Gazeta de Sud, iunie 2003 (Anul 9, nr. 2510-2534)

2003-06-02 / nr. 2510

2 MAGAZIN La New York s-a declanșat Kidman-mania New-yorkezii sunt afectați de o nou „virus“, nu foarte periculos, care se numește „Nicole Love“ - „dragostea de Nicole“, informează site-ul postului italian de televiziune Canale 5. Pentru cotidianele din New York, Kidman „este ultima divă a cinematografiei mondiale, după Rita Hayworth“ și, în prezent, ea nu are nici o adversară redutabilă. Acum, toți new-yorkezi sunt interesați să știe cu mai multe amănunte despre frumoasa actriță de origine australiană, despre greutatea sa aproximativă sau despre felul cum Nicole reușește să își mențină tenul impecabil. Personajele „cele mai urîte“ în New York au devenit acum fostul soț al actriței, Tom Cruise, și actuala parteneră a acestuia, Penelope Cruz. In plus, Kidman a fost desemnată simbolul feminității de către o comisie de specialiști în modă, care în zilele următoare îi va înmîna trofeul Fashion Icon Award 2003, mai precizează site-ul citat. Bono dorește ca Jacques Chirac să lanseze un apel împotriva SID. Rockerul irlandez Bono a cerut președintelui francez Jacques Chirac să se folosească de influența sa în cadrul summit-ul G8 al țărilor industrializate, care va fi găzduit în Evian, pentru luarea unei decizii în privința luptei împotriva răspîndirii virusului HIV „în fiecare zi, în Africa, 9.500 de persoane contactează virusul HIV, iar 6.500 mor din lipsa medicamentelor“, a spus liderul formației U2 într-un articol publicat sîmbătă în revista Le Figaro, în cadrul interviului. Bono, cunoscut pentru dedicarea sa în acțiunile umanitare, a spus că este esențial faptul de a da „un răspuns internațional în ceea ce privește răspîndirea acestei maladii de proporții biblice“. într-un moment în care țările bogate sunt preocupate de grija de a se proteja împotriva terorismului este dificil să nu vezi implicațiile distrugerii familiilor africane, ale economiei africane și ale speranței populației africane în termenii securității, a spus solistul. Bono a subliniat că este convis că, dacă Chirac va reuși să le învingă la summitul G8 că SIDA constituie un caz de urgență în Africa „întreaga lume va aplauda și își va oferi ajutorul“. Afirmația sa a fost susținută și de organizația „Medici fără Frontire“, care a cerut sîmbătă țărilor participante la summit-ul G8 (Marea Britanie, Canada, Franța, Germania, Italia, Japonia, Rusia și Statele Unite) să facă mai mult pentru a combate răspîndirea bolilor infecțioase în țările în curs de dezvoltare. Din 9 iunie, urmează etapa a ll-a de publicare a taloanelor I .PIUILUI DE ENERGIE - MEDIO. ENERGIE CONSUMATOR. După publicarea celui de-al 30-lea talon, veți răspunde la un chestionar pe tematica prezentata în taloane și apoi le trimiteți toate într-un plic, pe adresa: SOCER, Oficiul Postal Craiova 6, CP 640. Cîștigâtorilor la tragerea la sorți li se acordă premii importante. CU NUMAI 70.000 DE LEI VĂ abonați pentru luna iunie și puteți beneficia de unul din cele EZI Douăzeci de premii a cîte 1 MILION DE LEI economisiți și 105.000 de iar în fiecare zi de marți aveți un cupon de mică publicitate gratuită! Trimiteți chitanțele de abonament pînă la data de 15 iunie și participați la tragerea la sorți. Abonații prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud nu este necesar sa trimită chitanțele. Abonamentele se fac la sediul redacției, str. loan Maiorescu nr. 10, la Poștă, RODIPET și prin difuzori proprii. Relații la telefon: 051-412.253 CIAZETTA de SUD, Luni, 2 iunie 2003 Anna Kournikova se căsătorește 9i cu Enrique Iglesias Jucătoarea de tenis de origine rusă Anna Kournikova se va căsători, cu celebrul solist Enrique Iglesias, informează ediția electronică a cotidianului britanic The Sun. Cele două staruri se vor căsători în Republica Dominicană, ceremonia urmînd să se desfășoare la apusul soarelui. Ana, în vîrstă de 21 de ani, și Enrique, de 28 de ani, sunt împreună din luna februarie a anului trecut și au încercat să-și mențină relația departe de atenția presei. Potrivit cotidianului britanic, tatăl lui Enrrique, Julio, în vîrstă de 59 de ani, nu va participa la ceremonie. Kournikova a fost căsătorită pentru o scurtă perioadă de