Gazeta de Sud, ianuarie 2004 (Anul 10, nr. 2690-2713)

2004-01-05 / nr. 2690

2 MAGAZIN în 2003 Viagra și pilulele de slăbit au dominat e-mail-urile nedorite Reclamele la Viagra și pilulele de slăbit au dominat în anul 2003 e-mail-urile nedorite, potrivit unui studiu al companiei de comunicații AOL. De-a lungul anului 2003, peste 500 de miliarde de e-mail-uri nedorite au fost oprite de AOL înainte ca acestea să ajungă la utilizatorii de internet, în ciuda recentei legislații din Statele Unite și Marea Britanie, cu scopul de controla mesajele nedorite, acestea au reușit însă să își facă loc în adresele poștei electronice. Experții spun că mai mult de jumătate dintre mesajele trimise la nivel mondial sunt e-mail-uri nedorite, majoritatea acestora provenind din afara Europei. Potrivit datelor unei firme de siguranță a poștei electronice, Clearswift, mesajele ce aveau ca subiect probleme de sănătate au cunoscut cea mai mare creștere în anul 2003, ele reprezentînd jumătate dintre email-urile nesolicitate, în timp ce mesajele pornografice au reprezentat 14 la sută dintre mesajele nedorite. Compania de comunicații AOL susține că lupta împotriva celor care trimit aceste mesaje nesolicitate este din ce în ce mai grea, în ciuda noilor seturi de măsuri. Legea le permite americanilor să refuze primirea de mesaje nesolicitate, iar o directivă a Uniunii Europene privind comunicațiile electronice consideră infracțiune trimiterea de e-mail-uri din Europa în cazul în care destinatarul nu a acceptat în prealabil să le primească. Cei care trimit aceste e-mailuri nesolicitate nu sunt însă intimidați de măsurile legale și adesea recurg la diferite trucuri pentru a trece de filtrele tehnologice. Cuvinte scrise greșit, spații, alte caractere în mijlocul cuvintelor și chiar folosirea poeziei și a prozei constituie metode folosite pentru a strecura spam-ul (e-mail-urile nesolicitate) în adresele poștei electronice. Femeile preferă să se mențină în formă făcând sex Femeile din Marea Britanie sunt sigure că sexul este o soluție mult mai eficientă în lupta cu kilogramele decît sala de sport. Potrivit unui sondaj publicat de revista britanică Woman and Home, tot mai multe femei din Regatul Unite renunță la dietele severe și la antrenamentele din sala de fitness în favoarea raporturilor sexuale frecvente. Aproximativ 73 la sută dintre femeile din Marea Britanie au mărturisit că ar dori să scape de kilogramele în plus căpătate după sărbători făcînd sex „tonifiant“ cu partenerii lor. Orlando Bloom așteaptă filmările la partea a doua din Pirații din Caraibe. Actorul britanic Orlando Bloom așteaptă cu nerăbdare filmările la partea a doua a filmului „Pirații din Caraibe“, care s-a bucurat de mare succes în vara lui 2003, spunînd că astfel va putea să iasă din climatul mohorît al țării sale natale, Anglia. Vedeta din „Stăpînul Inelelor“ recunoaște că nu se dă deloc în vînt după vremea rece și ploioasă din Anglia, așa încît începerea filmărilor la partea a doua din „Pirații din Caraibe“, programată să apară în 2005, ar reprezenta o evadare perfectă din climatul mohorît al Marii Britanii. “Nu suport zilele reci și scurte de iarnă. în Anglia se întunecă devreme, așa că prefer zilele însorite ale verii“, a mărturisit statul. „Curînd, voi merge în Caraibe cu Johhny Depp, fapt care mă încîntă nespus de mult. Nu mă deranjează deloc să muncesc în Caraibe. Cînd au început filmările pentru partea întîi a peliculei, am ajuns acolo mai devreme și, pentru o bucată de vreme, nu am filmat nici o scenă, așa că mă simțeam ca și cum aș fi fost în vacanță. Vremea de acolo este minunată, însă orice lucru îți ia mai mult timp, deoarece oamenii acolo sînt ghidați după «orarul de insul㻓, a mărturisit Bloom. Vedeta din „Stăpînul Inelelor“ nu se dă deloc în vînt după vremea rece și ploioasă din Anglia Un bogătaș preferă viața de vagabond în ciuda averii sale consistente, americanul Lou Dinarde a ales să doarmă