Gazeta de Sud, decembrie 2000 (Anul 6, nr. 1753-1774)

2000-12-01 / nr. 1753

2 COTIDIAN-INFRACȚIUNI Colonelul Aranaciu a luat taurul de coarne Polițiștii gorjeni au descins în forță în „Bronx“ Obreja  de Costin CREȚU. Claudiu POPA La înmormîntarea jandarmului ucis în discoteca Vox, comandantul Inspectoratului Județean de Poliție Gorj, col. Ștefan Aranaciu, a declarat cu lacrimi în ochi, printre altele, că poliția nu se va lăsa intimidată și că se va aplica legea. Foarte mulți s-au îndoit de spusele lui, mai ales că au fost și politicieni care, în loc să facă în așa fel încît legea să troneze, s-au dus și s-au pupat cu țiganii. Cu atît mai mult existau motive de îndoială cu cît, în urmă cu ceva timp, un echipaj al Poliției Municipale s-a deplasat în cartierul Obreja cu intenția să ridice un țigan dat în urmărire generală. Eșecul a fost total. La apariția echipajului, țiganul a început să arunce cu diverse obiecte în mașină, astfel încît polițiștii au fost nevoiți să tragă cîteva focuri în aer pentru a se putea retrage în siguranță. Asupra polițiștilor s-au făcut multe presiuni pentru a o lăsa baltă, atît din partea unor reprezentanți ai județului, cît și din partea unor oameni influenți, ținînd cont că țiganii au împrumutat cu bani mulți oameni cu putere și funcții. Aproape împotriva tuturor, polițiștii au strîns din dinți și au aplicat legea. Cînd Sandu Isidor a omorît un om în urma unui accident de circulație, poliția l-a reținut, însă Parchetul a refuzat să elibereze mandat. In urmă cu o săptămînă, polițiștii au reinstrumentat dosarul, l-au reținut din nou pe Sandu Isidor și l-au prezentat la Parchet pentru eliberarea mandatului. Parchetul local a refuzat din nou eliberarea de mandat. Cu chiar cu vai, Parchetul județean a catadicsit să emită mandat de arestare. Cred că e inutil să mai amintim de cîte ori polițiștii au fost amenințați cu moartea. Cred că este inutil să mai amintim de cîte ori polițiștilor nu li s-au cerut compromisuri. Și totuși! Sub comanda col. Ștefan Aranaciu și a col. Ion Giura, polițiștii și-au făcut datoria. Ca să-i poată aresta pe cei urmăriți, a trebuit ca toată poliția să descindă in cartierul Obreja Ieri-dimineață, efective impresionante ale IJP Gorj, susținute de Detașamentul de Intervenție Rapidă (DIR) și însoțite de comisari ai Gărzii Financiare, au acționat făcînd razii în mai multe zone ale municipiului Tîrgu Jiu. Spre orele dimineții au pătruns în cartierul Obreja, unde peste 90% din locuitori sînt țigani. La această misiune au participat 134 de polițiști, 15 jandarmi și zece luptători de la DIR. Cu această ocazie au fost legitimate 141 de persoane, acordîndu-se 133 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 17 milioane de lei, au fost ridicate opt permise de conducere auto și patru cărți de identitate. Au fost reținuți Adrian Marin, de 20 de ani, și Elena Iusuf, de 29 de ani, care erau urmăriți local pentru săvîrșirea infracțiunilor de furt, respectiv insultă și calomnie, aceștia sustrăgîndu-se urmăririi penale. Răzván Căldăraru, de 18 ani, căutat pentru săvîrșirea infracțiunilor de tîlhărie, vătămăre corporală și ultraj, a fost reținut de poliție și prezentat Parchetuluui, care i-a emis mandat de arestare pe 30 de zile. A mai fost reținut Gheorghe Marin, de 20 de ani, care era cercetat în mai multe dosare penale, dar pentru acesta Parchetul nu a luat măsura arestării preventive. Cetățenii le trimit mesaje