Gazeta de Sud, iulie 2003 (Anul 9, nr. 2535-2561)

2003-07-22 / nr. 2553

Războiul Dinei - Gigei Nețoiu vînează jucătorii Craiovei Patru dezlegări în alb se află deja în buzunarul „Comandantului”. Președintele LPF Dumitru Dragomir a spus ieri că litigiul financiar dintre Gigi Nețoiu și Dinei Staicu nu mai este de competența forului pe care îl conduce. Dragomir a adăugat că Nețoiu a ridicat ieri, de la LPF, cele patru dezlegări în alb pe care Staicu i le-a cedat drept garanție în iulie 2002. „Să se ducă la tribunal dacă nu se înțeleg. De acum nu mai este de competența Ligii. Să apeleze la instanța civilă. La mine a fost un plic sigilat conținînd dezlegările în alb, pe care i l-am dat lui Nețoiu“, a spus Dragomir, care a menționat că dezlegările devin valabile numai după ce jucătorii semnează contractele. Dinel Staicu a spus că nu crede că acest caz va ajunge în instanță: „într-adevăr, acest caz nu este de competența LPF, dar mai mult ca sigur nu vom ajunge la tribunal, pentru că, atunci cînd domnul Nețoiu va consulta un avocat, se va dovedi că am efectuat plata celor 400.000 de dolari. Orice dezlegare este valabilă 45 de zile, iar cel care a semnat atunci, președintele Viorel Ilinca, nu mai este în funcție, deci nu mai are nici o calitate. Dezlegările nu se pot completa, pentru că atunci se comite infracțiunea de fals și uz de fals“, a spus Staicu. Dinel Staicu a adăugat că nu este obligat să facă dovada plății bancare către Nețoiu. „Eu nu am cumpărat SC Universitatea București, care nu avea licență și nici lot de jucători, ci locul lui Nețoiu din asociația nonprofit Universitatea, ca persoană fizică și am dat banii tot în această calitate“, a comentat patronul craiovean. (C.N.) Gardul stadionului „Tineretului 64 din Craiova, ianuarie 2002, o adevărată tribună de luptă împotriva „Comandantului 66 Și cînd au de luat, Pa9<na oltenii tot ultimii se trezesc La SAPARD, cu sacul spart 300 de milioane de euro, epuizate în doar patru luni Un român va cîștiga ca în UE peste 80 de ani Românii mai au de așteptat 80 de ani pînă cînd venitul lor mediu va fi aliniat la standardele Uniunii Europene. Potrivit unui raport întocmit de Economist Intelligence Unit, România nu este singura țară europeană aflată în această situație, însă timpul de care se estimează că va avea nevoie pentru a ajunge la venitul mediu din statele membre UE este cel mai îndelungat, comparat cu celelalte candidate. In raportul „Impactul extinderii europene“, citat de site-ul de știri Malta Media, se arată că bulgarilor le mai trebuie 63 de ani pînă cînd vor atinge un venit mediu pe cap de locuitor egal cu cel din țările UE, polonezilor - 59 de ani, letonilor - 58 de ani, iar lituanienilor - 53 de ani. Ceva mai bine stau ciprioții, al căror venit mediu se estimează că va crește suficient de mult în următorii 21 de ani, estonienii și slovenii, care mai au nevoie de 31 de ani, maghiarii, cărora le mai trebuie 34 de ani, maltezii - 29 de ani și slovacii - 28 de ani. (Click News) Unul din doi olteni consumă curent ca pe vremea „împușcatului“ înapoi la luminări! ■IO Tf PRIMARI PENALI Acuzat inițial de procurorii mehedințeni pentru înșelăciune și luare de mită 1,4 miliarde de lei până pe mandatul lui Harcău . Constantin Harcău a fost arestat, împreună cu administratorul unei firme de construcții severinene și cu fostul director al FPS Mehedinți, pentru că ar fi prejudiciat bugetul de stat cu 1,4 miliarde de lei • Tribunalul Caraș-Severin i-a condamnat pe cei trei la închisoare cu suspendare • Secretarul general al Prefecturii Mehedinți consideră hotărîrea judecătorească „trasă de păr“ . sfm ________________________________pagina Dosarul „Ferestrele lui Cîrciumaru“ - redeschis E o vară nu prea bună pentru vacanțe pe litoral. Cam plouă, termometrul nu urcă aproape deloc peste 30 de grade. Totuși, suntem asaltați de tot felul de rapoarte simandicoase despre seceta prelungită, despre recoltele distruse de arșiță. Buletinele meteo ne tot vestesc ploi, vînturi dinspre nord-nord vest, precipitații, furtuni, și alte bucurii pentru copii. Se spune că se vor finanța într-un fel