sub cerul liber, fiind unul dintre miile de vagabonzi din Statele Unite. Potrivit site-ului tgcom.it, Dinarde, în vîrstă de 68 de ani, care ar putea duce un trai mai mult decît decent, doarme pe trotuarele din San Francisco, „pentru că așa îi place“, după cum el însuși a mărturisit. Dinardo, care a moștenit o avere de 700.000 de dolari, este dependent de alcool și în urmă cu 30 de ani a abandonat meseria de tîmplar, în favoarea vieții pe stradă. „Sunt bogat, însă îmi place aici, sub cerul liber“, a recunoscut Dinardlo într-un interviu acordat cotidianului San Francisco Gate. „Nu am de gînd să dorm într-un spațiu închis. Și nimeni nu mă poate forța să fac asta“, a adăugat el pe un ton sfidător. După moartea mamei sale în 1992, bărbatul a încercat de mai multe ori să se mute într-un apartament și a frecventat mai multe programe de reabilitare pentru alcoolici. De fiecare dată însă, el s-a întors pe stradă, unde probabil își va găsi și sfîrșitul, avînd în vedere că nu există nici un fel de autoritate care să îl poată constrânge să își schimbe stilul de viață. Dinardo nu încalcă nici o lege și ca atare nu poate fi arestat, și nici nu este nebun, deci nu poate fi dus nici la vreun azil. „în realitate, este un om extrem de dulce și de amuzant“, spune avocatul său, Dennis Wishine, care este în același timp și administratorul averii bogatului cerșetor. „Lou este foarte inteligent. Pur și simplu asta este alegerea lui“, a adăugat Wishine, care îi dă clientului său în fiecare zi cîte 80 de dolari. <gii A de sud, Luni, 5 ianuarie 2004 13 fotomodele se dezbracă în semn de protest față de politica lui George W. Bush Mai multe fotomodele din Statele Unite și-au ales un mod inedit de a protesta împotriva președintelui american George W. Bush. Cele 13 manechine superbe au fotografiat pentru un calendar sexy, al cărui titllu ilustrează și țelul urmărit de ele: „Babes Against Bush“. Modelele, toate din statul Michigan, vor ca prin gestul lor să îl determine pe actualul președinte american să nu mai candideze pentru un alt mandat, în 13 fotografii care mai de care mai provocatoare au fost incluse texte scurte în care se vorbește despre eșecurile înregistrate în timpul regimului Bush, despre minciunile și greșelile actualului președinte. Una dintre fotografii o prezintă pe frumoasa Monica, cu cămașa deschisă și avînd într-o mînă un trabuc și în cealaltă un carton pe care stă scris cu litere de-o șchioapă: „Bring Back Bill!“, o referire evidentă la fostul președinte Bill Clinton. într-o altă fotografie, blonda Shela ține lîngă sîni un portret al lui Bush, tăiat cu un X uriaș de culoare roșie. Eleanor Wast-Binder, care a fotografiat pentru imaginea care ilustrează luna ianuarie, a declarat: „Noi arătăm, într-un mod amuzant, cît rău a făcut Bush țării noastre. Dacă bărbații privesc cu atenție pozele, vor putea citi și toate minciunile și greșelile președintelui“. Frumoasa Eleanor speră că inițiativa sa și a colegelor sale de breaslă își va atinge scopul. „Bărbații adoră femeile frumoase. Cine știe, poate mesajul nostru va ajunge la ei și la sfîrșit nu îl vor mai vota pe Bush“, a spus ea. Calendarul poate fi achiziționat contra sumei de 15 dolari, iar fotografiile stau la dispoziția navigatorilor pe internet la adresa www.babesagainstbush.com. Pe același site există și un ceas care numără secundele pînă în momentul numirii viitorului președinte al Statelor Unite, adică în ianuarie 2005. O parte din încasări vor fi donate unor organizații caritabile, dar și unor organizații care critică politica actualului președinte american. Mai multe fotomodele și-au ales un mod inedit de a protesta împotriva președintelui american George W. Bush Kylie Minogue s-a plictisit de imaginea de sex-simbol Frumoasa solistă australiană Kylie Minogue s-a plictisit de imaginea de sex-simbol. „Am 35 de ani și sunt de 16 ani în lumea showbizz-ului. Vreau să îmi vînd albumele nu doar din cauza sinilor sau