timp, în urmă cu doi ani, cu jucătorul rus de hockey Serghei Fedorov, iar după despărțirea de acesta a început o furtunoasă relație cu Enrique. Relația lor a fost umbrită cînd la Premiile MTV din noiembrie 2002, Enrique i-ar fi acordat ceva mai multă atenție decit s-ar fi cuvenit Emmei Jones, iar acest incident ar fi condus la despărțirea oficială a Annei de cîntăreț. Richard Chamberlain mărturisește că este homosexual Actorul Richard Chamberlain, în vîrstă de 68 de ani, devenit celebru după ce a cîștigat inima a milioane de femei pentru rolul părintelui Ralph în serialul de televiziune „Pasărea-spin“ și pentru cel din celebra peliculă „Shogun“, a decis să dezvăluie public faptul că este homosexual, informează site-ul Showbizz.net. „Nu mai primesc roluri romantice, deci nu mai este nevoie să alimentez o anumită imagine publică“, a spus actorul într-un interviu difuzat de televiziunea americană NBC. Actorul a mărturisit că, în tinerețea sa, a fi homosexual era inacceptabil și că timp de mai mulți ani a avut dificultăți în a se face acceptat de cei din jur. „Acum pot să vorbesc despre acest lucru pentru că nu-mi mai este frică“, a spus Chamberlain. Ozzy Osbourne, un tată mai bun derul Tony Blair Legendarul rocker Ozzy Osbourne este considerat a fi un tată mai bun decit premierul britanic Tony Blair, informează site-ul postului german Sat 1, făcînd referire la un sondaj realizat de televiziunea The Biography Channel. Pe prima poziție în topul „taților ideali“ figurează milionarul Sir Richard Branson, cu 37 la sută dintre voturi, urmat de David Beckham, care a întrunit 14 la sută dintre sufragii, Ozzy Osbourne, cu nouă procente, premierul britanic primind doar 6 la sută dintre preferințele britanicilor, în „topul mămicilor“, conduce detașat actrița britanică Dawn French, cu 37 la sută dintre voturi, adică de aproximativ trei ori mai multe decât au reușit să obțină Madonna și Catherine Zeta Jones, care au fost votate fiecare de 13 la sută dintre participanții la sondaj. Cherie Blair, soția premierului britanic, a obținut doar cinci la sută dintre voturi, mai precizează site-ul citat. Stea pe „Walk of Farne“ pentru Harrison Ford Actorul american Harrison Ford a primit o stea pe renumitul bulevard de la Hollywood, „Walk of Fame“, anunță cotidianul german Bild. Actorul s-a declarat onorat de această distincție. El a fost însoțit la ceremonia de dezvelire a plăcii de actuala sa parteneră, Calista Flockhart, de mama sa și de bunul său prieten, regizorul Steven Spielberg. Harrison Ford este unul dintre cei mai apreciați actori americani la ora actuală, fiind cunoscut mai ales pentru filmele din trilogia „Războiul Stelelor“ din anii 70 sau pentru rolul din filmele Indiana Jones. în prezent, Ford și Spielberg lucrează la un nou film din seria Indiana Jones, care va fi lansat în cinematografe, cel mai probabil, în 2005, mai precizează cotidianul citat. Dalai Lama, dorit de adeptele budismului Multe dintre admiratoarele lui Dalai Lama au dorit să se mărite cu acesta, a mărturisit celebrul guru budhist într-un interviu acordat cotidianului german Welt. „Da, au existat multe femei care mi-au spus că vor să se mărite cu mine“, a declarat Dalai Lama. în ceea ce privește numeroasele filme inspirate din viața lui, Dalai Lama a declarat că nu le acordă o importanță prea mare. „Deja avem de-a face cu atîtea iluzii și minciuni, nicit nu are rost să să ne mai provocăm singuri altele“, a spus el, care s-a declarat un fan al documentarelor cu animale, deoarece „acestea prezintă cel puțin viața adevărată“, adăugind în glumă: „Cîteodată, mă tem să nu mă reîncarnez într-un animal“. Dalai Lama, care trăiește deja de mai mulți ani în India, a declarat că, pe viitor, ar dori să se retragă din toate funcțiile politice și să se dedice pînă la sfîrșitul vieții „luptei pentru drepturile omului și pentru armonia religioasă“. O mamă irakiană și-a ascuns fiii de Saddam timp de 23 de ani Doi frați irakieni și-au făcut din propria casă o închisoare, timp de 23 de ani, pentru a scăpa de forțele speciale ale regimului Saddam Hussein, care i-ar fi executat. Cei doi au văzut lumina zilei abia după răsturnarea de la putere a dictatorului. Mama lor fusese supusă în repetate rînduri