de încurajare polițiștilor gorjeni Auzind de cele întîmplate și mai ales de faptul că țiganii sînt revoltați și consideră acțiunea poliției ca fiind una rasială, pe adresa redacției au sosit zeci de mesaje de încurajare și de felicitare pentru polițiști care, în opinia celor care au sunat sau ne-au vizitat la redacție, nu au făcut decît să respecte legea. Marian P.: „E foarte bine ceea ce a făcut poliția. Țiganii să nu se mai văicărească și să spună că e vorba de ură rasială fiindcă, dacă un polițist vine la un român să-l aresteze, îl arestează și atît, nu se string toți românii să îi dea polițistului în cap, cum fac țiganii. Unde e ura rasială? Dacă îndrăznești să deranjezi cu un pai un rom, cum își zic ei, se string o sută și îți dau în cap. Oricum, nu cred că vor mai avea mult de trăit în Gorj. Eu am o grămadă de prieteni care abia așteaptă un semnal și cred că s-ar strînge jumătate din oraș pentru a merge peste ei să îi încălecăm, să le dăm foc la case ca ălora de la Bolintin. Ce! Noi sîntem mai proști? Suportăm, suportăm! Dar pînă cînd? Mergem o dată toți și le dăm foc la case, îi gonim din oraș și scăpăm de ei. O să vină ea ziua asta.“ Andrada B., profesoară, are aceeași ură împotriva țiganilor: „Trebuie să scăpăm o dată de nenorociții ăștia. Anul trecut mi-au snopit băiatul în bătaie că a mers și el cu prietena în discotecă și, chipurile, nu i-a respectat cum trebuia. Dar ce? Țiganii sunt mai presus de noi, românii? Dacă nu le mai convine cum sunt tratați, să plece dracul de-aici că dacă nu se potolesc, îi dăm noi afară. E bine ce a făcut poliția pînă acum.“ Gabriel M., de 21 de ani: „ Din cauza țiganilor a trebuit ca prefectul și primarul să închidă discotecile și barurile. Dacă ăștia țin orașul sub teroare, noi, care nu facem rău, nu mai avem voie să ne distrăm? Decît să se ia o astfel de hotărîre, mai bine intră poliția în ei și-i pune la respect, că noi sîntem neam de români, și nu de țigani ca să ne conducă ei.“ La razia din cartierul Obreja au participat 134 de polițiști, 15 jandarmi și zece luptători de la DIR Un jandarm de la obiectivul ROMAG PROD a fost găsit spinzurat Jandarmul Csaba Miclos Szucs, de 20 de ani, aflat în postul de santinelă la Combinatul Chimic ROMAG PROD din Drobeta Turnu Severin, a fost găsit spînzurat ieri-dimineață, la ora 7.10, încorporat în vara acestui an. Csaba Miclos Szucs, din localitatea Valea lui Mihai, județul Bihor, a mai avut o tentativă de suicid: în luna ianuarie 1999, el a înghițit o doză mare de medicamente, dorind să se sinucidă, gest în urma căruia tatăl său s-a spînzurat. Jandarmul își satisfăcea stagiul militar alături de fratele său geamăn și realiza serviciul de gardă la obiectivul ROMAG PROD. Colonelul Vasile Erceanu, purtătorul de cuvînt al Comandamentului de Jandarmi Mehedinți, a spus că Csaba Miclos Szucs era un băiat cuminte, care avea și greutăți familiale: „îl cunoșteam ca fiind un băiat liniștit, alături de fratele său geamăn, satisfăcîndu-și stagiul militar ca și ceilalți militari în termen. Avea greutăți familiale și mai avusese și o tentativă de suicid, la începutul anului 1999“. Cadavrul jandarmului a fost depus la Laboratorul de Medicină Legală, urmînd să fie făcute verificările care se impun pentru elucidarea cazului. • Florin LORDA TELEEUROBINGO 2 - ANTENA 1 30 noiembrie 2000 Bilete roșii Concurs telefonic: Lungoci Valeria Iuliana - Rîmnicu Vîlcea - 41 .000.000 de lei Ștefan Dumitru - Craiova -40.000. 