Gazeta de Sud, ianuarie 2001 (Anul 7, nr. 1776-1799)

2001-01-04 / nr. 1776

2 ACTUALITATE Un camion cu bere s-a urcat pe o Dacie și a omorît un copil Micuțul Gabriel Vidilă, de numai cinci ani, nu a mai apucat să se ducă la moșicul său • Tatăl copilului se zbate între viață și moarte • Alți doi pasageri ai autoturismului Dacia au scăpat ca prin minune de Claudiu POPA, Relu GEORGESCU Un tragic accident de circulație petrecut în ajunul Anului Nou la Plopșoru - Gorj s-a soldat cu moartea unui copil și rănirea gravă a altor trei persoane. Un autotren plin cu navete de bere a acroșat un autoturism Dacia și, după ce s-a tîrît peste o sută de metri, s-a răsturnat peste el, strivindu-l. Gabriel Uidilă, de cinci ani, a decedat, iar tatăl lui, Marian Uidilă, de 32 de ani, se zbate între viață și moarte. Emil Uidilă, de trei ani și jumătate, fratele lui Gabriel, și cu încă un prieten de familie au scăpat ca prin minune, în dimineața de sîmbătă, 30 decembrie, în jurul orei 9.00, Marian Uidilă și-a luat copiii și a vrut să plece la Tîrgu Jiu. „Au zis că se duc la moși și voiau să se întoarcă pînă seara, să petreacă Revelionul acasă. Eu stau la vreo patru kilometri de ei și ar fi trebuit să treacă să mă ia și pe mine. Dar nu au mai ajuns“, a spus Cătălin Boian, cumnatul lui Marian. După ce i-a pus pe micuți în Dacie, Marian a încercat să pornească mașina, dar bateria „murise“. Și-a chemat soția și verișoara din casă și au început să împingă mașina, doar doar o vor putea porni. „Au împins-o pe ulița pe care stau, dar nu au reușit s-o pornească. Ajuns în stradă, Marian a tras mașina pe dreapta și a vrut să se urce la volan, să mai încerce să pornească la cheie. Nu a apucat nici să mai închidă ușa, pentru că atunci i-a lovit tirul“, a povestit Cătălin Boian. Doi dintre pasagerii Daciei au scăpat ca prin minune Ramona și Gina Urdilă, soția, respectiv verișoara șoferului, au încercat să împingă mașina, dar au văzut venind spre ele bolidul și au sărit în șanț. Din cauza neatenției și a vitezei prea mari pentru carosabilul acoperit cu mîzgă, Sabin Marius Rădulescu, de 25 de ani, șoferul autotrenului BV-05- TNC nu a mai putut evita impactul. Timi a tîrît Dacia peste o sută de metri și s-a răsturnat apoi peste autoturism. Emil Vidilă, aflat pe bancheta din spate, a căzut printre scaunele din față, scăpînd doar cu o fisură la mîna dreaptă. Frățiorul lui însă a fost lovit mortal, celălalt pasager alegîndu-se doar cu o lovitură la față. Marian Uidilă, șoferul autoturismului Dacia cu numărul de înmatriculare GJ-03-EJL a suferit un grav traumatism cranio-cerebral și a fost transportat în comă de gradul III la Spitalul Clinic nr. 1 din Craiova. El se află în prezent în stare critică. Polițiștii i-au întocmit lui Sabin Marius Rădulescu, autorul accidentului, dosar penal, iar cercetările continuă. Marian Uidilă este ținut în viață de aparate Conferință Națională * * Extraordinară a PDSR pe 19 ianuarie Biroul Executiv Central al PDSR a decis convocarea unei Conferințe Naționale Extraordinare, în data de 19 ianuarie, avînd ca puncte principale pe ordinea de zi alegerea președintelui și modificarea statutului partidului La conferință se va lua în discuție și schimbarea denumirii partidului în Partidul Social Democrat Primul ministru Adrian Năstase a afirmat că le va propune delegaților la Conferința Națională înființarea funcției de secretar general al partidului, care, în opinia sa, ar trebui ocupată de un membru al PDSR care să nu fie nici parlamentar și nici membm al guvernului, astfel încît să se ocupe exclusiv de activitățile curente și de reprezentare ale partidului. El a adăugat că vor mai fi aleși și alți doitrei vicepreședinți, față de cei existenți, care vor avea în subordine departamente noi. Năstase a mai spus că, în opinia sa, funcția de prim-vicepreședinte ar putea fi desființată și că nu s-ar simți „deranjat dacă și alți colți" și-ar anunța candidaturile" pentru funcția de președinte la Conferința Națională. Liderul PDSR a precizat că pe ordinea de zi a Conferinței Naționale vor mai fi prezentarea unui raport privind rezultatele obținute la alegerile locale, parlamentare și prezidențiale din anul 2000, strategia partidului pentru acest an și adoptarea unor măsuri de pregătire a negocierilor de fuziune cu PSDR, stabilită anul trecut într-un protocol semnat de către cele