Gazeta de Sud, decembrie 2001 (Anul 7, nr. 2058-2078)

2001-12-01 / nr. 2058

GAZETA de SUD, SÎMBĂtĂ, 1 deCeMBRIe 2001 2 NATIONAL/INTERNATIONAL __________________________________________________ Casă de toleranță pentru femei . Elveția a fost înființată o casă de toleranță pentru femei, care se va numi îngerașii. Pentru început, reprezentantele sexului frumos vor putea beneficia de serviciile oferite de șapte „armăsari", care s-au autoproclamat „Cei Șapte Magnifici". Proprietarul stabilimentului susține că a început afacerea cu gîndul la femeile care nu primesc acasă plăcerea după care tînjesc. Karen Mulder face dezvăluiri Karen Mulder, una dintre cele mai bine plătite supermodele din lume, care s-a retras de pe podium anul trecut, a dezvăluit că a fost violată de mai multe ori de bărbați celebri, printre care și un membru al unei familii regale europene. Semnele suferinței sale au apărut pentru prima dată în timpul unui interviu pentru televiziune care avea drept subiect exploatarea sexuală a tinerelor manechine. Pentru că la un moment dat, în timpul desfășurării interviului, Karen a făcut o criză de nervi, înregistrarea nu a mai fost difuzată, membrii audienței fiind rugați să păstreze secretul în legătură cu acest incident. Helena Bonham Carter are regrete Helena Bonham Carter regretă că s-a lăsat convinsă să se dezbrace pentru a filma scenele de dragoste pentru noul său film, Novocaine. Actrița britanică a vrut inițial să-i ceară regizorului David Atkins să renunțe la scenele respective. Helena, care joacă rolul unei paciente ce seduce un dentist bogat, a renunțat pînă la urmă la dispută și și-a dat hainele jos. Filmul, din distribuția căruia mai fac parte Steve Martin și Laura Dem, va fi lansat în cinematografe la începutul anului viitor. Holly Hunter divorțează Celebra actriță Holly Hunter, care a cîștigat un premiu Oscar pentru rolul interpretat în filmul The Piano, vrea să divorțeze. De altfel, ea și soțul său, Janusz Kaminski, și-au anunțat oficial despărțirea și au început procedura legală de divorț. Cei doi au fost căsătoriți timp de șase ani. Ceremonie în memoria lui George Harrison în orașul Liverpool urmează să aibă loc o ceremonie dedicată memoriei fostului Beatles, George Harrison. Consilierii orașului au anunțat, de asemenea, că la muzeul The Beatles Story a fost deschisă o carte de condoleanțe în care locuitorii așezării pot să-și scrie mesajele de rămas bun de la „unul dintre cei mai mari ambasadori ai orașului Liverpool". Jennifer Aniston îngrijorată pentru o fotografie Jennifer Aniston este îngrijorată din pricina unei fotografii în care apare alături de fostul său iubit, Tate Donovan. Artista susține că, în momentul în care s-a lăsat fotografiată, era îmbrăcată doar în lenjerie intimă, în timp ce Tate era complet dezbrăcat. Jennifer a declarat într-un interviu acordat revistei German Cinema că fotografia cu pricina i-a fost furată la începutul acestui an și că se teme că actualul său soț, celebrul actor Brad Pitt, ar putea da cu ochii de ea. De asemenea, vedeta a negat zvonurile potrivit cărora ar fi însărcinată. * Pagină realizată cu informații furnizate de Agenția MEDIAFAX I Cotidianul Le Figaro publică un articol despre vizita premierului român în Franța „Hubert Vedrine spune tare ceea ce Comisia Europeană gîndește în tăcere“ Declarația ministrului francez de externe referitoare la extinderea UE cu 12 state, este „o încurajare și o recunoaștere a eforturilor realizate de România de la deschiderea negocierilor de aderare, în februarie 2000“, a declarat premierul Adrian Năstase, citat de cotidianul Le Figaro. Ziarul publică un articol despre vizita la Paris a primului ministru al României, afirmînd că Adrian Năstase i-a solicitat lui Lionel Jospin desemnarea unui consilier francez care să sprijine Bucureștiul în negocierile de aderare. Potrivit premierului român, în cazul admiterii de noi membri în UE, „fie se negociază pe baza unor criterii tehnice și economice, fie predomină principiul diferențierii, fie se negociază pe baza criteriilor politice și, în acest caz, de ce să fie izolate două țări situate, în plus, într-o parte a Europei totdeauna foarte vulnerabilă?