000 de lei Nitu Marius - Caracal -118.000. 000 de lei Premii de 2.000.000 de lei - tichete gratuite Bîrleanu Petru - Craiova Hurzuianu Marinda - Slatina Popescu Gheorghe - Turnu Severin Munteanu Lucreția - Tîrgu Jiu Popescu Petre - Tîrgu Jiu Screnciu Casian - Craiova Screciu Valerică - Craiova Cosmopol Constantinescu - Craiova Stoica Valeria - Rîmnicu Vîlcea Dinculescu Anca - Rîmnicu Vîlcea Florescu Rodica - Slatina Partida de Bingo Pentru această partidă s-au vîndut cartoane de la nr. 1 la nr. 3.996 din intervalul de topuri de la nr. 7.499 la nr. 7.673 Premiul de Linie - 300.000 de lei Numere extrase: 20,41, 52,63, 65, 59, 70, 1 Bilet nr. 2.575 Premiul de Bingo - 1.500.000 de lei Numere extrase: 87,51,35, 31,34, 27, 4, 68, 69, 78, 67, 42,37,57,75,48,53,88, 13, 85,61,2, 8,21, 16, 7, 18,33, 26,62,43,81,56,90,44,60, 36,3,80,30, 12,71,25, 15, 50,47, 32 Bilet nr. 1.174 Premiul Superlinie -25.000. 000 de lei Bilet nr. 2.575, seria 7.641 Premiul Bingote -100.000. 000 de lei Bilet nr. 1.174, seria 7.641 Aceste rezultate au fost obținute prin monitorizarea programelor TV din data de 30.11.2000 14, Vicepreședintele PDSR Hunedoara a fost împușcat mortal în cap Sorin Moldovan, de 33 de ani, vicepreședintele PDSR Hunedoara și președinte al organizației de tineret a aceleiași formațiuni politice, a fost împușcat mortal în cap, joi seară, la scurt timp după ce a ieșit de la biroul propriei firme, situat în clădirea fostului Centru de Cercetare și Proiectare Minieră Deva. Martorii au declarat că l-au văzut pe Moldovan deschizînd portiera autoturismului său, au auzit două împușcături, apoi l-au văzut căzut lîngă mașină. El a fost transportat de urgență la Spitalul Județean din Deva, unde a ajuns deja mort, în jurul orei 19.00. Medicii au spus că Sorin Moldovan a fost împușcat deasupra ochiului drept, glonțul ieșind prin partea posterioară a craniului. O echipă formată din polițiști criminaliști și procurori a asistat la efectuarea autopsiei la Laboratorul de Medicină Legală din Deva. Poliția Hunedoara a declanșat cercetările în vederea identificării persoanelor care l-au împușcat pe liderul filialei locale a PDSR, care a deținut și funcția de șef al campaniei electorale a partidului la nivel județean. Ministrul de interne, Constantin Dudu Ionescu, a spus că Moldovan a fost așteptat în mașina sa de către o persoană care purta cagulă și care l-a împușcat în cap. Dudu Ionescu a precizat că agresorul s-a suit apoi într-un autoturism Mercedes cu număr de înmatriculare fals. Ministrul de interne a mai declarat că o echipă din cadrul Inspectoratului General de Poliție s-a deplasat la Deva pentru a începe cercetările, iar autoturismul Mercedes a fost dat în consemn la frontieră. (MEDIAFAX) GAZETA de SUD, Vineri, 1 decembrie 2000 La opt luni după ce a ucis-o pe Mihaela cu 31 de lovituri de cuțit Criminalul Julia este trimis în judecată Parchetul de pe lîngă Tribunalul Dolj a finalizat, în sfîrșit, cercetările în cazul Mihaelei Siloiu, tînăra de numai 18 ani care a fost omorîtă cu bestialitate, în plină stradă, de Ion Jalea. După ce a ucis-o pe Mihaela cu 31 de lovituri de cuțit, nemernicul, care pretindea că o iubește pe cea care urma să absolve anul acesta Liceul Industrial de Construcții Craiova, a dispărut. După zece zile, Jalia s-a predat polițiștilor. La vremea respectivă, procurorii anchetatori au spus că vor verifica toate persoanele implicate în