două formațiuni. El a apreciat că fuziunea cu PSDR reprezintă un moment foarte important pentru social-democrația românească și că denumirea noii formațiuni, rezultate din fuziune, va fi, conform protocolului, Partidul Social Democrat. Adrian Năstase a mai spus că Biroul Executiv Central al PDSR a inițiat, totodată, măsuri de reorganizare a structurii conducerii Consiliului Național și a înființat două grupuri de lucru pentru monitorizarea protocoalelor semnate cu PSDR și PUR, în cadrul Polului Democrat Social, și cu PNL și UDMR. (MEDIAFAX) CU NUMAI 40.000 DE LEI VĂ abonați pentru luna februarie și puteți beneficia de unul din cele Două premii a cîte 10 MILIOANE DE LEI [ZI Zece premii a cîte 1 MILION DE LEI ECONOMISIȚI Șl 51.000 DE LEI Iar în fiecare zi de miercuri aveți un cupon de mică publicitate gratuită! Trimiteți chitanțele de abonament pînă la data de 15 februarie și participați la tragerea la sorți. Abonații prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud nu este necesar să trimită chitanțele. Abonamentele se fac la sediul redacției, str. Ioan Maiorescu nr. 10, la Poștă, RODIPET și prin difuzorii proprii GAZETA de SUD, Joi, 4 ianuarie 2001 Noul guvern a suspendat mai multe acte normative adoptate de precedentul cabinet Guvernul a suspendat, în ședința de sîmbătă, o serie de acte normative adoptate de cabinetul Isărescu, urmînd ca acestea să fie analizate, prioritar, de parlament, pentru a reduce efectele negative ale acestora, a anunțat ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, Șerban Mihăilescu. Au fost suspendate Ordonanța de Urgență 23/1999 privind regimul monopolului de stat, suspendată și printr-o decizie a Curții Constituționale, Ordonanța de Urgență 95/2000 privind stingerea unor obligații ale agenților economici care prestează servicii și furnizează produse pentru instituțiile publice din sistemul de apărare națională, ordonanța de urgență privind organizarea și funcționarea fondurilor universale de pensii, Ordonanța 226/2000 referitoare la regimul juridic al terenurilor cu destinație forestieră, Ordonanța 22/2000 privind îmbunătățirea modului de funcționare a comisiilor de specialitate din Ministerul Culturii. Totodată, guvernul a suspendat și Ordonanța 27/2000 care modifică și completează o serie de articole ale Codului Penal și ale Codului de Procedură Penală, Ordonanța 112/2000 privind modificarea și completarea Legii referitoare la constituirea rezervației biosferei Delta Dunării, Ordonanța de Urgență pentru suspendarea Legii 133/1999 privind facilitățile pentru IMM, Ordonanța 132/2000 pentru modificarea și completarea Ordonanței 43/1997 privind regimul drumurilor, Ordonanța 59/ 2000 referitoare la înființarea Consiliului managementului calității sistemului de învățămînt. Șerban Mihăilescu a precizat că executivul a suspendat și Ordonanța de Urgență 74/2000 pentru modificarea articolului 9 al Legii 118/1996 privind constituirea și utilizarea Fondului special al drumurilor publice, prin care municipiului București i s-au repartizat 5% din întregul Fond, constituit din obținerea unui coeficient de 25% din prețul benzinei sau al altor combustibili la poarta rafinăriilor. „Deși, inițial, Bucureștiul primea, in mod corect, doar cinci miliarde lei, Traian Băsescu a modificat rapid acesta prevedere și a acordat 5% din întregul Fond, ceea ce a dus la situația ca Bucureștiul să beneficieze brusc de o sumă de 300-400 miliarde de lei care nici nu poate fi cheltuită ", a spus Mihăilescu. Un alt act normativ suspendat de cabinetul Adrian Năstase este Ordonanța de Urgență 98/2000 pentru modificarea și completarea Legii 85/1992 privind vînzarea locuințelor și a spațiilor cu alte destinații, construite din fonduri ale statului sau ale unităților economice. Mihăilescu a arătat că, prin acest act, locuințe ale parlamentului, Ministerului de Interne, MApN puteau fi vîndute fară licitație locatarilor, iar Casa de Economii și Consemnațiuni avea dreptul să le acorde acestor persoane credite pe 20 de ani, cu o dobîndă extrem de scăzută. „S-a încercat astfel reeditarea altui caz, în care, prin Bancorex, s-au dat credite unor persoane din armată", a spus Mihăilescu. El a precizat că dacă vreo persoană a fost păgubită, incorect, de această decizie a cabinetului Năstase, guvernul „va da o Ordonanță reparatorie“ și i-a asigurat pe