Gazeta de Sud, aprilie 2002 (Anul 8, nr. 2155-2180)

2002-04-16 / nr. 2168

12 SP4ÎRT Andrei Pavel, în primul tur Adrian Voinea a ratat calificarea pe tabloul principal al turneului de Masters Series de la Monte Carlo, dotat cu premii în valoare de 2,5 milioane de dolari, fiind învins în turul al doilea al calificărilor de tenismanul francez Richard Gasquet, cu scorul de 6-3, 6-4. în cadrul aceleiași competiții, Andrei Pavel va întîlni în primul tur un jucător venit din calificări. Capii de serie ai turneului de la Monte Carlo sunt următorii: 1. Lleyton Hewitt (Australia), 2. Juan-Carlos Ferrero (Spania), 3. Evgheni Kafelnikov (Rusia), 4. Tim Henman (Marea Britanie), 5. Tommy Haas (Germania), 6. Marat Safin (Rusia), 7. Sebastien Grosjean (Franța), 8. Thomas Johansson (Suedia), 9. Roger Federer (Elveția), 10. Andy Roddick (SUA), 11. Jiri Novak (Cehia), 12. Guillermo Canas (Argentina), 13. Alex Corretta (Spania), 14. Thomas Enquist (Suedia), 15. Younes El- Aynaoui (Maroc), 16. Nicolas Lapenti (Ecuador), (D.B.) Turneul de tenis de la San Remo Gabriel Trifu a pierdut în semifinale Jucătorul român Gabriel Trifu a ratat calificarea în finala challenger-ului de la San Remo, dotat cu premii în valoare de 25.000 de dolari. Trifu a fost învins în semifinale, cu scorul de 6-4, 6-1, de tenismanul german Oliver Gross. (M.F.) Karate LPS Craiova a obținut argintul In finala Campionatului Național de Karate FUDOKAN - desfășurat la Brăila - sportivii secției de karate de la LPS „Petrache Trișcu" din Craiova au obținut o medalie de argint prin echipa individuală - juniori la kumite (luptă). Formația LPS Craiova (antrenor Daniel Antici), Dragoș Bălan, Mihai Brișcă, Alin Voinea, Andrei Ilie Bobina. (I.J.) Handbal (f), turul semifinalelor Cupei Cupelor Oltchim a pierdut în deplasare Echipa feminină Oltchim Rîmnicu Vîlcea a fost învinsă duminică seară, în deplasare, cu scorul de 26-23 (12-12), de formația spaniolă Alsa Elda Prestigio, în prima manșă a semifinalelor Cupei Cupelor la handbal. Cea mai bună marcatoare a formației noastre a fost Cristina Vărzaru, care a reușit șase goluri, în timp ce Fraile a înscris zece goluri pentru formația spaniolă. Returul este programat pe 21 aprilie, la Rîmnicu Vîlcea. In cealaltă semifinală, echipa rusă Lada Togliati a învins în deplasare, cu scorul de 34-20, formația poloneză Zaglebie Lubin. (D.B.) Atletism Helsinki va găzdui CM 2005 Federația Internațională de Atletism (IAAF), ai cărei responsabili s-au reunit la Nairobi, a anunțat că orașul Helsinki va găzdui ediția din 2005 a Campionatelor Mondiale în aer liber. Helsinki, care a organizat prima ediția a CM de atletism în 1983, a avut drept contracandidate orașele Budapesta și Roma. Consiliul IAAF a mai decis introducerea în competițiile oficiale a probei de 3.000 de metri obstacole și alcătuirea unui clasament general mondial începînd din anul 2003. Pentru alcătuirea clasamentului vor fi luate în considerare performanțele atleților la Jocurile Olimpice, Campionate Mondiale și Europene, în circuitul Golden League și în cadrul Grand Prixurilor. Sportivii care vor termina sezonul pe primul loc în clasamentul general vor primi un trofeu, premii în bani și vor fi desemnați atleții anului. (M.F.) Turneul de tenis de la Estoril Magai Serna s-a impus Jucătoarea spaniolă de tenis Magai Serna a cîștigat turneul WTA de la Estoril, dotat cu premii în valoare de 140.000 de dolari. Serna, cap de serie numărul patru, a învins-o în finală, cu scorul de 6-4, 6-2, pe jucătoarea germană Anca Barna. (M.F.) Turneul de tenis de la Amelia Island Victorie pentru Venus Williams Jucătoarea americană de tenis Venus Williams, cap de serie numărul unu, a cîștigat turneul de la Amelia Island, dotat cu premii în valoare totală de 585.000 de dolari. Williams a învins-o în finală, cu scorul de 2-6, 7-5, 7-6 (7/5), pe jucătoarea belgiană