Gazeta de Sud, martie 2003 (Anul 9, nr. 2434-2459)

2003-03-01 / nr. 2434

Tămîiat și bocit o săptămînă Ilie Dobre a înviat în coșciug Ilie Dobre a murit de ciroză hepatică pe 21 ianuarie. S-au plîns copiii și rudele venite puhoide nu mai încăpeau în cele două camere ale apartamentului. Toți au trecut pe rînd pe lingă Ilie cel țeapăn, îmbrăcat în costumul nou de moarte, cu luminarea alături. A venit și popa, cu cădelnița pregătită de tămîiat. Și tocmai în ziua cînd trebuia să fie îngropat, mortul s-a ridicat dintr-o dată în capul oaselor, căscînd ochii la cei din jur și trăgînd adînc aer în piept. Dar de văzut n-a mai apucat să vadă pe nimeni, că fugiseră toți, îngroziți, călcîndu-se în picioare pe casa scărilor. Incredibila poveste a olteanului care a înviat în pagina 3 Die, oltenul care a murit un pic Cu sprijinul Stării Civile Craiova Bărbații riscă să devină mame Direcția de Contencios Juridic și Administrație Publică Locală din cadrul Consiliului Județean Dolj a încheiat recent un control la Starea Civilă din Craiova, privitor la întocmirea actelor pe anul 2002. Juriștii administrației doljene au fost surprinși să afle că angajații de aici au făcut numeroase greșeli, care va trebui corectate în cel mai scurt timp. „Am depistat cazuri în care pe certificatele de deces erau trecute alte date decît cele specificate în documentul constatator, cazuri în care s-au greșit numele sau situații în care pe certificatul de naștere, la rubrica mamei, era trecut numele tatălui și invers“, a spus Marian Lăpădat, directorul Direcției de Contencios Administrativ. Oficialul nu a precizat însă dacă pe cei care au greșit actele îi paște vreo sancțiune. Tot în urma controlului, a rezultat că, anul trecut, la Starea Civilă din Craiova au fost înregistrate 2.066 de căsătorii, peste 5.000 de nașteri și 3.076 de decese. (B.G.) Greviștii de la SC CORA - concediați fără preaviz pagina Bîlci la Consiliul Local Slatina din cauza ** Unui WC pagina JL Handies primit la ANL 2 Fostul director de la CELULE ELECTR Băilești, în celula poliției Serviciul Teritorial Craiova al Parchetului Național Anticorupție (PNA) a dispus arestarea preventivă, pentru 30 de zile, a băileșteanului Valeriu Becherescu, acuzat de luare de mită. Procurorii au considerat că Becherescu, în calitate de director economic al SC CELULE ELECTRICE SA Băilești, a încheiat și predat un proces-verbal privind achitarea unei datorii inexistente către SC CHIMCOMPLEX Borzești, cedînd așa-zisa creanță existentă între cele două societăți unei firme din Botoșani - SC vICULIȘTEANU SRL. In firma din Băilești a de o datoare cu 2,5 miliarde patronul din Botoșani, urmă „onorîndu-l“ dn mire pe Valeriu Beche șpagă de 70 de milioan La revedere, fum bun! pagina Dacă Andrei Gheorghe ar fi fumat marijuana ! Craiova, comisarul Bică nu s-ar fi agitat prea tar mmemm- COTIDIAN AL OLTENILOR DE P f I doctorat, lierele pagina mm Rapoartele SRI despre fraudele bancare l-au lăsat rece pe Isărescu în urma studierii raportului de activitate pe 2001 al Serviciului Român de Informații, care va fi dezbătut în plenul Camerelor reunite săptămînă viitoare. Comisia parlamentară SRI a ajuns la concluzia că Banca Națională și Curtea de Conturi au reacționat „timid și uneori tardiv“ la informațiile SRI în cazuri de fraudă bancară, precum cele de la Banca Română de Scont (BRS) și Banca de Investiții și Dezvoltare (BID). Potrivit raportului, SRI a sesizat toate