Gazeta de Sud, iulie 2003 (Anul 9, nr. 2535-2561)

2003-07-01 / nr. 2535

2 MAGAZIN GAZETA de S>1 JD, Marți, 1 iulie 2003 Fetelor de la Tatu li s-a interzis să filmeze în Japonia Celor două adolescente lesbiene de la Tatu le-a fost interzis să filmeze în Japonia pentru noul lor videoclip, informează ediția electronică a BBC. Duetul pop rusesc urma, duminică, să înregistreze cîteva scene în două din cele mai aglomerate cartiere din Tokyo, însă cererea fetelor le-a fost refuzată de poliție, potrivit agenției de presă japoneză Jiji. Julia Volkova și Lena Katina au început un scurt turneu promoțional în Japonia. Agenția de presă japoneză a spus că Departamentul de Poliție din Tokyo a refuzat cererea fetelor de a filma în Japonia de teama de a nu crea panică și confuzie în cele două zone foarte aglomerate. Jiji spune că trupa Tatu urma să folosească sute de voluntari pentru cîteva din scenele videoclipul lor filmate în cartierele Akihabara și Ginza. Adolescentele trebuia să apară vineri în cadrul unui spectacol de muzică populară la televiziunea Asahi, iar sîmbătă urma să cînte într-un club de muzică din capitala niponă. Fetele de la Tatu au obținut în luna mai locul al treilea în finala concursului Eurovision din Lituania, fapt care a determinat Rusia să înainteze o plîngere organizatorilor festivalului pentru a contesta rezultatul lor final. Tatu favoritele competiției, au fost învinse de reprezentanții Turciei și Belgiei. Tatu a devenit primul grup rusesc care s-a bucurat de un foarte mare succes în întreaga lume, piesele lor ajungînd pe primul loc în topurile din Marea Britanie, Germania și Noua Zeelandă. în ciuda succesului și a gesturilor controversate și șocante ale fetelor pe scenă, ele au fost nevoite să-și anuleze concertele în Marea Britanie din cauza slabei vînzări a biletelor. Fosta Miss Univers ar putea deveni deputat în parlamentul rus Reprezentanți ai Partidului Vieții se afa în negocieri cu fosta Miss Univers, rusoaica Oksana Fyodorova, în încercarea de a o convinge pe tînăra fată să se înscrie pe listele partidului și să candideze eventual la un post în Camera Deputaților, informează ediția electronică a cotidianului rusesc Pravda. Potrivit sursei citate, Sergey Vostretsov, președinte al aripii tinere a Partidului Vieții, i-a propus lui Fyodorova să se înscrie pe listele partidului și să candideze pentru un loc în Camera Deputaților. Oksana Fyodorova s-a născut în orașul Pskov, a absolvit liceul de poliție în 1997 și, mai tîrziu, în 2000, a absolvit Universitatea de Poliție din St. Petersburg. în 1999, Oksana a obținut tittlul de Miss St. Petersburg, iar doi ani mai tîrziu a fost cîștigătoarea finalei Miss Rusia, în mai 2002, Oksana a devenit Miss Univers, iar pe 27 septembrie a renunțat la titlu și a decis să-și dedice viața unei cariere în jurisprudență. în octombrie 2002, lui Fyodorova i s-a conferit gradul de căpitan de poliție. Cursuri universitare la telefonul mobil Studenții Universității din Regensburg, Germania, pot de acum să își citească sau să audieze cursurile de acasă sau de oriunde s-ar afla, informează site-ul germany live. Acest serviciu, unic în felul său în Europa, pus la punct de catedra de informatică a universității, oferă studenților posibilitatea de a participa la cursuri prin intermediul telefonului mobil. Cine dorește acest lucru trebuie doar să se înscrie la materiile favorite pe site-ul facultății unde studiază. Studenții vor putea să își „folosească mai eficient timpul“ dacă utilizează „tehnologia de ultimă oră în domeniul telefoniei mobile“, a declarat profesorul Franz Lehner. Nu se știe însă cîți studenți își vor putea permite noul serviu. Un curs de 90 de minute costă 50 de euro. Placă memorială în cinstea unui cîrnat în curind, capitala Germaniei, Berlin, va oferi amatorilor de monumente de artă și posibilitatea de a vizita placa memorială realizată în cinstea unui cîrnat tipic german, informează cotidianul german Berliner Zeitung. Placa a fost dezvelită pe strada Kantstraße, exact în locul unde, în 1949, Hertha Heuner a pregătit primul Currywurst, un cîmat ceva, mai iute, care între timp a devenit una dintre principalele atracții ale Germaniei. La ceremonia de dezvelire a plăcii memoriale au participat peste 80 de fani ai celebrului cîmat german, precum și autorități locale și rude ale lui Heuner. Jörg Schulze, din satul Reinicken, a încîntat asistența cu un imn dedicat „bătrînului și gustosului Currowurst“, pe care berlinezii îl consideră o adevărată instituție. Legendara actriță Katherine Hepburn s-a stins din viață Participați la concursul „Prüll./* uf: RrinprKß“ Trimiteți cele 30 de taloane „PILULA DE ENERGIE" publicate în Gazeta de Sud în perioada mai-iunie și chestionarul final, la care aț răspuns corect, pe adresa: SOCER CRAIOVA, Oficiul Poștal Craiova 6, CP 640, pîna la data de 16 iulie 2003. Stabilirea cîștigătorilor se face prin tragere la sorți, în data de 17 iulie 2003, ora 17.00, la sediul redacției GPS, str. I. Maiorescu 4, Craiova. Premiile care se acordă sînt următoarele: > Premiul Inspirator de praf Electrolux tip X10 (1.400 W). > Premiul II Set 4 bucăți ventile cu termostat pentru calorifere (inclusiv montajul); > Premiul III Set 5 bucăți lămpi eficiente energetic; > 8 mențiuni Broșura „Ghidul consumatorului de energie". Nu uitați să menționați pe plic numele și adresa dumneavoastră. Actrița americană Katherine Hepburn a încetat din viață duminică, la venerabila vîrstă de 96 de ani, informează cotidianul german Berliner Zeitung. Katherine Hepburn se retrăsese de cîțiva ani din viața publică, aceasta suferind de maladia Parkinson. Legendara actriță a jucat în peste 50 de filme și a cîștigat patru premii Oscar: în 1933 pentru prestația din Morning Glory, 1967- Guess Who’s Coming to Dinner (Ghici cine vine la cină), 1968- The Lion in Winter și în 1981 - On Golden Pond, fiind nominalizată de alte opt ori. Ultimul film din cariera ei a fost Love Affair, în care a jucat în urmă cu nouă ani, alături de cunoscutul actor Warren Beatty. Actrița a fost ani la rînd partenera de viață a unui alt monstru sacru al cinematografiei, Spencer Tracy, alături de care a jucat în nouă filme și cu care a trăit aproape trei decenii, ea fiind cealaltă femeie din viața lui, din cauză că soția lui Tracy nu a dorit niciodată să divorțeze, în memoria actriței, astăzi la ora locală 20:00, pentru scurt timp se vor stinge toate luminile de pe Broadway. Conform ultimei dorințe a marii actrițe, nu va exista o slujbă funerară, mai precizează sursa citată. Elizabeth Taylor regretă moartea actriței Actrița americană Elizabeth Taylor a deplîns moartea lui Katherine Hepburn, pe care a descris-o ca una dintre cele mai admirate actrițe ale lumii: „Cred că toate actrițele din lume au admirat-o cu un soi de venerație, iar multe și-ar fi dorit să fie asemenea ei. Niciodată nu am privit-o cu invidie sau gelozie. A fost o persoană care și-a făcut meseria cu multă plăcere și pasiune. Sînt atît de fericită că ea și Spencer