acest caz și mai ales pe cei care, mai bine de o săptămînă, l-au ascuns pe criminal. După ce a fost arestat, Julia a refuzat orice colaborare cu organele de anchetă, susținînd că nu-și amintește de crima comisă. Timp de opt luni, procurorii au anchetat acest caz. Jalia a fost trimis la Jilava pentru a i se stabili discernămîntul. Raportul expertizei psihiatrice întocmit de Institutul de Medicină Legală „Mina Minovici“ a stabilit că Jalia avea discernămînt deplin asupra faptelor sale, în cele opt luni cît au durat cercetările, în comuna Valea Stanciului,localnicii au asistat la un adevărat război între familia ucigașului și cea a victimei. Părinții lui Juka susțineau că fiul lor este nebun și că, oricum, o să scape de pușcărie. „Familia criminalului fiicei mele este înstărită. Aude toate... Combine, tractoare, pămînt... Noi nu mai avem nimic. Am vîndut tot ca să pot să-mi îngrop și sămi pomenesc mîndrețea mea de copilă. S-au lăudat prin sat că o să-l scape de închisoare, că o să-i scoată acte că e nebun“, povestea cu lacrimi în ochi tatăl Mihaelei. După ce și-a pierdut copilul, Constantin Siloiu este de nerecunoscut. îmbătrânit înainte de vreme, bărbatul mai are o singură dorință: „Criminalul să plătească pentru fapta sa“. Constantin Siloiu bate zilnic drumurile Craiovei, încercînd să afle mersul anchetei. Cele opt luni au fost pentru el un adevărat coșmar. „Nu știu unde este nemernicul. Nimeni nu-mi spune nimic. De ce a fost nevoie să treacă atîtea luni pentru a fi trimis în judecată? Mi-e teamă să nu se întîmple ce se vorbește prin sat”, spunea sfâșiat de durere bătrînul tată. Prim-procurorul Parchetului Județean Dolj, Ionel Popa Dună, a anunțat ieri că au fost finalizate cercetările în dosarul Julia. „Săptămînă viitoare vom prezenta rechizitoriul instanței“, a spus prim procurorul Dună. • Loredana CHIMOIU, Mariana BUTNARU! Mihaela Siloiu - victima bestialității lui Ion Jalia Constantin Siloiu - tatăl care așteaptă să se facă dreptate (în medalion, criminalul Ion Jalia) Șmecherii dau cu pumnii și cu picioarele, fraierii le încasează Mugur Șutoiu, de 19 ani, din Gogoșu - Mehedinți; a fost internat miercuri, 29 noiembrie, la Spitalul Clinic nr. 1 din Craiova din cauza unei fracturi de maxilar. El a luat cîteva picioare în gură de la niște țigani pentru că l-au crezut mai șmecher. „Duminică seară (26 noiembrie - n.r.) treceam pe lîngă un bar din sat și un țigan s-a luat de mine. I-am spus să se potolească și atunci a venit taică-său. Am dat să plec, dar mi-a pus piedică, în cădere, m-a lovit cu piciorul în gură“, povestea Mugur Șutoiu. Un box sau o rozetă i-au fracturat mandibula Un alt tînăr, tot de 19 ani, dar din Craiova, a fost agresat în aceeași seară de niște vecini de seară. Dumitru Sîrbu povestește că duminică, în jurul orei 18.30, tocmai se întorcea acasă de la chioșcul de pîine. La intrarea în bloc a fost acostat de cîțiva tineri: „«Ce, dă, ești șmecher?», mi-au zis, iar unul dintre ei m-a lovit cu pumnul. Cred că avea un box sau o rozetă de robinet pe mînă, că am simțit metalul în gură. Apoi au sărit ceilalți și m-au bătut“. Tînărul a suferit o fractură de mandibulă și a fost internat în același salon al Secției de chirurgie maxilo-facială cu colegul de suferință mehedințean; în ambele cazuri, poliția a început cercetările și, în funcție de concluziile medicului legist, vor fi aplicate prevederile legii. • Relu GEORGESCU Mugur Șutoiu, bătut