autoritățile de profil, inclusiv BNR și Curtea de Conturi, în legătură cu riscurile la adresa siguranței naționale în sectorul financiar-bancar. „Instituțiile cu atribuții de control în domeniul financiar-bancar - Curtea de Conturi și Banca Națională a României - au luat măsuri sectoriale timide și uneori tardive, care nu au putut evita prejudiciile datorate unor fraude bancare. Ilustrativă în acest sens este măsura de instituire cu întîrziere a procedurii de supraveghere a Băncii Române de Scont și a Băncii de Investiții și Dezvoltare“, se arată în documentul citat. SRI le-a trimis instituțiilor de profil peste 150 de rapoarte privind riscurile legate de băncile populare, pe fondul precedentului FNI. Serviciul a dat 20 de rapoarte privind BRS, BID și Societatea de asigurarereasigurare ASTRA, care semnalau încălcarea normelor de prudențialitate bancară sau riscul acordării unor credite în condiții neasiguratorii. Serviciul Român de Informații a semnalat, de asemenea, în 15 documente, riscurile generate de înrăutățirea situației la „un grup de bănci comerciale cu capital străin“, precum și 20 de informări privind tentative de implicare a unor „entități românești“ în spălarea banilor. Cinci rapoarte adresate guvernatorului BNR semnalau „demersuri oculte și presiuni“ făcute de conducerea unei bănci care încerca să evite falimentul; în trei informări, SRI a atras atenția asupra unor factori „de natură să perturbe“ privatizarea eficientă a unor bănci cu capital de stat. Serviciul a mai semnalat ilegalități în procesul de lichidare a unor bănci, fraude făcute de firme off-shore și înmulțirea jocurilor de tip piramidal. Toate aceste documente au ajuns, în anul 2001, la Curtea de Conturi, BNR, Comisia Națională a Valorilor Mobiliare, Oficiul Național pentru Prevenirea Spălării Banilor și alte instituții, conform documentului citat. Din cele 260 de cazuri de posibile infracțiuni la adresa siguranței naționale sesizate de SRI, doar la două s-au întocmit rechizitorii, 16 au fost neconfirmate, iar restul sunt în diverse faze de cercetare. (A.G.) Mugur Isărescu Control la Teatrul Național din Craiova Președintele comisiei de cultură, consilierul Constantin Cini Maier, a solicitat, în ședința de joi a Consiliului Județean Dolj, ca în cel mai scurt timp Comisia de audit intern să prezinte plenului o informare cu privire la situația de la Teatrul Național din Craiova, stituția este în situația de a nu pti„După cum se știe, acolo a tea plăti nici măcar salariile auavut loc în ultimul timp o serie de folclor, deoarece fondurile primite animozități și ar fi bine să cunoaș de la Ministerul Culturii și Cultetem și noi situația“, a spus Maier lor sunt insuficiente, iar contribu- Teatrul craiovean trece printr-o uin CJ Dolj este infimă, perioadă extrem de dificilă. In (B.G.) iterea lui „ Vlicul Iliescu“ din Calafat Editorial Un botoșănean a reclamat la Oficiul pentru Protecția Consumatorului calitatea proastă a frînghiei cu care a vrut să se spînzure. Omul, de fel din comuna Sulița, a stat atîrnat preț de cîteva secunde de craca nucului și, zbangi, s-a rupt sfoara. „Nu mai poți nici să mori în țara asta!", a zis sinucigașul Dodoi. Omul se referea la calitatea frînghiei și nu la faptul că guvernul va concedia de la 1 martie 18.000 de salariați. S-ar putea ca între cei care vor fi dați afară să se afle și angajații fabricii de frînghie. Și atunci, Dodoi ar avea parte de o satisfacție, să-i