a posteriorului meu“, a declarat cîntăreața într-un interviu acordat cotidianului german Birdam Sonntag. Deși încă îi place cum arată, solista s-a plictisit de faptul că este considerată doar o păpușă sexy. în același timp însă, Minogue se consideră oarecum vinovată de noua tendință existentă în videoclipurile muzicale, în care sunt folosite tot mai multe imagini sexy. în legătură cu titlul provocator al ultimului său album, „Body Language“ micuța australiană a declarat: „Cînd am discutat titlul, acesta a fost cel care mi-a plăcut cel mai mult, însă mi-am dat seama imediat că în acest fel voi atrage din nou atenția asupra corpului meu. Pe de altă parte însă, noi toți ne află într-un continuu dialog cu corpul nostru și chiar putem să transmitem diferite semnale cu un astfel de limbaj“, în același timp, Kylie a ținut să dezmintă zvonurile în legătură cu o posibilă sarcină, spunînd că pentru următoarele 12 luni este ocupată cu promovarea albumului său: „“Cele mai multe dintre prietenele mele au deja copii și cred că este un sentiment fantastic să fii mamă, însă, sinceră să fiu, nu știu dacă vreau să rămîn prea curînd însărcinată“. Ozzy Osbourne jură că nu se va mai apropia niciodată de vreo motocicletă Rocker-ul britanic Ozzy Osbourne spune că nu se va mai urca în viața sa pe motocicletă, de la teribilul accident care l-a ținut în comă opt zile, în urma accidentului petrecut la proprietatea sa din Buckinghamshire, în sudul Angliei, statul de 55 de ani s-a ales cu o claviculă, o vertebră și opt coaste rupte; în momentul nefericitului incident, cîntărețul se afla la reședința sa din Marea Britanie, pentru a se odihni puțin în timpul unui turneu promoțional. Ozzy a fost nevoit să respire o săptămână printr-un tub de oxigen. „Aș fi putut să mor sau aș fi putut rămîne paralizat pentru toată viața. Nu mă voi mai apropia niciodată de vreo blestemată de motocicletă“, a spus fostul lider de la Black Sabbath. Ozzy a precizat că îi datorează viața bodyguard-ului său, Sam Ruston, care l-a resuscitat pe loc. „Dacă nu ar fi fost Sam, probabil că acum nu aș mai fi în viață“, a spus solistul. Cotidianul britanic Sunday Mirror afirmă că starul este încă traumatizat după accident, vorbește în șoaptă și șchiopătează puțin. „Sunt marele Ozzy Osbourne, dar de-abia dacă pot pune piciorul pe pragul ușii“, a spus vedeta. Tabloidul britanic relatează că Ozzy va rămîne în Marea Britanie cu soția sa Sharon pînă cînd medicii vor decide că el poate să se întoarcă la reședința sa din Los Angeles. » Natalie Imbruglia s-a căsătorit La modă în acest an par a fi căsătoriile în secret. După un an de logodnă, Natalie Imbruglia și logodnicul său, solistul formației Silverchair, Daniel Johns, și-au unit destinele într-un cadru feeric, pe coasta nord-estică a Australiei. Zvonuri în legătură cu această căsătorie au existat cu mult timp înainte, iar ziariștii au făcut tot posibilul să descopere locul unde se va desfășura ceremonia. Toate încercările lor au fost însă zadarnice. Natalie și Daniel au organizat totul în cel mai mare secret. Ce doi au sosit morți pe aeroportul din Cairs, Australia, de unde sau urcat apoi într-o limuzină aurie, care i-a dus în exclusivista stațiune Thala Beach Lodge. într-o poieniță superbă, unde a fost amenajat un cort de culoare albă, cei doi îndrăgostiți și-au jurat dragoste etenă. Frumoasa cîntăreață era îmbrăcată într-o rochie de șifon, cu un decolteu adînc, model creat de una dintre cele mai în vogă stiliste din Beverly Hills. „A fost foarte romantic“, au povestit mai mulți invitați. Fotografiile de la ceremonie vor fi puse în curînd în vînzare, încasările urmînd a fi donate în scopuri caritabile. în urmă cu 50 de ani, monarhia britanică a traversat o perioadă de criză Guvernul britanic s-a gîndit la un plan de criză în cazul în care sora reginei Elisabeta a II-a, prințesa Margareta, ar renunța la dreptul de succesiune la tron pentru o căsătorie cu un erou de