Tracy vor fi din nou împreună“. CU NUMAI 70.000 DELEVĂ abonați pentru luna iulie și puteți beneficia de unul din cele Douăzeci de premii a cîte 1 MILION DE LEI ECONOMISIȚI $160.000 DE LEI Iar în fiecare zi de marți aveți un cupon de mică publicitate gratuită! Trimiteți chitanțele de abonament pina la data de 15 iulie și participați la tragerea la sorți. Abonații prin sistemul de distribuție al Gazetei le Sud nu este necesar să trimită chitanțele. Abonamentele se fac la sediul redacției, star, Ioan Maiorescu nr. 10, la Poștă, RODIPET și prin difuzorii proprii. Relații la telefon: 051-412.253 Ucigaș de pisici dat în urmărire generală Un necunoscut care mutilează pisici și apoi le ucide este dat în urmărie generală în Statele Unite, informează cotidianul german Berliner Zeitung. Ucigașul felinelor este de o cruzime inimaginabilă: în multe dintre zecile de cazuri semnalate, măruntaiele pisicilor au fost aruncate pe terenuri virane, iar alteori, animalele au fost decapitate. Autoritățile din Aurora, statul Colorado, au decis sa trateze mutilarea pisicilor ca pe o infracțiune majoră, desemnînd un detectiv care să se ocupe special de acest caz, acesta colaborând cu experți în domeniu, în Denver (capitala statului Colorado) a fost anunțată o recompensă de 12.000 de dolari pentru informații care conduc la prinderea autorului acestor crime, mai precizează sursa citată. Struții devin impotenți dacă văd bicicliști Un belgian își închide ferma de struți, deoarece păsările o iau razna de fiecare dată cînd bicicliștii trec pe lingă pajiștile de lingă ferma sa, informează site-ul Ananova. Luc Goethals, de 52 de ani, din Meulebeke, a spus: „Un astfel de lucru nu mai poate continua, de aceea m-am decis să închid ferma“. Belgianul spune că atunci cînd bicicliștii trec pe lîngă ferma lui, struții se sperie îngrozitor și nu mai depun ouă. „Cînd apare o bicicletă prin fața lor, struții văd o figură aplecată, pe care o cred o hienă, dușmanul lor de temut“, a spus Goethals. Nu numai bicicliștii cauzează animalelor probleme. Cu cîteva săptămîni în urmă, unele persoane s-au parașutat pe un un cîmp din apropiere, iar struții s-au speriat atît de îngrozitor, încît au devenit impotenți. Fermierul spune că a înaintat o plîngere pentru a cere despăgubiri organizatorilor turneului de ciclism. Goethals este dispus acum să-și vînd animalele pentru 500 de euro fiecare. Un băiețel de 12 ani a prins un somon de opt kilograme doar cu mîinile Un băiat în vîrstă de 12 ani din Nordmore, vestul Norvegiei, a prins un somon de opt kilograme doar cu mîinile, informează cotidianul german Berliner Morgenpost, citind presa norvegiană. Conform unui cotidian local, băiatul a mers la scăldat. La un moment dat, sora sa a văzut somonul în apă. Băiatul a ezitat doar o secundă, după care a sărit îmbrăcat în apă. Deși peștele s-a împotrivit din toate puterile, în cele din urmă băiatul a ieșit învingător. Conform sursei citate, în prezent, în respectiva zonă, pescarii se plîng că nu au deloc spor. L. 12 CONCURSUL CU PREMII PILULA DE ENERGIE“ chestionar Vă rugăm bifați casetele care corespund situației sau punctului dvs. de vedere. I. Informații privind participantul la concurs 1. Vârsta: Q sub 20 ani □ 20 - 40 ani O 40 - 60 ani □ peste 60 ani 2. Ocupația: Delev/student Dpensionar □ șomer n muncitor □activitate intelectuală D afaceri 3. Studii: Delementare Dmedii D superioare 1 4. Venit net lunar pe membru de familie: risub 2.5 mil. D2.5 - 5 mil. D5 -10 mii. Dpeste 10 mii. II. Aprecieri privind modul de desfășurare a campaniei publice de informare 1. Aveți informații privind campania publică desfășurată cu concursul asociațiilor de locatari/proprietari și a furnizorilor de energie (Electrica, Distrigaz, Regia de Apă)? □ DA, în mare măsură DDA, parțial DNA 2. Urmăriți campania publică desfășurată prin media (Gazeta de Sud, Radio "Oltenia" Craiova, TVR Craiova, TERRA SAT) ? □ DA, în mare măsură □ DA, parțial . . 