“ în realitate, continuă primul ministru român: „Hubert Vedrine nu face decît să spună cu voce tare ceea ce Comisia Europeană gîndește în tăcere: grupul celor zece candidați nu este omogen și nici o țară nu îndeplinește în întregime criteriile de aderare. Acest fapt confirmă că lărgirea, adică reunificarea Europei, este un proces eminamente politic“. Un prim pas în iunie 2001, amintește Adrian Năstase, Consiliul European de la Göteborg își exprimase solidaritatea politică față de România și Bulgaria. „Din nefericire, constată primul ministru român, această declarație nu a fost urmată de efecte. Cuvintele domnului Vedrine constituie, poate, un prim pas. Sper, în orice caz, că ele vor suscita discuții aprofundate la apropiatul Consiliu European de la Laeken“, prevăzut peste două săptămîni. Dar dacă „un big bang“ cu 12 țări corespunde „preocupărilor formulate de mult timp“ de către București, România este oare gata la acest eveniment? „Aceasta depinde de criteriile de care se ține seama, răspunde Adrian Năstase. în orice caz, noi nu dorim să întîrziem aderarea celorlalte state candidate și, cu sprijinul Comisiei Europene, vom face tot posibilul pentru a recupera întîrzierea noastră, în raportul său anual, Bruxelles a evidențiat, de altfel, o tendință pozitivă a economiei românești“. Bilanț onorabil Primul ministru al României din decembrie 2000, Adrian Năstase poate, într-adevăr, să fie mîndru de un bilanț onorabil, mai ales de o reluare a creșterii economice (5% în acest an) și o relansare a reformelor structurale (privatizări și restructurarea sectorului energetic). La începutul lunii noiembrie, FMI a dat o notă bună Bucureștiului, acordîndu-i un credit stand-by de 383 de milioane de dolari. Este un lucru îndrăzneț, știindu-se că toate cele cinci acorduri stand-by semnate începînd din 1990 fuseseră toate suspendate, pentru că guvernele precedente nu și-au onorat promisiunile privind reformele. Comisia Europeană a recunoscut, de asemenea, „progrese importante“ în domeniul drepturilor omului, prin depenalizarea homosexualității și introducerea suspendării în dreptul penal. Format în anturajul comunismului, Adrian Năstase, în vîrstă de 51 de ani, se declară în prezent un partizan hotărît al unei economii liberale și ferm decis să integreze România în structurile euroatlantice. Măsurile luate pînă în prezent de guvernul său merg în această direcție. Demarcîndu-se de politica promovată de către partidul său între anii 1992-1996 (Partidul Democrației Sociale, devenit Partidul Social Democrat), primul ministru a dobîndit o"Credib ili fate cji'fe lipsest sifaj ótității predecesorilor săi. Dar ramînp încă mult de făcut pentru redresarea unei țări sfișiate de o jumătate de secol de obscurantism. De exemplu, să fie convinși occidentalii, foarte prudenți, să investească în România,unde volumul investițiilor străine este cel mai slab din Europa de est), să se combată o economie subterană care reprezintă 50% din PIB sau să se pună capăt unei corupții generalizate. Respectînd consemnele de austeritate a economiei din partea FMI, guvernul trebuie, în același timp, să țină în frîu o situație socială alarmantă: 44% diin populația Românieii trăiește sub pragul de sărăcie. Polițiștii care