Gazeta de Sud, iunie 2003 (Anul 9, nr. 2510-2534)

2003-06-10 / nr. 2517

Deși are salariu acceptabil și un girant disponibil Un ceferist nu a primit credit de 15 milioane pentru că nu are post telefonic fix Gheorghe Dincă din satul Boureni, comuna Afumați, lucrează din 1987 ca manevrant la Depoul CFR Craiova. El cîștigă destul de bine, aproximativ cinci milioane pe lună, salariul net, iar cu sporuri depășește șapte milioane lei. Ce contează în acest moment este faptul că nu poate să contracteze un credit de 15 milioane de lei de la „Reiffesen Bank“ pentru că banca îi condiționează acordarea creditului de existența unui telefon fix. pagina „Copiii nu mai sînt o «marfă» rentabilă! “ Singurul spital de copii din Craiova urmează să fie înjumătățit Dacă Iordănescu va fi de acord Naționala 9 ar putea juca la Craiova și 9, meciul următor România mai are de disputat trei meciuri în preliminariile CE 2004, urmînd să întîlnească Norvegia (mîine, la Oslo), Luxemburg (6 septembrie, acasă) și Danemarca (10 septembrie, la Copenhaga), în ultima etapă a preliminariilor grupei a doua, pe 11 octombrie, reprezentativa României va sta. Aproape toți fotbaliștii tricolori au ținut să sublinieze după meci ceea ce Iordănescu declarase oficial la conferința de presă: „Publicul de pe «Ion Oblemenco» a fost magnific, a fost cu adevărat al 12-lea «jucător» al naționalei României!“ întrebat de posibilitatea ca partida cu Luxemburgul din 6 septembrie să se desfășoare tot pe „Ion Oblemenco“, Iordănescu a evitat răspunsul: „Deocamdată, ne gîndim doar la meciul cu Norvegia“, în schimb, președintele FRF, Mircea Sandu, a spus că, dacă selecționerul Iordănescu este de acord ca partida cu Luxemburgul, ultima de acasă din preliminarii, să se dispute la Craiova, FRF nu are nimic de obiectat. De fapt, Iordănescu a spus după meci că decizia de a alege Craiova pentru dificila întîlnire cu Bosnia a fost una corectă. Adrian Ilie a afirmat că ar fi ideal ca partida cu Luxemburgul să se dispute tot în Bănie. „Publicul a fost minunat și sper ca meciul cu Luxemburg să-l jucăm tot aici“, a afirmat Ilie. • Ion JIANU SCRULMENȚI LA Slatina va intra în faliment la 1 august. Acesta este „verdictul“ stabilit la sfîrșitul săptămînii trecute de APAPS, cînd a expirat și ultima zi în care societatea mai putea fi salvată. Deoarece nu s-a arătat nimeni interesat de soarta fabricii, pachetul de acțiuni de 69,9%, scos la vînzare de stat prin licitația al cărei ultim termen a expirat ii pagina în numele reformei, singurul spital de copii din Craiova va fi înjumătățit, unul dintre cele două pavilioane urmînd să devină locația Secției de interne a proaspăt desființatului Spital Electroputere. Prin urmare, spitalul care deservește două treimi dintre copiii municipiului și o treime din copiii din județ își va desfășura de acum încolo activitatea într-un singur pavilion - o clădire deteriorată care, potrivit șefului clinicii, la primul cutremur riscă să se prăbușească. Președintele Colegiului Medicilor și Farmaciștilor, Doru Dobrescu, trage o concluzie tristă: „Asemenea decizii arată că aceia care ne conduc au hotărît că în România copiii nu sînt o «marfă» rentabilă!“. neri, va rămîne la același „stăpîn“. Directorul fabricii, Pîrvu Zaharia, a declarat că ar mai exista o șansă: „Dacă pînă la 1 august va apărea cineva interesat de privatizarea fabricii, situația se poate redresa. Am discutat cu persoane autorizate de la APAPS și am primit asigurări că va fi organizată o nouă licitație și după 1 august“,oane de dolari. La RULMENȚI Slatina mai lui Mugurel MANEA RULMENȚI Slatina 9 intră în faliment , crează acum doar 58 de muncitori, restul de 509 fiind trimiși acasă printr-un program RICOP în cadrul căruia au primit șase, nouă sau 12 salarii( aproximativ 5,6 milioane lei/persoană), în funcție de vechimea în unitate. Datoriile fabricii către furnizori și bugetul statului se cifrează la șase mili Avdija, Skoro și Stajici sunt în vizorul Universității Prietenii lui Cîrțu din Serbia 9 au spionat în Bosnia pagina 12 de Stelian TĂNASE România este în acalmie politică. Nu se întîmpla nimic. Răsfoind ziarele, dar de trei ani de aproape aceleași subiecte, aceleași figuri. Poți tipări o ediție de acum un an și să schimbi numai data. Puțini vor observa că e o copie, un ziar vechi. Lucrurile se repetă monoton. Aceleași declarații festiviste ale guvernului, aceleași