3. Aveți informații referitoare la Centrul Electronic de Informare Energetică a Cetățenilor (site internet www.infoenerare.ro ? •" □ DA □ Puține ONU 4. Cum apreciați modul de desfășurare a campaniei publice de informare a cetățenilor . □ Foarte bun OBun OSatisfăcător □Nesatisfăcător Dacă răspunsul este „Nesatisfăcător" explicați ........................................................................................................... 5. Cum apreciați utilitatea campaniei publice de informare a cetățenilor ? □Folositoare □ Puțin folositoare Dacă răspunsul este „Nefolositoare" explicați ................................................. J Numele și prenumele I Adresa. Inel:___ □ Nefolositoare III. Aprecieri privind informațiile prezentate prin campania publică de informare a cetățenilor 1. Cum apreciați modul de prezentare a informațiilor ? □ Ușor accesibile □ Accesibile □ Inaccesibile 2. Cum apreciați informațiile transmise consumatorilor de energie ? □ Foarte utile □ Utile □ Puțin utile 3. Considerați că informațiile transmise conțin elemente mai puțin cunoscute ? □ DA ,în mare măsură □ DA, parțial □ NU 4. Campania publică v-a făcut să înțelegeți mai bine impactul negativ al consumului de energie asupra mediului? □ DA, în mare măsură □ DA, parțial □ NU IV. Aprecieri privind aplicarea în practică a unora din metodele recomandate pentru utilizarea eficientă a energiei 1. în urma informațiilor primite în campania publică veți folosi cu mai multă grijă energia în activitățile gospodărești ? □ DA, în mare măsură QDA, în mică măsură □ NU 2. Ați înțeles că făcând un efort financiar pentru achiziții/lucrări de eficiență energetică valoarea facturilor pentru energie va fi mai mică și astfel veți economisi bani ? □ DA, în mare măsură ODA, în mică măsură □ NU 3. Ce acțiuni pentru îmbunătățirea eficienței energetice v-a fi propus să întreprindeți în gospodăria dumneavoastră? Nominalizati-le! 1...................................................................................................................................................... 2................ 3 ............ 4 ....................................................................................................................................... 4. Care din factorii de mai jos vă împiedică să investiți mai mult în acțiuni de îmbunătățirea eficienței energetice? □ Informație insuficientă □ Neîncrederea în posibilitatea de a recupera cheltuielile □ Bugetul familial □ Alte priorități de ordin familial Vă mulțumim! VĂ DORIM SUCCES! TALON MICA PUBLICITATE GRATUITA Maximum 15 cuvinteI DATELE SOLICITANTULUI TEXTUL ANUNȚULUI II------------T — I--------i--------/----i--------Hi------------------------I I ’ / • . - >/ I Nu este valabil[pentru vînzari - cumpărări imobile, utilaje, GSM, oferte serviciu, prestări servicii, erotice I îmi asum răspunderea pentru conținutul anunțului de mai sus. I Semnătura solicitantului. I Taloanele se vor aduce la birouli de publicitate pînâ cel tîrziu MIERCURI. !rcL—BA. seria in Politia Data apariției 4 iulie 2003 Rubrica