cetățenii care au obținut credite de la CEC în acest scop, în situația în care există asemenea cazuri și au cumpărat „cinstit“ o locuință, că nu vor avea de suferit. Guvernul a suspendat și Ordonanța de Urgență 177/2000 pentru completarea Legii notarilor publici și activității notariale, prin care notarii aveau dreptul să emită un titlu executoriu pentru orice persoană care avea datorii la întreținere de pînă la zece milioane de lei, precum și Ordonanța de Urgență 204/2000 care modifica articolul 8 al Legii 111/1996 privind desfășurarea în siguranță a activității nuclare, a adăugat Mihăilescu. El a precizat că guvernul a amînat, totdată, termenul de aplicare a Ordonanței 118/1999 privind regimul achizițiilor publice cu 90 de zile și că, împreună cu comisiile parlamentare de specialitate și cu reprezentanții la București ai comunităților europene, se va formula un punct de vedere asupra acestui act normativ. „ Ordonanța, care a fost luni de-a rîndul amînată, trebuia să intre în vigoare și un text extrem de stufos și cu prevederi complicate care, dacă s-ar aplica, ar împiedica orice unitate să mai facă achiziții publice", a arătat Mihăilescu. El a mai afirmat că au fost suspendate „Ordonanța 130/2000 care instituia un bacalaureat ce îi proteja pe elevii fără pregătire și le permitea accesul în învățămîntul superior. Ordonanța 133/2000 prin care studenții care au plătit taxe în primul an la o instituție de învățămînt aveau, ulterior, acces în orice formă de învățămînt superior fără taxe, dar și Ordonanța 143/2000 care, cu un text extrem de neclar, prevedea crearea unei formule paralele de finalizare a învățămîntului superior și al masteratului în 12 trimestre“. Mihăilescu a anunțat că toate aceste acte normative suspendate vor fi analizate cu prioritate de către parlament, pentru a reduce efectele negative ale acestora. El a precizat că, în cursul lunii ianuarie, executivul ar putea decide modificarea altor ordonanțe emise de fosta guvernare. „ Vom solicita parlamentului, după reluarea sesiunii, să analizeze actele normative care pot fi păstrate,pe ordinea de zi a ședințelor. La Camera Deputaților aveju peste 300 de ordonanțe, iar la Senat, circa 150 și, la viteza actuală a parlamentului, toate deciziile ar fi adoptate în anul 2008 fără ca noi să mai trimitem vreun act normativ spre dezbaterea legislativului", a mai spus Mihăilescu. (MEDIAFAX) Creditele guvernului Isărescu - o piatră de moară pentru viitorul buget Premierul Adrian Năstase susține că există dificultăți la alcătuirea proiectului de buget din cauza creditelor acordate de guvernul Isărescu. Primul ministru a declarat ieri că noul guvern „descoperă diverse chestiuni“ referitoare la activitatea vechiului executiv, precum hotărîri nepublicate și transmise doar celor interesați sau credite a căror valoare a atins, doar în perioada campaniei electorale, suma de 200 de milioane de dolari. Năstase a spus că a menționat aceste chestiuni pentru „a se înțelege dificultățile“ în alcătuirea proiectului de buget. El a anunțat că va reveni, în următoarele zile, cu precizări în legătură cu creditele acordate de guvernul Isărescu. (MEDIAFAX) Șeful Serviciului Independent de Protecție și Anticorupție a fost trecut în rezervă Ministrul justiției, Rodica Stănoiu, a aprobat ieri trecerea în rezervă a generalului Virgil Bercaru, directorul Serviciului Independent de Protecție și Anticorupție (SIPA) din cadrul Ministerului Justiției, înainte de a solicita trecerea în rezervă, generalul de brigadă Bercaru și-a asumat greșelile manifestate în activitatea SIPA. Rodica Stănoiu a analizat, împreună cu principalii colaboratori și conducerea SIPA, rezultatele activității acestui serviciu și cauzele care au generat evenimente negative în rîndul unor cadre, de genul celor petrecute în decembrie 2000, la Penitenciarul Gherla, în acest caz au fost arestați, pentru corupție, ofițerul instructor din cadrul Penitenciarului Gherla, Ioan Morar, fostul comandant al Penitenciarului Gherla, colonelul Vasile Mureșan, și Floricel Vitan, angajat al Serviciului Independent de Protecție și Anticorupție. (MEDIAFAX) AIMUIMX GRATUIT VALABIL Mențiuni: ~ PENTRU MICA PUBLICITATE în GAZETA DE SUD BDQS 1 Aducătorul acestui cupon, PERSOANĂ FIZICĂ, are dreptul la un anunț de mică publicitate - exclus prestări servicii de maximum 15 (cincisprezece) cuvinte, în paginile de publicitate. Sunt valabile numai cupoanele apărute în ziarul din ziua de 4 ianuarie, COMPLETATE CITEȚ ȘI CU MAJUSCULE. ■ Lutaniu-urile de VÎNZĂRI-CUMPĂRARI trebuie declarată valoarea. I Data apariții*® pr nnc^cupoane prin corespondență. I Data apariției: —----------------------------------------------------- 1 — N -------------------------------------ij --------------- I Telefon: -------------------------------------------------------------, ■ ■ [UNK] [UNK] [UNK]----------------------................................