Justine Henin, cap de serie numărul doi. Proba de dublu a fost cîștigată de perechea Daniel Hantuchova / Arantxa Sanchez (Slovacia / Spania), cap de serie numărul doi, care a învins în finală, cu scorul de 6-4, 6-2, cuplul Maria Emilia Salerni / Asa Svensson (Argentina / Suedia). (M.F.) A In etapa a 31-a a campionatului Olandei Chivu și Nama» au cîștigat în clasament, Ajax ocupă primul loc, iar Vitesse se află pe poziția a cincea Ajax Amsterdam, cu fundașul român Cristian Chivu titular, a învins în deplasare, cu scorul de 4-0, formația Sparta Rotterdam, în etapa a 31-a a campionatului Olandei. Chivu a evoluat 75 de minute și a fost înlocuit cu Van Damme. Formația Vitesse Arnhem, cu olteanul Ștefan Nanu pe teren pe întreagă durată a meciului, s-a impus, cu scorul de 1-0, în deplasare la FC Groningen. Alte rezultate înregistrate duminică, în etapa a 31-a a campionatului Olandei: PSV Eindhoven - Feyenoord Rotterdam 2-0, RKC Waalwijk - FC Utrecht 1-2. Primele locuri în clasament sînt ocupate de următoarele echipe: 1. Ajax Amsterdam - 64 puncte, 31 jocuri; 2. PSV Eindhoven - 60 puncte, 30 jocuri; 3. Feyenoord Rotterdam - 57 puncte, 30 jocuri; 4. SC Heerenveen - 55 puncte, 30 jocuri; 5. Vitesse Arnhem - 54 puncte, 31 jocuri. (D.B.) GA22ETA de SUD. Marți, 16 aprilie 2002 Cîștigînd meciul din etapa a 31-a a campionatului Portugaliei Bölöni a dus-o pe Sporting Lisabona în Liga Campionilor de Daniel BISTRICEANU în cadrul etapei a 31-a a campionatului Portugaliei, echipa antrenată de românul Ladislau Bölöni, Sporting Lisabona, a cîștigat, cu scorul de 3-1, în deplasare, în fața echipei Varzim. Această victorie i-a asigurat formației pregătite de Bölöni participarea în turul preliminar al ediției viitoare a Ligii Campionilor. Cu trei etape înainte de finalul campionatului portughez, formația Sporting Lisabona se află pe prima poziție a clasamentului, cu 70 de puncte, fiind urmată de Boavista Porto, cu 67 de puncte. Echipa clasată pe locul trei, FC Porto a acumulat 58 de puncte și, în cazul în care va cîștiga ultimele trei partide, nu va depăși formația pregătită de Bölöni. „Ingredientele" necesare campionilor Ladislau Bölöni a spus după meci că partida cu Varzim a fost una echilibrată. „Cel mai mare compliment pe care pot să-l fac adversarilor este că și la scorul de 3-0 meciul a fost dificil și că numai eliminarea lui Vidigal de la Varzim a simplificat lucrurile“, a precizat Bölöni. El a menționat că este foarte mulțumit de faptul că echipa sa și-a asigurat participarea în turul preliminar al Ligii Campionilor. „Cu o evoluție aproape perfectă, Sporting a profitat de ocazia oferită de Boavista, care a remizat cu Maritimo, și și-a mărit avansul la trei puncte față de principala contracandidată la titlu. Sporting încă nu a cîștigat nimic, dar a demonstrat maturitate, calitate, consistență tactică și forță fizică, care sînt esențiale campionilor, se precizează pe site-ul oficial al grupării din Lisabona. în etapa următoare, Sporting va întîlni, pe teren propriu, echipa Benfica Lisabona. Sporting nu a mai fost învinsă de șase luni Presa lusitană a avut numai cuvinte de laudă la adresa echipei Sporting Lisabona. „Bölöni salută Liga Campionilor“, a titrat cotidianul portughez O Jogo. „Sporting a terminat în cel mai bun mod posibil campania din nordul țării, impunîndu-se la Varzim printr-o evoluție sigură, de o calitate foarte bună. Cu această victorie, leii, care nu au mai pierdut un meci de șase luni, s-au distanțat în cursa pentru titlu, a notat O Jogo, menționînd că ultima înfrîngere a echipei lui Bölöni în campionat a avut loc pe 13 octombrie 2001. Jardel a marcat în meciul cu Varzim două goluri, ajungînd astfel la 37 de reușite în acest sezon, aflîndu-se la un gol distanță de propriu său record: 38 de goluri marcate într-un singur sezon. Inca două victorii „Leii încrezători simt mirosul