Gazeta de Sud, octombrie 2003 (Anul 9, nr. 2614-2640)

2003-10-01 / nr. 2614

2 MAGAZIN Es* Știri din lume . O fetiță de cinci ani cum să se o fetiță de cinci ani dintr-o școală elementară din Darwin, Australia, și-a șocat învățătoarea, cînd, la o oră de demonstrații practice, și-a învățat colegii cum să fumeze marijuana, informează site-ul germany live. Pentru a-și învăța colegii cum să realizeze o pipă pentru fumat marijuana, fetița s-a folosit de o sticlă goală. Autoritățile din Ministerul Invățămîntului din Australia au primit deja două sesizări despre cazurile unor copii cu vîrste cuprinse între cinci și 12 ani, surpinși la școală cu stupefiante. „O fetiță care să facă o pipă și-a învățat colegii drogheze pentru marijuana este cel mai clar exemplu al faptului că elevii din școlile primare știu ce sînt drogurile și cum să le consume", a declarat un profesor. Potrivit cadrelor didactice, nu mai reprezintă un lucru prea neobișnuit să descopere elevi, chiar și din clasele primare, cu droguri asupra lor. „De obicei, este vorba de tranchilizante. Probabil le iau de la părinți și le aduc la școală ca să le arăte colegilor. Insă nu am auzit de consumatori de droguri în școala noastră", a declarat directorul unei școli elementare. Două gemene s-au căsătorit cu același bărbat Două gemene din Marea Britanie s-au căsătorit cu același bărbat, la interval de 23 de ani, informează site-ul Yahoo!News. Madelaine s-a căsătorit cu Roy Littlejohns în 1980, iar sora sa geamănă Michelle a făcut același lucru în acest an. Madelaine a divorțat de Roy, după ce a aflat că acesta o înșală cu sora sa. Littlejohns spune că nu o să aibă prea multe probleme în a se obișnui cu noua sa consoartă. „Gemenii nu sînt foarte diferiți", a declarat el. Oricum, Michelle îi place mult mai mult, deoarece este mai sociabilă. Urangutanii ar putea dispărea în următorii 10-20 de ani Urangutanii, o specie de primate care trăiește doar în Indonezia și Malaezia, ar putea dispărea în următorii 10-20 de ani din cauza defrișărilor masive din zonele respective. Aceste maimuțe de talie mare, a căror populație este estimată la aproximativ 40.000 de exemplare, nu vor mai exista în sălbăticie, atîta timp cît copacii, ale căror fructe le asigură hrana continuă să fie tăiați. Numai în Indonezia, peste 80 la sută din habitatul urangutanilor au fost distruse prin defrișare, conform estimărilor făcute de oamenii de știință. Ca să obțină permis, un american a luat numele vecinului său infractor Un american, rămas fără carnet de conducere după ce a fost prins de patru ori în stare de ebrietate la volan, a încercat să obțină un nou permis sub o identitate falsă. Din păcate pentru el, americanul a ales numele unei persoane acuzate de agresiune sexuală. James Perry va trebui acum să răspundă în fața instanței, el fiind acuzat de atribuirea ilegală a unei identități, fals și uz de fals. Potrivit raportului poliției, Perry și-a asumat identitatea vecinului său, Robert Kowalski, pentru a obține un nou permis de conducere, valabil în statul Connecticut. Oprit de o patrulă a Poliției Rutiere pentru un control de rutină, Perry a dat de un alt necaz. Poliția a descoperit că Robert Kowalski fusese condamnat pentru agresiune sexuală în Michigan, fără a fi înregistrat în Connecticut. în ciuda faptului că toate documentele atestau clar că persoana oprită de poliție este Kowalski, bărbatul susținea că nu a fost condamnat niciodată pentru agresiune sexuală. După ce i-au fost luate amprentele, s-a elucidat și misterul. Perry a fost eliberat în cele din urmă după ce a plătit o cauțiune de 35.000 de dolari, însă va trebui să se