fără motiv La furat de aluminiu Doi gardieni de la Corpul Gardienilor Publici Mehedinți l-au surprins în zona șantierului de construcții pentru locuințe sociale din cartierul Cet Est, din Drobeta Turnu Severin, pe Victor Alexandru Latiș care a sustras 50 de metri de cablu din aluminiu, în valoare de peste patru milioane de lei. în momentul în care gardienii i-au cerut actele, hoțul s-a speriat și a luat-o la fugă. După o scurtă urmărire, el a fost prins și i-au fost întocmite acte premergătoare. Adjunctul șefului Corpului Gardienilor Publici Mehedinți, cpt. Mihai Anghel, a spus că bărbatul reținut nu a vrut să spună de unde a luat cablul de aluminiu. • Florin LORDĂ Decembrie vine cu trichineloza Direcția Sanitar-Veterinară Mehedinți împreună cu personalul de la circumscripțiile sanitar-veterinare pentru controlul alimentelor din Drobeta Turnu Severin și Orșova și cu inspectorii zonali care au atribuții de inspectori ai poliției Sanitar-veterinare și-au intensificat acțiunile de control al circulației produselor alimentare de origine animală, precum și circulația animalelor de măcelărie din întreg județul. De asemenea, a fost realizată o instruire cu tot personalul din cadrul Direcției Sanitar-Veterinare pentru a nu exista nereguli în desfășurarea activității din perioada imediat următoare. „Avînd în vedere că zoonozele, adică bolile transmisibile de la animal la om, sunt extrem de periculoase și pun în pericol viața oamenilor, executăm o serie de instruiri la laboratorul sanitar-veterinar județean pentru examenul tribineloscopic“, a spus dr. Mircea Ciobat, directorul Direcției Sanitar-Veterinare. De la 1 decembrie, atît la circumscripțiile sanitar-veterinare de control alimentar, cît și la cele privatizate, aceste examene se execută gratuit. Aceste acțiuni sunt subvenționate de la bugetul statului. „Ținem să avertizăm cetățenii să nu consume carne de porc neexaminată trichineloscopic, iar aprovizionarea să o facă numai din magazine autorizate sanitar-veterinar, în scopul comercializării cărnii de porc, precum și a celorlalte produse de origine animală“, a mai spus dr. Mircea Ciohat. • Daniela LORDĂ In Tîrgu Jiu s-a deschis sezonul de vînătoare a maidanezilor Florin Cîrciumaru, primarul orașului Tîrgu Jiu, a declarat deschis sezonul de vînătoare a crinilor comunitari. în seara de 28 spre 29 noiembrie, lucrătorii de la Direcția de Servicii Comunale au îndepărtat, prin diferite mijloace, crinii vagabonzi din centrul orașului. Această imagine i-a scandalizat pe cetățenii care la acele ore se plimbau pe străzile orașului. Aceste animale reprezintă o problemă în toate orașele țării, însă modalitatea prin care sunt prinse și tratate în Tîrgu Jiu lasă de dorit. Pe 27 noiembrie, poliția a fost nevoită să „vîneze“ oamenii care, înarmați cu tot felul de ustensile, îndepărtau cîinii vagabonzi din oraș. Primarul nu a spus nimic despre tratamentul la care sînt supuse aceste animale, susținînd chiar că nu li se întîmplă nimic și toți cîinii sunt într-un spațiu special amenajat. Cu toate acestea, în adăpostul acestor cîini, numărul lor este constant. Reprezentanții PROANIMALS susțin că animalele prinse pățesc ceva și de aceea sunt hotărâți să-i reunească pe iubitorii de animale în fața primăriei pentru a protesta împreună împotriva abuzurilor comise de angajații acestei instituții asupra cîinilor. • Cătălin DĂDULESCU Numărul cîinilor din adăpost este mereu același / /