replici anemice ale opoziției. Aceleași scandaluri financiare, aceeași corupție pe care nu știu cine o înfruntă cu vitejie. Aceleași cancanuri din culise, mereu aceleași. Pare că țara asta a înghețat într-un stop cadru. Noroc cu bîrfele, zvonurile, atacurile la persoană. Astea fac cît un ventilator la vreme de arșiță. Totuși, ceva ceva parcă începe să miște. Politicienii vorbesc tot mai mult despre alegeri. Ne îndepărtăm de anul 2000 ca o navă care iese din port în larg. Atunci, PSD a triumfat după dezastrul lăsat de regimul Constantinescu , CDR. Tempi passati. Rînd pe rînd, ies la scenă liderii, miniștrii, se țin conclavuri, se dezbat lucrurile. Ce s-a întîmplat acum la PD mi se pare un episod al acestei creșteri subite de tensiune. Sesiunea parlamentară se termină. Vine toamna, copii, și apare Scaraoschi în pielea goală. Sub formă de „Hai repede, că nu mai e timp!!! "Alegerile bat la ușă. Așadar, Viorel Pană a fost exclus. Traian Băsescu își afirmă autoritatea supremă în partid. Dacă fluieri în biserica din strada Modrogan, te duci la plimbare. PD stă chitit în spatele lui Băsescu și nu mișcă în front. Coloneii, maiorii, plutonierii, soldații sînt perfect aliniați. De ce? Nu e greu de aflat. El trage partidul după el. Stă foarte bine în sondaje, mereu în primii cinci. Nu e puțin lucru. Altceva nici nu are PD de oferit în acest moment și nici în perspectiva 2004. In fond, de asta a fost scos Roman și adus urgent Băsescu. Teama de a dispărea ca partid a provocat o reacție de ejectare a fostului primministru, fondator al partidului, charismaticul Roman. Care totuși a luat numai 2,5% la alegerile prezidențiale din 2000. De plăcere, de neplăcere, pedeii stau cuminți sub mantia comandantului de navă. Cu mulți dezertori și dispăruți spre colive mai mari, adică la PSD, cu filiale slabe, PD joacă singura carte la îndemînă: Băsescu. Mulți dintre foștii lideri s-au evaporat. Tot la social- democrați, vezi Doamne, unde inima bate în stînga și steagul e roșu ca ouăle de Paște. Cei rămași nu au decît soluția disciplinei. Strîns uniți în jurul marelui conducător, așteaptă înfrigurați vremuri mai bune. Poate vine soarele și pe ulița asta. Așa că Băsescu tună și fulgeră, face acrobații, aruncă vorbe tăioase, rîde singur în microfoane. Uneori rîde cu el și sala, că tot nu are încotro. Partidul aplaudă, susține, votează. Toată lumea pedistă speră că stilul foarte personal al liderului lor va colecta voturi cu nemiluita în 2004-2005. Nu știu câtă imagine pozitivă produc excluderile în spectacole amuzante cu participarea presei. Cred că mai deloc. Lumea vede bună dispoziție, declarații belicoase, atmosferă de congres. Dar cu ce rămîne e greu de anticipat. Sîmbătă părea că agm rămas la începutul anilor '90, cînd oricine ridica vocea se trezea exclus. Așa s-a întîmplat la liberali, la țărăniști, la social- democrați. Partidele au fost tocate mărunt, mărunt de aceste reflexe bolșevice. Cum a pus ochii pe tine șefi', păzește-te, că nu mai ai zile multe în partid. Dacă mai ai tupeul să ieși în presă și să zici năzbîtii, atunci te-ai tins pe bot de deputăție, ministeriat și alte bunătăți politice. Mai bine stai acasă și te uiți la televizor. E mai sigur. Totuși, dragii moșului, începe spectacolul! Băsescu a punctat precis. Principala țintă: alegerile locale. Pînă atunci însă mai e un an. Se încinge tărîța. O să avem de ce rîde și de ce plînge. Episodul PD din ultimul week-end e un stîngaci început de campanie electorală. Mici exerciții de înviorare. Secta din Modrogan De mă pui la loc ferit, Eu consum mult mai puțin Cheltuiala-i mai scăzută, Mediul e mai ocrotit. FOLOSIND EFICIENT ENERGIA ECONOMISEȘTI BANI ȘI PROTEJEZI MEDIUL! TOTUL DEPINDE DE TINE Talon nr. 17 GAZETA DE SUD Participă și tu la Concursul "PiMa de energie“ ! Strânge cele 30 taloane numerotate, răspunde la "Chestionarul final” și trimite-le toate retr-un plic pe adresa SOCER, Oficiul poștal Craiova 6, CP 640, până la data de 10 iulie a c. (data poștei). Prin tragere la sorți poți câștiga una din cele trei premii (echipamente energetice pentru uz gospodăresc) oferite cititorilor. Aî UNIUNEA EUROPEANA fpr , g, X- ^7/ Proiect finanțat prin Phare 4/L GAZETAR Ic SUD - COTIDIAN AI O USTAU,OU DE PRETUTINDEAI releoanele redacției: Craiova 0251/41.31.00, 41.32.00; Tîrgu Jiu 0253/21.26.00. Dr. Tr. Severin 0252/33.32.47; Slatina 0249/41.60.49