prezinte la tribunal pentru a răspunde pentru faptele sale. Tocurile înalte l-au împiedicat pe un prizonier să mai evadeze Un prizonier brazilian care încerca să evadeze, în timp ce era deghizat în femeie, a eșuat din cauza tocurilor prea înalte, informează site-ul germany live. Paznicii închisorii au declarat că, la prima vedere, bărbatul părea o femeie frumoasă, însă mergea ca o rață. Moacir Pacagnan a fost prins în timp ce încerca să evadeze din închisoarea Taquaritinga din Ribeirao Preto, Sao Paulo. Bărbatul, de 28 de ani, a fost recunoscut de unul dintre paznici, în ciuda faptului că purta o rochie, sîni falși, tocuri înalte și era machiat. „Era foarte bine mascat. Chiar arăta ca o femeie atrăgătoare, dar paznicul nostru l-a recunoscut după faptul că nu își putea ține echilibrul pe tocuri. Mergea ca o rață. Era foarte nesigur pe el", a declarat un purtător de cuvînt al închisorii. Polițiștii încercă acum să afle cum au ajuns în închisoare rochia, pantofii cu toc, sînii falși și produsele de machiaj. Concurs de gătit cu vietăți lovite de mașini Organizatorii Festivalului Recoltei din Marlington, Statele Unite ale Americii, au prevăzut și în acest an, pentru a 12-a oară consecutiv, un original concurs de gătit, informează cotidianul german Berliner Zeitung. Concursul, de natură gastronomică, se desfășoară conform unui principiu de neclintit. Ingredientele prezentate în cadrul concursului trebuie să fie, neapărat, vietăți care au fost victime ale accidentelor rutiere. Deși în ultimii ani au fost admise și alte ingrediente de bază decît cele menționate mai sus, concurenții încearcă, totuși, să respecte regulamentul. Printre „specialitățile casei", se numără veverița în sos picant, cerbul cu garnitura de nuci, supa de hîrciog cu cactus și salata de șarpe. Cel mai interesant și mai gustos meniu este premiat cu suma de 300 de dolari, iar specialitatea de pe locul doi primește un premiu „de consolare" în valoare de 150 de dolari. Deviza concursului este „Hit'Em, Cook'Em, Eat'Em" („Lovește-le, gătește-le, mănîncă-le"). Tragerea la sorți a cîștigâtorilor premiilor acordate de Gazeta de Sud abonaților din luna septembrie are loc astăzi, ora 17.00, la sediul redacției din Craiova, str. Ioan Maiorescu nr. 4. GAZETA de SI » Miercuri, 1 octombrie 2003 Justin Timberlake - de cinci ori nominalizat la MTV Europe Awards Cîntărețul american Justin Timberlake a fost nominalizat la nu mai puțin de cinci categorii la premiile MTV Europe, care se vor decerna la Edinburgh, pe 6 noiembrie, informează site-ul reuters.de. Idolul adolescenților și fostul prieten al lui Britney Spers a fost nominalizat pentru cel mai bun album de debut - „Justified“, cel mai bun cîntăreț, cel mai bun artist pop, cel mai bun videoclip și cea mai bună piesă - „Cry Me A River“. Christina Aguilera și formația rock „The White Stripes“ au fost nominalizate la patru categorii, iar pop starul britanic Robbie Williams și controversatul rapper 50 Cent au fost nominalizați la trei categorii. Potrivit organizatorilor, în timpul desfășurării evenimentului de la Ocean Terminal Arena vor cînta live Kylie Minogue și Beyonce Knowles. Britney Spears exasperată de insistențele unui fan japonez Britney Spears încearcă să obțină un ordin de restricție permanent împotriva unui om de afaceri japonez pe care vedeta îl acuză că o urmărește și hărțuiește neîncetat, informează Sky News. Solista americană a renunțat la obținerea unui ordin permanent de restricție împotriva lui Masahiko Shizawa, după ce a ajuns la un acord cu el. Spears însă îl acuză acum pe Shizawa, de 43 de ani, de încălcarea acordului, acesta încercînd