l-au prins pe Constantinos Passaris au fost avansați în grad și premiați Grecul s-a lăudat că va evada 13 ofițeri și subofițeri care au acționat pentru prinderea autorilor dublului asasinat de la casa de schimb valutar „Le Petit Bijou“ au fost avansați în grad, iar 34 de lucrători de la Poliția Capitalei au fost premiați, informează Ministerul de Interne. Conducerea MI și cea a Inspectoratului General al Poliției au hotărît ca patru ofițeri care au lucrat la acest caz să fie avansați în grad în mod excepțional. Alți cinci ofițeri și patru subofițeri au fost avansați în grad înainte de termen, iar 34 de polițiști din cadrul Direcției Generale de Poliție a municipiului București au fost recompensați cu sume de bani. în noaptea de 24 spre 25 noiembrie, în jurul orei 2.30, un bărbat și o femeie au pătruns în casa de schimb valutar și de amanet Le Petit Bijou, din bulevardul Nicolae Bălcescu numărul 22-24, sectorul 1. Cei doi angajați aflați în acel moment în sediu au fost împușcați în cap, după care asasinii au luat toți banii găsiți, valută și lei, în total 567.000.000 de lei. La numai două zile de la dublul asasinat, polițiștii au reușit să-l prindă pe cel care l-a comis Constantinos Passaris, unul dintre cei mai vînați criminali din Europa. El a fost arestat, miercuri, pe o perioadă de 30 de zile, pentru comiterea infracțiunilor de omor deosebit de grav, tîlhărie și nerespectarea regimului armelor și munițiilor. Complicea lui - Mioara Bădilă, de 20 de ani a fost prinsă și pe numele ei a fost emis un mandat de arestare preventivă pentru cinci zile Constantinos Passaris a comis mai multe jafuri din plăcere Asasinul grec le-a declarat polițiștilor că îi place să omoare oameni cu arme și că a pus, la cale mai multe jafuri armate din plăcere,informează site-ul în limba engleză al ziarului elen Kathimerini. El s-a lăudat că va evada din închisoare în curînd. Șeful poliției elene, generalul Fotis Nastakos și alți ofițeri s-au deplasat la București pentru a-l interoga pe Passaris (26 de ani), în legătură cu evadarea sa de sub escorta poliției în timpul unei deplasări la un spital din Atena, în luna februarie a anului în curs, cînd au fost omorîți doi polițiști. El va mai fi interogat și pentru cel puțin alte două crime comise în Grecia în următoarele două luni, înainte să ajungă în România, la mijlocul lunii septembrie. „îmi place să-i omor pe cei care poartă arme, pentru că ei sunt hotărîți să ucidă și să fie uciși“, a adăugat răufăcătorul. „Am pus la cale multe jafuri și am facut-o ca să mă distrez. Nu-mi amintesc cîte sau unde au fost. La fiecare jaf am purtat aceeași pereche de pantofi și ceasul de mînă, care putea fi, de altfel, văzut. Dacă vă uitați la casetele video din bănci, veți vedea ce bănci am jefuit“, spune Passaris, citat de ziarul elen. Să fi arăt cît sînt de dur! Mihaela Bădilă, o prostituată româncă, le-a spus polițiștilor că grecul i-a cerut să aibă o întîlnire cu el în centrul Capitalei; înainte să intre în casa de schimb valutar, el i-ar fi spus: „Acum vei vedea cît de dur sînt“. Știrile de la București spun că Passaris a fost încarcerat într-o cameră departe de restul arestaților,pentru că a țipat tot timpul,a făc în a zarvă mare cînd a fost împreună cu ceilalți. Un Beatles mai puțin George Harrison a încetat din viață Fostul Beatles, George Harrison, a încetat din viață, la New York din cauza cancerului, la vârsta de 58 de ani, a anunțat ieri postul de televiziune britanic Sky News. Născut la 25 februarie 1943 la Liverpool, George Harrison a fost cel mai tînăr membru al trupei Beatles. El a fost în permanență umbrit de colegii de trupă John Lennon și Paul McCartney, deși și compozițiile sale „Don’t Bother Me“, „I