război divorțat, se arată în documentele făcute publice pentru prima oară de Arhiva Națională a Marii Britanii, după 50 de ani. Potrivit site-ului reuters.it, printre aceste documente se află chiar o scrisoare redactată de cîțiva funcționari ai monarhiei în numele tinerei - pe atunci - prințese Margareta - decedată în 2002 - sora actualei regine, în scrisoarea sa, datată cu aproape o jumătate de secol în urmă, Margareta (pe atunci în vîrstă de 25 de ani) cerea sorei sale permisiunea de a se căsători cu căpitanul de aviație Peter Townsend, renunțînd astfel la orice pretenție la tronul britanic." „Am ajuns la concluzia că, în aceste circumstanțe, cel mai bun lucru pentru mine, este să mă căsătoresc cu P.T. și să renunț la toate drepturile mele de succesiune, atît pentru mine cît și pentru urmașii săi“, se arată în scrisoare. Margareta, sora mai mică a reginei Elisabeta a II-a, a fost asociată de critici cu prințesa Diana, o figură ale cărei relații amoroase țineau mereu prima pagină a ziarelor. în toamna anului 1955, la doi ani după încoronarea Elisabetei, Marea Britanie s-a împotrivit relației Margaretei cu Townsend, un bărbat însurat, cu doi copii și care avea dublul vîrstei prințesei. Pentru a se putea căsători cu Townsend, Margareta ar fi trebuit să ceară parlamentului britanic adoptarea unei legi speciale, prin care să-i fie revocat dreptul la succesiune; în plus, era necesară aprobarea altor membri ai Commonwealth-ului și probabil anularea unei legi referitoare la căsătoria membrilor familiei regale, ce data din 1772. Funcționari din cadrul monarhiei au formulat atunci un discurs pentru primul ministru Anthony Eden, pe care acesta trebuia să-l rostească în fața parlamentului. Eden a trimis un mesaj secret premierilor Australiei, Noii Zeelande, Canadei, Africii de Sud, Pakistanului și statului Sri Lanka, prin care avertiza că prințesa Margareta era hotărîtă să se căsătorească și în care erau întrebați dacă sunt de acord în privința acestui lucru. în cele din urmă, Margareta, a revenit asupra hotărîrii sale și a renunțat la căsătoria cu Townsend, iar scrisoarea către sora sa nu a mai fost trimisă niciodată. Decizia sa de a renunța la relația de dragoste cu eroul de război în favoarea îndatoririlor regale a fost primită cu admirație de presă. Cinci ani mai tîrziu, Margareta s-a căsătorit cu fotograful Anthony Armstrong-Jones. Prințesa a explicat apoi că a acceptat să se căsătorească cu Armstrong- Jones în ziua în care a primit o scrisoare de la Townsend prin care o anunța că era cu o altă femeie. După ce l-a părăsit însă pe fotograf pentru un bărbat mai tînăr, Margareta a devenit prima femeie din familia regală britanică divorțată. După accidentul de mașină Solistul Daniel Bedingfield va mai rămîne în spital cel puțin o săptămînă Muzicianul Daniel Bedingfield va rămîne în spital cel puțin pentru o săptămînă, pentru a se reface după rănile suferite în urma accidentului de mașină petrecut în Noua Zeelandă. Bedingfield, de 24 de ani, s-a ales cu cîteva răni la gît și cap, cînd jeep-ul Cherokee la volanul căruia se afla s-a răsturnat pe un drum forestier în apropierea orașului Whangare, potrivit unui post de televiziune din Noua Zeelandă. Poliția a declarat că Bedingfield a fost externat din spital la cîteva ore de la producerea accidentului, după ce a primit îngrijiri medicale pentru rănile ușoare suferite. Un purtător de cuvînt al solistului a precizat însă că Bedingfield va mai rămîne încă sub observație medicală la spitalul din Whangarei cel puțin pentru o săptămînă. Bedingfield se afla în Noua Zeelandă pentru a-și petrece Sărbătorile de iarnă cu familia sa. A fost nevoie de ajutorul pompierilor pentru ca starul să fie scos din mașina răsturnată. Martori ai accidentului spun că Bedingfield a fost norocos că a scăpat doar cu cîteva răni ușoare. Pagină realizată cu informații furnizate de agenția ClickNews Bedingfield s-a ales cu cîteva răni la gît și cap