interogatoriilor din partea ofițerilor de securitate, care încercau să dea de urma celor doi băieți. Soțul femeii, fiica sa însărcinată și un alt fiu fuseseră deja executați, ca membri suspecți ai partidului șiit Daawa. „Timp de 23 de ani, am trăit în teamă și teroare. Lacrimile nu mi s-au uscat pînă la răsturnarea de la putere a lui Saddam“, a spus femeia, în vîrstă de 67 de ani. Zahra și-a ascuns fiii într-o cameră din locuința lor, ținînd secret acest fapt chiar și față de rudele cele mai apropiate. „Nu am părăsit niciodată casa. Prima dată cînd ne-am aventurat în grădină, noaptea, era în 1996. Ne era teamă că vecinii ne-ar putea vedea și ne-ar raporta forțelor de securitate“, a spus unul dintre fii. Cei doi fii, acum de 39 și 45 de ani, și-au petrecut timpul în locuința-temniță citind cărți religioase și discutînd cu mama și cu cele patru surori ale lor. Cele cinci femei și un vecin, prieten apropiat al familiei, au fost singurele persoane care știau secretul. „Copiii surorilor noastre nu ne știau nici măcar numele. Ne cunoșteau doar ca unchi. I-am învățat ce să zică în cazul în care ar fi interogați“, a spus Saad, unul dintre frați. Cei doi au reușit să iasă din ascunzătoare la o săptămînă după căderea de la putere a lui Saddam pe 9 aprilie, cînd au fost siguri că forțele americane cuceriseră intradevăr Bagdadul. „Libertatea este foarte importantă. Nu-mi pot exprima sentimentele care m-au copleșit cînd am ieșit în cele din urmă pe străzi. Vechii mei prieteni au fost șocați cînd m-au văzut“, a spus Ibrahim. Saad a spus că zona în care copilărise se schimbase atît de mult nicit nu și-a mai găsit drumul spre casă după ce a dat un tur prin capitală. „Eram atît de ușurată! Era pentru prima dată în 23 de ani în care am putut dormi liniștită“, a spus mama. Un medic australian a inventat mașina de sinucis Un medic australian care promovează eutanasia a creat prototipul unui dispozitiv care îi poate ajuta pe sinucigași să își pună capăt vieții mai rapid și mai simplu. Potrivit Ananova, doctorul Philip Nitschke a făcut vineri o demonstrație în cadrul unei conferințe pe tema eutanasiei, explicînd participanților cum să își construiască dispozitivul care îi poate ajuta să își ia viața. Mașina de sinucis este de fapt un container etanș, în care se amestecă o serie de ingrediente din care rezultă monoxid de carbon. Gazul letal este inhalat printr-un furtun de plastic, iar moartea survine în cîteva zeci de secunde, liniștit și fără dureri. Doctorul Philip Nitschke, care este fondatorul organizației proeutanasia „Exit“, susține că metoda propusă de el este și foarte ieftină - materialele necesare construirii dispozitivului costînd mai puțin de 60 de dolari. „Moartea este un proces natural, ca și nașterea - poți să o faci și singur, la tine acasă, fară a fi asistat de medici și infirmiere în halate albe, înșirate lingă patul tău“, a declarat Nitschke. Invenția acestuia nu a fost însă primită cu prea mult entuziasm de către adversarii săi de la organizația australiană „Right to Life“, care luptă contra practicilor de eutanasiere. Fără să stea prea mult pe gînduri, aceștia l-au poreclit pe Philip Nitschke „Doctorul Moarte“. Un cîine a fost reținut de poliție pentru că a furat o ciocolată Poliția norvegiană a reținut un cîine din rasa Staffordshire bull-terrier după ce a „dat o spargere“ la o benzinărie, informează site-ul postului german de televiziune Sat 1. Conan, cum se numea binele, a fost surprins de camerele de supraveghere în timp ce încerca să „fure“ o ciocolată, el fiind imediat reținut de unul dintre paznicii benzinăriei, care l-a prins exact în momentul în care își savura prada. „Cînd a terminat, a rîgîit zdravăn“, afirmă o angajată a benzinăriei, care spune că a încercat să îl urmărească, dar nu a reușit să-l prindă din urmă, astfel că a chemat ajutoare. Potrivit site-ul german, Conan scăpase din casa stăpînului său, iar gestul său nu este primul de acest tip. „Știam că pleacă noaptea“, a declarat stăpînul lui, Liss-Hege Jeremiassen. „îi place incredibil de mult mîncarea și, în special, se dă în vînt după dulciuri. A mai ieșit noaptea, de cîteva ori, și de fiecare dată a mers direct la magazinele alimentare“, a adăugat norvegianul.