fost trași pe sfoară. Să nu se înțeleagă, Doamne ferește!, că am fi vrut să-și dea omul foc și să ne trezim cu un subiect „incendiar“ care să țină prima pagină mult timp de acum înainte, dar măcar să ne spună că s-a răzgîndit și că toată chestia nu mai e de actualitate! Asta e! Bine măcar că nu s-a întîmplat nici o tragedie, chiar dacă am cam picat de fraieri. Și cum dl Bucătaru nu a fost de găsit, șefii lui ne-au spus mai multe despre seriozitatea fostului gardian public. „Sunt convins că Sorin Bucătaru are niște probleme psihice. Cum s-ar spune, e ceva putred în Danemarca. Noi am făcut niște reduceri de personal deoarece contractul cu firma la care lucra s-a încheiat, iar el mai avea și niște sancțiuni. Drept pentru care a primit un preaviz de 30 de zile. In astfel de situații există posibilitatea să mai apară alte contracte cu firme și atunci se revine asupra deciziei; în cazul lui, nu cred că se va reveni deoarece în această meserie trebuie foarte multă disciplină și echilibru. După ce a făcut și după acuzele la adresa instituției noastre, în el nu mai putem avea încredere și nu cred că se va reveni asupra deciziei de disponibilizare“, a spus Petre Cotan, comandantul Corpului Gardienilor Publici (CGP) din Craiova. Petre Cotan a mai spus că a încercat să discute cu inflexibilul său angajat și că a încercat să aplaneze acest conflict. Deși în prezent ar fi posibil ca lui Sorin Bucătaru să îi fie desfăcut cu litera i contractul de muncă pentru abaterile de la regulament și pentru afirmațiile denigratoare la adresa CGP, conducerea instituției în cauză nu a luat încă o hotărîre definitivă. „Sorin Bucătaru a dat dovadă că este labil psihic. Ceea ce a făcut el nu este un gest de om responsabil. Cum să-i mai dăm armament pe mînă dacă nu prezintă încredere? Una spune și alta face. Nici faptul că are o fetiță nu este adevărat: are un băiețel dintro căsătorie anterioară, iar acum trăiește cu o colegă de serviciu care se pare că vrea să se despartă de el dacă va fi concediat“, a mai spus Petre Colan. Deși ar trebui să se prezinte în continuare la datorie, Sorin Bucătaru este de negăsit. Comentariile sunt de prisos... •Florentina ENACHE Conducerea OPC Gorj nu mai este suportată de nimeni Cornel Crăciunescu, directorul Oficiului pentru Protecția Consumatorului (OPC) Gorj, este acuzat de tot mai multe persoane că nu are o activitate mulțumitoare în fruntea serviciului pe care îl conduce. în 29 iulie, i s-a retras sprijinul politic de către PNL, partid din rîndul căruia face parte. La numai o zi după acest lucru, Aurel Tomescu, subprefectul județului Gorj, a trimis o adresă către guvern în care solicita un control amănunțit la acest serviciu. Zilele trecute, subprefectul a primit de la un angajat al acestui oficiu o sesizare care îl acuză destul de grav pe Crăciunescu. în această sesizare sînt aduse la cunoștința subprefectului o seamă de ilegalități pe care Crăciunescu le-a făcut de cînd deține această funcție. Mircea Chera, consilier al OPC și semnatar al sesizării, îl acuză pe Cornel Crăciunescu de falsificarea unui proces-verbal de contravenție și de faptul că, atunci cînd merge în control, directorul participă la chefuri monstruoase, organizate de cei care ar trebui să fie verificați. De asemenea, semnatarul sesizării spune că mașina instituției nu este disponibilă decît pentru director. Cornel Crăciunescu se află momentan în concediu medical, așa că nu am reușit să-i luăm un punct de vedere. Subprefectul spune că directorul OPC va primi și rezultatul concursului de atestare ca funcționar public. Aurel Tomescu așteaptă un răspuns de la guvern și a afirmat că nu poate să-l schimbe pe directorul OPC din funcție deoarece acest lucru îl poate face doar prefectul județului. • Cătălin DĂDULESCU La Drăgănești-Vlașca Sex oral pe coajă de copac în pădurea de la Drăgănești- Vlașca - Teleorman, și-au făcut cuibul, pe lîngă fazănițele de aici, și niște prostituate sadea, păzite cu strictețe de un „pește“ bucureștean. Din sursele noastre, am aflat că fetele sînt surioare de-ale noastre, de peste Prut. Ele stau la marginea șoselei și fac un anume semn mașinilor care circulă, rotindu-și elegant degetele în dreptul gurii făcute sus. Conducătorii auto se prind repede de figură și, dacă unul dintre ei are chef să facă sex oral, trage pe dreapta și intră în pădure însoțit, firește, de fată. Aici se negociază prețul, care nu depășește 50.000 de lei. Pentru sex normal, moldoveanca îți întinde un prezervativ, dar sunt zile cînd nu este nevoie de acest obiect, deoarece majoritatea bărbaților vor sex oral. Speriate de poliție, prostituatele vin sporadic în pădurea de la Drăgănești- Vlașca, ceea ce îl nemulțumește tare mult pe un client, aproape permanent, care a spus revoltat: „Domne, ce-o avea cu fetele? Astea niciodată nu se fac fără prezervativ, deci n-ai cum să te îmbolnăvești, iar la cioc n-ai cum să iei vreo boală. Eu veneam cam la două zile o dată aici și fetele îmi lăsaseră tariful la treizeci de mii de lei, deoarece mă prinseseră de client. Sunt meseriașe rău de tot, simți că-ți tremură măduva și-n oasele de la degetele picioarelor. Ia uite-te, mă, ăștia din parlament dădură lege pentru homosexuali și lesbiene, dar pentru prostituate, nu! Dracu’ să-i mai voteze!“ • Ion MIREA CU NUMAI 30.000 DE LEI VĂ abonați pentru luna septembrie și puteți beneficia de unul din cele Două premii a cîte 10 MILIOANE DE LEI 0 Zece premii a cîte 1 MILION DE LEI ECONOMISIȚI ȘI 45.000 DE LEI Iar în fiecare zi de miercuri aveți un cupon de mică publicitate gratuită! Trimiteți chitanțele de abonament pînă la data de 15 septembrie și participaui la tragerea la sorți. Abonații prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud nu este necesar să trimită chitanțele. Abonamentele se fac la sediul redacției, str. Ioan Maiorescu nr. 10, la Poștă, RODIPET și prin difuzorii proprii