să-i atragă atenția vedetei în repetate rînduri cu mesaje transmise prin fax. Spears a obținut, luna trecută, din partea judecătorul Alan Haber de la Tribunalul Superior din Los Angeles un ordin de restricție temporar împotriva lui Shizawa prin care i se interzicea acestuia să stea la o distanță de mai puțin de 300 de metri de vedetă și i se spune să evite să o mai contacteze sub orice formă. Sean Connery a participat la avanpremiera londoneză a ultimului său film Actorul scoțian Sean Connery a fost prezent lunt la Londra pentru avanpremiera filmului său „The League of Extraordinary Gentlemen“, o formalitate pe care nu a mai îndeplinit-o de zece ani, informează site-ul Yahoo News. Sean Connery, de 75 de ani, a părut surprins de admirația și căldura cu care a fost întîmpinat de peste cele 2.000 de persoane prezente la cinematograful Odeon. în noul său film, actorul joacă rolul lui Allan Quatermain, care salvează lumea, alături de alți eroi ai literaturii mondiale, precum Dorian Gray, Dr. Jekyll și Tom Sawyer. Elton John își scoate la licitație 400 de obiecte personale Cunoscutul cîntăreț britanic Elton John și-a scos la licitație peste 400 de obiecte personale, informează site-ul germany live. Printre obiectele scoase la licitație se află o sofa din piele de leopard, un pat dublu din lemn de nuc în stilul anilor '20, perne semnate Versace, fotografii personale, discuri de platină, obiecte de artă, printre care o sculptură din bronz a lui Alexandru cel Mare, două busturi ale lui Napoleon, diferite piese din sticlă venețiană, precum și un tablou din secolul al XVII-lea, realizat de Edward Bower - „Portrait of a Lady with her Son“. Evenimentul va fi organizat de casa de licitații Sotheby's. Megastarul britanic nu dorește doar să își rotunjească veniturile, ci și să își ia adio de la „un trecut plin de droguri și de alcool“. Cu suma de 800.000 de lire sterline, pe care Elton John ar urma să o adune în urma acestei licitații, artistul intenționează să își redecoreze locuința din Notting Hill. Russell Crowe a salvat viața unui jucător de rugbi Rolurile de erou pe care le interpretează actorul de naționalitate australiană Russell Crowe par să îl ajute pe acesta și în viața de zi cu zi, informează siteul germany live. Aflat la un meci de rugbi, Crowe a ajutat la salvarea unui jucător care suferise răni grave la coloana vertebrală, chemînd de urgență propria echipă de securitate pentru a-l transporta pe accidentat la Spitalul din Sydney. în timp ce aștepta echipajul salvator, Crowe i-a calmat pe spectatori cu diferite numere de spectacol, interpretînd diferite cîntece și povestind diverse istorii. Dido a redescoperit romantismul alături de directorul companiei sale de discuri Cunoscuta cîntăreață Dido este din nou îndrăgostită, informează site-ul germany live. După ce a pus capăt unei relații de șapte ani cu avocatul Bob Page, Dido este îndrăgostită de directorul companiei sale de discuri, Ferdie Unger-Hamilton. în ciuda faptului că ea recunoaște că Page a fost „dragostea vieții sale“, Dido a redescoperit romantismul alături de Hamilton: în urmă cu cîteva luni, ea a început să iasă cu Unger-Hamilton, cu care era prietenă de cîțiva ani, însă după un timp a pus capăt relației, crezînd că a fost doar o aventură trecătoare, însă acum cei doi s-au redescoperit, iar Dido spune că se simte foarte bine alături de partenerul ei. „Mă simt extrem de bine“, a declarat ea. „Lucrurile merg bine și pot doar să vă spun că mă simt foarte bine alături de cineva pe care îl plac cu adevărat și pe care îl cunosc de cîțiva ani“, a mai spus ea. Autoarea „Jurnalului lui Bridget Jones“ așteaptă primul ei copil Helen Fielding, autoarea „Jurnalului lui Bridget Jones“, așteaptă primul ei copil, informează site-ul Ananova. Autoarea, fostă jurnalistă de profesie, care își împarte timpul între Los Angeles și Londra, va aduce pe lume primul copil în luna februarie. Ea și partenerul ei, Kevin Curran, producător executiv și scenarist al serialului „Familia Simpson“, cu care este împreună de patru ani, spun că sînt foarte încîntanți de faptul că vor avea un copil. Deocamdată, sexul copilului nu este cunoscut, însă autoarea spune că se simte „bine și fericită“. Popularitatea lui Fielding a crescut după ce, în 2001, cărțile sale au fost transpuse pe marele ecran, printre actorii care au dat viață personajelor aflîndu-se nume sonore ale cinematografiei precum Renee Zellweger, Colin Firth și Hugh Grant. Oferte de peste 4.000 de dolari pentru rochia purtată de Jennifer Aniston la premiile Emmy Rochia purtată de Jennifer Aniston la ceremonia de decernare a premiilor Emmy a trecut în fruntea listei de încasări a unei acțiuni de binefacere organizată pe Internet, primind oferte ce depășesc suma de 4.100 de dolari. Peste 30 de vedete și-au scos la vînzare hainele purtate cu această ocazie. Pe lîngă Jennifer Aniston, se mai află și colegii ei din serialul „Prietenii tăi“, Courteney Cox Arquette și Matthew Perry. Anul trecut, în urma unei acțiuni asemănătoare, s-au strîns peste 17.QPQ. de dolari. ‘iin&afrpi >o..------------------------------ De emoție . O femeie a născut cînd l-a văzut pe Johnny Depp Apariția actorului Johnn D Depp într-un restaurant din Bubank, California, la sfîrșitul săpămînii trecute, a șocat atît de mult o femeie, mare admiratoare a staului, încît aceasta a intrat pe loc n chinurile facerii, informează ite-ul teen hollywood. Femeia a început să tremure înd l-a văzut pe Depp în restauant, la o masă vecină, și a ignorat o încăpățînare rugămințile soțuui, de a se liniști. Potrivit cotidianului The National Enquirer, Depp a crezut că gestul de a o saluta pe femeie o va ajuta pe aceata să se liniștească, însă, în timp ce se îndrepta spre masa admiratoarei sale, acesteia i s-a rupt apa. Chelnerii și clienții de la celelalte mese l-au ajutat imediat pe soț să o ducă pe femeie la mașină, în timp ce actorul, după ce a semnat rapid un autograf pe un șervețel, s-a întors la masa lui, vizibil șoca de această experiență. Ceartă în cadrul formației Blue din cauza unei fotografii Anthony Costa și Duncan James, componenții formației Blue sunt la un pas de a se certa din cauza unei imagini apărute pe prim pagină într-o revistă britanică de scandal. Potrivit site-ul germany live, Costa este furios din cauza faptului că Duncan James și logodnica acestuia, Heidi Range de la Sugababes, au apărut pe prima pagină a acestei reviste. Costa credea că pe prima pagină va fi o știre despre logodna lui cu Lucy Bolster. Cie este și mai greu de suportat pentru Costa este faptul că logodna sa nu a fost nici măcar amintită în paginile revistei. Explicația lui James că nu este vinovat de ce publică presa nu pare a-l mulțumi prea mult pe Costa. George Lucas - nerecunoscut de paznicii de la studiourile de filmare Regizorul George Lucas a fost la un pas de a lipsi de la una dintre zile de filmare la „Războiul stelelor - Episodul 3“, pentru că a uitat parola care-i permitea accesul în studiouri, informează site-ul germany live. Lucas s-a certat în zadar cu paznicii, explicîndu-le că el e regizorul filmului, însă aceștia i-au respins categoric orice explicații. După zece minute de dispută, regizorul a fost salvat de către unul dintre producători, care a lămurit problema.