vadă pe ăia bînd in brînd după o sfoară acătării, ca să se spînzure și ei de prea mult bine. Numai că disponibilizafii vor primi compensări de peste 15 salarii nete. Să fie ceva între 30 și 45 de milioane de lei. Gt să facă asta? Vreo două mii de parai. Exact cît ar mai rămine unui manager cu zece mii de parai pe lună impozitați după metoda suedeză a președintelui Iliescu. Ce înseamnă să pornești definitiv în viață, azi, în România, cu două mii de dolari? Frec fie la un picior de lemn. Cu ei pleci, cu ei mori, dacă ai norocul să te pricopsești și cu o ordonanță care vine să impoziteze paraii. Și așa ajungi la vorba (și frînghia) lui Dodoi. Nu Dodoi e prost că vrea să se spîn, proastă e sfoara, prost e nuc care s-a legat. Dar Dodoi n-ajungea sub ca pomului, atîrnat ca tolomi de rîsul lumii, dacă trăia la D selu. Comuna Deveselu e ua importantă, primărie nouă, mai, brutărie și, în curînd, tv prin cal In plus, Deveselu speră să intri atenția mondială prin aeroportul militar, care, deocamdată, are trecut, dar nu prezent și viitor. Interesul americanilor pentru Irak a stîrnit și interesul locuitorilor pentru americani. Ce să caute, domne, americanii pe aeroportul din Craiova, să der trebuie să-și tragă suroportul nostru, erul Gazetei la De vest starea de spirit a sce lentă. „Să vină, că gajează pe toți cei cai fără serviciu după el. „ Eu n-am decît cei'mă gîndesc că ar și de necalificați", crede altul. Cei mai mulți sunt realiști. Locuitorul Miaunici e convins că, vrem, nu vrem să vină la Deveselu, americanii fac tot ce vor ei. Intr-un asemenea climat optimist, Dodoi din Sulița - Botoșani ar, p------a, la bancuri, aștepta americanii la Deveselu și umbla pe sub fusta țigăncilor, ca agentul Bizdocea din Almăj, reclamat de muierile romilor că le hărțuiește sexual. In treacăt fie spus, fără să-l apăr pe Bizdocea, toată lumea știe că fustele țigăncilor sînt ca verzele. N-ajungi niciodată unde vrei, dacă nu vor ele. Dacă le umbla pe sub fuste, se cheamă că Bizdocea făcea percheziție după ciordeli. Vedeți, așadar, că între o Moldovă tristă și o Oltenie plină de umor, cele mai cumplite măsuri guvernamentale nu form M de Razván BĂRBULESCU România lui Dock bizdocea 0248/ Cîștigătorii premiilor acordate de Gazeta de Sud abonaților din februarie Frimu Ion -1.000.000 lei Craiova, str. Călărași, nr. 16 Maria Afrem-Victor - 1.000.000 lei Craiova, Lăpuș, bl. V8, ap. 11 Rușoiu C. -1.000.000 lei Craiova, Brazda lui Novac, bl. A7, sc. 1, ap. 18 Jianu Ioana -1.000.000 lei Craiova, Cr. Nouă, bl. 139B, sc. 1, ap. 7 Iliescu Ion -1.000.000 lei Bădoși - Dolj Zupea Nicu -1.000.000 lei Leu - Dolj Boboc Viorel - 1.000.000 lei Craiova, Craiovița Veche, str. Sovata 28 Merețeanu Ion - 1.000.000 lei Craiova, Cr. Nouă, bl. 200B, ap. 3 Vali Butoaica - 1.000.000 lei Dăbuleni - Dolj Grigoroiu Mircea - 1.000.000 lei Craiova, Lăpuș, bl. DII, ap. 2 Marin Ion - 1.000.000 lei Amărăștii de Jos - Dolj Gheciu Șinei -1.000.000 lei Leu - Dolj Babeși Daniel - 1.000.000 lei Craiova, Cr. Nouă, bl. 50, sc. 1, ap. 44 Coteanu Victor Marian - 1.000.000 lei Craiova, Cr. Nouă, bl. 115 A, sc. 1, ap. 7 Șoșa Mihaela -1.000.000 lei Craiova, str. Unirii 151 Plutu Ionel -1.000.000 lei Craiova, Cornițoiu, bl. 1, sc. 1, ap. 6 Ciuciuc Ștefan - 1.000.000 lei Dobrești - Dolj Cîrstea George - 1.000.000 lei Craiova, str. Oagei, nr. 48 SC ALCET SRL - 1.000.000 lei . vf .... .... f 5 '4Șn. v-.raiova vv o. o. /. k. i., np» i * 1.000.000 lei