titlului“, și-a intitulat cotidianul Record articolul referitor la victoria formației Sporting. „Sporting a evoluat cu încredere și cu o autoritate care au contribuit decisiv la obținerea victoriei, încă trei puncte obținute și titlul e acum la numai 180 de minute“, a notat cotidianul portughez. Record a precizat că Sporting poate cîștiga două dintre cele trei partide pe care le mai are de disputat și își poate permite „luxul“ de a pierde un meci, deoarece în confruntările directe cu contracandidata Boavista, echipa lui Bölöni este în avantaj. Bölöni se gîndește deja la Liga Campionilor S-a încheiat campionatul juniorilor gorjeni Știința Tîrgu Jiu a ocupat primul loc Campionii au făcut o baie în nămol Echipa gorjeană care a reușit să se impună în acest sezon la nivelul juniorilor C în Gorj este Știința Tîrgu Jiu. Acumulînd 59 de puncte în clasament, juniorii antrenați de Doru Mihuț au ocupat primul loc în clasament, fiind urmați de juniorii de la Pandurii Lignitul Tîrgu Jiu, care sunt pregătiți de antrenorul Traian Predulescu. Știința a cîștigat sîmbătă și ultimul meci din campionat, scor 3-2, în compania juniorilor de la Pandurii Lignitul Tîrgu Jiu, diferența în clasament între cele două formații fiind de patru puncte. La inițiativa secretarului AJF Gorj, Daniel Băloi, micuții fotbaliști au fost recompensați pentru prestația lor din acest sezon. Profitînd de prezența echipelor care au ocupat primele locuri în clasament la acest joc, AJF a organizat o premieră chiar pe terenul Rostramo. Deși erau campioni chiar înaintea acestui joc, micuții fotbaliști de la Știința și-au manifestat bucuria cîștigării titlului printr-o baie de nămol și o horă a campionilor în bălțile de pe teren. Atît fotbaliștii de la Pandurii, cît și cei de la Știința au primit diplome și cupe, campionii fiind premiați și cu o minge. Știința Tîrgu Jiu urmează să participe la faza de zonă, tragerea la sorți a echipelor urmînd să aibă loc joi, la sediul FRF. Președintele clubului, Viorel Cremeneanu, și-a exprimat dorința de a organiza la Tîrgu Jiu următoarea fază a întrecerii: • Monalisa POPESCU □ Campionatele Naționale de lupte pentru juniori Trei medalii pentru gorjeni și trei pentru craiovence • Mădălin Gorjeanu de la Clubul Sportiv Pandurii a reușit cea mai bună clasare, ocupînd locul doi la categoria 58 kg • Gabriela Gherasim de la CSS CSM Craiova a devenit campioană națională la 43 kg, iar Monalisa Lepădat a intrat în posesia medaliei de argint la 46 kg Luptătorii juniori gorjeni au reușit să intre în posesia a trei medalii la Campionate Naționale de lupte, probe individuale care s-au desfășurat în week-end la Tîrgu Jiu. Este vorba de Mădălin Gorjeanu, de la CS Pandurii Tîrgu Jiu, care a intrat în posesia medaliei de argint la categoria 58 de kg, Claudia Socolescu, de la Minerul Motru - medalie de argint la categoria 54 de kg și Marian Șerbănică - medalie de bronz la categoria 69 de kg. Sportivii gorjeni au avut o evoluție bună și la celelalte categorii, zece dintre aceștia suuînduse în primii șase din țară. în întrecerea masculină au avut o evoluție remarcată Adrian Staicu (locul 6 la 54 kg) și Gabriel Șerbănică (locul 6 la 63 kg) de la CS Pandurii, precum și Lucian Preoteasa (locul 5 la 63 kg) și Rareș Voiculescu (locul 4 la 69 kg) de la CSS Tîrgu Jiu, în întrecerea feminină s-au remarcat Diana Găletan (locul 4 la 46 kg) și Georgiana Dragomir (locul 6 la 58 kg) de la CS Pandurii Tîrgu Jiu, precum și Laura Nederu (locul 6 la 46 kg) de la Minerul Motru. Competiția care s-a desfășurat timp de trei zile în Sala Sporturilor la Tîrgu Jiu a reunit peste 250 de sportivi din toată țara, fete și băieți, aceștia urcînd pe saltea la nouă categorii de vîrstă. De remarcat evoluția foarte bună a luptătoarelor de la CSS CSM Craiova, fetele reușind să intre și în posesia unui titlu. Gabriela Gherasim s-a impus la