Need You“ sau „If I Needed Someone“ au dovedit un talent considerabil. Harrison a avut un stil absolut distinct de interpretare, modelat după mentorul său, Carl Perkins. Chitaristul trupei Beatles este al doilea membru al formației care încetează din viață, după asasinarea lui John Lennon în 1980. Harrison a suferit în luna noiembrie o operație chirurgicală pentru îndepărtarea unei tumori pe creier. Paul McCartney este „devastat" Sir Paul McCartney este „devastat“ de moartea prietenului său George Harrison, alături de care a cîntat în trupa Beatles, scrie Ananova. McCartney l-a omagiat pe chitaristul trupei, supranumit și „Beatles-ul tăcut“, pentru curajul cu care s-a luptat cu cancerul ce l-a măcinat. Fostul Beatles și-a amintit că el a fost cel care l-a prezentat pe Harrison lui John Lennon, spunînd că este fratele lui. „Sînt devastat, foarte trist. Știam de multă vreme că este bolnav“, a declarat McCartney. „A fost un tip minunat și un bărbat curajos, cu un minunat simț al umorului. A fost exact ca și fratele meu mai mic“, a continuat el. McCartney a mai spus că, deși știa că George Harrison este bolnav grav de mai multă vreme, a sperat întotdeauna că se va întîmpla o minune. Yoko Ono, soția lui John Lennon, l-a omagiat și ea pe Harrison. „George a adus magia în viețile celor care îl cunoșteau. George ne-a oferit atît de mult în timpul vieții și va continua să o facă, prin muzica și înțelepciunea sa“, a spus Yoko Ono, care a rugat presa să îi protejeze pe soția și fiul artistului. Sir Bob Geldof a spus că este „șocat și uimit“ de moartea lui Harrison. „Mi-l amintesc cu un profund sentiment de recunoștință. Spunea că nu te poți compara cu genii ca John sau Paul, dar el era la fel, cu adevărat“, a continuat cîntărețul britanic. Premierul britanic Tony Blair a amintit că generația sa a crescut alături de Beatles și că moartea prematură a lui Harrison este foarte tristă. „Cred că toți vor fi triști cînd vor auzi de moartea sa și trebuie subliniat că nu a fost numai un mare muzician, ci a desfășurat și o imensă activitate de binefacere“, a continuat Blair. Viața sentimentală a lui George Harrison George Harrison le impresiona pe fete cu farmecul său timid și tineresc, în timp ce Paul McCartney și John Lennon erau idolatrizați de publicul feminin, comentează Ananova. Harrison era cel mai tăcut dintre Beatles, cel mai timid și cel mai tînăr. Pe prima sa soție, Patti Boyd - cu un an mai mică decît el - a întîlnit-o în timpul lucrului la primul film Beatles, „A Hard Day’s Night“. Ea era model și a interpretat una dintre școlărițele care întîlnesc trupa în timpul unei călătorii cu trenul. Harrison abia a vorbit cu ea, dar tînăra a simțit că îl impresionase. în cele din urmă, el invitat-o în oraș, dar a fost refuzat, pentru că ea avea deja un iubit. Dar cîteva zile mai tîziu, cînd el a invitat-o din nou, ea s-a răzgîndit: l-a părăsit pe celălalt. A urmat o vacanță în Irlanda, împreună cu John Lennon și cu soția acestuia, Cynthia, și după numai cîteva săptămîni s-au mutat împreună într-o casă din Esher, Surrey. Viața alături de un Beatles nu era ușoară, iar Patti a fost agresată verbal și fizic și a primit scrisori obraznice din partea fanilor geloși. Căsătoria unui Beatles Căsătoria unui Beatles nu era ceva simplu, iar George a cerut chiar permisiunea managerului Brian Epstein. Nunta a avut loc la Epsom, în prezența cîtorva persoane, printre care și Paul McCartney. Patti a fost cea care l-a îndrumat pe George către guru Maharishi Mahesh Yogi, care l-a ajutat în căutările sale spirituale și tot ea a fost muza unuia dintre cele mai frumoase cîntece scrise de el, „Something“. Relația lor a început să se deterioreze cînd au încercat în zadar