irigațiile. Organismele internaționale se uită spre sărăcia noastră cu jind. Adică ar scoate niște bani. Primim asigurări oficiale. Asta vrea să însemne că sîntem bine văzuți. Să avem așadar încredere. Și să așteptăm vremi bune. Cu așteptarea stăm perfect. Ni se potrivește, așa cum am învățat din manualele de istorie. Primim vești din astea cîte 100 pe zi. Sîntem țara cu cele mai multe vești bune pe cap de locuitor din lume. Primim și lecții de agricultură benevole dinspre diferite palate. Cine are timp ascultă. Sîntem asigurați că s-au luat măsuri să se importe grîu fără vamă. Așadar, prețul pîini nu va crește, românul să doarmă liniștit pe cuptor, nimeni nu îl va deranja. Se pot folosi în continuare cîrciumile cu umbreluțe colorate, cu mărci străine. Țăranul poate folosi și șanțurile sătești ca să rîdă de cine trece pe șosea. Somnul lui istoric continuă. Poate, de alegeri, va fi trezit cu fanfare și dus la urne. Sunt la țară peste 40% din voturi. Un „Deșteaptă-te, române!" va suna triumfal pe toate ulițele. Eventual, pînă atunci, se înjură politicienii și se taie frunză la dinț. Nu trebuie să mai scoată nimeni parale în plus din buzunar. Agricultorii, dragii de ei, vor primi subvenții, ajutoare pentru te mirire. Pensiile lor se vor dubla, dacă nu știați. Bugetul a descoperit prin buzunarele lui misterioase - așa, peste noapte - niște resurse încă nefolosite. Să vezi acum poștașii umblînd din poartă în poartă, ducînd bucurie prin case. Va fi bine. Țăranul a ajuns la mare preț. I se face o curte nebună. Sărăcia e cu casa, dar lucrurile merg unde trebuie. Direcția e cea bună, chiar dacă sondajele arată că majoritatea românilor cred că nu. Dar cine mai crede azi în sondaje în afară de naivi? Orășanul își număra tacticos banii. Nu e o operație complicată, nu ia mult timp. Banii sunt puțini. Deschizi portofelul și într-un minut îl închizi la loc. Ai terminat. In vacanță, la odihnă, nu se duce, că nu este obișnuit cu distracția. Omul nostru se duce la țară să muncească o bucată de pămînt. Că așa e el, patriot. Stă prin ograda părinților și dă la păsări. Ocupație nobilă, iese cu Dacia pe cîmp, că tot nu are cai sau tractor. Rabla națională e foarte bună. Cine zicea că nu? Mai bea o bere, oftează și... atît. Face filosofie de doi bani, Ei căinează pe politicieni. Săracii! Dosarul agriculturii pentru Uniunea Europeană este cel mai complicat. Ce să căutăm noi pe piețele occidentale cu cartofii noștri, cu roșii stârcite, cu mierea de albine sub standardele internaționale.... cu conservele noastre de cazemată? Le au ei pe ale lor. Te întrebi cum de găsești în piețele noastre populare pui din toate zările, banane , portocale? Țăranul nostru nu mai vinde mere, castraveți. Importă va să zică... E devenit comerciant, ca să nu zicem capitalist sadea. Decît să cultive acasă la el, așteaptă să îi aducă sub nas alții tot ce are el nevoie. E mai bine așa. Ce să mai muncești, să semeni, să uzi, să îngrași pămîntul, să strîngi recolta, s-o bagi in hambare, să o ambalezi, să te duci la mama dracu' să o vinzi... Ciuma ca glumă, dar încercarea cu UE și agricultura noastră abia începe. Să vedem pe unde scoatem cămașa. Sîntem rău de tot rămași în urmă și nu am renunțat să ne legănăm în iluzii. UN CARTOF, DOI CARTOFI GAZETA DE SUD - COTIDIAN RE DETEATEDR DE P mM de Stelian TANASE Spargere de amatori la Primăria Malu Mare Hoții au greșit seiful Hoții din Malu Mare s-au gîndit să-i demonstreze edilului șef al comunei cu de curajoși sunt ei și au furat seiful din sediul primăriei. Ghinionul lor a fost că, în loc de bani, au furat doar niște documente pe care apoi, furioși, le-au aruncat în apele Jiului. Incidentul pare hilar, însă el este o adevărată pată pe obrazul Primăriei Malu Mare, una dintre puținele din Dolj care nu are asigurată paza comunei. Pînă cînd poliția va identifica autorul furtului, primul sancționat va fi chiar edilul șef, pentru nerespectarea legilor privind paza și protecția comunității. Amănunte în pagina 4 Telefoanele redacției: Craiova 0251/41.31.00, 41.32.00; Tirgu Jiu 0253/21.26.00; Dr. Tr. Severin 0252/33 32 47; Slatina 0249/4160 49