categoria 43 de kg devenind campioană națională de junioare. De asemenea, la categoria 46 kg, Monalisa Lepădatu de la CSS Craiova a intrat în posesia medaliei de argint, iar la 63 kg, Nicoleta Stîrcu a cucerit medalia de bronz. Din aceiași echipă pregătită de antrenorul Cîrciumaru o evoluție bună a avut și Maria Bogdan care a ocupat locul 6 la 50 kg. • Monalisa POPESCU □ [UNK] [UNK] [UNK]lin 1QDNHR Ardeleanca Denisa Costescu s-a regăsit în Bănie După un an de pribegie prin Sfîntu Gheorghe, Costescu a venit în Craiova, iar recent a adus oltenilor o medalie de aur la CMU de cros La recentele Campionate Mondiale Universitare de cros din Spania, atleta Denisa Costescu, cu dublă legitimare (CSM - CS Olimpic Craiova), a adus României singura medalie de aur, Denisa impunîndu-se în proba individuală de 6.000 m. Cu echipa României, Denisa a cucerit medalia de bronz la CMU din Santiago de Compostela. Valoroasa atletă, originară din Ardeal, se află în Craiova din decembrie anul trecut, cel care a „ochit-o" și a înregimentat o la clubul privat de atletism CS Olimpic Craiova fiind actualul ei antrenor, Eleodor Roșea. Acesta a spus: „Este prematur să începem acum - după acest succes internațional deosebit - cu laudele. Sînt bucuros că am reușit sa transfer pe Denisa Costescu aici, în Bănie, ea pregătindu-se acum la recent înființatul Centru de pregătire pentru atletism de la Complexul «Ion Oblemenco». Oricum, reușita ei din Spania trebuie apreciată la adevărata valoare. Sînt condiții bune de pregătire la Craiova. Sunt încă oameni de suflet care, în ciuda austerității bugetare, se implică. Am citit că antrenorul Ceahlăului i-a dedicat președintelui Pinalti o victorie a echipei. Și noi, adică eu și atletele Costescu și Cucerzan - care au cucerit bronzul cu echipa României la CMU - îi dedicăm președintelui Ștefănescu această reușită. De ce? Pentru zbaterea permanentă a Domniei sale". Ieri am contactat-o pe campioana mondială de cros, Denisa Costescu. Absolventă a IEFS Cluj, în prezent este studentă la FEFS din Craiova (anul I, Kinetoterapie). Cum a ajuns o ardeleancă în Oltenia? - Sînt din Deva, unde am început să învăț, în urmă cu 15 ani, tainele atletismului. Cum a devenit „olteancă“? Datorită unui om și antrenor deosebit, Doru Roșea. Ultimul club la care am fost legitimată - Petrom-Ares Sf. Gheorghe - a fost club nou-înființat, dar care a rezistat doar trei luni. Domnul Roșca mi-a întins o mînă de ajutor într-un moment critic. Prin desființarea clubului din Sf. Gheorghe, am avut o perioadă mai dificilă. Cum să spun? Acea poveste mi-a dat, într-un fel, peste cap aproape un an programul de pregătire și nu numai. Și antrenorul Roșca m-a chemat la Craiova, astfel că începînd cu 1 ianuarie 2002 sînt „olteancă“ în acte (CSM - CS Olimpic). Vreau să-i mulțumesc și public pentru încredere. Am venit la Craiova împreună cu soțul meu, atletul Ovidiu Olteanu, și el cu dublă legitimare la CS Olimpic Craiova și Farul Constanța. I-ați răsplătit încrederea după doar trei luni, cucerind recent medalia de aur la CMU de cros - Da, sînt foarte bucuroasă. Dacă speram la această medalie de aur? Sincer vă spun că eram încrezătoare. La ediția precedentă, am cucerit argintul (proba individuală, și pe echipe). Iar acum, în Spania, am devenit campioană mondială universitară (individual) și am luat, cu echipa României, bronzul. La vară urmează Cupa Europei și CE. Speranțe? - Luna viitoare ure la altitudine în Franța pentru pregătirea cu lotul României. Sper să fiu inclusă la CE, adică rezultatele mele de pînă atunci să-mi permită selecționarea pentru această importantă competiție, unde intenționez să iau startul la 5.000 m. De cînd am venit la Craiova, totul decurge CE, în concluzie, sper ca la vară să obțin rezultate performante. • Ion JIANU Denisa Costescu, campioană mondială universitară la cros ■ ■N □ □ □ □ lllllill I