să aibă un copil și cînd Patti s-a întors la modelling, în ciuda dorinței soțului său. Părăsit pentru Eric Clapton Unul dintre cei mai buni prieteni ai lui Harrison, Eric Clapton, s-a îndrăgostit de ea și se pare că această obsesie a fost unul dintre motivele pentru care celebrul chitarist a trecut la droguri „grele“. Ca și prietenul său, Clapton a scris un cîntec pentru Patti, devenit unul dintre cele mai mari succese ale sale, „Layla“. Patti a avut o aventură cu unul dintre membrii trupei The Faces (mai tîrziu devenit un Rolling Stone), Ronnie Wood, și apoi l-a părăsit pe Harrison pentru Clapton, care se afla în turneu în Statele Unite. S-a vorbit că după ceva vreme, fostul Beatles i-a invitat pe Clapton și pe Patti în casa sa din Oxfordshire, Friar Park, unde cei doi chitariști s-au „duelat“ prin instrumentele lor. George și Patti au divorțat în 1977, iar ea s-a căsătorit cu Clapton doi ani mai tîrziu. Olivia a ajutat orfanii din România Harrison a întîlnit-o pe cea de-a doua soție a sa, Olivia Trinidad Arias, pe cînd se afla în turneu în Statele Unite, în 1974. Ea lucra la biroul din Los Angeles al casei de discuri Dark House. „M-am îndrăgostit de ea imediat“, a mărturisit el mai tîrziu. Frumoasa cu părul negru, cu bunici mexicani, crescuse în Los Angeles, dar s-a mutat în Anglia imediat după ce a început relația cu cîntărețul. „Mi-a luat mult timp să mă adaptez. Eram singură și în Anglia viața era foarte diferită“, a povestit ea mai tîrziu. Cei doi au mai petrecut ceva vreme la Los Angeles, într-o casă din Beverly Hills, dar în cele din urmă s-au stabilit la Friar Park. Olivia a născut singurul lor copil, Dhani, în august 1978, George fiind ultimul Beatles care a devenit tată. Micuțul și-a primit numele după notele „dha“ și „ni“ din scala muzicală indiană, dar numele său mai înseamnă și „bogăție“ în sanscrită. La patru săptămîni după nașterea băiatului, cei doi s-au căsătorit la Henley. Amîndoi au încercat să ducă o viață cît mai retrasă, concentrîndu-se asupra familiei, iar Olivia nu a fost văzută decît rareori în public. Ea a rupt tăcerea în 1990, cînd s-a alăturat unei campanii foarte intense de binefacere în favoarea orfanilor din România. „în primul rînd și cel mai important sînt soție și mamă și ca mamă sînt devastată de ceea ce se întîmplă în România“, declara ea la acea vreme. Olivia a ajutat la strîngerea a milioane de lire sterline pentru orfanii români și datorită ei a fost donată în această campanie o parte din profiturile vînzărilor Antologiei Beatles. Salvat de la moarte Olivia a fost cea care a salvat viața lui George în 1999, cînd un tîlhar l-a atacat în casa lor, în plină noapte. Ea a spart o lampă în capul atacatorului. Olivia și fiul său au anunțat ieri, într-un comunicat, că George Hamson „a părăsit această lume așa cum a trăit, conștient de existența lui Dumnezeu, fară teamă de moarte și în pace“. El a fost înconjurat de familie și prieteni. „Spunea adesea, orice poate aștepta, dar nu și căutarea lui Dumnezeu și dragostea de aproape“, continuă comunicatul familiei. CU NUMAI 50.000 DE LEI VĂ abonați pentru luna decembrie și puteți beneficia de unul din cele Douăzeci de premii a cîte 1 MILION DE LEI ECONOMISIT! BANI Iar în fiecare zi de marți aveți un talon de mică publicitate gratuită! Trimiteți chitanțele de abonament pînă la data de 15 decembrie și participați la tragerea la sorți. Abonații prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud nu este necesar să trimită chitanțele. Abonamentele se fac la sediul redacției, str. Ioan Maiorescu nr. 10, la Poștă, RODIPET și prin difuzorii proprii. Agenții noștri se vor legitima și vă vor emite ciitanță fiscală ștampilată Relații la telefon. 051-412.253