—------I--------------------------1 B.I. Seria: ------------- Nr. ------------------ 3. | |^Jăstuți^erificator:______________ Textul cu MAJUSCULE: -------I . I îmi asum întreaga răspundere pentru veridicitatea anunțului de mai sus. Sesizări și reclamații privitoare la publicitate se primesc zilnic între orele 9.00 - 17.00. Semnătura la sediul diin Craiov, I. Maiorescu, 10, parter sau la telefoanele pentru publicitate. • Datele din buletinul de identitate cuprinse în talon trebuie să fie ale aducătorului anunțului. Buletinul de identitae trebuie prezentat la ghișeu.______________________________ 1 . V . .................................... 11 .......................... * FPS a fost desființat Guvernul a decis printr-o ordonanță de urgență desființarea Fondului Proprietății de Stat și înființarea Autorității pentru Privatizare și Administrarea Participațiilor Statului. Noua instituție va aplica strategia guvernului privind întregul proces de privatizare și de dezvoltare a sectorului privat în economice. Printre atribuțiile acestei instituții se numără vînzarea către sectorul privat a pachetelor de acțiuni deținute de stat în societățile comerciale, controlul modului în care sînt respectate clauzele contractuale, supravegherea societăților în ceea ce privește gradul de realizare a performanțelor economice și financiare asumate prin contractul de privatizare, restructurarea societăților comerciale și acordarea asistenției financiare necesare retehnologizării și modernizării acestora, transferul către unele ministere și unități ale autorității publice locale a activității de administrare și vînzare a acțiunilor deținute în societățile comerciale, în vederea accelerării procesului de privatizare și a întăririi controlui în perioada postprivatizare. (MEDIAFAX) AVAB se va subordona Secretariatului General al Guvernului Secretariatul General al Guvernului va supune spre adoptare executivului, în cel mult două săptămîni, actele normative privind reorganizarea Agenției de Valorificare a Activelor Bancare ca Oficiul pentru Recuperarea Creanțelor Bancare și a Agenției Naționale pentru Protecția Drepturilor Copilului ca Autoritatea Națională pentru Protecția Copilului și Adopții. Cabinetul Năstase a adoptat o ordonanță de urgență pentru stabilirea unor măsuri privind reorganizarea și funcționarea Secretariatului General al Guvernului, instituție care va coordona și activitatea Oficiului pentru Recuperarea Creanțelor Bugetare și a Autorității Naționale pentru Protecție Copilului și Adopții. (MEDIAFAX) Prin ordonanța privind salariile din UMP Traian Băsescu a finanțat clientela politică a PD Ministrul integrării europene, Hildegard Puwak, a afirmat ieri că ordonanța privind salariile personalului Unităților de Management al Proiectului (UMP), promovată de Traian Băsescu, a avut, „probabil“, la bază nevoia de finanțare a Partidului Democrat și a clientelei politice a acestuia. Puwak a spus că multe dintre persoanele angajate în aceste Unități de Management al Proiectului nu aveau pregătirea necesară, deși salariile oferite au fost foarte mari. Unitățile de Management al Proiectului au fost înființate în 1999. Salariile, care ajungeau și la 300 de dolari pe zi, au fost stabilite printr-o ordonanță controversată propusă de Traian Băsescu, pe atunci ministru al transporturilor și negociator cu Banca Mondială. UMP se ocupă de proiectele derulate cu fonduri de la Banca Mondială. în replică, primarul general al Capitalei a declarat că va depune plîngere penală pentru calomnie împotriva ministrului integrării europene. Băsescu a precizat că toate cheltuielile necesitate de înființarea UMP, care includ salarii și dotări tehnice, nu au depășit 0,32 de milioane de dolari, în timp ce încasările au fost de 300 de milioane de dolari. (MEDIAFAX)